Weekendje naar het VK? Vraag een ETA bij de juiste instantie aan!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
witte angora

Weekendje naar het VK? Vraag een ETA bij de juiste instantie aan!

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmorgen stond op de RTL-site dat het voor vakantiegangers vanuit Nederland verplicht is vanaf vandaag een ETA aan te vragen, zolang je niet langer dan 6 maanden daar wil blijven. Maar er schijnen ook al weer diverse dure doorlink-bedrijfjes te zijn, die je tegen een fikse betaling enkel maar naar de overheidssite doorlinken.

Hier de echte ETA-site: https://www.gov.uk/guidance/apply-for-a ... sation-eta

Bron: https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... rdienmodel

HandigeHarrie
Beste antwoord
Gekozen door witte angora

Re: Weekendje naar het VK? Vraag een ETA bij de juiste instantie aan!

door HandigeHarrie » 02 apr 2025 11:06

Deze post gaat niet over de kosten van ETA maar is een waarschuwing over de neppe dienstverleners die "het voor je regelen" net als de opzegdiensten, regelen van toeslagen, zorgverzekeringen etc.
BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Belasting heffen bij mensen welke op visite komen, en toch al geld bij je komen uitgeven.
Links laten liggen dat dure Engeland, er zijn zo veel andere en meer interresantere landen om te bezoeken.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

BL2 schreef:
02 apr 2025 10:34
Belasting heffen bij mensen welke op visite komen, en toch al geld bij je komen uitgeven.
Links laten liggen dat dure Engeland, er zijn zo veel andere en meer interresantere landen om te bezoeken.
Blijkbaar niet helemaal op de hoogte. Er zijn heel veel landen die dit doen. Nederland ook trouwens. Binnen Europa zijn wij gewoon gewend aan het feit dat het bijna nergens nodig is.
Dit is overigens al maanden geleden aangekondigd. En op de totale prijs van je citytrip naar Londen maakt dit ook niet zoveel uit trouwens.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik wist al dat we dit moeten doen, is al een tijdje bekend. Aangezien ik deze zomer ook Engeland aan doe, naast Kroatië, had ik me daar al in verdiept.

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Deze post gaat niet over de kosten van ETA maar is een waarschuwing over de neppe dienstverleners die "het voor je regelen" net als de opzegdiensten, regelen van toeslagen, zorgverzekeringen etc.

BL2

Dirkie schreef:
02 apr 2025 10:39
......En op de totale prijs van je citytrip naar Londen maakt dit ook niet zoveel uit trouwens.....
Prima dat je deze belastingmaatregel goedkeurd, wij geven ons geld liever aan andere zaken uit dan de zoveelste belasting.
Een citytrip Londen is zo gewoontjes, dat doet "iedereen", dat doen we overigens toch al niet. Vreselijk om met tienduizenden tegelijk over Travalger Square te moeten sloffen......

witte angora

HandigeHarrie schreef:
02 apr 2025 11:06
Dit dus. Er zullen tzt ongetwijfeld wel weer de nodige 'ik ben opgelicht'-topics komen. Daarom dit bericht. Kunnen we ze desnoods zonder discussie hier naar toe verwijzen.

Alhoewel, zonder discussie? :roll:

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Goed om te weten dat als je googled naar ETA united kingdom (ik zoek altijd in het Engels) dat de juiste website in ieder geval bovenaan staat bij mij.

BL2 schreef:
02 apr 2025 11:08
Dirkie schreef:
......En op de totale prijs van je citytrip naar Londen maakt dit ook niet zoveel uit trouwens.....
Prima dat je deze belastingmaatregel goedkeurd, wij geven ons geld liever aan andere zaken uit dan de zoveelste belasting.
Een citytrip Londen is zo gewoontjes, dat doet "iedereen", dat doen we overigens toch al niet. Vreselijk om met tienduizenden tegelijk over Travalger Square te moeten sloffen......
**** niet zo. Jij doet vast ook dingen die ik belachelijk vindt.

Nijogeth

Als ik eta Engeland Google krijg ik eerst advertenties, dan als eerste resultaat de rijksoverheid en dan gov.uk. Dat is dus prima geregeld door Google. De eerste resultaten zijn meteen relevant.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

BL2 schreef:
02 apr 2025 11:08
Dirkie schreef:
Als je denkt dat een bezoek aan Londen sloffen over Trafalgar Square is, dan heb je geen idee wat je in die stad allemaal kunt doen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
02 apr 2025 15:19
Als ik eta Engeland Google krijg ik eerst advertenties, dan als eerste resultaat de rijksoverheid en dan gov.uk. Dat is dus prima geregeld door Google. De eerste resultaten zijn meteen relevant.
Inderdaad, maar hele volksstammen hebben blijkbaar nog steeds niet door wat "Ad" of "Gesponsord" betekent.... Wat best wel raar is gezien de hoeveelheid problemen die we al jaren langs zien komen omdat mensen als een kip zonder kop op de eerste de beste reclame klikken en dan ook nog eens zonder verder na te denken verder gaan met wat die adverteerders bieden. Of het nu te dure ETA aanvragen zijn, of belachelijk dure loodgieters...

BL2

rwolters schreef:
02 apr 2025 17:07
.....Als je denkt dat een bezoek aan Londen sloffen over Trafalgar Square is, dan heb je geen idee wat je in die stad allemaal kunt doen......
Ach, ik heb er gewoond, in Shoreditch, dus weet het wel bij benadering.

witte angora

Afijn, het is al zover: de eerste meldingen zijn al binnen.

https://nos.nl/artikel/2562827-mensen-o ... ro-betalen

Nijogeth

En nog steeds zijn de eerste resultaten op google die van de rijksoverheid en gov.uk. Hoe komen die mensen bij die sites?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
08 apr 2025 22:01
En nog steeds zijn de eerste resultaten op google die van de rijksoverheid en gov.uk. Hoe komen die mensen bij die sites?
Advertenties op basis van micro-targeting op FB en andere media.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
08 apr 2025 22:01
Ik heb nog nooit van m’n leven op dit onderwerp of iets wat in de buurt komt gegoogeld. Net even “ETA Verenigd Koninkrijk“ gegoogeld, zoals in dat NOS-artikel wordt genoemd. Dit is mijn top-5 resultaten, in de volgorde waarin ik ze kreeg:

1) https://ieta.co.uk/public/
2) https://ivisatravel.com/united-kingdom
3) https://skylinetravelexpress.com/apply/uk/
4) https://uk-eta.nl/
5) https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... aan-denken

Bij de eerste drie hits staat “gesponsord”, bij de 4e en 5e niet.

Nijogeth

Ik had ETA Engeland gegoogled. Maar bij mij worden reclames gefilterd, ook bij de Google resultaten.

Maar ook dan komen de rijksoverheid en Nederlandwereldwijd.nl (van de rijksoverheid) bovenaan te staan. Gov.uk valt dan wel weg.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, als je een adblocker gebruikt, heb je toch gelijk het antwoord op de vraag "hoe komen mensen op die sites"? De meeste mensen gebruiken die namelijk niet.

BL2

Toch wel bijzonder en het overdenken waard, de EU laat bewoners uit 59 landen zonder visum binnen, welke daarna illegaal hier wonen en werken, zelfs een BSN en NL-bankrekening hebben.
Gaan wij als brave EU burger een weekendje Londen doen, dan het je een ETA van bijna E 20,- nodig omdat ze je in de gaten willen houden.......

Plaats reactie