LOI zet studie onterect stop

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
SchoutenFiona

LOI zet studie onterect stop

Ongelezen bericht door SchoutenFiona »

Goedemiddag,

Vanuit veel frustratie versturen wij deze email daar wij zelf niet verder komen, wij hopen dat wij bij jullie misschien ondersteuning kunnen krijgen.

Onze zoon is bij LOI een studie begonnen en heeft alleen zijn propedeuse nodig.
Wij vielen tijdens het afsluiten van deze studie in de oude regels en mochten per maand betalen, dit omdat onze zoon wellicht eerder klaar was dan 1 jaar en dan niet het volledige jaar hoefde te betalen.

LOI is hiermee gestopt, tegenwoordig betaald je voor een heel jaar.

Op 12 februari kregen wij en herinnering voor een nog openstaande betaling, welke klopte , ik heb meteen 13 februari betaald.
Op 27 februari kregen wij een brief dat de studie was stopgezet en alles doorgestuurd zou worden naar een incassobureau.
De maand februari stond voor betalen 28 februari en deze is ook voldaan. Er waren geen missende betalingen.

Ik heb toen meteen gebeld naar LOI maar helaas melden ze dan dat je een email kan sturen, dit heb ik meteen gedaan.
Op 3 maart heb ik nog een keer een reminder gestuurd omdat ik niets hoor de en weer gebeld.
Op 12 maart kregen wij een reactie dat er een fout was in het systeem en zij het hadden doorgestuurd naar de ICT afdeling
Vanaf dat moment tot heden ben ik bezig met bellen en email om van de status niet betaald af te komen.

Vandaag kreeg ik te horen dat het verwerkt is en dat alles keurig betaald is
Ook kreeg ik een antwoordt op mijn vraag “wanneer wordt de studie weer open gezet”, ik heb verschillende keren te horen gekregen dat dit zou gebeuren als aangetoond was dat alle betalingen gedaan waren.
Ik kreeg nu te horen dat dat niet meer kan.
Zijn studie is stopgezet en ze kunnen er niet meer in.
Wel kunnen wij een nieuwe studie aanvragen en ook vrijstelling voor de delen die al behaald zijn (deze verwerking duurt ongeveer 6 tot 8 weken)
De delen waarmee nog gewerkt werd zijn verloren, alles moet opnieuw gedaan worden.
Ook moet je bij de aanmelding van je studie betalen, kosten ongeveer 3500/4000€.

Buiten het feit dat bovenstaande al vervelend genoeg is zit onze zoon met het probleem dat hij zich nu niet op tijd kan aanmelden voor zijn studie in Noorwegen.
Hij zou eind maart alles afronden, de maand april gebruiken om zijn propedeuse te laten vertalen in het Noors en Engels en dan kon hij begin mei zich aanmelden voor zijn school in Noorwegen en in juli emigreren.

Alles staat hiervoor klaar maar door een fout bij de LOI kan dit niet doorgaan en lopen de kosten voor het behalen van een propedeuse enorm op.

Zijn er meer van dit soort klachten?
Is er iets wat door ons/jullie gedaan kan worden?

In afwachting van een reactie

Vriendelijke groet

Lowieze

Re: LOI zet studie onterect stop

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik hoop dat u een rechtsbijstandsverzekering heeft, zodat die actie kan ondernemen.
In de loop der jaren zijn al behoorlijk wat misstanden bij thuisstudies aan het licht gekomen, zo te lezen gaat dat nog steeds door. Veel mensen die hier de dupe van zijn gaan niet naar de rechter omdat dat teveel gaat kosten en accepteren de gevolgen dus maar.
Ik geef u dus niet zoveel hoop op een goede afloop.

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het ziet ernaar uit dat tegelijk met de herinnering, de opdracht gegeven is om de studie te blokkeren.
De NCOI heeft een paar jaar geleden de LOI overgenomen volgens mij, en over de NCOI waren al heel lang klachten.
Het zal niet makkelijk worden om de schade te beperken; misschien helpt het als u 2x per dag gaat bellen en vraagt naar de ICT-verantwoordelijken, noteert wie u gesproken hebt en blijft vragen om herstel van de toegang tot de studie?

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

HandigeHarrie schreef:
02 apr 2025 11:15
Het ziet ernaar uit dat tegelijk met de herinnering, de opdracht gegeven is om de studie te blokkeren.
De NCOI heeft een paar jaar geleden de LOI overgenomen volgens mij, en over de NCOI waren al heel lang klachten.
Het zal niet makkelijk worden om de schade te beperken; misschien helpt het als u 2x per dag gaat bellen en vraagt naar de ICT-verantwoordelijken, noteert wie u gesproken hebt en blijft vragen om herstel van de toegang tot de studie?
Ik moest toch even lachen om dit advies. Alsof de ICT-verantwoordelijken bij het LOI op kantoor zitten.

Plaats reactie