Pixel 4a na update (verhoging prijs Pixel 8a, waardoor 100 euro voucher waardeloos is)

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Debster123

Pixel 4a na update (verhoging prijs Pixel 8a, waardoor 100 euro voucher waardeloos is)

Ongelezen bericht door Debster123 »

Beste lezer,

Inmiddels is online (o.a. via Tweakers) te vinden dat er op 8 januari een update is geweest voor de Pixel 4a die erg slecht is voor je telefoon. Deze update heeft er voor gezorgd dat de batterij van de telefoon bij normaal gebruik nog slechts 4-6 uur mee gaat (ipv 24 uur).

Op 6 januari heb ik (met vele andere) een email ontvangen waarin deze update en de mogelijke gevolgen werden aangekondigd (al werd uit de email niet duidelijk hoe erg de achteruitgang zou zijn).
Nu wil het dat ik toevallig net 2 weken daarvoor heb gekeken naar nieuwe telefoons en had bedacht dat de Pixel 8a een goede opvolger zou zijn van mijn 4a (ivm barsten in scherm).

Via de google store was de Pixel 8a toen rond de 400,- euro. De prijs was vergelijkbaar met de prijs welke werd gevraagd in andere winkels (bijv. mediamarkt en Cool Blue).
Omdat ik toch al voornemens was de 8a te kopen, koos ik van de opties (50 euro geld terug, nieuwe accu of 100 euro voucher voor in de Google store), voor de 100 euro Google store voucher. Deze heb ik op 20 januari aangevraagd en op 31 januari kreeg ik een reactie met een kortingscode.
Echter, toen ik vervolgens naar de Google store ging bleek dat de telefoon opeens ruim 500 euro is. Wanneer jij echter naar de Mediamarkt website gaat, wordt dezelfde telefoon nog steeds voor iets minder dan 400 euro aangeboden. Verder kan je via Tweakers vinden dat de prijs van deze telefoon al een tijdje rond de 400 euro is.

Kort samengevat, ik (en waarschijnlijk met mij vele anderen) zijn gewoon opgelicht door Google. We zijn eerst opgescheept met een onbruikbare telefoon, en onder valse voorwendselen gelokt naar het kiezen voor de Google store voucher ipv de 50 euro cash back. Door de 8a opeens 100 euro duurder te maken is de voucher opeens eigenlijk 'niks' meer waard.
Nu zit ik met een nutteloze voucher en een onbruikbare telefoon.
Ik heb mijn onvrede aangegeven bij Google, hier wordt echter gereageerd dat ze helaas niks voor mij kunnen betekenen en dat het is wat het is.

Dit is naar mijn inziens gewoon pure oplichting en ik ben uiteraard erg boos.

Ik hoop via dit forum mensen te vinden die tegen hetzelfde aanlopen en vraag mij af wat ik nu het beste kan doen. Zijn er meer meldingen over dit onderwerp bekend en kan Radar hier iets in betekenen?

Ik hoor graag van jullie

Speedy123

Re: Pixel 4a na update (verhoging prijs Pixel 8a, waardoor 100 euro voucher waardeloos is)

Ongelezen bericht door Speedy123 »

De producten in de Google shop zijn in prijs verhoogd om de winteractie mogelijk te maken. 20 procent korting wanneer u bij het afrekenen 'WINTERSALE' invoert. Overigens niet geldig op alle producten.

Moneyman

Re: Pixel 4a na update (verhoging prijs Pixel 8a, waardoor 100 euro voucher waardeloos is)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoe lang is die voucher geldig? Misschien gewoon even wachten tot de prijs weer daalt en dan bestellen?

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dat verwacht je toch niet van Google. :roll:

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Om het oplichting te noemen is erg fors.
Leuk is het zeker niet.
Prijzen van Handy's fluctueren nog meer dan groenten op de markt.
Als je nog een maandje kunt wachten heb je misschien het verschil al terug verdiend.
Nu iedereen tegelijk die telefoon wil gaan kopen zakt de prijs niet maar daarom gaat de prijs juist omhoog. Het is inderdaad zoals op de markt, vraag en aanbod bepaalt de prijs.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
01 feb 2025 13:45
Misschien gewoon even wachten tot de prijs weer daalt en dan bestellen?
Dat is wachten tot St Nicolaas, St Maarten en St Juttemus op 1 dag vallen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
02 feb 2025 09:29
Moneyman schreef:
01 feb 2025 13:45
Misschien gewoon even wachten tot de prijs weer daalt en dan bestellen?
Dat is wachten tot St Nicolaas, St Maarten en St Juttemus op 1 dag vallen.
Waarom?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus je wilt graag een telefoon kopen van een bedrijf welke eerst je oudere nog goed werkende toestel op afstand heeft gemold ? Kijk, zo houden ze de verkoop er wel in....

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Google heeft dat toestel natuurlijk niet gemold, ze hebben een bijna 5 jaar oud toestel geupdate omdat er anders een kans is dat er potentieel gevaarlijke situaties ontstaan met de batterij.

Dat die update nadelig voor de batterij duur betekent natuurlijk niet dat het toestel gesloopt is. Ergens zou je blij moeten zijn met dit soort acties, Google lijkt hier gelukkig voortvarender te zijn dan bijvoorbeeld Samsung destijds was met de Note.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, zo kun je het ook bekijken natuurlijk, maar een toestel (lees batterij) welke eerst 24 uur mee gaat en nu maar 4 uurtjes daar heb je natuurlijk niets meer aan.....

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Dat klopt, en daarom bieden ze ook een gratis batterij vervanging aan, echter moet je die logischerwijs wel laten uitvoeren in de landen waar Google het toestel officieel verkocht heeft (Google heeft dit toestel nooit verkocht in Nederland), met daarnaast nog extra opties voor mensen die het toestel grijs geïmporteerd hebben en dus niet makkelijk de batterij kunnen laten vervangen, iets wat ze mogelijk niet eens hoeven te doen.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Beter dat dan exploderende accu's!

Thijs12

Ongelezen bericht door Thijs12 »

De Google telefoon die je aan wil schaffen met de kortingscode van Google is vergelijkbaar geprijsd als bij andere winkels. Maar er staat ook een gebruikelijke advies prijs bij.
Zodra je de kortingcode invult word het te betalen bedrag aan de hand van deze (hoge) gebruikelijke advies prijs berekend waardoor het toestel zelfs duurder word dan zonder de code. Voorbeeld pixel 8a 256 GB
Standaard
Google Store prijs €459,-
prijs na invullen €120,- korting code €489,-

Mocht dit geen fout zijn van Google is het pure oplichting.
Zeker gezien dit veroorzaakt is door een update van het toestel om problemen met het laad systeem of accu te "verhelpen".

Ik heb al meerdere Pixel telefoons gehad maar overweeg hier door toch over te stappen op een ander merk.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar hoe bevalt de Pixel zelf je dan? Samsung is echt niet slecht, maar Google Pixel lijkt me toch net een slagje beter om de simpele reden dat Android door Google zelf ontworpen en bijgehouden wordt. Dus actueler dan dat kan je het niet hebben.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Persoonlijk ben ik wel liefhebber van Xiaomi en pocophone, heb nu vanaf 2018 pocophone, nooit geen problemen gehad. Kocht wel de high end gelijk, maar toen was dat ongeveer 300 euro.

Plaats reactie