Ik begrijp er niets van. Wij zijn ook eigen risicodrager en ik werk zelf op PZ.
Bij een ex-werknemer die in de WIA kwam kregen wij gewoon de facturen van het UWV doorgestuurd welke wij moesten betalen. Het UWV blijft gewoon leidend. Onze verzekering kan wel in beroep tegen de uitspraak ofzo en dat doen ze soms ook. Verder zijn zij bij ons verantwoordelijk voor het traject om iemand weer aan het werk te krijgen onder onze supervisie.
Ook van mensen die al uit dienst zijn krijgen we soms nog ziekmeldingen via het UWV maar die krijg ik ook bij een ander bedrijf waar ik werk die geen eigen risicodrager is.
Doordat de werkgever eigenrisicodrager is staat zieke ex-werknemer met lege handen
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Doordat de werkgever eigenrisicodrager is staat zieke ex-werknemer met lege handen
De moeilijkheid in deze casus is dat iemand twee jaar later met terugwerkende kracht de eigen beter melding in wil trekken gezien de bijzondere omstandigheden. Dan is iemand dus allang beter verklaard en inmiddels alweer twee jaar uit de ziektewet.Kaul schreef: ↑19 mei 2025 14:38Ik begrijp er niets van. Wij zijn ook eigen risicodrager en ik werk zelf op PZ.
Bij een ex-werknemer die in de WIA kwam kregen wij gewoon de facturen van het UWV doorgestuurd welke wij moesten betalen. Het UWV blijft gewoon leidend. Onze verzekering kan wel in beroep tegen de uitspraak ofzo en dat doen ze soms ook. Verder zijn zij bij ons verantwoordelijk voor het traject om iemand weer aan het werk te krijgen onder onze supervisie.
Ook van mensen die al uit dienst zijn krijgen we soms nog ziekmeldingen via het UWV maar die krijg ik ook bij een ander bedrijf waar ik werk die geen eigen risicodrager is.
Verder heeft de werkneemster vrijwillig ontslag genomen, net voordat ze zich ziek meldde. Dus is ze na de beter melding nimmer meer gaan werken voor de ex-werkgever, er heeft dan geen re-integratie traject bij de werkgever meer plaatsgevonden.
De vraag is dan, kan iemand langer dan twee maanden na de beter melding en inmiddels uit dienst alsnog met terugwerkende kracht de beter melding ingetrokken krijgen? Is dat juridisch afdwingbaar?
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Doordat de werkgever eigenrisicodrager is staat zieke ex-werknemer met lege handen
OK. Helder.
Zover ik weet niet. Naar mij weten had ze zicht toen der tijd (binnen 4 weken) ook nog haar ex-werkgever ziek moeten melden.
Ex-werkgever is eigenrisicodrager
Is uw ex-werkgever eigenrisicodrager voor de Ziektewet, dan meldt u zich ziek bij uw ex-werkgever en niet bij ons. Uw ex-werkgever betaalt de Ziektewet-uitkering aan u. Ook zorgt uw ex-werkgever, samen met u, voor uw re-integratie.
Zover ik weet niet. Naar mij weten had ze zicht toen der tijd (binnen 4 weken) ook nog haar ex-werkgever ziek moeten melden.
Ex-werkgever is eigenrisicodrager
Is uw ex-werkgever eigenrisicodrager voor de Ziektewet, dan meldt u zich ziek bij uw ex-werkgever en niet bij ons. Uw ex-werkgever betaalt de Ziektewet-uitkering aan u. Ook zorgt uw ex-werkgever, samen met u, voor uw re-integratie.
Consumenneke
vindt dit leuk