Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Inbox Storage verzorgd full service verhuizingen inclusief opslag. Met een hippe website (https://www.inboxstorage.eu/) wordt de klant verleidt tot het contracteren van de dienstverlening, maar de processen van Inbox zijn duidelijk niet op orde.
Het begint met de propositie van Inbox. Op de website wordt een afbeelding getoond met spullen van wat er ongeveer past in een opslag (in ons geval XL). Wij zijn een klein gezin van 2 volwassenen en 1 jong kind. 1 tafel, 1 bed, 1 kast en uiteraard dozen. Niks bijzonders zou je zeggen. Dit wordt grofmazig telefonisch besproken, maar er wordt geen spullenlijst overlegd. De medewerker bevestigd per mail dat het “wel gaat lukken”. En mocht een kleine opslag passen, dan krijg je het verschil terug.
Dag van de verhuizing: een kleine citytruck rijdt voor. De chauffeur en de hulp zijn vriendelijk en behulpzaam. Echter, er wordt gebruik gemaakt van een kleine Europcar huurvrachtauto. De spullen passen niet en men moet tussendoor naar de opslag om alvast te lossen. Uiteindelijk duurt de verhuizing langer dan gepland. Doen we niet moeilijk over.
2 weken horen we niets en opeens verschijnt daar een factuur 250 euro hoger dan besproken, veroorzaakt door de regel ‘upgrade’ (zonder verdere toelichting). Daarnaast gaat de maandhuur van 131 euro naar 400 euro. Navraag leert dat de opslagruimte 3x groter uitvalt dan vooraf redelijk leek o.b.v. de inschatting. Nu zou men verwachten dat de klant de eerste werkdag na verhuizing wordt geïnformeerd over deze wijziging, maar dat blijkt een verkeerde inschatting. Het verschijnt gewoon op de factuur zonder toelichting. Inbox geeft aan uiteraard het proces tegen het licht te houden, maar kan helaas niets voor ons betekenen.
Twee lessen: 1) het is nooit de verantwoordelijkheid van de klant om het bedrijfsproces (lees een spullenlijst) op orde te hebben, of een degelijke inschatting te maken van het aantal kub; 2) pro actief een klant informeren over een prijswijziging in het nadeel van de klant kost een bedrijf niets en voorkomt zoveel ergernis.
Wij raden Inbox Storage dan ook met klem af.
Het begint met de propositie van Inbox. Op de website wordt een afbeelding getoond met spullen van wat er ongeveer past in een opslag (in ons geval XL). Wij zijn een klein gezin van 2 volwassenen en 1 jong kind. 1 tafel, 1 bed, 1 kast en uiteraard dozen. Niks bijzonders zou je zeggen. Dit wordt grofmazig telefonisch besproken, maar er wordt geen spullenlijst overlegd. De medewerker bevestigd per mail dat het “wel gaat lukken”. En mocht een kleine opslag passen, dan krijg je het verschil terug.
Dag van de verhuizing: een kleine citytruck rijdt voor. De chauffeur en de hulp zijn vriendelijk en behulpzaam. Echter, er wordt gebruik gemaakt van een kleine Europcar huurvrachtauto. De spullen passen niet en men moet tussendoor naar de opslag om alvast te lossen. Uiteindelijk duurt de verhuizing langer dan gepland. Doen we niet moeilijk over.
2 weken horen we niets en opeens verschijnt daar een factuur 250 euro hoger dan besproken, veroorzaakt door de regel ‘upgrade’ (zonder verdere toelichting). Daarnaast gaat de maandhuur van 131 euro naar 400 euro. Navraag leert dat de opslagruimte 3x groter uitvalt dan vooraf redelijk leek o.b.v. de inschatting. Nu zou men verwachten dat de klant de eerste werkdag na verhuizing wordt geïnformeerd over deze wijziging, maar dat blijkt een verkeerde inschatting. Het verschijnt gewoon op de factuur zonder toelichting. Inbox geeft aan uiteraard het proces tegen het licht te houden, maar kan helaas niets voor ons betekenen.
Twee lessen: 1) het is nooit de verantwoordelijkheid van de klant om het bedrijfsproces (lees een spullenlijst) op orde te hebben, of een degelijke inschatting te maken van het aantal kub; 2) pro actief een klant informeren over een prijswijziging in het nadeel van de klant kost een bedrijf niets en voorkomt zoveel ergernis.
