Opgelicht door moneygram

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Jumper__

Opgelicht door moneygram

Ongelezen bericht door Jumper__ »

Hallo,
Ik zit met een probleem over moneygram
Ik heb in october 2024, 200 euro verstuurd via moneygram naar het buitenland, en de transactie is door onbekende redenen gecanceld, nu is dit geen probleem,maar wat wel het probleem is, is dat moneygram het geld niet terug geboekt heeft. Volgens hun eigen beleid en regels zou geld automatisch terug geboekt moeten worden binnen korte tijd. We maanden verder en ik heb nog steeds, en ik heb nog steeds geen terug betaling op me bank gezien. Ik heb veel email contact gelegt, waar niet op terug gereageerd word, en als er terug word gereageerd dan zijn het copy paste reacties waar je niets aan hebt. Ook het telefoon nummer dat op google staat 0800 0205926 word niet opgenomen.

Ik vind het onbegrijpelijk dat moneygram geen nederlandse ombudsman heeft, of iemand bij wie je terecht kan bij problemen.

Weet iemand hier wat ik kan doen? Ik wil het er niet bij laten zitten. Ze mogen niet weg komen met dit soort malafide praktijken. Ik voel me opgelicht, dat ik nu veel moeite moet doen om me eigen geld terug te krijgen vind ik niet kunnen.

DeZevendeHenk

Re: Opgelicht door moneygram

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Hoe weet je dan dat de transactie niet uitgevoerd is als je geen contact met ze hebt?

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Misschien even naar hun kantoor in Brussel gaan?

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Misschien de topic titel even veranderen in ik voel me opgelicht of ben ik opgelicht ?

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Jumper__ schreef:
02 jan 2025 20:25
Ik vind het onbegrijpelijk dat moneygram geen nederlandse ombudsman heeft, of iemand bij wie je terecht kan bij problemen.
Moneygram is gevestigd in Belgie, niet in Nederland. Dus bij problemen moet u daar zijn. Ook kunt u daar online fraude melden.

https://www.moneygram.com/mgo/nl/nl/help/contact/

Jumper__

Speedy123 schreef:
03 jan 2025 11:45
Jumper__ schreef:
02 jan 2025 20:25
Moneygram is gevestigd in Belgie, niet in Nederland. Dus bij problemen moet u daar zijn. Ook kunt u daar online fraude melden.

https://www.moneygram.com/mgo/nl/nl/help/contact/
Ombudsfin zal enkel klachten behandelen over problemen die zich in België hebben voorgedaan of over handelingen en nalatigheden van een door de NBB erkende betalingsdienstaanbieder binnen de EER. Als u een klacht hebt over problemen die zich buiten België voordeden en/of handelingen en nalatigheden door een niet door de NBB erkende instantie, hebt u mogelijk het recht om uw klant voor te leggen aan de lokale ombudsman waar het probleem zich heeft voorgedaan en de lokale,

--
Vanuit nederland behandeld moneygram dus geen verzoeken

Jumper__

DeZevendeHenk schreef:
02 jan 2025 22:27
Hoe weet je dan dat de transactie niet uitgevoerd is als je geen contact met ze hebt?
Dat zie je in de app..er staat gecanceld.
En je krijgt een email met een authorisatie nummer..
maar volgens het beleid en regels van moneygram,moet geld dat geannuleerd is automatisch bbinnen enkele dagen terug geboekt, en hoef je hier zelf niets voor te doen. Dit is dus niet zo

Jumper__

Nevyn schreef:
03 jan 2025 11:43
Misschien de topic titel even veranderen in ik voel me opgelicht of ben ik opgelicht ?
nee waarom? Dat ze me zo aan me lot over laten, terug reageren met copy paste replys, hun eigen regels niet nakomen, dat is gewoon oplichting. Daar kunnen we een menings verschil over hebben, is niet erg, zolang ik me geld niet terug is het oplichting. De support is echt bagger, bellen en via email word geen gehoor aan gegeven..en dan zegt google dat moneygram veilig is.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Jumper__ schreef:
03 jan 2025 12:29

