Gaat deze garantie wel eerlijk?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
witte angora

Re: Gaat deze garantie wel eerlijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, alleen hangt er nu een nota van 90 euro aan. 56,95 voor de accu, en de rest is reparatie/herstel/verzendkoten enz. Niemand zegt ook dat de drone de prullenbak in kan, dat maak jij ervan.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
19 mar 2025 11:15
Moneyman schreef:
19 mar 2025 08:59
Nee, natuurlijk niet. Ik heb dezelfde informatie als jij. En als je de informatie die ik gedeeld heb zou lezen, zou je zelf ook gewoon zien dat Cameranu explixiet de fabrieksgarantie op de accu aanbiedt.

Die overigens verlopen is, en dus sowieso niet meer van belang is voor TS.
Vreemd, CameraNu geeft 6 maanden garantie op de accu en DJI 12 maanden. Dus hoezo geeft CameraNu fabrieksgarantie.
Wat er in uw link staat is dat CameraNu bij de productinformatie zet hoe lang de fabrieksgarantie is, niet dat zij die garantie bieden.
Natuurlijk wel. Een verkoper die fabrieksgarantie aanbiedt (en dat doen ze zwart op wit, ze zetten het zelfs op de factuur) is ook verantwoordelijk voor die fabrieksgarantie.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
19 mar 2025 17:32
Klopt, alleen hangt er nu een nota van 90 euro aan. 56,95 voor de accu, en de rest is reparatie/herstel/verzendkoten enz. Niemand zegt ook dat de drone de prullenbak in kan, dat maak jij ervan.
U meent dat mijn reactie verkeerd was. U meent ook dat TS zich nergens meer kon melden. En u meent dat TS niet meer had hoeven te weten. Enkel aannames van u. TS en/of zoon had zich gewoon kunnen melden bij DJI via zijn persoonlijke omgeving waarbij de factuur, als ik de verhalen mag geloven op drone sites, goedkoper zou zijn. Een goede tip waarvan u meent dat het niet nodig zou zijn.

Moneyman schreef:
19 mar 2025 18:43
NeoDutchio schreef:
19 mar 2025 11:15
Wat er in uw link staat is dat CameraNu bij de productinformatie zet hoe lang de fabrieksgarantie is, niet dat zij die garantie bieden.
Natuurlijk wel. Een verkoper die fabrieksgarantie aanbiedt (en dat doen ze zwart op wit, ze zetten het zelfs op de factuur) is ook verantwoordelijk voor die fabrieksgarantie.
Dat u dat zegt maakt het nog niet waar. Nogmaals, CameraNu vermeld de termijn van de fabrieksgarantie, niet dat zij ook die garantie overnemen. CameraNu hanteert een ander garantietermijn en stuurt DJI apparatuur niet naar een DJI reparateur. Waarom zouden ze dat doen als u meent dat ze wel de fabrieksgarantie overnemen?
Elke DJI dronegebruiker moet een account maken waarin dergelijke zaken geregeld worden. In de persoonlijke omgeving maak je een reparatie opdracht.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
18 mar 2025 23:00
In deze casus is de verkoper verantwoordelijk voor de fabrieksgarantie.
Ik zie dat niet, maar het is ook niet relevant.

CameraNu geeft bij haar producten handelsgarantie. In de voorwaarden waar jij naar hebt verwezen staat dat deze vaak vijf en minimaal twee jaar is en dat CameraNu zelf zal zorgen voor herstel binnen de garantietermijn als de schade veroorzaakt is door materiaal- of fabricagefout en als dat niet kan zal vervangen. Het gaat hier niet om fabrieksgarantie.

Ik vind de tekst vind overigens uiterst dubieus. Het lijkt mij dat het product non-conform is als er wordt vastgesteld dat deze is afgeleverd met materiaal- of fabricagefouten. Dus waarom meld CameraNu dat ze herstel zal verzorgen binnen de garantietermijn en dat de koper geen keus heeft tussen herstel of vervanging?
NeoDutchio schreef:
19 mar 2025 20:32
CameraNu vermeld de termijn van de fabrieksgarantie, niet dat zij ook die garantie overnemen.
Dat zie ik ook niet. CameraNu vermeld bij haar producten "2 jaar" of "5 jaar" garantie. Die garantie is soms aangeduid als fabrieksgarantie en soms gewoon als garantie. In de voorwaarden staat dat CameraNu zelf voor herstel zal zorgen. Ik ben nog geen artikelen tegen gekomen waarbij zowel winkeliersgarantie als fabrieksgarantie wordt aangeboden. Dus ik ben het bij nader inzien met Moneyman eens. Onder de huidige omstandigheden zou CameraNu naast de fabrieksgarantie ook de winkeliersgarantie moeten noemen wil zij niet aansprakelijk zijn voor de fabrieksgarantie.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Persoonlijk denk ik dat het probleem is dat de drone te lang heeft stil gelegen en daardoor de accu kapot is gegaan. Als die niet regelmatig op de lader is gestoken, dan wordt op een bepaald moment de spanning te laag en is de accu kapot.

Plaats reactie