Wij raden Inbox Storage dan ook met klem af.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
De echte les 1: mondelinge afspraken heb je helemaal niks aan. De echte les 2: leg elke afspraak schriftelijk vast, met handtekeningen van de opdrachtgever en de opdrachtnemer. De echte les 3: leg ook schriftelijk vast wat er gebeurt bij uitzonderingen.bas.1988 schreef: ↑21 nov 2019 14:56
Twee lessen: 1) het is nooit de verantwoordelijkheid van de klant om het bedrijfsproces (lees een spullenlijst) op orde te hebben, of een degelijke inschatting te maken van het aantal kub; 2) pro actief een klant informeren over een prijswijziging in het nadeel van de klant kost een bedrijf niets en voorkomt zoveel ergernis.
Wij raden Inbox Storage dan ook met klem af.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Hoe is het gestapeld?
Een Ikea Tafel is een flinke maat in bestelbus, maar met uit elkaar halen tot pakje bij aankoop past er veel meer in!
Ook voor kasten en zo... dus hoe word het aangeleverd?
Verder is zelf een bus vol laden en daar de ruimte vullen altijd goedkoper, en ze willen graag een grotere ruimte verhuren.
Zodra ze weg rijden zullen ze altijd proberen om zoveel mogelijk te verkopen!
Ook bij andere opslag bedrijven is dit het geval, het beste is een container te huren, zetten voor je deur en halen ze op.
Bezorgen en ophalen is dan vast bedrag en je weet dat er niets beschadigde en goed gestapeld is.
Een Ikea Tafel is een flinke maat in bestelbus, maar met uit elkaar halen tot pakje bij aankoop past er veel meer in!
Ook voor kasten en zo... dus hoe word het aangeleverd?
Verder is zelf een bus vol laden en daar de ruimte vullen altijd goedkoper, en ze willen graag een grotere ruimte verhuren.
Zodra ze weg rijden zullen ze altijd proberen om zoveel mogelijk te verkopen!
Ook bij andere opslag bedrijven is dit het geval, het beste is een container te huren, zetten voor je deur en halen ze op.
Bezorgen en ophalen is dan vast bedrag en je weet dat er niets beschadigde en goed gestapeld is.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Beste allen,
Inmiddels is er een regeling getroffen met Inbox. Men vermeldt nu ook op de website, zoals fonsflons aangeeft, het aantal kubieke meters van de opslag. Dit was t.t.v. onze boeking nog niet het geval. Ook zal de spullenlijst onderdeel gaan vormen van de overeenkomst / het offerte traject. Klanten weten dan vooraf of de gekozen ruimte reëel is. Inbox is een jonge groeiende onderneming waar dit nog niet goed op orde was. Aangezien ze hun processen hebben gewijzigd en ons tegemoet zijn gekomen is wat ons betreft de kous af.
De container van komkommertijd lijkt me een goede tip, helaas woonden wij wel in een nauw straatje waar geen container geplaatst mag worden. Voor de toekomst/andere woningen zeker iets om in het achterhoofd te houden.
Bedankt voor jullie reactie!
Inmiddels is er een regeling getroffen met Inbox. Men vermeldt nu ook op de website, zoals fonsflons aangeeft, het aantal kubieke meters van de opslag. Dit was t.t.v. onze boeking nog niet het geval. Ook zal de spullenlijst onderdeel gaan vormen van de overeenkomst / het offerte traject. Klanten weten dan vooraf of de gekozen ruimte reëel is. Inbox is een jonge groeiende onderneming waar dit nog niet goed op orde was. Aangezien ze hun processen hebben gewijzigd en ons tegemoet zijn gekomen is wat ons betreft de kous af.
De container van komkommertijd lijkt me een goede tip, helaas woonden wij wel in een nauw straatje waar geen container geplaatst mag worden. Voor de toekomst/andere woningen zeker iets om in het achterhoofd te houden.
Bedankt voor jullie reactie!
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Jammer dat ik te laat deze ervaringen lees. Ook wij zijn de dupe geworden van veel te hoge kosten, telefonische afspraken die vervolgens niet worden nagekomen, incasso’s zonder communicatie. De sjouwhulpen waren aardig, maar door gechuif in de wagentjes hebben we schade opgelopen aan skai van de bedden.
