In 2021 (vlak na de eerste installatie) waren er problemen met de aardlek en zijn er in een aantal maanden tijd 3 pompen vervangen, zelfs een monteur van DAB die de laatste pomp kwam controleren (nadat bij diverse pompen de aardlek er steeds random uitgevlogen was) of alles wel klopte heeft niets gezegd over dat je bij een frequentiegestuurde pomp een 0,3A aardlek moet gebruiken ivm altijd aanwezige lekstroom. Afijn, nadat ik dit zelf opgelost had was er niets meer aan de hand. Niet helemaal conform de NEN richtlijnen, want 0,03A is de norm hier, maar goed. Na het vervangen van de eerste pomp heeft DAB telefonisch gezegd dat ik voor ventilatie moest zorgen in de meterkast. Wat ik vreemd vond want de meterkast is kurkdroog (nieuwbouwwoning uit 2014) en de luchtvochtigheid in huis is altijd tussen de 50 en 60%. Maar goed, ik een gat bovenin de deur gemaakt met een ventilator erin. Daarna nog 1 pomp dezelfde problemen mee gehad, tot die monteur dus kwam en zei dat de ventilatie helemaal niet nodig was geweest want het is droog genoeg in huis. Op de site van DAB staat overigens zelfs dat de pompen in vochtige omstandigheden kunnen opereren. Afijn, de oorzaak destijds was dus de aardlek en niet de al dan niet vochtige omgeving.
Deze laatste pomp heeft van 2022 tot begin 2025 zonder problemen gedraaid (met dus de 0,3A aardlek). Begin 2025 vloog wederom de aardlek er constant uit maar nu elke keer direct bij het inschakelen van de pomp. Ter reparatie opgestuurd naar DAB en wat blijkt? De elektronica van de pomp is volledig naar de kl*te door... vocht. Volgens DAB heb ik de pomp in een vochtige omgeving geplaatst en is er geen sprake van garantie of coulance. Het water wat door de pomp stroomt is koud uiteraard, dus dit geeft condensvorming in een meterkast van een woonhuis van 20 graden (duh) maar een waterpomp van 800 euro kan dus NIET tegen condensvorming, veroorzaakt door waar hij voor gemaakt is; koud water pompen. Te bizar voor woorden! Nu heb ik diverse reviews gelezen op internet dat er meer mensen zijn die met deze pompen dezelfde problemen hebben gehad dus hoop ik hier medestanders te treffen. Het bedrijf heeft een kantoor in Nederland dus lijkt me dat een mooie kans voor Radar om daar eens te gaan buurten en vragen waarom hun waterpompen niet tegen condensvocht bestand zijn

En oh ja, uit frustratie alsnog zelf maar een nieuwe mini3 pomp gekocht (want er zijn niet heel veel alternatieven) na 2 weken kapot met een kapotte flowsensor. Ja mensen, het is echt waardeloze bende die zooi van DAB pumps
Mocht je nog geen DAB pomp gevonden hebben maar er wel naar opzoek zijn... LEES DIT TOPIC EN KOOP DIE ROTZOOI NIET