Seniorengeluk incasseert vier maanden

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Kangaroo002
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2024 14:14

Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door Kangaroo002 »

Nadat mijn vrouw overleden was heb ik mij bij een aantal websites aangemeld. Zo ook bij Seniorengeluk. Omdat de recenties niet echt lovend waren, ben ik daar verder niet mee door gegaan. Ik ben echter wel vergeten om mijn abonnement weer op te zeggen, wat natuurlijk heel stom was. Van alle andere websites word je overladen met emails, maar omdat dit bedrijf begrijpt dat je vergeten bent om op te zeggen hoor je helemaal niets van ze. Ze blijven iedere vier maanden gewoon geld van je rekening afschrijven. Toen ik het opzegde hebben ze nog gauw het bedrag van 59,96 afgeschreven. Ik reageerde op de eerste van de maand en dan wordt het bedrag voor de volgende 4 maanden afgeschreven, was hun commentaar. Ze gebruiken hiervoor niet “Seniorenweb”, maar de naam “Amazing Bits”, zodat het niet zo snel opvalt als je de afschrijving van je bank doorkijkt. Of u verder gebruik maakt van onze “diensten” interesseert ons niets, laten ze nog weten. Zakken vullen is hun motto!
Natuurlijk is dit alles mijn eigen fout, maar voor een bedrijf dat er op deze manier mee omgaat moet je toch oppassen.

Thijs124
Berichten: 1682
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat zal de basis van ieder bedrijf zijn waar je iets koopt. Geld verdienen en hoeveel of hoe weinig je het ook gebruikt is hun zaak niet. Ook fitness clubs, sportverenigingen etc willen ook contributie als je er geen gebruik van maakt. Ze zullen wel meerdere datingsites beheren, daarvandaan misschien die andere naam. Voorwaarden lezen en ernaar handelen is belangrijk in deze tijd. Handjeklap bestaat niet meer.

NeoDutchio
Berichten: 12815
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik een abonnement neem op Donald Duck is er niemand die bij mij langskomt om te controleren of ik daadwerkelijk het ook lees.
Of u veel of weinig mails krijgt is afhankelijk van instellingen. Als er geen matches zijn of geen berichten zal er ook niets naar u gemaild gaan worden.

Hoe vervelend ook voor u en hoe oneerlijk het overkomt, er gebeurd niets wat niet mag. Hooguit misschien wel qua incasso, het kan zijn dat 4 maanden opzegtermijn niet zou mogen.

Kangaroo002
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2024 14:14

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door Kangaroo002 »

Hoi Thijs, dank voor je reactie. Mijn sportschool stuurt gelukkig al een mail als ik 2 weken niet kom. Als je sebiorenweb verder op internet bekijkt blijft er niets van over, maar eigen schuld dikke bult.

Thijs124
Berichten: 1682
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dan heb je een attente sportclub. Maar over contract verlenging zal wel overal de letter van het contract gevolgd worden.

Methusalah
Berichten: 1387
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ja dikke doei. Dat is wel heel erg de verantwoordelijkheid omdraaien.

Natuurlijk is dit je eigen verantwoordelijkheid.

Consumenneke
Berichten: 428
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Kangaroo002 schreef:
09 sep 2024 14:25
Natuurlijk is dit alles mijn eigen fout, maar voor een bedrijf dat er op deze manier mee omgaat moet je toch oppassen.

Dank voor de waarschuwing! Mensen die zich voor Seniorengeluk interesseren moeten zeker ook eens naar Trustpilot kijken.

jannelesen
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2023 15:02

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door jannelesen »

Als ze het blijven doen moet U een "Blokkade" instellen op Uw bankrekening zodat ze er geen geld meer kunnen incasseren, ook zou U kunnen proberen om het bedrag te laten storneren, als dat mogelijk zou zijn.

Denk een telefoontje naar de bank het beste is met deze vragen of handelingen.