Ombudsfin zal enkel klachten behandelen over problemen die zich in België hebben voorgedaan of over handelingen en nalatigheden van een door de NBB erkende betalingsdienstaanbieder binnen de EER. Als u een klacht hebt over problemen die zich buiten België voordeden en/of handelingen en nalatigheden door een niet door de NBB erkende instantie, hebt u mogelijk het recht om uw klant voor te leggen aan de lokale ombudsman waar het probleem zich heeft voorgedaan en de lokale,

--
Vanuit nederland behandeld moneygram dus geen verzoeken
Nederland is toch gewoon onderdeel van de Europese Economische Ruimte?

Heeft u überhaupt een klacht ingediend bij de ombudsman en is deze klacht geweigerd of heeft u zelf bij voorbaat besloten dat de ombudsman deze zou weigeren dus nagelaten een klacht in te dienen?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Google is geen persoon die iets voor jou gaat onderzoeken.
Google meningen is een optelsom van meningen van gebruikers waarbij meestal of vaak wel alles goed is gegaan. De belangrijkheid hiervan mag je in twijfel trekken. Meestal worden klanten die blijkbaar tevreden zijn actief naar een positieve mening gevraagd. Soms zijn Google meningen handig, maar je moet dit zeker niet zien als de ultieme waarheid.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jumper__ schreef:
03 jan 2025 12:36
Nevyn schreef:
03 jan 2025 11:43
nee waarom? Dat ze me zo aan me lot over laten, terug reageren met copy paste replys, hun eigen regels niet nakomen, dat is gewoon oplichting. Daar kunnen we een menings verschil over hebben, is niet erg, zolang ik me geld niet terug is het oplichting. De support is echt bagger, bellen en via email word geen gehoor aan gegeven..
Dat is dus precies dat: slechte service en mogelijk wanprestatie. Geen oplichting. Dat jij je zo voelt, wil niet zeggen dat het zo is.
Jumper__ schreef:
en dan zegt google dat moneygram veilig is.
Dan heb je wel selectief gekeken, want ik zie op Google heel veel identieke ervaringen als die van jou.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Jumper__ schreef:

Als ik een website maak waarop staat dat moneygram veilig is, of ik schrijf het gewoon op dit forum, dan komt dat gewoon in de google zoekresultaten.

Misschien is dit ook een leuk onderwerp voor het TV programma: een special om uit te leggen wat Google nu eigenlijk is.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

En als Google zegt spring in de zee, doe het niet als je niet kunt zwemmen!

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

rwolters schreef:
03 jan 2025 16:45
Jumper__ schreef:

Als ik een website maak waarop staat dat moneygram veilig is, of ik schrijf het gewoon op dit forum, dan komt dat gewoon in de google zoekresultaten.

Misschien is dit ook een leuk onderwerp voor het TV programma: een special om uit te leggen wat Google nu eigenlijk is.
Je moet toch echt behoorlijk wat aan SEO besteden wil een nieuwe website zo maar bovenaan in de resultaten belanden. Ga er maar vanuit dat als jij even een website in elkaar flanst dat deze niet zo maar in de eerste zoek resultaten zichtbaar wordt. Daar is echt wel wat meer voor nodig.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Methusalah schreef:
03 jan 2025 17:51
... Ga er maar vanuit dat als jij even een website in elkaar flanst dat deze niet zo maar in de eerste zoek resultaten zichtbaar wordt. Daar is echt wel wat meer voor nodig.
Google zet nieuwe websites ook altijd bovenaan in de zoekresultaten. Ze moeten namelijk weten (meten) hoe de website scoort bij het zoekende publiek.

Francesco26

Ongelezen bericht door Francesco26 »

Via de website kun je dichtstbijzijnde locatie van Moneygramm in Nederland vinden.

https://www.moneygram.com/mgo/us/en/locations/

Het lijkt me verstandig om daar iemand persoonlijk Jou situatie uit te leggen. Neem de bewijzen mee. Succes.

P.S. Zoek eerst Netherlands voor je je woonplaats invult.

Plaats reactie