Polis aangepast: voorletters weg.
Polis aangepast: voorletters weg.
Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering (sinds 1998) nu uitgevoerd door Allianz.
In die 26 jaar hebben we één claim ingediend (na aftrek eigen risico werd nog geen € 75 uitgekeerd).
We hebben een verzekeringspasje op naam (álle voorletters én achternaam) voor iedere verzekerde.
Al bij al waren we tevreden over de verzekering en nimmer hebben we een klacht gehad van de verzekeringsmaatschappij.
Tot 2024 kregen we keurig ieder jaar een nieuw (volledig en duidelijk) polisblad.
De 3 voorletters van iedere verzekerde stonden vermeld (net als de achternaam).
De premie werd per onderdeel uitgesplitst.
In 2025 doet Allianz het anders.
De prolongatiebrief is nu volgens het Serviceteam het nieuwe polisblad.
De vermelding van de voorletters (was 3 per verzekerde) is teruggebracht naar 1.
Alleen een totaalpremie wordt vermeld.
Voor vragen moeten we contact opnemen met het Serviceteam maar dan krijgen we antwoorden als "doen we niet (meer)" o.i.d.
Voorbeeld:
Aanpassing van de voorletters (alle 3 voorletters vermelden op het polisblad) wordt geweigerd.
We hebben gevraagd om de premie per onderdeel uit te splitsen hetgeen geweigerd wordt.
Ook niet bij wijziging van wereld- naar Europadekking of verhoging van het verzekerd bedrag p.p. bij annulering.
Omdat we onze vakantie al in augustus 2024 hebben geboekt kunnen we geen nieuwe annuleringsverzekering afsluiten en zijn we gebonden aan Allianz en deze doorlopende reis- en annuleringsverzekering.
Maar voor de reisverzekering hebben we de vrees dat de vermelding van 1 voorletter op de prolongatienota/polisblad vs het verzekeringspasje met 3 voorletters in het geval van "vakantie-ellende" problemen zou kunnen veroorzaken.
Is er iemand die hier (=1 voorletters op polis vs 3 op het verzekeringspasje) duidelijkheid over kan geven?
In die 26 jaar hebben we één claim ingediend (na aftrek eigen risico werd nog geen € 75 uitgekeerd).
We hebben een verzekeringspasje op naam (álle voorletters én achternaam) voor iedere verzekerde.
Al bij al waren we tevreden over de verzekering en nimmer hebben we een klacht gehad van de verzekeringsmaatschappij.
Tot 2024 kregen we keurig ieder jaar een nieuw (volledig en duidelijk) polisblad.
De 3 voorletters van iedere verzekerde stonden vermeld (net als de achternaam).
De premie werd per onderdeel uitgesplitst.
In 2025 doet Allianz het anders.
De prolongatiebrief is nu volgens het Serviceteam het nieuwe polisblad.
De vermelding van de voorletters (was 3 per verzekerde) is teruggebracht naar 1.
Alleen een totaalpremie wordt vermeld.
Voor vragen moeten we contact opnemen met het Serviceteam maar dan krijgen we antwoorden als "doen we niet (meer)" o.i.d.
Voorbeeld:
Aanpassing van de voorletters (alle 3 voorletters vermelden op het polisblad) wordt geweigerd.
We hebben gevraagd om de premie per onderdeel uit te splitsen hetgeen geweigerd wordt.
Ook niet bij wijziging van wereld- naar Europadekking of verhoging van het verzekerd bedrag p.p. bij annulering.
Omdat we onze vakantie al in augustus 2024 hebben geboekt kunnen we geen nieuwe annuleringsverzekering afsluiten en zijn we gebonden aan Allianz en deze doorlopende reis- en annuleringsverzekering.
Maar voor de reisverzekering hebben we de vrees dat de vermelding van 1 voorletter op de prolongatienota/polisblad vs het verzekeringspasje met 3 voorletters in het geval van "vakantie-ellende" problemen zou kunnen veroorzaken.
Is er iemand die hier (=1 voorletters op polis vs 3 op het verzekeringspasje) duidelijkheid over kan geven?
