Het is toch echt bijzonder simpel. Hoeveel sites ken je waar jarenlang sprake zou zijn van fraude en oplichting, waar organisaties als de KvK hun pijlen op zouden richten, en die velen jaren later nog steeds gewoon bestaan en dezelfde producten aanbieden?HandigeHarrie schreef: ↑14 dec 2024 15:28Ook ik begrijp deze stelling van Moneyman niet.
Fraude met KvK bestelling
Re: Fraude met KvK bestelling
-
Eén voorbeeld van een gefalsificeerd uittreksel volstaat.
De KvK was trouwens in 2021 verwikkeld in rechtszaken met de Vereniging Voor Zakelijke B2B Informatie VVZBI over het doorverkopen van gegevens uit het handelsregister.
De KvK was trouwens in 2021 verwikkeld in rechtszaken met de Vereniging Voor Zakelijke B2B Informatie VVZBI over het doorverkopen van gegevens uit het handelsregister.
En dat voorbeeld hebben we in dit topic nog altijd niet gezien.
Je meent hetConsumenneke schreef: ↑14 dec 2024 15:48De KvK was trouwens in 2021 verwikkeld in rechtszaken met de Vereniging Voor Zakelijke B2B Informatie VVZBI over het doorverkopen van gegevens uit het handelsregister.
Zoals ik ruim drie jaar geleden al schreef:
Moneyman schreef: ↑03 dec 2021 12:21Ik ben ook wel benieuwd wat die rechtszaak van de KvK dan precies behelst, oftewel: welke vordering er tegen wie ingesteld zou worden. Het issue van Handige Harrie in dit topic is immers iets waar de KvK buiten staat. En als het gaat de de bescherming van hun positie hebben ze wel andere, lopende rechtszaken om zich druk over te maken.
En die uitkomst is ook nog eens relevant voor dit topic, want onderdeel van die rechstzaak is het gratis openbaar maken van de KvK-registraties. Daarmee wordt het in dit topic veronderstelde (maar nog steeds niet bewezen) misbruik overbodig.
-
U heeft gelijk.
Dat was een civiele zaak en dus geen strafrechtzaak?
Ik kan niet in het archief van handigeHarrie kijken, maar het is mogelijk dat hij destijds inderdaad genept is en dat de nepperts vervolgens beseften dat er geen duurzaam businessmodel zit in in de strafbare handel met valse gegevens, waarop ze zijn overgeschakeld naar bonafide kopietjes van inschrijvingen (wat de KvK destijds via een civiele zaak aan banden probeerde te leggen) en daarom nu nog actief kunnen zijn.
Zo iedereen blij nu?
Ja, zo kun je álles bij elkaar blenderen