Opgelicht door moneygram
Opgelicht door moneygram
Hallo,
Ik zit met een probleem over moneygram
Ik heb in october 2024, 200 euro verstuurd via moneygram naar het buitenland, en de transactie is door onbekende redenen gecanceld, nu is dit geen probleem,maar wat wel het probleem is, is dat moneygram het geld niet terug geboekt heeft. Volgens hun eigen beleid en regels zou geld automatisch terug geboekt moeten worden binnen korte tijd. We maanden verder en ik heb nog steeds, en ik heb nog steeds geen terug betaling op me bank gezien. Ik heb veel email contact gelegt, waar niet op terug gereageerd word, en als er terug word gereageerd dan zijn het copy paste reacties waar je niets aan hebt. Ook het telefoon nummer dat op google staat 0800 0205926 word niet opgenomen.
Ik vind het onbegrijpelijk dat moneygram geen nederlandse ombudsman heeft, of iemand bij wie je terecht kan bij problemen.
Weet iemand hier wat ik kan doen? Ik wil het er niet bij laten zitten. Ze mogen niet weg komen met dit soort malafide praktijken. Ik voel me opgelicht, dat ik nu veel moeite moet doen om me eigen geld terug te krijgen vind ik niet kunnen.
Ik zit met een probleem over moneygram
Ik heb in october 2024, 200 euro verstuurd via moneygram naar het buitenland, en de transactie is door onbekende redenen gecanceld, nu is dit geen probleem,maar wat wel het probleem is, is dat moneygram het geld niet terug geboekt heeft. Volgens hun eigen beleid en regels zou geld automatisch terug geboekt moeten worden binnen korte tijd. We maanden verder en ik heb nog steeds, en ik heb nog steeds geen terug betaling op me bank gezien. Ik heb veel email contact gelegt, waar niet op terug gereageerd word, en als er terug word gereageerd dan zijn het copy paste reacties waar je niets aan hebt. Ook het telefoon nummer dat op google staat 0800 0205926 word niet opgenomen.
Ik vind het onbegrijpelijk dat moneygram geen nederlandse ombudsman heeft, of iemand bij wie je terecht kan bij problemen.
Weet iemand hier wat ik kan doen? Ik wil het er niet bij laten zitten. Ze mogen niet weg komen met dit soort malafide praktijken. Ik voel me opgelicht, dat ik nu veel moeite moet doen om me eigen geld terug te krijgen vind ik niet kunnen.
-
Re: Opgelicht door moneygram
Hoe weet je dan dat de transactie niet uitgevoerd is als je geen contact met ze hebt?
Misschien even naar hun kantoor in Brussel gaan?
Misschien de topic titel even veranderen in ik voel me opgelicht of ben ik opgelicht ?
Moneygram is gevestigd in Belgie, niet in Nederland. Dus bij problemen moet u daar zijn. Ook kunt u daar online fraude melden.
https://www.moneygram.com/mgo/nl/nl/help/contact/
Ombudsfin zal enkel klachten behandelen over problemen die zich in België hebben voorgedaan of over handelingen en nalatigheden van een door de NBB erkende betalingsdienstaanbieder binnen de EER. Als u een klacht hebt over problemen die zich buiten België voordeden en/of handelingen en nalatigheden door een niet door de NBB erkende instantie, hebt u mogelijk het recht om uw klant voor te leggen aan de lokale ombudsman waar het probleem zich heeft voorgedaan en de lokale,Speedy123 schreef: ↑03 jan 2025 11:45Moneygram is gevestigd in Belgie, niet in Nederland. Dus bij problemen moet u daar zijn. Ook kunt u daar online fraude melden.
https://www.moneygram.com/mgo/nl/nl/help/contact/
--
Vanuit nederland behandeld moneygram dus geen verzoeken
Dat zie je in de app..er staat gecanceld.DeZevendeHenk schreef: ↑02 jan 2025 22:27Hoe weet je dan dat de transactie niet uitgevoerd is als je geen contact met ze hebt?
En je krijgt een email met een authorisatie nummer..
maar volgens het beleid en regels van moneygram,moet geld dat geannuleerd is automatisch bbinnen enkele dagen terug geboekt, en hoef je hier zelf niets voor te doen. Dit is dus niet zo
nee waarom? Dat ze me zo aan me lot over laten, terug reageren met copy paste replys, hun eigen regels niet nakomen, dat is gewoon oplichting. Daar kunnen we een menings verschil over hebben, is niet erg, zolang ik me geld niet terug is het oplichting. De support is echt bagger, bellen en via email word geen gehoor aan gegeven..en dan zegt google dat moneygram veilig is.
