Mijn ervaring is dat foto's via zo'n link uiteindelijk verdwijnen.
Nee hoor. Dat gebeurt alleen als je een termijn kiest waarna de foto moet verdwijnen. Als je de standaard instelling ("niet automatisch verwijderen") gebruikt, is er niets aan de hand. Ik gebruik ze heel veel en jaren later staan ze er nog.
Maar het is een feit dat die websites ooit om kunnen vallen (tinypic was niet de enige) en daardoor hele fora ineens foto's van jaren kunnen kwijtraken, in mijn geval resultaten van competitief gamen waar een heel groot gat in de geschiedenis is geslagen. En aangezien de meeste foto's prima in lagere resolutie op een forum kunnen (als we het niet over een forum voor fotografie hebben) dan is er nogal wat ruimte voor foto's in de huidige setups qua opslag. En dus vind ik persoonlijk het uploaden naar een forum zelf beter. Dan vergaan ze met het forum en blijft er niet een forum over met gaten.
Daarvoor helpt het wel als er geen beperkingen worden gesteld aan de bestanden die worden upload. Gewoon alle formaten toestaan en kleiner maken wanneer dat gewenst is vanwege het formaat.
En dus vind ik persoonlijk het uploaden naar een forum zelf beter. Dan vergaan ze met het forum en blijft er niet een forum over met gaten.
Daar ben ik het wel mee eens. Opslagruimte kost tegenwoordig ook niets meer en bandbreedte is ook geen issue meer. En hoe dan ook: als je een optie aanbiedt, zoals Radar doet, moet die gewoon werken.
.....en daardoor hele fora ineens foto's van jaren kunnen kwijtraken, in mijn geval resultaten van competitief gamen waar een heel groot gat in de geschiedenis is geslagen........
Het is dan ook niet verstandig om alleen te vertrouwen op opslag bij anderen.
Zelf opslaan (een copy cq origineel) is altijd het beste, minimaal in tweevoud.
Eens, maar mijn screenshots zijn dus wel geüpload naar dat forum en staan daar nog. Juist die van anderen zijn verdwenen, helaas zorgt dat voor gaten. Persoonlijk vind ik dat jammer, wil nog wel eens terugkijken om nostalgische redenen.