Dag iedereen,
Zoals men weet, heb ik een verstopping gehad die is verholpen. De wbv heeft een loodgieter ingeschakeld om de verstopping te verhelpen. Het ene deel is door de loodgieter opgelost, het andere deel moest de gemeente aan te pas komen. De loodgieter heeft de riolering blootgelegd middels een gat graven zodat de gemeente erbij kon. Na weken is het gat nog steeds niet dicht, ik heb meerdere keren contact gezocht met de gemeente omdat het gat op gemeentegrond bevindt. De gemeente zegt dat de wbv dit op moet pakken omdat zij een extern bedrijf hebben ingeschakeld. Ik heb vervolgens de wbv gebeld en zij schuiven de verantwoordelijkheid voor het dichten van zich af en leggen dit weer bij de gemeente. Oftewel, kastje-muurverhaal.
Ik word er moedeloos van. Het gat wordt gebruikt als afvalbak en daarbij kan iemand er in vallen als het donker is.
Nu is mijn vraag, wie is nou de partij die het op zou moeten lossen? Mijn vermoeden is dat de gemeente het moet oppakken, omdat het hun eigendom is. Kan iemand mij daar meer over vertellen?
Papegaaiduiker.
Openliggend gat na weken nog niet dicht - wie is verantwoordelijk?
-
Re: Openliggend gat na weken nog niet dicht - wie is verantwoordelijk?
Gat is op gemeentegrond. Dan helpt een melding bij de gemeente over 'gevaarlijke situatie' door 'openliggend trottoir'.
Zulke meldingen worden met spoed opgepakt.
Zulke meldingen worden met spoed opgepakt.
Papegaaiduiker
vindt dit leuk
-
@Jablan, dat zou je denken. Dit heb ik aangegeven, echter roept de gemeente dat dit voor de wbv/aannemer is. Ik heb al 3x een melding gemaakt. De eerste melding zouden ze oppakken na werkzaamheden. (Geen idee welke, glasvezelaanleg is geweest, maar heeft niks met dit probleem te maken.) De tweede melding werd afgewimpeld dat er geen werkzaamheden waren, terwijl zij een rioleringsbedrijf hebben ingezet om de verstopping te verhelpen? De aannemer of wbv moest dat maar oppakken. Bij de derde melding werd er gezegd dat dit voor de wbv bleef en dat zij er niks aan zouden doen. De behandelaar van de tweede en derde melding waren dezelfde persoon.
Ik heb ze weer gebeld, ze zouden die behandelaar benaderen met het verzoek mij terug te bellen. Dit is gewoon frustrerend.
-
Laat de verantwoordelijkheid daar waar het hoort. Je hebt, denk ik, genoeg je best gedaan. Als er eerdaags ongelukken gebeuren, is dat voor rekening en risico van de verantwoordelijke. Dat hoef je niet op je nek te nemen.
-
@witte angora, ik zou het ook laten als het kon. Echter, wordt dat gat als afvaldumpplek gebruikt en zodra de zon vaker gaat schijnen, gaat het broeien. Laat nou net dat gat onder mijn balkon zitten. Dan weet je wel wat het gevolg ervan is.
Dan gooi je het zelf effe dicht. De grond zal er nog wel naast liggen, kwartiertje werk voor jou of een sterkere buurtbewoner. Zou er geen toestanden van maken.
Maar in opdracht van wie heeft de loodgieter het open gegraven. Dat doet ie toch niet zomaar uit zichzelf neem ik aan. De loodgieter of zijn opdrachtgever mag het gat dan ook weer sluiten. Simpeler kan niet.
Maar in opdracht van wie heeft de loodgieter het open gegraven. Dat doet ie toch niet zomaar uit zichzelf neem ik aan. De loodgieter of zijn opdrachtgever mag het gat dan ook weer sluiten. Simpeler kan niet.