Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
marnix
Berichten: 815
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door marnix »

hmm,"Het waspoeder gooit u los in de trommel, dus niet in dat bakje.",
Ik ben bang dat dan bij mijn machine het waspoeder enkel maar gebruikt wordt bij de voorwas en ik zie geen mogelijkheid dat voorwassen uit te zetten.

Lowieze
Berichten: 6717
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Lowieze »

marnix schreef:
06 jun 2024 09:40
hmm,"Het waspoeder gooit u los in de trommel, dus niet in dat bakje.",
Ik ben bang dat dan bij mijn machine het waspoeder enkel maar gebruikt wordt bij de voorwas en ik zie geen mogelijkheid dat voorwassen uit te zetten.
Bij mijn wasmachine, AEG, moet ik juist om voorwas te gebruiken hiervoor een toets indrukken. Zonder deze toets in te drukken, doet hij geen voorwas, alleen de hoofdwas.

Lady1234
Berichten: 27337
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zou ik die gebruiksaanwijzing nog maar eens bestuderen. Overbodig elke was voor te wassen.

Erthanax
Berichten: 9824
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik was vrijwel alles op 40 graden met vloeibaar wasmiddel, zonder voorwas, wasverzachter of andere toevoegingen. De was is schoon en fris, net als de machine zelf.

ZeerPrivé
Berichten: 5760
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
06 jun 2024 10:59
Ik was vrijwel alles op 40 graden met vloeibaar wasmiddel, zonder voorwas, wasverzachter of andere toevoegingen. De was is schoon en fris, net als de machine zelf.
Je gooit er ook geen emmer water over heen? :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9824
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
06 jun 2024 11:01
Erthanax schreef:
06 jun 2024 10:59
Ik was vrijwel alles op 40 graden met vloeibaar wasmiddel, zonder voorwas, wasverzachter of andere toevoegingen. De was is schoon en fris, net als de machine zelf.
Je gooit er ook geen emmer water over heen? :mrgreen:
Dat zou onder “andere toevoegingen” vallen 😁
Ik laat wel altijd de deur van de wasmachine halfopen staan als hij klaar is met wassen om olfactorisch ongemak te voorkomen.

Lady1234
Berichten: 27337
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat extra water doe ik bij de witte was, die uit katoen bestaat.

Ron5300
Berichten: 317
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Iedereen doet de was op zijn eigen manier en kan het voor zichzelf zo makkelijk of moeilijk maken als die het zelf wil.
Alle tips ten spijt het milieu wordt er niet schoner van want de huidige wasmiddelen zijn mits juist gebruikt niet schadelijk voor het milieu.
Op de verpakking van wasmiddelen staat een gebruiksaanwijzing voor wat betreft de dosering per was soort of temperatuur maar die vertrouwen we niet want stel je voor dat de was dan niet schoon genoeg wordt en voegen meer wasmiddel toe dan noodzakelijk is.
Helemaal blij met het wasresultaat houden we die dosering aan niet wetende dat het te veel aan wasmiddel met het spoelwater in het riool te recht komt en ook nog eens de wasmachine vervuilt waardoor de was op den duur onfris gaat ruiken.

ZeerPrivé
Berichten: 5760
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
06 jun 2024 11:24
Dat extra water doe ik bij de witte was, die uit katoen bestaat.
Dit begrijp ik niet. Je hebt een 30/40 jaar oude Miele (tenzij ik je aankondiging gemist heb dat je een nieuwe wasmachine hebt aangeschaft :) ) die spoelen standaard al zo'n 4/5x toch? Hoeft er toch niet nog eens een plons overheen?

juliomariner
Berichten: 4980
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door juliomariner »

Erthanax schreef:
06 jun 2024 11:08


olfactorisch ongemak
Geniaal , hoe verzin je het
Als ik teveel bonen en uien eet veroorzaakt dat ook olfactorisch ongemak
Laatst gewijzigd door juliomariner op 06 jun 2024 17:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9824
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ron5300 schreef:
06 jun 2024 16:37
Iedereen doet de was op zijn eigen manier en kan het voor zichzelf zo makkelijk of moeilijk maken als die het zelf wil.
Zo is dat!
Ron5300 schreef:
06 jun 2024 16:37
(…) Op de verpakking van wasmiddelen staat een gebruiksaanwijzing voor wat betreft de dosering per was soort of temperatuur maar die vertrouwen we niet want stel je voor dat de was dan niet schoon genoeg wordt en voegen meer wasmiddel toe dan noodzakelijk is.
Helemaal blij met het wasresultaat houden we die dosering aan niet wetende dat het te veel aan wasmiddel met het spoelwater in het riool te recht komt en ook nog eens de wasmachine vervuilt waardoor de was op den duur onfris gaat ruiken.
We? Ik doseer heel karig, minder dan de aanbevolen hoeveelheid. Ik heb zelfs de moeite genomen om met een maatcilinder 45 ml af te meten en in de doseerdop te gieten, zodat ik weet hoe weinig ik moet doseren.

gosewijn
Berichten: 2900
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ben ik blij dat ik personeel heb , als het begint te piepen weet ik inmiddels hoe i k het uit moet zetten dat is al heel wat voor mij :D

Lady1234
Berichten: 27337
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Heel NL stinkt naar Wasverzachter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
06 jun 2024 16:46
Lady1234 schreef:
06 jun 2024 11:24
Dat extra water doe ik bij de witte was, die uit katoen bestaat.
Dit begrijp ik niet. Je hebt een 30/40 jaar oude Miele (tenzij ik je aankondiging gemist heb dat je een nieuwe wasmachine hebt aangeschaft :) ) die spoelen standaard al zo'n 4/5x toch? Hoeft er toch niet nog eens een plons overheen?
Ik wil het wel even uitleggen. Ja, hij is zo’n 30 jaar oud, werkt prima en een flink aantal spoelbeurten.
Maar ik zet mijn witte katoenen was, toch zeker een keer per 14 dagen, eerst in mijn wasmachine in de week, dus met zeeppoeder, hand soda en extra water. Even laten draaien tot zeeppoeder opgelost is. Dan stop. Volgende ochtend zet ik machine aan.

Geen vlek of grauw te bekennen.

Plaats reactie