15m3 is in werkelijkheid 13m3. Inbox rekent buitenmaten, maar ja daar passen de spullen niet op dezelfde manier in. Max hoogte van karretjes is 2.10, daar passen hoge kasten van Ikea niet in. Kortom: idee van container is beter en in ons geval hadden we beter een verhuizer kunnen vragen want dan waren we incl opslag net zoveel geld kwijt geweest en was en zorgvuldiger met onze spullen omgegaan.
15m3 is in werkelijkheid 13m3. Inbox rekent buitenmaten, maar ja daar passen de spullen niet op dezelfde manier in. Max hoogte van karretjes is 2.10, daar passen hoge kasten van Ikea niet in. Kortom: idee van container is beter en in ons geval hadden we beter een verhuizer kunnen vragen want dan waren we incl opslag net zoveel geld kwijt geweest en was en zorgvuldiger met onze spullen omgegaan.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Ga niet in zee met Inbox! Allereerst bellen ze terug met een smoes en dan vragen of je de offerte als getekend heb. Telefonisch beloven ze van alles, we zijn altijd verzekerd mevrouw!. Meerdere keren herhaald. Op de dag van ophalen, de sjouwers zijn niet zichtbaar van inbox. Geen bedrijfskleding en een iveco zonder identiteit van inbox. Ze sjouwen traag waardoor ik zelf het grootste gedeelte zelf heb gedaan. Zij hebben alles goed gekeurd om mee te nemen. Ze hebben zelf met hun eigen doeken mijn tv ingepakt. Echter hadden ze geen vervoerhulpmiddelen bij zich zoals een steekkar of hondje. Er stond toevallig een AH boodschappenkar bij mijn app complex. Daarop hebben ze mijn kastjes en grote dingen vervoerd, zonder bescherming. Daar heb ik gelijk over gebeld toen ze weg waren. Zij gaven aan het komt wel goed. Nu blijk ik schade te hebben aan ladekastje (onderrand kapot gereden door ah kar) lak schade aan salon tafel, krassen op mijn koelkast, krassen op wasmachine en het ergste, mijn tv is helemaal kapot! Gelijk gebeld met hun. Je wordt afgewimpeld, zijn niet netjes aan de telefoon. Zeggen zelf dat het druk is met schade (dat is dom om over je eigen bedrijf te zeggen) vervolgens krijg ik een mail dat ik niks vergoed krijg omdat ‘het niet is ingepakt volgens inbox regels’ . Ik heb €500 aan hun betaald voor ‘premium’ service en opslag, maar moet nu nog meer kosten maken om een nieuwe tv te kopen. Trap er AUB NIET in. Het is om te huilen. Je denk verhuiszorgen weg te laten nemen door hun, maar je krijgt er meer zorgen bij.
- Bijlagen
-
- 76901EC1-6CC5-4F62-AC63-4FBB1962627B.jpeg (112.28 KiB) 690 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 mar 2022 22:56
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Wat erg om te zien dat deze organisatie al jaren lang zo veel gedupeerde klanten achterlaat.
Onlangs spullen opgeslagen, wat heb ik een spijt:
- hoge extra kosten
- spullen zwaar beschadigd terug
- trekken incasso's zonder autorisatie
Hoe is het mogelijk dat een bedrijf wat door de jaren heen steeds hetzelfde kunstje uitvoerd nog steeds kan opereren.
Onlangs spullen opgeslagen, wat heb ik een spijt:
- hoge extra kosten
- spullen zwaar beschadigd terug
- trekken incasso's zonder autorisatie
Hoe is het mogelijk dat een bedrijf wat door de jaren heen steeds hetzelfde kunstje uitvoerd nog steeds kan opereren.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 feb 2022 01:15
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Ik heb ook erg slechte ervaringen met dit bedrijf. Ze hebben me geld geboden voor het intrekken van een slechte review, wat ik heb geweigerd. trustpilot geïnformeerd en hun Integrity team is ermee bezig. maar voorlopig gaan ze gewoon door met het gerommel in de marge en maken ze mensen geld afhandig met achteraf aangepaste verhalen. Bah, wat een akelige club. Niet doen dus!
