Niet helemaal met je eens,ik heb een ev,verwarm en koel met stroom,en een heel groot huis,ik gebruik dus meer,zeker in de winter
Dat kan echter bedenk dan wel, slecht iets meer dan 7 procent van de huishoudens heeft een eigen laadpaal. Slechts iets meer dan 7 procent heeft een 100% procent elektrische warmtepomp (EW).
Genoeg mensen hebben een EW maar rijden gewoon fossiel. Net zoals er ook heel veel mensen zijn die wel een eigen laadpaal hebben maar hun huis gewoon verwarmen met een CV op gas.
U behoort dan tot de dwarsdoorsnede van die twee 7 procent groepen. Dan behoort u tot een paar procent van de huishoudens waarvoor dat geldt. Voor 95 procent van de huishoudens geldt dat dan niet. Die komen niet tot een gebruik van 800 kWh of hoger per maand.
Dat is wat ik bedoel met uitzonderingen, het geldt slechts voor een heel klein groepje.
Niet helemaal met je eens,ik heb een ev,verwarm en koel met stroom,en een heel groot huis,ik gebruik dus meer,zeker in de winter
Dat kan echter bedenk dan wel, slecht iets meer dan 7 procent van de huishoudens heeft een eigen laadpaal. Slechts iets meer dan 7 procent heeft een 100% procent elektrische warmtepomp (EW).
Genoeg mensen hebben een EW maar rijden gewoon fossiel. Net zoals er ook heel veel mensen zijn die wel een eigen laadpaal hebben maar hun huis gewoon verwarmen met een CV op gas.
U behoort dan tot de dwarsdoorsnede van die twee 7 procent groepen. Dan behoort u tot een paar procent van de huishoudens waarvoor dat geldt. Voor 95 procent van de huishoudens geldt dat dan niet. Die komen niet tot een gebruik van 800 kWh of hoger per maand.
Dat is wat ik bedoel met uitzonderingen, het geldt slechts voor een heel klein groepje.
Je bemt exht gewoon niet in staat om je ongelijk toe te geven he
Helaas reageert TS niet meer, zodat we niet weten hoe groot de batterij is. Ook grootte van huis en omstandigheden zijn onbekend.
Op halostroom vind je ook weinig gegevens. Ik kan een offerte krijgen, maar moet dan al mijn gegevens invullen.
Het huurbedrag is zeker heel hoog om dat met normaal gebruik terug te verdienen. Het verdienen kan alleen maar als je op onbalans handelt. Daar zijn enkele jaren geleden heel mooie positieve voorbeeldberekeningen voor gemaakt die in de praktijk niet gehaald kunnen worden.
Op Tweakers zijn daar mooie topics over.
Het kan ook anders. Ik heb een dak vol met panelen, een l/l warmtepomp en een EV. Ik zat vorig jaar op €800 aan energiekosten. Dat zijn de kosten van benzine (€0,00) gas (100 m3) en de rest voor stroom (incl. laadpaal).
Natuurlijk heb ik geen thuisaccu. Wel een dynamisch contract.
Ik kan mij voorstellen dat iedereen met zo.n dure thuisaccu als TS van het contract af wil.