Glazvezel Odido incorrecte aansluiting met schade en geen hulp

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Stibbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2024 12:45

Glazvezel Odido incorrecte aansluiting met schade en geen hulp

Ongelezen bericht door Stibbe »

Beste,

Op 1 mei 2023 heb ik een contract afgesloten voor glasvezel aansluiting bij mij thuis. Per 25-6-2024 is er een kabel aangelegd in de tuin (niet diep genoeg c.f. instructie), incorrect de kruipruimte ingebracht (er is nu een "open verbinding' tussen de tuin en kruipruimte waardoor de kruipruimte vol blijft lopen met water, oftewel een simpele dop/afsluiting is niet teruggeplaatst), COAX kabel doorgeknipt zonder toestemming, 10 meter losse kabel in de kruipruimte (dus niet weggewerkt), losse kabel in de meterkast, geen aansluiting van de meterkast naar de huidige ADSL aansluiting in de woonkamer, grofweg 15 bezoeken door diverse monteurs, wel mij dwingen van betalen van monteurs door een change van nieuwe richtlijnen terwijl het een oud aansluitingscontract betreft (b.v. de overweging om een kruipmonteur nog te sturen die 125e per half uur zou kosten??) etc. etc.

De status per vandaag is dat Odido mij wel belast met het abbonnement, terwijl ik hier geen gebruik van kan maken. ODF zou de opdracht hebben een juiste aansluiting te verzorgen totaan de meterkast, maar geven ook rekest.
Ik heb een zeer uitgebreid verslag qua mailing tussen mij en Odido en zo'n 25/30 telefoongesprekken.

Wat ik vooral zou willen weten welke stappen ik als consument redelijkerwijs kan nemen. Ik heb helaas geen rechtsbijstand verzekering, en ik ben bang dat als er nu 1 afsluit deze niet geldig gaat zijn voor deze casus.

Dank!

mvg

16again
Berichten: 16208
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glazvezel Odido incorrecte aansluiting met schade en geen hulp

Ongelezen bericht door 16again »

Stibbe schreef:
25 jun 2024 12:58
geen aansluiting van de meterkast naar de huidige ADSL aansluiting in de woonkamer
Ik verwacht dat je daar niet over kunt klagen. Zodra aansluiting in meterkast werkt , is verbinding werkend opgeleverd.

rwolters
Berichten: 1676
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Glazvezel Odido incorrecte aansluiting met schade en geen hulp

Ongelezen bericht door rwolters »

Glasvezel wordt inderdaad nooit doorgetrokken naar de woonkamer. De kabel wordt hoogstens afgemonteerd op een glasvezelmodem en daarvandaan moet je zelf de kabels naar elders in huis aanleggen. Of een installateur vragen.

Waar is de coax doorgeknipt?

peter17111962
Berichten: 613
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Glazvezel Odido incorrecte aansluiting met schade en geen hulp

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Overal is er een heleboel gedoe met die glasvezel aansluitingen.
Men zou beter de naam overlastvezel in plaats van glasvezel moeten gaan gebruiken.

Thijs124
Berichten: 910
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Glazvezel Odido incorrecte aansluiting met schade en geen hulp

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Losse kabels in de kruipruimte, daar ligt bij mij zoveel los. Wil je die in buizen leggen? Bij mij liggen er telefoonkabel, coax voor satelliet, coax van Ziggo, draden voor de thermostaat, kabels voor de oven, grondkabels voor de berging en tuin. Kabels van modem naar TV heb ik vervangen door Wifi punten. De kabel ernaar toe door een Guidion monteur van de meterkast naar woonkamer kost veel geld. Dat betaalt Odido niet. Ik heb er nog een liggen door de kruipruimte ernaar toe. Wordt niet meer gebruikt.

Morgan le Fay
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Glazvezel Odido incorrecte aansluiting met schade en geen hulp

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Thijs124 schreef:
26 jun 2024 09:03
Losse kabels in de kruipruimte, daar ligt bij mij zoveel los. Wil je die in buizen leggen? Bij mij liggen er telefoonkabel, coax voor satelliet, coax van Ziggo, draden voor de thermostaat, kabels voor de oven, grondkabels voor de berging en tuin. Kabels van modem naar TV heb ik vervangen door Wifi punten. De kabel ernaar toe door een Guidion monteur van de meterkast naar woonkamer kost veel geld. Dat betaalt Odido niet. Ik heb er nog een liggen door de kruipruimte ernaar toe. Wordt niet meer gebruikt.
En bij mij ligt de Isra achterin de kruipruimte. :D

Thijs124
Berichten: 910
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Glazvezel Odido incorrecte aansluiting met schade en geen hulp

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ja, Isra, moeilijk woord voor de telefoon kabel (aansluiting)

Plaats reactie