Post.nl die het wel heel bont maakt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
marc1766

Post.nl die het wel heel bont maakt

Ongelezen bericht door marc1766 »

Vorig weekend een product verkocht op marktplaats, ik had het in een doos verpakt met afmetingen van 61,5x32x16 cm op de dag dat pakketje bij ontvanger zou aankomen (vandaag dus) krijg ik een mail van deze vervoerder dat er portokosten bijbetaald moet worden (ik vond het al een behoorlijk bedrag van ruim 10 euro die ik aangetekend heb verstuurd en verzekerd voor 500 euro) er zou bijna 6 euro bijbetaald moeten worden omdat post.nl zegt dat het pakket te groot is, ze schreven dat het pakket 61,5x52x16 cm was en dat is gewoon niet zo.

Heb de ontvanger nog even gevraagd wat de afmeting van het pakket was, dit was dus zoals ik eerder schreef 61,5x32x16 cm en dus ruim binnen de marge van het gekozen pakket van 100x50x50 cm, toch blijft post.nl stug volhouden dat ik moet betalen, ondanks dat ik schriftelijk kan toelichten middels berichten binnen mijn marktplaats omgeving dat pakket echt ruim binnen de vastgestelde maten zit.

en waar ik tevens moeite mee heb is dat ik 3,5 euro zoiets moest betalen voor aangetekend versturen, vervolgens van ontvanger melding krijg dat het ontvangen is, maar geen bevestiging van vervoerder dat getekend is voor ontvangst, dat kan toch niet?

Waar betaal ik dan extra voor?

Nu dreigen ze zelfs met extra kosten bovenop het bedrag wat ik volgens hun moet betalen, ik was en ben niet van plan te betalen want het klopt gewoon niet, moet ik me zorgen maken?

Moneyman

Re: Post.nl die het wel heel bont maakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

marc1766 schreef:
04 sep 2024 17:28
en waar ik tevens moeite mee heb is dat ik 3,5 euro zoiets moest betalen voor aangetekend versturen, vervolgens van ontvanger melding krijg dat het ontvangen is, maar geen bevestiging van vervoerder dat getekend is voor ontvangst, dat kan toch niet?

Als je een ontvangstbevestiging wilt, had je dat ook moeten kiezen. Bij een gewone aangetekende zending zit dat niet inbegrepen. Je betaalt dus precies voor wat je krijgt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je zal dan zelf de track en trace moeten bekijken, uiteraard.

marc1766

Moneyman schreef:
04 sep 2024 17:59
marc1766 schreef:
04 sep 2024 17:28

Als je een ontvangstbevestiging wilt, had je dat ook moeten kiezen. Bij een gewone aangetekende zending zit dat niet inbegrepen. Je betaalt dus precies voor wat je krijgt.
er staat in de mail aangetekend en verzekert, dan zou je toch verwachten dat je op zijn minst een bewijs van ontvangst ga krijgen, nu ontving ik niks, is dat de normale gang van zaken?

dit staat trouwens op de site van post.nl:
Waarom verzekerd een pakket versturen?
Bewijs van versturen én ontvangst (handtekening)
Tot maximaal € 5.500 vergoed bij verlies of beschadiging
Kan voor zowel binnen- als buitenland
Volg je pakket met track & trace

Ik heb geen bewijs van ontvangst gekregen!

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

dit staat trouwens op de site van post.nl:
Waarom verzekerd een pakket versturen?
Bewijs van versturen én ontvangst (handtekening)
Tot maximaal € 5.500 vergoed bij verlies of beschadiging

Maar die optie heb je niet gekozen.
die ik aangetekend heb verstuurd en verzekerd voor 500 euro

DeZevendeHenk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je hebt dat pakket toch moeten aanbieden en dat hebben ze toch geaccepteerd? Ze eisen dat je bijbetaald, laten ze dan ook maar met het bewijs komen.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De afmetingen (en het gewicht) van het pakket staan toch op je T&T bonnetje?

DvdVK

Ongelezen bericht door DvdVK »

Een poosje geleden kreeg ik (=ontvanger) het verzoek om de maten op te geven (=aan verzender).
Exact hetzelfde verhaal.
Pakket was veel kleiner dan PostNL beweerde en claimde.
Bovendien was het pakket domweg voor mijn voordeur gedropt en had de bezorger zelf getekend voor ontvangst (handtekening zichtbaar via t&t).
Tsja, PostNL kan het nogal bont maken.