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Helaas kan ik al deze negatieve ervaringen alleen maar bevestigen. Stefan van Inbox Storage beloofde in het telefoongesprek een vaste prijs voor de verhuisservice; ook als het wat zou uitlopen zou ik alleen maar 360 euro hoeven te betalen. Echter: het werd 900 euro extra, omdat één van de verhuizers aankwam met een blessure van een vorige klus. Dit zorgde voor heel veel wachttijd, het door hen laten aanrukken van een onbruikbare verhuislift, en al deze kosten van dit bedrijfsongeval werden op mij afgewenteld. We werden naar een incassobureau gestuurd, terwijl men telefonisch toegaf dat de rekening onjuist was - maar bevestigden dit niet, en reageerden niet meer op onze mails en terugbelverzoeken negeert men.
Nog erger: bij het terugbrengen van de spullen heeft Inbox Storage levensgevaarlijk gehandeld. Zij duwden de kar met spullen op de laadklep. Mijn vrouw stond links van die laadklep - Inbox geeft immers aan dat je wél zelf moet meehelpen. De vrachtwagen stond wat scheef, de wielen van de kar hadden geen rem of stop, één wieltje ging al over de linkerrand van de laadklep heen en dreigde op mijn vrouw te storten. Mijn vrouw en ik schreeuwden het uit en pakten de kar vast, terwijl de verhuismedewerker toekeek en niets deed. Liep nu goed af, maar had rampzalige gevolgen kunnen hebben. NOOIT MEER INBOX STORAGE!
Nog erger: bij het terugbrengen van de spullen heeft Inbox Storage levensgevaarlijk gehandeld. Zij duwden de kar met spullen op de laadklep. Mijn vrouw stond links van die laadklep - Inbox geeft immers aan dat je wél zelf moet meehelpen. De vrachtwagen stond wat scheef, de wielen van de kar hadden geen rem of stop, één wieltje ging al over de linkerrand van de laadklep heen en dreigde op mijn vrouw te storten. Mijn vrouw en ik schreeuwden het uit en pakten de kar vast, terwijl de verhuismedewerker toekeek en niets deed. Liep nu goed af, maar had rampzalige gevolgen kunnen hebben. NOOIT MEER INBOX STORAGE!
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Wij hebben onze spullen twee maanden opgeslagen bij inboxstorage.eu en we zijn ruim 1800€ kwijt aan deze twee maanden. Wij hebben door nalatigheid van sit bedrijf nog eens €5000 euro extra moeten betalen omdat de chauffeur zich niet aan de afgesproken afspraak heeft gehouden. We hebben alles betaald en hen aansprakelijk gesteld en vervolgens komt er geen enkele reactie meer, nadat wij alle betaal afspraken nageko.en waren. Vee volgens hebben wij nu volgens inboxstorage.eu een achterstand van twee maanden?
Het is te gek voor woorden hie dit bedrijf met zijn klanten omgaat.
Het is te gek voor woorden hie dit bedrijf met zijn klanten omgaat.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Hier soortgelijk verhaal helaas. Het leek zo'n mooie en gemakkelijke oplossing om even tijdelijk spullen op te slaan en Inbox Storage profileert zich ook als ideale oplossing met medewerkers die je graag van dienst zijn op het moment dat je een dienst bij ze af wilt nemen.
Maar schijn bedriegt klaarblijkelijk. Vanaf het moment dat de spullen opgehaald werden, door een vriendelijke en behulpzame chauffeur dat dan weer wel, was duidelijk dat er niet de juiste 'box' was besteld en dat dit opgeschaald moest worden. Prima, geen probleem als dit anders uitvalt en begrijpelijk. Echter heeft de chauffeur een andere oppervlaktemaat aangegeven dan er uiteindelijk op een vervolgfactuur binnen kwam. Zonder duidelijke tekst en uitleg is er een factuur met een hoger oppervlaktemaat gestuurd dan afgesproken bij het ophalen.
Toen ik hierover contact heb gezocht werd het al snel duidelijk dat de klantenservice van Inbox Storage geen zin heeft in het assisteren van hun klanten maar een rigide en starre houding aan te nemen, als ze tenminste uberhaupt al reageren op berichten.
Zo vaak heb ik contact gezocht over geschillen aangaande facturen en geprobeerd om hier een schappelijke oplossing voor te vinden aangezien er onterecht een hoger bedrag werd gefactureerd dan de afgesproken dienst die aangegaan is bij het ophalen van de spullen.
