Post.nl bezorgt pakketje zonder inhoud
Post.nl bezorgt pakketje zonder inhoud
Zo af en toe bestel ik iets bij AliExpress. Tot nu toe is dit altijd goed gegaan. Verleden week bestelde ik weer iets. Gisteren werd dit afgeleverd door Post.nl. Nadat ik het pakketje kreeg bleek dit te zijn geopend en was de inhoud verdwenen. De bezorger was natuurlijk al weg. Ik heb nog even op straat gekeken of de inhoud er wellicht was uitgevallen, maar helaas. Vervolgens heb ik hiervan een melding gedaan bij Post.nl, maar omdat het pakketje niet was verzekerd doen zij verder niets. Ook een melding bij AliExpress leverde niets op, ik kan immers niet bewijzen dat het pakketje al geopend was toen ik het ontving.
Nu is mijn vraag: wat moet ik doen als zoiets zich nog een keer voordoet. Stel dat de bezorger van Post.nl met een lege verpakking aan de deur staat, moet ik dit dan weigeren en hoe weet ik zeker dat de bezorger het pakketje niet alsnog afmeldt als zijnde bezorgd?
Of moet ik de bezorger een aantekening op het (lege) pakje laten zetten? Maar dan kan de verkoper in theorie alsnog zeggen dat ik die aantekening zelf heb geschreven. Wat is wijsheid?
Wie heeft ook met iets soortgelijks te maken gehad?
Nu is mijn vraag: wat moet ik doen als zoiets zich nog een keer voordoet. Stel dat de bezorger van Post.nl met een lege verpakking aan de deur staat, moet ik dit dan weigeren en hoe weet ik zeker dat de bezorger het pakketje niet alsnog afmeldt als zijnde bezorgd?
Of moet ik de bezorger een aantekening op het (lege) pakje laten zetten? Maar dan kan de verkoper in theorie alsnog zeggen dat ik die aantekening zelf heb geschreven. Wat is wijsheid?
- Ron5300
Beste antwoord
Gekozen door Gout
Re: Post.nl bezorgt pakketje zonder inhoud
Mijn advies laat de pakketten standaard bij een Post.nl afhaalpunt bezorgen want dan kan u het pakket bekijken en heel vaak wordt het pakket ook nog voor afgifte gewogen.
In de app van Post.nl kunt u sinds kort een afhaalpunt naar keuze als standaard bezorging instellen en gezien het grote aantal afhaalpunten is er altijd eentje in uw buurt te vinden.
In de app van Post.nl kunt u sinds kort een afhaalpunt naar keuze als standaard bezorging instellen en gezien het grote aantal afhaalpunten is er altijd eentje in uw buurt te vinden.
Als u vermoed dat er iets niet klopt, dan dient u het pakketje te weigeren. U kunt dan meteen contact opnemen met post.nl en daar uw vermoedens uitspreken.Gout schreef: ↑16 mei 2025 23:26Zo af en toe bestel ik iets bij AliExpress. Tot nu toe is dit altijd goed gegaan. Verleden week bestelde ik weer iets. Gisteren werd dit afgeleverd door Post.nl. Nadat ik het pakketje kreeg bleek dit te zijn geopend en was de inhoud verdwenen. De bezorger was natuurlijk al weg. Ik heb nog even op straat gekeken of de inhoud er wellicht was uitgevallen, maar helaas. Vervolgens heb ik hiervan een melding gedaan bij Post.nl, maar omdat het pakketje niet was verzekerd doen zij verder niets. Ook een melding bij AliExpress leverde niets op, ik kan immers niet bewijzen dat het pakketje al geopend was toen ik het ontving.
Overigens moet u oppassen met uw suggesties over de bezorger. De bezorgketen is erg lang en overal kan iets misgaan. Zo kan de douane bijvoorbeeld uw pakketje onderschept hebben om te controleren en vergeten zijn de inhoud terug te plaatsen.
Gout
vindt dit leuk
Beste Speedy123,
Bedankt voor uw reactie.
Allereerst, ik beschuldig de bezorger nergens van want daar heb ik geen bewijs voor. Ik wil alleen voorkomen dat zoiets mij nog een keer gebeurt en, indien dit wel plaatsvindt, hoe ik dan moet handelen. Deze kwestie heeft mij ergernis en de nodige tijd gekost in een poging de schade te verhalen.
