Huurauto en borg met creditkaart
-
Huurauto en borg met creditkaart
Er knaagt iets aan me.
Op 8 januari neem ik een huurauto voor 1 maand in Spanje met een borg van 1250,- tijdens de afhaal netjes foto’s gemaakt en tijdens het inleveren. Tijdens het inleveren vroegen ze of ik een foto had van 1 schade bij afhaal en die had ik. Toen zei ze mondeling alles is oké u kunt gaan. Ik vroeg een bewijs ervan maar dat kreeg ik niet. Zowel niet op papier als per mail. Toen ik vroeg of ze dat op een film wilde zeggen spraken ze geen Engels meer en alleen nog Spaans en was ze gepikeerd.
We vertrokken met een slecht gevoel. Tijdens het wachten op de incheck ging ik de reviews lezen en schrok erg van deze firma. Vele werden achteraf belast met schades. Meteen in NL belde ik met de creditcard maatschappij. Zei zeiden dat ze tot 30 dagen schades konden claimen. Maar omdat ik foto’s vooraf en achteraf had moest ik me geen zorgen maken.
Eind maart heb ik alle foto’s verwijderd. Nu krijg ik een algemene mail van de creditcard maatschappij over borg bij Hotels en autoverhuur bedrijven. Daarin geven ze aan dat er soms na 30 dagen nog geïncasseerd kan worden door deze bedrijven. Ik belde meteen met de klantenservice en leg het verhaal uit. Daarin geven ze aan dat er verschil is tussen reserveringen (30 dagen) en incasseringen.
Als ik vraag wat is dan die termijn kunnen ze daar geen termijn aangegeven. Ze kunnen dan wel een betwisting starten mocht het zover komen.
Kijk er is nog niks aan de hand maar ik voel me wel erg in onzekerheid met dit huidige systeem.
Ook vindt ik dat ik verkeerd advies heb gehad van mijn creditkaart maatschappij. Anders had ik de foto's natuurlijk nooit verwijderd.
Op 8 januari neem ik een huurauto voor 1 maand in Spanje met een borg van 1250,- tijdens de afhaal netjes foto’s gemaakt en tijdens het inleveren. Tijdens het inleveren vroegen ze of ik een foto had van 1 schade bij afhaal en die had ik. Toen zei ze mondeling alles is oké u kunt gaan. Ik vroeg een bewijs ervan maar dat kreeg ik niet. Zowel niet op papier als per mail. Toen ik vroeg of ze dat op een film wilde zeggen spraken ze geen Engels meer en alleen nog Spaans en was ze gepikeerd.
We vertrokken met een slecht gevoel. Tijdens het wachten op de incheck ging ik de reviews lezen en schrok erg van deze firma. Vele werden achteraf belast met schades. Meteen in NL belde ik met de creditcard maatschappij. Zei zeiden dat ze tot 30 dagen schades konden claimen. Maar omdat ik foto’s vooraf en achteraf had moest ik me geen zorgen maken.
Eind maart heb ik alle foto’s verwijderd. Nu krijg ik een algemene mail van de creditcard maatschappij over borg bij Hotels en autoverhuur bedrijven. Daarin geven ze aan dat er soms na 30 dagen nog geïncasseerd kan worden door deze bedrijven. Ik belde meteen met de klantenservice en leg het verhaal uit. Daarin geven ze aan dat er verschil is tussen reserveringen (30 dagen) en incasseringen.
Als ik vraag wat is dan die termijn kunnen ze daar geen termijn aangegeven. Ze kunnen dan wel een betwisting starten mocht het zover komen.
Kijk er is nog niks aan de hand maar ik voel me wel erg in onzekerheid met dit huidige systeem.
Ook vindt ik dat ik verkeerd advies heb gehad van mijn creditkaart maatschappij. Anders had ik de foto's natuurlijk nooit verwijderd.
-
Re: Huurauto en borg met creditkaart
Met uw eigen poetsdrift heeft u zichzelf letterlijk en figuurlijk aan het lot overgeleverd.
Serieus: u leest de reviews pas nadat u een overeenkomst bent aangegaan en betaald heeft.Limlander40 schreef: ↑01 apr 2025 12:07Tijdens het wachten op de incheck ging ik de reviews lezen en schrok erg van deze firma.
Mag ik hopen dat u een volgende keer de reviews vooraf leest?