Normale communicatie vanuit de klantenservice van Inbox Storage had deze afwikkeling snel en gemakkelijk kunnen maken maar door hun gebrek aan kundigheid of uberhaupt de zin om hun werk te doen heeft ervoor gezorgd dat ze mij honderden euro's extra hebben afgetroggeld en daarnaast heb ik nog steeds mijn spullen niet eens terug.
Ik vind de manier van handelen zo schandalig dat ik mij wel genoodzaakt heb gezien om hier een review over te schrijven.
Maar schijn bedriegt klaarblijkelijk. Vanaf het moment dat de spullen opgehaald werden, door een vriendelijke en behulpzame chauffeur dat dan weer wel, was duidelijk dat er niet de juiste 'box' was besteld en dat dit opgeschaald moest worden. Prima, geen probleem als dit anders uitvalt en begrijpelijk. Echter heeft de chauffeur een andere oppervlaktemaat aangegeven dan er uiteindelijk op een vervolgfactuur binnen kwam. Zonder duidelijke tekst en uitleg is er een factuur met een hoger oppervlaktemaat gestuurd dan afgesproken bij het ophalen.
Toen ik hierover contact heb gezocht werd het al snel duidelijk dat de klantenservice van Inbox Storage geen zin heeft in het assisteren van hun klanten maar een rigide en starre houding aan te nemen, als ze tenminste uberhaupt al reageren op berichten.
Zo vaak heb ik contact gezocht over geschillen aangaande facturen en geprobeerd om hier een schappelijke oplossing voor te vinden aangezien er onterecht een hoger bedrag werd gefactureerd dan de afgesproken dienst die aangegaan is bij het ophalen van de spullen.
Normale communicatie vanuit de klantenservice van Inbox Storage had deze afwikkeling snel en gemakkelijk kunnen maken maar door hun gebrek aan kundigheid of uberhaupt de zin om hun werk te doen heeft ervoor gezorgd dat ze mij honderden euro's extra hebben afgetroggeld en daarnaast heb ik nog steeds mijn spullen niet eens terug.
Ik vind de manier van handelen zo schandalig dat ik mij wel genoodzaakt heb gezien om hier een review over te schrijven.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Dit bedrijf werkt anders dan de meeste opslagbedrijven. Bij de meeste opslagbedrijven kan je zelf je spullen opslaan op een specifieke locatie, in een specifieke box die je huurt. Bij Inbox Storage is er niet zoiets. Zij halen je spullen op en brengen en het thuis, maar tussentijds kan je niet bij je spullen, waardoor je geen idee hebt hoeveel ruimte ze daadwerkelijk gebruiken voor de opslag van jouw spullen.
Op hun website staat dit:
"Hoofdkantoor Benelux Inbox Storage BV
Laan van Kronenburg 14 1183 AS Amstelveen"
Als je er via de chat of de telefoon of de mail niet uitkomt kan het sturen van een aangetekende brief wellicht helpen, eventueel gestuurd door je rechtsbijstand of advocaat.
Er is een associatie voor opslagbedrijven, de NSSA. In principe zijn ze er alleen voor de opslagbedrijven, maar heel misschien kunnen zij nog iets betekenen.
Op hun website staat dit:
"Hoofdkantoor Benelux Inbox Storage BV
Laan van Kronenburg 14 1183 AS Amstelveen"
Als je er via de chat of de telefoon of de mail niet uitkomt kan het sturen van een aangetekende brief wellicht helpen, eventueel gestuurd door je rechtsbijstand of advocaat.
Er is een associatie voor opslagbedrijven, de NSSA. In principe zijn ze er alleen voor de opslagbedrijven, maar heel misschien kunnen zij nog iets betekenen.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Al jaren berichten over dit bedrijf alhier, maar heeft het enig nut ?
Niemand schijnt het te lezen alvorens met dit bedrijf in zee te gaan.....
Niemand schijnt het te lezen alvorens met dit bedrijf in zee te gaan.....
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 okt 2024 17:36
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Dreigen als je niet snel de voorwaarden accepteert zo dat de verhuisdag volgeboekt kan zijn.
Ik had voor aankomende 12 maanden opslag + 2 verhuizers geregeld. Eerste maand opslag, 14m3 storage en premium plan kostte mij €322,25.
Helaas, door privé omstandigheden kan het niet doorgaan.
