Vakantiegeld fout?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Reiziger30
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2024 18:10

Re: Vakantiegeld fout?

Ongelezen bericht door Reiziger30 »

Het is gewoon erg onduidelijk, aangezien in mijn ort ook zogenaamd vakantiegeld is verwerkt

Hommer
Berichten: 115
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: Vakantiegeld fout?

Ongelezen bericht door Hommer »

Lady1234 schreef:
26 mei 2024 16:54
Hommer schreef:
26 mei 2024 16:50
Reiziger30 schreef:
26 mei 2024 16:38
Dit is de enige loonheffing
Dan is die loonheffing dus ook over uw gewone loon, de ORT en het vakantiegeld. Dan zou het zomaar wel gewoon kunnen kloppen. Hopelijk is uw vraag daarmee beantwoord.
Natuurlijk niet.

Er is gewoon een aparte afrekening voor het loon.
Volgens TS stond er maar 1 regel met loonheffing op zijn/haar strook. Dat vroeg ik nog. Hoezo weet u dan dat het anders is?

Lady1234
Berichten: 27313
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vakantiegeld fout?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij heeft twee stroken.

Reiziger30
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2024 18:10

Re: Vakantiegeld fout?

Ongelezen bericht door Reiziger30 »

En stel ik heb ort laten we zeggen van 40% , bij de ort hoort ook vakantietoeslag, op mijn loonstrook staat er dan ort 40% zonder de vakantietoeslag, werkgever geeft aan dat het al in die 40% is verwerkt, moet dat dan ook apart gespecificeerd/gesplit worden op loonstrook?

Lady1234
Berichten: 27313
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vakantiegeld fout?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vakantiegeld gaat over het bruto totaal wat u verdiend hebt, dus loon en ORT.

U kunt zelf uw totaal bruto optellen en dan zien of de vakantietoeslag correct is. Of vraag een opgave van de berekening aan uw werkgever.

Jan Burgman
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:45

Re: Vakantiegeld fout?

Ongelezen bericht door Jan Burgman »

Voor het normale maandelijkse (of 4-wekelijkse) loon wordt de witte tabel toegepast voor het bepalen van de door de werkgever in te houden loonheffing (=belasting). In deze tabel is met het (jaar)bedrag van de heffingskorting (het belastingvrije bedrag) rekening gehouden.
Bij de zgn. incidentele betalingen als vakantiegeld en/of ORT geldt de heffingskorting niet, maar daarvoor is het percentage bijzonder tarief aan het begin van het jaar vastgesteld. Heb je een hoog bruto jaarsalaris dan zal het percentage voor bijzonder tarief evenredig hoog zijn vastgesteld.
De berekening van de loonheffing (belasting) van het salaris wordt dus anders berekend dan de loonheffing op de zgn. incidentele betalingen.
Ik hoop dat ik - als oud-salarisadministrateur - hiermee enige duidelijkheid heb verschaft.

Plaats reactie