Neo101

Ongelezen bericht door Neo101 »

Is mij ook al eens gebeurd. Ik heb vervolgens de maten van het pakket opgevraagd bij de ontvanger. Ik heb PostNL gebeld en deze doorgegeven. De medewerkster snapte helemaal niet hoe dit kon, maar ik had toen al het idee dat dit een groot probleem is voor m.n. de klanten van PostNL. Nu is het weer afwachten totdat er iets aan gedaan wordt. Ik heb het te veel betaalde uiteindelijk teruggestort gekregen

Kritische burger

Ongelezen bericht door Kritische burger »

Mijn ervaring met POSTNL. Ik verstuur per aangetekende post een processtuk: handtekening en snelle aflevering is vereist. Ik betaal hier nb €11,25 !!! voor. Op de track en trace bon staat nb dat de Overeenkomstduur : Tussen 1 en 2 werkdagen
NA 7 dagen is het stuk niet geleverd en heb ik geen handtekening voor ontvangst. Ik wil een klacht indienen bij POST NL: een telefoonnr heeft Postnl niet meer. Wel een chat. DIe geeft steeds nvt zijnde antwoorden. Ik maak bij POSTNL een klacht aan. Wat is de reactie van de POSTNL klachtbehandelaar: dan moet u maar naar de geadresseerd bellen en vragen of uw Post is ontvangen....Schandalig! Daar betaal ik geen € 11,25 voor. Ik heb deze man op zijn verantwoordelijkheden gewezen tw. Dit uitzoeken! POST NL maakt eer een grote puinzooi van! Medewerkers in dienst die geen woord NL spreken: laat staan de procedures tav "verzending per aangetekende post / pakket kennen. Ik heb meegemaakd dat ze hun eigen handtekening plaatsen bij een verzekerd ( € 1000) verzonden pakket zetten en het pakket nooit bij mij afgeleverd is. En dan gaat POST NL ook nog de tarieven verhogen en service nog verder erminderen.
Wat doet de ConsumentenBond en RADAR hier mee?

marc1766

Zojuist antwoord van post.nl er wordt niks mee gedaan, alles is opgelost nu kon overigens ook bewijzen dat doos echt kleiner was dan vervoerder beweerde

Zag ook vandaag in de app zelf dat er getekend was voor ontvangst, weet ik weer voor de volgende keer

dus kan gesloten worden!

jmdijkhuizen

Ongelezen bericht door jmdijkhuizen »

Ook ik heb een zelfde ervaring met PostNL. Op vrijdag 28-8-2024 heb ik een pakketje verstuurd met de afmetingen van circa 55 x 14 x 14 cm en dus is het gefrankeerd voor een pakket van maximaal 100 x 50 x 50 cm. Ik krijg vervolgens een bericht dat ik verkeerd gefrankeerd heb. PostNl heeft geconstateerd dat de afmetingen zijn: 168,5 x 13,5 x 14,5 cm! Dus het pakket is meer dan 3x zo lang geworden.
Uiteraard heb ik direct bezwaar gemaakt. Op 31-8-2024 meldt PostNl dat het bezwaar is ontvangen en in behandeling zou worden genomen. Binnen 2 werkdagen zou ik iets horen. Het is inmiddels 6-9-2024 en nog steeds niets gehoord. In de app staat "nog niet in behandeling genomen".
Maak voor het verzenden met PostNl dus altijd een foto van het pakket waarop de afmetingen goed in te schatten zijn want PostNl maakt het soms erg bont.

timelu

Ongelezen bericht door timelu »

Ik heb dat paar maanden geleden ook gehad, had een klein pakket verstuurd en zou volgens afmetingen van postnl een groot pakket zijn, zou ook moeten bijbetalen.
Heb via de site van postnl een bezwaar ingediend en dat is goedgekeurd. Ik heb er verder niks meer over gehoord.
Had binnen 2 dagen reactie terug van postnl.
(Ik had de afmeting van de doos in het bezwaar gezet, had gelukkig nog eenzelfde doos liggen.)

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

marc1766 schreef:
06 sep 2024 13:13
Zojuist antwoord van post.nl er wordt niks mee gedaan, alles is opgelost nu kon overigens ook bewijzen dat doos echt kleiner was dan vervoerder beweerde

Zag ook vandaag in de app zelf dat er getekend was voor ontvangst, weet ik weer voor de volgende keer

dus kan gesloten worden!
Dus gewoon een menselijke fout. Misschien voortaan eerst even wachten voordat je zo van de toren blaast.

DvdVK

Ongelezen bericht door DvdVK »

rwolters schreef:
08 sep 2024 11:32
marc1766 schreef:
06 sep 2024 13:13

dus kan gesloten worden!
Dus gewoon een menselijke fout. Misschien voortaan eerst even wachten voordat je zo van de toren blaast.
Of voorleggen aan u ter goedkeuring?????
TS geeft keurig netjes de afloop aan en ondertussen blijkt dat TS niet de enige is die geconfronteerd wordt jet deze "menselijke PostNL-fout".

Plaats reactie