Het verschil met vroeger is dat je indertijd een handtekening moest zetten bij ontvangst van een pakje. Tegenwoordig scant de bezorger het pakje al als zijnde bezorgd als hij naar de voordeur loopt is mijn ervaring. Dat maakt de bewijslast bij het genoemde probleem voor mij onmogelijk, vandaar mijn opmerking.
Als ik mijn schoenen naar de schoenmaker breng krijg ik een bonnetje. Bij Post.nl ontvang ik geen bewijs als ik een pakje weiger. Ook dan kan de bezorger een fout maken door een verkeerde afleveringsmelding en dan heb ik dus een probleem.
Wat ik wel vreemd vind is dat de bezorger een lege bubbeltjesplastic envelop bezorgt; hij had kunnen constateren dat er niets in zat. Dat wil uiteraard niet zeggen dat hij zelf de inhoud eruit heeft gehaald. Dat kan immers, zoals u zelf ook al aangeeft, tijdens het hele bezorgtraject zijn gebeurd.
Bedankt voor uw reactie.
Allereerst, ik beschuldig de bezorger nergens van want daar heb ik geen bewijs voor. Ik wil alleen voorkomen dat zoiets mij nog een keer gebeurt en, indien dit wel plaatsvindt, hoe ik dan moet handelen. Deze kwestie heeft mij ergernis en de nodige tijd gekost in een poging de schade te verhalen.
Het verschil met vroeger is dat je indertijd een handtekening moest zetten bij ontvangst van een pakje. Tegenwoordig scant de bezorger het pakje al als zijnde bezorgd als hij naar de voordeur loopt is mijn ervaring. Dat maakt de bewijslast bij het genoemde probleem voor mij onmogelijk, vandaar mijn opmerking.
Als ik mijn schoenen naar de schoenmaker breng krijg ik een bonnetje. Bij Post.nl ontvang ik geen bewijs als ik een pakje weiger. Ook dan kan de bezorger een fout maken door een verkeerde afleveringsmelding en dan heb ik dus een probleem.
Wat ik wel vreemd vind is dat de bezorger een lege bubbeltjesplastic envelop bezorgt; hij had kunnen constateren dat er niets in zat. Dat wil uiteraard niet zeggen dat hij zelf de inhoud eruit heeft gehaald. Dat kan immers, zoals u zelf ook al aangeeft, tijdens het hele bezorgtraject zijn gebeurd.
Heb je de postnl app geinstalleerd? Daar krijg je alle relevante informatie over pakketbezorging. Of het afgeleverd is, maar ook als je het niet geaccepteerd hebt.
Gout
vindt dit leuk
De bezorger gaat natuurlijk niet controleren of er inhoud is, laat staan of dit compleet is. Dat is zijn /haar bevoegdheid ook niet.
bupaul
vindt dit leuk
Mijn advies laat de pakketten standaard bij een Post.nl afhaalpunt bezorgen want dan kan u het pakket bekijken en heel vaak wordt het pakket ook nog voor afgifte gewogen.
Gout
vindt dit leuk
Beste BL2,
Een beetje klantgerichtheid kan toch geen kwaad? Hij had kunnen zeggen “Er is iets misgegaan met het pakje, zal ik het voor u op weigeren zetten?” Dan was voor mij het probleem opgelost.
Een beetje klantgerichtheid kan toch geen kwaad? Hij had kunnen zeggen “Er is iets misgegaan met het pakje, zal ik het voor u op weigeren zetten?” Dan was voor mij het probleem opgelost.
-
Er van uit gaande dat de bezorger het ook wist. In bubbeltjesenveloppen worden ook kleine lichte dingen vervoert die je enkel kan voelen als je echt in de envelop drukt. Dat is de taak niet van de bezorger, deze moet enkel bezorgen wat hij op de band vind bij zijn laadstation.
Weigeren is de beste oplossen. Of aan de deur, of op een afhaalpunt.
Het beoordelen van alle honderden pakjes welke een bezorger per werkdag moet bezorgen is (nogmaals) helemaal zijn taak niet.
Ik ontving laatst ook een "lege envelop", maar de twee kleine koolborsteltjes zaten er netje in........
Ook ontvangen een doos van wel 90 cm hoog met een plant erin, dat woog haast niets.
Moet de bezorger daar ook eerst klantvriendelijk het gesprek over aangaan, dat is toch geen werken.
bupaul
vindt dit leuk