Speedy123
en AxBeer123987
vinden dit leuk
-
We huurden via een goede website met goede recensies maar wisten niet dat we bij de betreffende partij terecht kwamen.
bupaul
en Consumenneke
vinden dit leuk
-
"Met uw eigen poetsdrift heeft u zichzelf letterlijk en figuurlijk aan het lot overgeleverd"
Ja dat zit nu eenmaal in mij.
Consumenneke
vindt dit leuk
Ik loop elke vakantie een heel rondje om de auto heen en film echt alles. Heb je achteraf genoeg bewijs.Limlander40 schreef: ↑01 apr 2025 12:15"Met uw eigen poetsdrift heeft u zichzelf letterlijk en figuurlijk aan het lot overgeleverd"
Wat vaak ook aan te raden is, koop alles af als het mogelijk is.
-
FF beter lezen, dat had ik ook gedaan.Speedy123 schreef: ↑01 apr 2025 12:19Ik loop elke vakantie een heel rondje om de auto heen en film echt alles. Heb je achteraf genoeg bewijs.Limlander40 schreef: ↑01 apr 2025 12:15"Met uw eigen poetsdrift heeft u zichzelf letterlijk en figuurlijk aan het lot overgeleverd"
Consumenneke
vindt dit leuk
Oh ik dacht dat je alleen foto's had gemaakt maar kennelijk dus ook een filmpje?Limlander40 schreef: ↑01 apr 2025 12:21FF beter lezen, dat had ik ook gedaan.Speedy123 schreef: ↑01 apr 2025 12:19Ik loop elke vakantie een heel rondje om de auto heen en film echt alles. Heb je achteraf genoeg bewijs.Limlander40 schreef: ↑01 apr 2025 12:15"Met uw eigen poetsdrift heeft u zichzelf letterlijk en figuurlijk aan het lot overgeleverd"
-
[/quote]
[/quote]Oh ik dacht dat je alleen foto's had gemaakt maar kennelijk dus ook een filmpje?
[/quote]
Ja maar dat is ook weg.
[/quote]Oh ik dacht dat je alleen foto's had gemaakt maar kennelijk dus ook een filmpje?
[/quote]
Ja maar dat is ook weg.
Ten eerste had U de bewijzen natuurlijk nooit moeten verwijderen. De foto's eten geen brood, kosten niet veel ruimte maar kunnen o zo handig zijn.Limlander40 schreef: ↑01 apr 2025 12:07We vertrokken met een slecht gevoel. Tijdens het wachten op de incheck ging ik de reviews lezen en schrok erg van deze firma. Vele werden achteraf belast met schades. Meteen in NL belde ik met de creditcard maatschappij. Zei zeiden dat ze tot 30 dagen schades konden claimen. Maar omdat ik foto’s vooraf en achteraf had moest ik me geen zorgen maken.
En verder lees is 3 verschillende zaken, namelijk claimen, reservering en incassering. Dat zijn 3 totaal verschillende zaken. U kunt volgens mijn zelf zien of de borg (=reservering) nog open staat op uw Credit Card. Waarschijnlijk niet omdat deze voor zover als ik weet na een bepaalde periode (30 dagen?) vanzelf verdwijnt. Blijft over incassering na een eventuele schade claim. Deze kunt U inderdaad betwisten en daarvoor zou U de foto's kunnen gebruiken als U ze nog had.
En normaal gezien loopt de verhuurder bij afhalen met U een rondje om de auto om eventuele schades in het huurcontract vast te leggen. U heeft dit zelf gedaan (gelukkig). Bij het inleveren hebben ze om de foto's gevraagd en daarom denk ik dat ze verder geen acties meer gaan ondernemen. U had immers bewijs in uw bezit en zij weten niet dat U dit inmiddels niet meer heeft.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Ik vind het ook schandalig dat de verhuur van auto's gebruikt wordt voor allerlei scams, door bv veel geld in rekening te brengen voor het afvullen met brandstof of dubieuze schadeclaims.Limlander40 schreef: ↑01 apr 2025 12:13We huurden via een goede website met goede recensies maar wisten niet dat we bij de betreffende partij terecht kwamen.
Hoe kan het dat deze verhuurder goede recensies had? Welke site was dat?