kuklos
Berichten: 10337
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik ga deze toch eens uit elkaar trekken:
Kangaroo002 schreef:
09 sep 2024 14:25
.......... heb ik mij bij een aantal websites aangemeld. Zo ook bij Seniorengeluk. Omdat de recenties niet echt lovend waren, ben ik daar verder niet mee door gegaan.
Dus je meldt je eerst aan en bekijkt daarna de recencies en besluit dan om op basis van die recencies je abonnement op te zeggen? Hoe was de dienst zelf? Heb je deze überhaupt ooit gebruikt?
Kangaroo002 schreef:
09 sep 2024 14:25
Ik ben echter wel vergeten om mijn abonnement weer op te zeggen, wat natuurlijk heel stom was.
Jammer dat je dit inzicht niet in de rest van je post toont.
Kangaroo002 schreef:
09 sep 2024 14:25
Van alle andere websites word je overladen met emails,
Dan hebben jij en ik toch echt een andere ervaring.
Kangaroo002 schreef:
09 sep 2024 14:25
maar omdat dit bedrijf begrijpt dat je vergeten bent om op te zeggen hoor je helemaal niets van ze.
Vat ik het goed samen als ik zeg dat jij verwacht dat ze jouw gebruik monitoren en zodra dit onder een bepaald niveau komt zij je zouden moeten herinneren?
Kangaroo002 schreef:
09 sep 2024 14:25
Ze blijven iedere vier maanden gewoon geld van je rekening afschrijven.
Dat is dan ook de overeenkomst die je hebt afgesloten, jij hebt toegang tot hun diensten en betaalt daar geld voor.
Kangaroo002 schreef:
09 sep 2024 14:25
Toen ik het opzegde hebben ze nog gauw het bedrag van 59,96 afgeschreven.
Hiermee impliceer je dat ze na jouw opzegging ineens de datum van afschrijven van het abonnementsgeld hebben aangepast.
Kangaroo002 schreef:
09 sep 2024 14:25
Ik reageerde op de eerste van de maand en dan wordt het bedrag voor de volgende 4 maanden afgeschreven, was hun commentaar.
Okee, dus de regels zijn duidelijk, voor het de eerste van een nieuwe maand opzeggen. Dat zal ongetwijfeld ook in hun algemene voorwaarden staan.
Kangaroo002 schreef:
09 sep 2024 14:25
Ze gebruiken hiervoor niet “Seniorenweb”, maar de naam “Amazing Bits”, zodat het niet zo snel opvalt als je de afschrijving van je bank doorkijkt.
Dit is opnieuw een beschuldiging, maar toont enkel dat je niet snapt hoe zaken werken. Veel bedrijven gebruiken een andere naam in het handelsverkeer dan hun juridische naam.

Kangaroo002 schreef:
09 sep 2024 14:25
Of u verder gebruik maakt van onze “diensten” interesseert ons niets, laten ze nog weten. Zakken vullen is hun motto!
Was dit hun letterlijke tekst?

Kangaroo002 schreef:
09 sep 2024 14:25
Natuurlijk is dit alles mijn eigen fout, maar voor een bedrijf dat er op deze manier mee omgaat moet je toch oppassen.
Nee, waar je voor op moet passen is je eigen verwachting dat de hele wereld zich aan jou aanpast.

kuklos
Berichten: 10337
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door kuklos »

Er is in dit verhaal geen slachtoffer, enkel iemand die zijn eigen verantwoordelijkheid voor de gevolgen van zijn eigen keuzes en gedrag niet wil nemen.

Consumenneke
Berichten: 428
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
11 sep 2024 19:02
Ik ga deze toch eens uit elkaar trekken:
Dat is een talent Kuklos. Nou heb je het bericht van Kangaroo tot in detail beschreven en aan elke zin jouw mening toegevoegd. Is Kangaroo daar mee geholpen? Misschien neemt hij wel deel aan dating- en consumentensites in de hoop dat iemand hem eens goed de waarheid vertelt.

Van mij mag er wat meer empathie bij. Je zal merken dat ook voor jou Seniorengekluk dan binnen bereik komt. :wink:

En je kan de volgende keer ook eens kijken naar de overeenkomst waar aan gerefereerd wordt.

Seniorengeluk biedt 4-maanden overeenkomsten aan. Zo'n abonnement kan op elk moment gestopt worden. Nadat je als abonnee hebt aangegeven geen prijs meer te stellen op de dienst, mag je de resterende tijd van jouw vier maanden opmaken.

[ik had een screenshot gemaakt, maar moet nog even uitvinden hoe ik die kan linken, een url aanmaken in Google Photo's werkt niet]
Afbeelding

Met andere woorden: niet de 1e van de maand is van belang (voor zover ik kan zien) maar de dag waarop het abonnement is aangegaan. Als Kangaroo op 12 september intekent voor 4 maanden, kan hij elke dag voor 12 januari opzeggen. Dan zou de automatische afschrijving ook gestopt moeten worden.

Niemand van ons weet of Kangaroo nog dagen over had van zijn vier maanden.

Er zijn natuurlijk ook abonnees die opzeggen op het moment dat ze de afschrijving van hun bankrekening zien. Als ik kwaadwillend was, zou ik Kangaroo van zulk vals spel kunnen beschuldigen. Dan heeft zo'n bericht ook een element van wraak.

Maar we zijn niet op zo'n forum om elkaar voortdurend de maat te nemen en beschuldigen. Wellicht kan Kangaroo nog bezwaar maken omdat hij dagen over had van eerste zijn vier maanden? :wink:

witte angora
Berichten: 32461
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door witte angora »

De 'eenzame senior' heeft wel wat losgemaakt op dit forum... :lol: :lol:
jannelesen schreef:
11 sep 2024 17:32
Als ze het blijven doen moet U een "Blokkade" instellen op Uw bankrekening zodat ze er geen geld meer kunnen, ook zou U kunnen proberen om het bedrag te laten storneren, als dat mogelijk zou zijn.
Dit advies zou ik absoluut niet opvolgen. Dat resulteert in herinneringen, vervolgens aanmaningen, en dan kom je het incassotraject in. Volgens de regels opzeggen is eigenlijk de enige manier.