Re: Polis aangepast: voorletters weg.
Als je inlogt, zie je dan wel alle drie de verzekerden? Blijkt überhaupt ergens uit dat er drie personen gedekt zijn?
bupaul
vindt dit leuk
Ik denk niet dat het vermelden van alle voorletters per se nodig is bij het claimen van schade. Ik neem aan dat bij het aangaan van deze verzekering ook de geboortedata van de verzekerden opgegeven moesten worden? Dat lijkt me voldoende in combinatie met de eerste voorletter en achternaam.
Een nieuw polisblad is in principe ook niet elk jaar nodig zolang er niets in de dekking verandert. Ik krijg zelf voor de aansprakelijkheids- en inboedelverzekering ook alleen een prolongatienota en eventueel een bijlage met de wijzigingen voor het nieuwe jaar. Er wordt daarbij altijd verwezen naar je account bij je verzekeraar waar je alles uitgebreid kan lezen.
Ik zie hier echt geen probleem in.
Een nieuw polisblad is in principe ook niet elk jaar nodig zolang er niets in de dekking verandert. Ik krijg zelf voor de aansprakelijkheids- en inboedelverzekering ook alleen een prolongatienota en eventueel een bijlage met de wijzigingen voor het nieuwe jaar. Er wordt daarbij altijd verwezen naar je account bij je verzekeraar waar je alles uitgebreid kan lezen.
Ik zie hier echt geen probleem in.
bupaul
vindt dit leuk
Overstappen?
Ik heb ook een doorlopende verzekering (bij Centraal Beheer) en op het polisblad staat mijn naam en geboortedatum en tevens vermeldt "gezinssamenstelling 2 personen". Over wie dan deze 2e persoon zou zijn, staat niets op het polisblad. Echter staat in de algemene voorwaarden van deze verzekering heel duidelijk hoe Centraal Beheer de gezinssamenstelling ziet. Wat staat er in uw algemene voorwaarden van de verzekering?
Op de originele polis:
Mijn partners naam met 3 voorletters én zijn geboortedatum.
Mijn naam met 3 voorletters én mijn geboortedatum.
Op de huidige polis:
Mijn partners naam met slechts 1 voorletter i.p.v. 3 voorletters én zijn geboortedatum.
Mijn naam met slechts 1 voorletter i.p.v. 3 voorletters én mijn geboortedatum.
Deze wijziging is per aanstaande prolongatiedatum (04-2025) doorgevoerd, net als het vervallen van de premie opgave per gekozen verzekerd onderdeel (je kunt onderdelen wel of niet /hoger of lager verzekeren).
Dan is het toch duidelijk dat deze voor jullie is? Of het nu 1 voorletter of 3 zijn.
bupaul
vindt dit leuk
Wat u beschrijft is wat er staat op de polis. De polis laat zien dat er een verzekering is en voor de details van die verzekering wordt altijd verwezen naar algemene voorwaarden. En in die algemene voorwaarden staat exact omschreven wie er als medeverzekerde wordt beschouwd indien op het polisblad staat dat er meerdere personen zijn verzekerd. Die meerdere personen hoeven echt niet met naam en toenaam op het polisblad staan. Toen mijn kinderen nog meeging op vakantie, werd het aantal genoemd op het polisblad, maar hun naam en geboortedatum hebben nooit op de polis gestaan.
Overstappen terwijl u jaren naar tevredenheid een verzekering hebt gehad, alleen uit angst geen uitkering te krijgen bij een claim? Ik kan me zoiets nauwelijks voorstellen. Allianz is een wereldwijde verzekeraar, ze weten heus wel wat ze doen.
bupaul
en Justmeagain
vinden dit leuk
Maar dan is er toch geen enkel probleem? Niets aan de hand, die voorletters zijn niet van belang.
Hierom overstappen slaat werkelijk nergens op.
Justmeagain
, angel1978
, Aygulf
en bupaul
vinden dit leuk
Hartelijk dank voor al uw reacties.