Nederland is toch gewoon onderdeel van de Europese Economische Ruimte?Jumper__ schreef: ↑03 jan 2025 12:29
Ombudsfin zal enkel klachten behandelen over problemen die zich in België hebben voorgedaan of over handelingen en nalatigheden van een door de NBB erkende betalingsdienstaanbieder binnen de EER. Als u een klacht hebt over problemen die zich buiten België voordeden en/of handelingen en nalatigheden door een niet door de NBB erkende instantie, hebt u mogelijk het recht om uw klant voor te leggen aan de lokale ombudsman waar het probleem zich heeft voorgedaan en de lokale,
--
Vanuit nederland behandeld moneygram dus geen verzoeken
Heeft u überhaupt een klacht ingediend bij de ombudsman en is deze klacht geweigerd of heeft u zelf bij voorbaat besloten dat de ombudsman deze zou weigeren dus nagelaten een klacht in te dienen?
Erthanax
vindt dit leuk
Google is geen persoon die iets voor jou gaat onderzoeken.
Google meningen is een optelsom van meningen van gebruikers waarbij meestal of vaak wel alles goed is gegaan. De belangrijkheid hiervan mag je in twijfel trekken. Meestal worden klanten die blijkbaar tevreden zijn actief naar een positieve mening gevraagd. Soms zijn Google meningen handig, maar je moet dit zeker niet zien als de ultieme waarheid.
Google meningen is een optelsom van meningen van gebruikers waarbij meestal of vaak wel alles goed is gegaan. De belangrijkheid hiervan mag je in twijfel trekken. Meestal worden klanten die blijkbaar tevreden zijn actief naar een positieve mening gevraagd. Soms zijn Google meningen handig, maar je moet dit zeker niet zien als de ultieme waarheid.
Dat is dus precies dat: slechte service en mogelijk wanprestatie. Geen oplichting. Dat jij je zo voelt, wil niet zeggen dat het zo is.Jumper__ schreef: ↑03 jan 2025 12:36nee waarom? Dat ze me zo aan me lot over laten, terug reageren met copy paste replys, hun eigen regels niet nakomen, dat is gewoon oplichting. Daar kunnen we een menings verschil over hebben, is niet erg, zolang ik me geld niet terug is het oplichting. De support is echt bagger, bellen en via email word geen gehoor aan gegeven..
Dan heb je wel selectief gekeken, want ik zie op Google heel veel identieke ervaringen als die van jou.
Nevyn
vindt dit leuk
Als ik een website maak waarop staat dat moneygram veilig is, of ik schrijf het gewoon op dit forum, dan komt dat gewoon in de google zoekresultaten.
Misschien is dit ook een leuk onderwerp voor het TV programma: een special om uit te leggen wat Google nu eigenlijk is.
En als Google zegt spring in de zee, doe het niet als je niet kunt zwemmen!
-
Je moet toch echt behoorlijk wat aan SEO besteden wil een nieuwe website zo maar bovenaan in de resultaten belanden. Ga er maar vanuit dat als jij even een website in elkaar flanst dat deze niet zo maar in de eerste zoek resultaten zichtbaar wordt. Daar is echt wel wat meer voor nodig.rwolters schreef: ↑03 jan 2025 16:45
Als ik een website maak waarop staat dat moneygram veilig is, of ik schrijf het gewoon op dit forum, dan komt dat gewoon in de google zoekresultaten.
Misschien is dit ook een leuk onderwerp voor het TV programma: een special om uit te leggen wat Google nu eigenlijk is.
Google zet nieuwe websites ook altijd bovenaan in de zoekresultaten. Ze moeten namelijk weten (meten) hoe de website scoort bij het zoekende publiek.Methusalah schreef: ↑03 jan 2025 17:51... Ga er maar vanuit dat als jij even een website in elkaar flanst dat deze niet zo maar in de eerste zoek resultaten zichtbaar wordt. Daar is echt wel wat meer voor nodig.
-
Via de website kun je dichtstbijzijnde locatie van Moneygramm in Nederland vinden.
https://www.moneygram.com/mgo/us/en/locations/
Het lijkt me verstandig om daar iemand persoonlijk Jou situatie uit te leggen. Neem de bewijzen mee. Succes.
P.S. Zoek eerst Netherlands voor je je woonplaats invult.
https://www.moneygram.com/mgo/us/en/locations/
Het lijkt me verstandig om daar iemand persoonlijk Jou situatie uit te leggen. Neem de bewijzen mee. Succes.
P.S. Zoek eerst Netherlands voor je je woonplaats invult.