Misbruik SROI

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Bertusje14

Misbruik SROI

Ongelezen bericht door Bertusje14 »

Ik heb gewerkt als verkeersregelaar voor een bedrijf in Ridderkerk waar alleen nieuwe mensen werden aangenomen die recht hadden op een uitkering via de regeling Social Return On Investment. Dit bedrijf hield zich niet aan cao afspraken en vond het nodig om constant te herhalen dat zij zo goed waren om mensen te nemen die weinig perspectief hadden op werk. Ik heb eerst 3 maanden met behoud van uitkering gewerkt en kon toen vertrekken. Er was mij ondertussen wel gevraagd te tekenen voor de SROI aanvraag. Dat heb ik niet gedaan omdat ik eerst een contract wilde zien Dit bedrijf kwam aan mensen via verschillende sociale diensten en UWV. Aan de voorwaarden voor SROI werd absoluut niet voldaan en ze brachten ook nog zogenaamde studies in rekening aan de sociale dienst terwijl dit gewoon door henzelf op een zeer onprofessionele manier in elkaar werd gezet. Ondertussen werden andere bedrijven met verkeersregelaars in een slecht daglicht gezet. Ik wil dus iedereen waarschuwen om goed op te letten met soort bedrijven want ze maken misbruik van mensen met weinig perspectief op een baan in combinatie met vette subsidies (in mijn geval zou dit 45000 euro zijn als ze me een jaarcontract gaven). Ik kreeg geen contract omdat ik dingen in vraag stelde en daar zaten ze uiteraard niet op te wachten. Het is triest dat er bedrijven zijn die op zo'n manier misbruik maken van regelingen die bedoeld zijn om mensen te ondersteunen en niet om bedrijven te financieren.

Ron5300

Re: Misbruik SROI

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Kaart u ervaring ook aan bij de uitkerende instantie want er zijn helaas nog bedrijven die misbruik van de regeling maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Herkenbaar. En geloof me, het UWV weet heus wel dat er van al die regelingen, en daarmee van de zwakkeren op de arbeidsmarkt, misbruik wordt gemaakt. Dat gaat al decennialang zo.

Ik had het indertijd net even te goed door omdat ik het bij de WW al had gezien, schreef daar een gemotiveerde brief over, en werd bij de laatste herkeuring voor de WAO verder van de sollicitatieplicht vrijgesteld. Men zag geen mogelijkheden meer.

Overigens ging het in die tijd bij de uitzendbureaus net zo. Die stelden alles in het werk om zo goedkoop mogelijk aan arbeiders te komen, en zelf hun winst te maximaliseren.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

Voorwaarden voor de SROI kunnen per gemeente flink verschillen. De invulling kan ook op vele manieren gebeuren. Mijn voornaamste vraag: wat bent u er op vooruit gegaan door de SROI aanvraag niet te tekenen?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Verstandig dat u het niet getekend hebt. Dit soort bedrijfjes melken de staat uit en de uitkeringstrekker en leveren helemaal niets. Mooi voorbeeld is de Maas groep, inmiddels failliet, waarover Radar een paar jaar geleden nog een uitzending aan wijdde.

Plaats reactie