Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat mag de FG van Radar uitzoeken.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Wat is een fg dan?

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

witte angora schreef:
08 apr 2026 12:33
Aangezien ik al twee jaar niet ingelogd had, moesten ze vanwege de AVG mijn gegevens verwijderen.
Het is natuurlijk onzin dat als je twee jaar iets niet doet ze de gegevens moeten verwijderen.
Je bent niet actief maar hebt wel de mogelijkheid. Pas als je actief gestopt bent gaat de bewaartermijn in.
Dat zelfde geld voor alle data op een forum. Zolang je niet je lidmaatschap opzegt wordt je data bewaard.
Als je twee jaar niet in het ziekenhuis komt of simpel bij de huisarts, betekend dat niet dat ze meteen alle gegevens van je verwijderen. Je blijft patiënt ook al horen ze nooit van je.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je bent niet meer actief vanaf het moment dat je niet meer inlogt.

Ziekenhuizen en HA zijn van een heel andere orde, dat gaat ook om heel andere gegevens. Alhoewel... ooit kreeg ik bericht van het audiologisch centrum in Amsterdam dat ze mijn gegevens zouden gaan vernietigen. Als ik het zou willen kon ik het toegestuurd krijgen. Ik had er geen behoefte aan, dus dat is weg.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

riddert schreef:
09 apr 2026 09:07
Wat is een fg dan?
functionaris gegevensbescherming

https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/fg-informatie

StevieNL81

Ziekenhuizen zijn gekoppeld aan een wettelijke termijn; De AVG kent in deze geen specifieke wettelijke termijn. Je mag gewoon de gegevens bewaren zo lang het nodig is, en niet langer dan dat. Het is aan ieder bedrijf om te bepalen hoe lang die termijn is en dit in hun Privacy statement op te nemen.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Een forum en een topic op zo'n forum zijn een gezamenlijke creatie onder hoede van de redactie/moderatie van Radar. We kunnen onze reacties enkele uren aanpassen, maar daarna niet meer. Radar hoeft deze content nooit meer te verwijderen.

De persoonsgegevens van deelnemers is een ander verhaal. Als een deelnemer niet meer deel neemt, kunnen de herleidbare data verwijderd worden. Dat wordt niet door een FG bepaald, maar is een keuze die op hoger niveau genomen moet worden. Gewoon bestanden opschonen nu er misbruik gemaakt wordt van oude data.

Als een deelnemer niet meer kan inloggen en ook een IP-adres niet meer door de beheerder aan de persoon te koppelen is, vervalt het argument dat de gebruiksnaam een persoonsgegeven is. Althans, dat is een juridische positie die overwogen kan worden. Maar ik denk niet dat iemand zijn nek uitsteekt en opnieuw naar de rechter stapt om een beroep te doen op de AVG als forumdeelnemer.

Moneyman

Radar zegt er in haar Privacy Statement zelf het volgende over.
8. Bewaren
We bewaren de persoonsgegevens niet langer dan nodig is. De gebruikelijke termijn is maximaal twee jaar na een eenmalige activiteit als kopen van goederen of diensten, afhandeling klachten en administratie van gasten bij events zonder opnamen. Bij langer durende relaties als een lidmaatschap, abonnement of nieuwsbrief is de gebruikelijke termijn twee jaar na het einde van die relatie. Dit doen we zodat je bij her-activatie eenvoudig verder gebruik kunt maken van onze diensten. Ben je na die twee jaar nog inactief, dan zullen we de jou identificerende gegevens verwijderen en jouw transactie en interactie gegevens anonimiseren.
De vraag is wat Radar bij forumgebruik ziet als "het einde van de relatie".

witte angora

Deze begrijp ik eerlijk gezegd niet. De OP was toch niet tegen de huisregels?
We hebben het topic Re: Start bewindvoering vragen - met onder andere jouw reactie(s) - van het forum verwijderd vanwege de volgende reden: de topicstarter is verbannen van het forum.

StevieNL81

Herkende je Dagkoers niet?

MiepMiep zoeffff....en weg

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nee, deze topic leek niet op de wijze van dagkoers.

Hij heeft ook nooit eerder een vrouwennaam gebruikt voor zijn gebruiker id.

witte angora

Dit was inderdaad niet dagkoers. Hij reageerde er volgens mij wel op, alhoewel de betreffende poster eerder 1(!) ander bericht had geschreven dat ook niet op dagkoers leek. Maar dat eerste bericht kon wel eens een AI gevalletje wezen. Toch heb ik dat niet willen melden vanwege de twijfel.

Ik denk dat we toch beter een beetje voorzichtiger kunnen zijn. Kind en badwater moet je kunnen scheiden voor je ze door het afvoerputje laat lopen...

Overigens heeft hij wél een keer een vrouwennaam gebruikt, maar dat was van zeer korte duur.

StevieNL81

Ow ik heb ook het bericht niet gemeld ofzo hoor (mss iemand anders). Maar bij de OP vermoede ik het al, en bij z'n volgende bericht was het helemaal duidelijk.

witte angora

Joh... het leven is groter dan Dagkoers... Ga eens wat leuks doen in plaats van alleen op die gast te focussen.

StevieNL81

Lekker kattig WA ... je stelt een vraag ... ik reageer erop omdat ik wel vermoed wat de reden is en dan dit? Lekker je mand in ... joh

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Als dit topic er toch niet was, wat hadden jullie dan nog te doen in het leven......

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dan was er het viva forum nog.
Jammer dat het topic weg is. Volgens mij was het echt niet dagkoers.
En nu is mijn uitgebreide laatste reactie in dat topic ook weg en ik had me nog verheugd op een partijtje stevig kooivechten met moneyman.

StevieNL81

Vanmiddag naar de musical! Wel balen dat de berichten notificaties van het forum nog niet werken dus wat zal ik die 3 uur allemaal missen ... :mrgreen:

Moneyman

J. Deltoer schreef:
11 apr 2026 11:26
…en ik had me nog verheugd op een partijtje stevig kooivechten met moneyman.
Sorry, ik vecht alleen in mijn eigen leeftijdsklasse :P

witte angora

StevieNL81 schreef:
11 apr 2026 11:29
Vanmiddag naar de musical! Wel balen dat de berichten notificaties van het forum nog niet werken dus wat zal ik die 3 uur allemaal missen ... :mrgreen:
Ik was de hele dag weg, ben net thuis en heb niks gemist geloof ik. Het leven is nu eenmaal groter dan dit forum... :D

Gesloten