Foto's die u van uw telefoon verwijderd zijn niet per definitie direct weg. Bij mij staan ze nog 30 dagen in de prullenbak van Galerij (Android). Even checken dus.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Eind maart alles verwijdert? Bij veel telefoons blijven foto’s 15 tot 30 dagen bewaard in de prullenbak. Hier kunt u nog gaan kijken of ze er nog zijn. Wie weet.
De verhuurder had geen goede recensies maar TS las ze pas bij het inchecken om naar huis terug te gaan. Dus aan het einde van de vakantie,Consumenneke schreef: ↑01 apr 2025 12:43Ik vind het ook schandalig dat de verhuur van auto's gebruikt wordt voor allerlei scams, door bv veel geld in rekening te brengen voor het afvullen met brandstof of dubieuze schadeclaims.Limlander40 schreef: ↑01 apr 2025 12:13We huurden via een goede website met goede recensies maar wisten niet dat we bij de betreffende partij terecht kwamen.
Hoe kan het dat deze verhuurder goede recensies had? Welke site was dat?
Tijdens het wachten op de incheck ging ik de reviews lezen en schrok erg van deze firma
Al is het beeldmateriaal weg......je kunt gewoon bluffen dat je dit nog wel hebt. Kijken of ze afhaken.
-
Er staat geen reservering meer open. Vandaar dacht ik case closed. Maar volgens de algemene mail van de creditcard maatschappij kan er dus nog altlijd geïncasseerd worden.Dirkie schreef: ↑01 apr 2025 12:38Ten eerste had U de bewijzen natuurlijk nooit moeten verwijderen. De foto's eten geen brood, kosten niet veel ruimte maar kunnen o zo handig zijn.Limlander40 schreef: ↑01 apr 2025 12:07We vertrokken met een slecht gevoel. Tijdens het wachten op de incheck ging ik de reviews lezen en schrok erg van deze firma. Vele werden achteraf belast met schades. Meteen in NL belde ik met de creditcard maatschappij. Zei zeiden dat ze tot 30 dagen schades konden claimen. Maar omdat ik foto’s vooraf en achteraf had moest ik me geen zorgen maken.
En verder lees is 3 verschillende zaken, namelijk claimen, reservering en incassering. Dat zijn 3 totaal verschillende zaken. U kunt volgens mijn zelf zien of de borg (=reservering) nog open staat op uw Credit Card. Waarschijnlijk niet omdat deze voor zover als ik weet na een bepaalde periode (30 dagen?) vanzelf verdwijnt. Blijft over incassering na een eventuele schade claim. Deze kunt U inderdaad betwisten en daarvoor zou U de foto's kunnen gebruiken als U ze nog had.
En normaal gezien loopt de verhuurder bij afhalen met U een rondje om de auto om eventuele schades in het huurcontract vast te leggen. U heeft dit zelf gedaan (gelukkig). Bij het inleveren hebben ze om de foto's gevraagd en daarom denk ik dat ze verder geen acties meer gaan ondernemen. U had immers bewijs in uw bezit en zij weten niet dat U dit inmiddels niet meer heeft.
U bent nu bijna 3 maanden verder en voor zover is er nog niets aan de hand dus hoeft u zich mijns inziens geen zorgen meer te maken.
Malafide autoverhuurders handelen zeer snel in het claimen van schade omdat zij ook weten hoelang de reserveringstermijn van toepassing is.
Malafide autoverhuurders handelen zeer snel in het claimen van schade omdat zij ook weten hoelang de reserveringstermijn van toepassing is.
Limlander40
vindt dit leuk
-
Als ze na 3 maanden nog niks hebben geclaimd zal dat vast niet meer gebeuren ook. Maak je niet druk om helemaal niks.
Limlander40
vindt dit leuk
-
Dat d8 ik ook totdat ik dit las;
Borg tot 30 dagen gereserveerd
Een creditcard is ideaal voor het betalen van de borg. Het bedrag wordt dan niet van uw rekening afgeschreven, maar gereserveerd op uw creditcard. De reservering voor de borg vervalt automatisch als er geen aanspraak hoeft te worden gemaakt op de borg. Houd er rekening mee dat het wel zo'n 30 dagen kan duren tot de reservering is verwerkt en van uw overzicht af is.
Let op: ook na deze periode kan de autoverhuurmaatschappij nog een afschrijving doen.