Wel ben ik het eens met een van mijn voorgangers dat je vragen kunt stellen bij een opzegtermijn van vier maanden, want daar komt het eigenlijk op neer. Ik denk eerlijk gezegd dat het zinvoller is dáár eens naar te kijken in dit topic.

Moneyman
Berichten: 31827
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
12 sep 2024 07:22
Van mij mag er wat meer empathie bij. Je zal merken dat ook voor jou Seniorengekluk dan binnen bereik komt. :wink:
... schrijft degene die steeds anderen vraagt op de inhoud, en niet op de man te spelen... :roll:

Practise what you preach.

Speedy123
Berichten: 2059
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Uit de algemen voorwaarden van Senioren geluk:
Artikel 3: Prijs en betaling
De op de Website vermelde bedragen zijn inclusief 21% omzetbelasting.
De overeenkomst terzake Standaard toegang eindigt met onmiddellijke ingang door opzegging door Website of de Deelnemer.
De overeenkomst terzake een Abonnement wordt aangegaan voor onbepaalde duur en wordt tot wederopzegging verlengd. Deze overeenkomst komt tot stand na ontvangst van de betaling van Deelnemer door Website.
Het lijkt mij dat u gewoon recht heeft op restitutie van de reeds geïncasseerde abonnement geld voor de komende vier maanden na opzegging. U hebt opgezegd en die opzegging ging meteen in conform de eigen voorwaarden van Seniorengeluk.
Abonnement: de instelling waarmee de Deelnemer aangeeft welk bedrag Website in rekening brengt voor de aanschaf van een betaalde toegangsvorm per specifieke periode. Afhankelijk van de gekozen betaalmethode zal dit abonnement automatisch verlengd wordt. Dit gebeurt op het moment dat de periode van de betaalde toegangsvorm verloopt
Dit is voor mij volkomen onduidelijk. Specifieke periode is niet gespecificeerd. De verlenging periode is ook niet gespecificeerd. Dus kennelijk volkomen arbitrair gekozen door de Seniorengeluk. Ik zou gewoon terugbetaling verlangen van Seniorengeluk.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 12 sep 2024 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

PGros
Berichten: 1285
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door PGros »

Als ze altijd op de eerste van de maand afschrijven dan kan het zijn dat de vier maanden al op de 20ste ingegaan waren. En dat TS dus al 10 dagen in de nieuwe periode zat.

Speedy123
Berichten: 2059
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door Speedy123 »

PGros schreef:
12 sep 2024 12:11
Als ze altijd op de eerste van de maand afschrijven dan kan het zijn dat de vier maanden al op de 20ste ingegaan waren. En dat TS dus al 10 dagen in de nieuwe periode zat.
Alles kan maar de algemene voorwaarden zijn volkomen onduidelijk. De periodes zijn niet gespecificeerd. Nergens is de verlengingsperiode gespecificeerd. Er staat alleen dat er automatisch verlengt zal worden.

Kangaroo002
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2024 14:14

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door Kangaroo002 »

Ik ga het ze toch eens voorstellen. Je weet nooit! Nogmaals hartelijk dank.

ZeerPrivé
Berichten: 6527
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Speedy123 schreef:
12 sep 2024 12:15
PGros schreef:
12 sep 2024 12:11
Als ze altijd op de eerste van de maand afschrijven dan kan het zijn dat de vier maanden al op de 20ste ingegaan waren. En dat TS dus al 10 dagen in de nieuwe periode zat.
Alles kan maar de algemene voorwaarden zijn volkomen onduidelijk. De periodes zijn niet gespecificeerd. Nergens is de verlengingsperiode gespecificeerd. Er staat alleen dat er automatisch verlengt zal worden.
Dat heb ik wel voorbij zien komen. De verlengingsduur hangt af van de betaalperiode. Dus blijkbaar werd per 4 maanden betaald. Doen kranten/tijdschriften ook volgens mij.

Consumenneke
Berichten: 428
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Kangaroo002 schreef:
12 sep 2024 12:24
Ik ga het ze toch eens voorstellen. Je weet nooit! Nogmaals hartelijk dank.
Begin eens met kijken naar de datum waarop u de eerste 4 maanden bent overeengekomen, want in de toelichting van Seniorengeluk staat dat u dit 4-maanden abonnement elk moment binnen die 4 maanden kan opzeggen. Het moet simpel zijn om vast te stellen of uw opzegging binnen of buiten (na) uw eerste vier maanden arriveerde bij uw geluksdienst.

Consumenneke
Berichten: 428
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Seniorengeluk incasseert vier maanden

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Speedy123 schreef:
12 sep 2024 12:15
Alles kan maar de algemene voorwaarden zijn volkomen onduidelijk. De periodes zijn niet gespecificeerd. Nergens is de verlengingsperiode gespecificeerd. Er staat alleen dat er automatisch verlengt zal worden.
Niet nergens. Bij het 4-maanden aanbod staat duidelijk dat verlenging geschiedt wanneer niet binnen vier maanden wordt opgezegd.

Plaats reactie