Ik heb een maand van te voren geannuleerd. Nu krijg ik een factuur dat ik 75% van het gehele jaarcontract moet betalen. Dit is een bedrag van €532,-.
Totaal kost het mij zonder iets af te nemen €854,25,-
Wettelijk gezien mogen zij dit niet vragen.
Inbox storage hebben hun eigen voorwaarden opgesteld mensen!!
Oja! Kers op de taart, vrijdagmiddag had ik een bel afspraak met een manager, maar helaas hadden ze geen contact met mij gezocht.
Ik had voor aankomende 12 maanden opslag + 2 verhuizers geregeld. Eerste maand opslag, 14m3 storage en premium plan kostte mij €322,25.
Helaas, door privé omstandigheden kan het niet doorgaan.
Ik heb een maand van te voren geannuleerd. Nu krijg ik een factuur dat ik 75% van het gehele jaarcontract moet betalen. Dit is een bedrag van €532,-.
Totaal kost het mij zonder iets af te nemen €854,25,-
Wettelijk gezien mogen zij dit niet vragen.
Inbox storage hebben hun eigen voorwaarden opgesteld mensen!!
Oja! Kers op de taart, vrijdagmiddag had ik een bel afspraak met een manager, maar helaas hadden ze geen contact met mij gezocht.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
En wat staat erin ddze voorwaarden en ben je daarmee akkoord gegaan bij afsluiten overeenkomst ?sharondejong007 schreef: ↑06 okt 2024 17:37.....inbox storage hebben hun eigen voorwaarden opgesteld ........
-
- Berichten: 12815
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Waarom mogen zij dat niet vragen? Als het wettelijk geregeld is is het toch niet zo lastig? Als uw kans op winst 100% is zou ik niet betalen, wachten op de deurwaarder en daarna op de rechter.sharondejong007 schreef: ↑06 okt 2024 17:37Ik had voor aankomende 12 maanden opslag + 2 verhuizers geregeld. Eerste maand opslag, 14m3 storage en premium plan kostte mij €322,25.
Helaas, door privé omstandigheden kan het niet doorgaan.
Ik heb een maand van te voren geannuleerd. Nu krijg ik een factuur dat ik 75% van het gehele jaarcontract moet betalen. Dit is een bedrag van €532,-.
Totaal kost het mij zonder iets af te nemen €854,25,-
Wettelijk gezien mogen zij dit niet vragen.
U hebt een overeenkomst voor 12 maanden opslag en 2 verhuizers. U moet betalen en zij moeten uw spullen 12 maanden lang opslaan en 2 verhuizers regelen. U wilt van uw kant van de overeenkomst uit, waarom zou inbox storage daar in mee moeten gaan?
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Een dergelijke schadevergoeding dient gebaseerd te zijn op de werkelijk geleden schade. Laat ze die maar aantonen.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Ik heb geen idee wat ze wettelijk mogen vragen. Maar als jij overtuigd bent dat je qua wetgeving in je recht staat zou ik ze eenmaal een mail sturen waarin je aanbiedt datgene te betalen wat ze wettelijk gezien wel mogen betalen en als ze daar niet meer akkoord gaan eventuele vervolgstappen met vertrouwen tegemoet ziet.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Schadevergoeding? In de contractvoorwaarden staat dat bij het opzeggen van een jaarcontract gedurende het jaar 75% procent betaald dient te worden. Wat op zich heel schappelijk is. Een jaarcontract bij ViaPlay kan je bijvoorbeeld niet opzeggen, je bent altijd 100 procent van het bedrag verschuldigd. Hetzelfde zie je bij je telefoon abonnement, je Internet provider abonnement en tal van andere zaken.
Heb nog nooit eerder gehoord dat je altijd een overeenkomst mag verbreken en dan alleen de daadwerkelijk geleden schade moet vergoeden waarvan de hoogte dan ook nog eens onderbouwd aangetoond moet worden door de verkopende partij.
Wellicht kunt u wat links plaatsen die meer licht schijnen op deze zaak. Want mocht u gelijk hebben, dan zie ik heel veel toepassingen.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... :2024:2953
Terwijl in de voorwaarden vaste percentages werden genoemd welke verschuldigd zouden zijn bij annulering.4.18. [eiseres] heeft onvoldoende onderbouwd wat haar geleden verlies of gederfde winst (schade) is.