Ik heb voldoende informatie.
En v.w.b. het overstappen wat wij gaan doen: dat is onze keuze en niet het onderwerp van dit topic.
Ik heb voldoende informatie.
En v.w.b. het overstappen wat wij gaan doen: dat is onze keuze en niet het onderwerp van dit topic.
U vroeg om duidelijkheid over het wijzigen van 3 voorletters naar 1. Die duidelijkheid heeft u, naar mijn mening, gekregen. Het doet niets af aan uw verzekering, dan mag iemand zich toch wel verbazen over het toch overstappen om eigenlijk een niet ter zake doende reden?
bupaul
vindt dit leuk
Wij hebben iedereen hartelijk bedankt voor de reacties.Lowieze schreef: ↑22 mar 2025 08:43U vroeg om duidelijkheid over het wijzigen van 3 voorletters naar 1. Die duidelijkheid heeft u, naar mijn mening, gekregen. Het doet niets af aan uw verzekering, dan mag iemand zich toch wel verbazen over het toch overstappen om eigenlijk een niet ter zake doende reden?
Die dank betreft de reacties n.a.v. het wijzigen van 3 voorletters naar 1.
Dat wij de bewuste en weloverwogen keuze maken om over te stappen per 01.08.2025 kan en mag u verbazen.
Het is geen reden of vrijbrief (voor u noch voor een ander) om een sneer uit te delen of te stellen dat onze keuze om over te stappen is gebaseerd (volgens u) op een niet er zake doende reden.
Topic gesloten.
Daar ga je zelf niet over. Je post op een openbaar forum waar iedereen mag reageren, ook als de reacties je niet aan staan. Het staat iedereen vrij ( binnen de forumregels ) om te reageren.DvdVK schreef: ↑22 mar 2025 09:01Wij hebben iedereen hartelijk bedankt voor de reacties.Lowieze schreef: ↑22 mar 2025 08:43U vroeg om duidelijkheid over het wijzigen van 3 voorletters naar 1. Die duidelijkheid heeft u, naar mijn mening, gekregen. Het doet niets af aan uw verzekering, dan mag iemand zich toch wel verbazen over het toch overstappen om eigenlijk een niet ter zake doende reden?
Die dank betreft de reacties n.a.v. het wijzigen van 3 voorletters naar 1.
Dat wij de bewuste en weloverwogen keuze maken om over te stappen per 01.08.2025 kan en mag u verbazen.
Het is geen reden of vrijbrief (voor u noch voor een ander) om een sneer uit te delen of te stellen dat onze keuze om over te stappen is gebaseerd (volgens u) op een niet er zake doende reden.
Topic gesloten.
bupaul
vindt dit leuk
Het overstappen is duidelijk onderdeel van het door jouzelf ingebrachte topicprobleem en het praten daarover dus volledig ontopic. Uiteraard moet je volledig zelf weten of je wilt overstappen of niet. Maar dat niemand hier het veronderstelde probleem een logische reden vindt voor overstappen moge duidelijk zijn. Daar hoef je evenmin iets mee te doen, maar het kan ook reden zijn je keuze te heroverwegen. Zou immers ook niet de eerste keer zijn dat juist overstappen wél problemen met zich mee brengt.
bupaul
vindt dit leuk
Toch nog maar even een tip: ga er niet vanuit dat u bij een andere verzekeraar wel ieder jaar een nieuwe polis zult krijgen bij de prolongatiedatum.
Als u dat belangrijk vindt, wordt het goed zoeken.
Als u dat belangrijk vindt, wordt het goed zoeken.
Volgens mij kun je altijd de verzekering opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand zodra het eerste jaar om is.
Die voorletters zijn zeker niet belangrijk.
Die voorletters zijn zeker niet belangrijk.
-
Het gebruik van alleen de eerste voorletter is heel normaal, en bijna gemeengoed aan het worden. Daar zal je ook tegen aanlopen bij een eventuele overstap. Het heeft verder, zolang de persoonsgegevens correct on de polis staan, geen enkele invloed op de dekking en claims.