Travelcard.nl

Andere onderwerpen over auto en vervoer
zzp007

Travelcard.nl

Ongelezen bericht door zzp007 »

Heb je een bedrijf en wil je op een slinkse manier extra geld uit de zakken van je klanten kloppen ?
Is het antwoord hierop ja? Gebruik dan de Travelcard.nl methode!

Hoe werkt deze Travelcard.nl methode ?

1) Bied een dienst aan. In geval van Travelcard: het aanbieden van een tankpas waarbij je de prijs aan de pomp betaald (pompprijs).
2) Neem in je algemene voorwaarden op dat je deze algemene voorwaarden tussentijds mag wijzigen.
3) Wijzig na verloop van tijd je algemene voorwaarden: In geval van Travelcard: aanbieden van nieuwe diensten via ‘opt-out’. Je moet je dus actief afmelden voor de nieuwe diensten.
4) Bied een nieuwe dienst aan die je klanten extra geld kosten en waarop het veel klanten waarschijnlijk niet zitten te wachten. In geval van Travelcard:
a. Tanken tegen daprijzen i.p.v. pompprijzen. Waarbij de dagprijs hoger is dan de gemiddelde pompprijs. De dagprijs kan toch al snel €0,10/liter of meer duurder zijn dan een goedkope pompprijs.
b. Introductie van een CO2 compensatieregeling tegen een kleine vergoeding ( 0,017/ltr)
c. Introductie van 30 dagen extra betaaltermijn tegen een opslag van 3% i.p.v. 7 dagen. Omgerekend is dat een rentepercentage van 42% per jaar !!

Je hebt altijd sukkels zoals ik die nieuwsbrieven niet goed lezen en facturen niet goed controleren en die pas jaren later achter deze wijzigingen komen waardoor je als berdrijf toch weer honderden euro’s extra hebt verdiend.

Als je dus makkelijk extra geld uit de zakken van je klanten wilt kloppen; gebruik dan deze Travelcard.nl methode.

Voor klanten van Travelcard.nl die ook niet wisten van deze wijzigingen: Je moet je dus afmelden als je deze extra diensten niet wilt hebben/gebruiken !!

witte angora

Re: Travelcard.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

zzp007 schreef:
22 dec 2025 11:54
Je hebt altijd sukkels zoals ik die nieuwsbrieven niet goed lezen en facturen niet goed controleren en die pas jaren later achter deze wijzigingen komen waardoor je als berdrijf toch weer honderden euro’s extra hebt verdiend.
Klopt, en van dat niet goed lezen en facturen/bonnetjes niet goed controleren wordt gretig misbruik gemaakt door allerhande bedrijven. Tot supermarkten aan toe. De remedie? Je geeft het zelf al aan...

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Travelcard levert tankpassen aan de zakelijke markt waar u zo te lezen als zzpér er ook één van bent en dan mag van u verwacht worden dat u de berichten/nieuwsbrieven en de facturen ook daadwerkelijk leest want dat hoort ook bij het zelfstandig ondernemerschap.

Het enige discutabele is dat de extra diensten automatisch aangezet worden want dat zou niet mogen omdat u de keuze zelf moet kunnen bepalen.
E.e.a. zou in een bericht/nieuwsbrief gestaan kunnen hebben maar als u die niet leest kunt u niet achteraf gaan klagen.

Nu blijkt dat u die diensten destijds al uit had kunnen zetten wordt u boos, noemt het geldklopperij en vermoedt dat meerdere klanten net als u de berichten/nieuwsbrieven en facturen niet lezen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Nu maar snel de facturen en voorwaarden van je andere leveranciers gaan controleren. En als je dan toch bezig bent, misschien ook je eigen leveringsvoorwaarden die je richting jouw klanten gebruikt checken. Misschien doe je wel meer voor je klanten dan wat moet.

zzp007

@Ron5300

Ik noem me zelf toch ook een sukkel. De manier waarop dit gegaan is vindt ik discutabel.
Aangezien ik een bij afsluiten een pomprijs heb afgesloten.
Travelcard staat volledig in zijn recht in de manier waarop ze de diensten waarop ze de diensten hebben geïntroduceerd.

Als je echter zo overtuigd bent van de meerwaarde van je nieuwe diensten hoef je dat niet via een out-out manier te introduceren. Ook had je de diensten wel vaker dan een keer kunnen aankondigen.
Een fantastische deal wil je toch van de daken schreeuwen en niet één keertje in een nieuwsbrief melden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je bent er van overtuigd dat iets meerwaarde heeft, dus voeg je dat toe als dienst. Mensen die er niet op zitten te wachten, die vinken het wel weg.

Het werkt net als met het donorcodicil. Opt out werkt vele malen effectiever, want teveel mensen willen gewoon geen moeite doen. Je bent er zelf een duidelijk voorbeeld van, aangezien je bij opt in er nooit van zijn leven achter was gekomen dat men deze feature heeft.

zzp007

@ nijogeth "Je bent er van overtuigd dat iets meerwaarde heeft, dus voeg je dat toe als dienst. Mensen die er niet op zitten te wachten, die vinken het wel weg."

Heet stikt van de aanbieders van tankkaarten die een dagprijs hanteren en die vele malen goedkoper zijn. Als ik via een dagprijs doorbelast had willen worden was ik wel naar een andere aanbieder gegaan zoals DKV o.i.d.
Dat was wat ze onderscheidde van de andere aanbieders. Ik heb bewust gekozen voor een aanbieder die een pompprijs hanteerde.

"Opt out werkt vele malen effectiever,"
Jij legt nu een verbanden die kant nog wal raken.
Het feit dat ik me niet heb afgemeld betekent niet dat ik de moeite niet heb willen nemen. Waarom zou ik me nu dan alsnog afmelden. Zou het kunnen zijn dat ik het mailtje over het hoofd heb gezien?
Dat opt-lou vele malen effectiever is bestrijd ik niet. Dat mensen zich niet afmelden is nog geen bewijs dat ze erop zitten te wachten.
Laatst gewijzigd door zzp007 op 22 dec 2025 16:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En dat kan nu niet meer? Of moet je dat selecteren?

zzp007

"aangezien je bij opt in er nooit van zijn leven achter was gekomen dat men deze feature heeft."

Als het zo'n goede deal is zorg je er als bedrijf wel voor dat je klanten erachter komen als er geen opt-out, maar een opt-in systeem is.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Heel flauw, maar ik hoop dat je zakelijk wel je contracten en dergelijke doorleest.
Je geeft het al aan, Travelcard doet niets verkeerd, dit is helemaal jouw fout door niet te lezen wat ze veranderen.
Goeie les.

Plaats reactie