Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
@ els paalman
Had u een contract voor drie jaar afgesloten? Dan staat hier de opzegvergoeding.
https://hem.nl/wp-content/uploads/2023/ ... shback.pdf
Had u een contract voor drie jaar afgesloten? Dan staat hier de opzegvergoeding.
https://hem.nl/wp-content/uploads/2023/ ... shback.pdf
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Maar op de site staan productvoorwaarden van vóór en ná 1 juni 2023.
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Ik ben gisteren gebeld door energiecowboy HEM. De man aan de telefoon deed het voorkomen alsof mijn eigen energieleverancier in HEM was opgegaan en dat zij nu alle klanten (meer dan een miljoen zo zei hij...
) moesten bellen om de gegevens te controleren. Een grove leugen. Hij bleek over mijn persoonsgegevens te beschikken die van een (oude) KvK-inschrijving afkomstig zijn. Omdat hij deze info had, leek het alsof hij inderdaad bekend was met mijn bestaande contract, wat natuurlijk helemaal niet zo is. Maar op deze manier proberen ze het vertrouwen te wekken dat het allemaal goed zit.
Toen ik in de gaten kreeg dat het een doortrapte verkooptruc was, werd meneer minder aardig. Hij dreigde dat mijn (bestaande) contract dan zou vervallen, omdat hij mijn gegevens niet had kunnen controleren. Ik ben er gelukkig niet ingetrapt, maar het is toch bedroevend dat zulke praktijken gewoon maar door kunnen gaan, terwijl het al lang bekend is dat HEM dit soort trucs toepast? Er is door Radar vorig jaar al aandacht aan besteed, maar ondertussen kunnen ze gewoon door blijven gaan.

Toen ik in de gaten kreeg dat het een doortrapte verkooptruc was, werd meneer minder aardig. Hij dreigde dat mijn (bestaande) contract dan zou vervallen, omdat hij mijn gegevens niet had kunnen controleren. Ik ben er gelukkig niet ingetrapt, maar het is toch bedroevend dat zulke praktijken gewoon maar door kunnen gaan, terwijl het al lang bekend is dat HEM dit soort trucs toepast? Er is door Radar vorig jaar al aandacht aan besteed, maar ondertussen kunnen ze gewoon door blijven gaan.
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Helaas ben ik erin getrapt in truc van de energie tussen persoon. e hebben mij een HEM energie contract aangesmeerd. Probeer nu in contact te komen met HEM om contract op te zeggen binnen het 14 dagen termijn. Maar helaas geen reactie via mail en telefoon. Hoe kan ik nu van het contract af? Via rechtsbijstand?
-
- Berichten: 1484
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... 7+november
De hier te vinden voorbeeldbrief kan je gebruiken als je geen handtekening hebt gezet (ook als zzp-er)
De hier te vinden voorbeeldbrief kan je gebruiken als je geen handtekening hebt gezet (ook als zzp-er)
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Ook ik ben gebeld, de man deed erg ageressief toen ik zei dat ik er even over wilde nadenken, hij zei ik heb ales al ingevoerd, wist ook mij reknr enz, zei dat het een verlenging was van mijn huidige energie hollandstroom. Omdat het zo op elkaar lijkt en de man erg dwingend was, en onduidelijk. Maar ja gezegt om er vanaf te zijn. Gelijk de volgende dag het herroepingsformulier ingevuld en terug gemaild, proberen te bellen en mailen, maar nergens reactie op. Nu zijn de 14dagen voorbij en krijg ik een mail dat ik daar klant ben? Kan dit? ,ik heb gelijk het herroepingform terug gestuurd.
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Nou ik ga jullie iets vertellen over dit bedrijf. In November 2022 werd mijn moeder gebeld door HEM, zij wouden graag een contract aanbieden aan mijn moeder. Maar mijn moeder was net opgenomen in het ziekenhuis en was niet wil bekwaamt om te speken. Omdat ze moe was en geen zin in telefoontjes en natuurlijk hartstikke onder invloed van de medicatie heeft ze hun afgewezen en opgehangen maar volgens hun was het contract ondertekenden, maar je mag toch niet zomaar een telefonische contract ondertekenen?
Sinds november deed ik de administratie voor haar, ik ben hier pas achter gekomen nadat me mijn tante erover had en is er nooit een brief gekomen van hun. Het raarste is nog dat ze 2 contract hebben gemaakt, een op mijn moeder naam, op de adres van mijn oma en ook de bankrekening van mijn oma. (Hier door kwam mijn tante erachter i.v.m. een bedrag, mijn tante doet haar boekhouden) Het tweede contract is ook op de naam van mijn moeder, wel op de goeie adres maar wel weer op de bankrekening van mijn oma. Hierbij gebeld en uitgelegd dat ze in ziekenhuis lag en uitgelegd wat de situatie is en de hele mikmak, ze deden in eerste instantie moeilijk i.v.m. bedenk tijd van 2 weken al voorbij waren. Na veel uitleg en pushen zouden ze de contracten beëdigen. Dit is niet gebeurd want ze hebben maar 1 contract beëindigde maar de andere niet.
Dus het contract met mijn moeder naam het adres van mijn moeder maar de bankrekening van mijn oma liep gewoon nog.
Meerdere keren gebeld, meerdere keren mails gestuurd. Aangetekende mail ect.... Niks werkte. Toen werd het stil.
In januari 2023 is mijn moeder overleden, als eerste wat je doet is bezig met rouwen en de erfenis. Hierbij denk je niet aan zo energie maatschappij, tot dat ik mails ontvang. Ik kan namelijk in de mail van me moeder i.v.m. betalingen.
Hierbij heb ik netjes gemeld aan HEM dat ze is overleden maar die gingen hiermee niet akkoord en zeiden dat ik lieg. Waarom zou ik liegen, als bewijs heb ik de overlijdensakte opgestuurd maar hun zeiden dat deze nep was. Hierna niks meer van gehoord, ik dacht het is voorbij. Omdat ik dus toegang heb tot mijn moeder email kwamen in een keer e-mails van collet4u. Ook hier aangeven dat mijn moeder is overleden en geen reactie. Ze blijven e-mails sturen en dreigen. Al bij al is het een bedrijf die niet mee denkt aan de mens.
Sinds november deed ik de administratie voor haar, ik ben hier pas achter gekomen nadat me mijn tante erover had en is er nooit een brief gekomen van hun. Het raarste is nog dat ze 2 contract hebben gemaakt, een op mijn moeder naam, op de adres van mijn oma en ook de bankrekening van mijn oma. (Hier door kwam mijn tante erachter i.v.m. een bedrag, mijn tante doet haar boekhouden) Het tweede contract is ook op de naam van mijn moeder, wel op de goeie adres maar wel weer op de bankrekening van mijn oma. Hierbij gebeld en uitgelegd dat ze in ziekenhuis lag en uitgelegd wat de situatie is en de hele mikmak, ze deden in eerste instantie moeilijk i.v.m. bedenk tijd van 2 weken al voorbij waren. Na veel uitleg en pushen zouden ze de contracten beëdigen. Dit is niet gebeurd want ze hebben maar 1 contract beëindigde maar de andere niet.
Dus het contract met mijn moeder naam het adres van mijn moeder maar de bankrekening van mijn oma liep gewoon nog.
Meerdere keren gebeld, meerdere keren mails gestuurd. Aangetekende mail ect.... Niks werkte. Toen werd het stil.
In januari 2023 is mijn moeder overleden, als eerste wat je doet is bezig met rouwen en de erfenis. Hierbij denk je niet aan zo energie maatschappij, tot dat ik mails ontvang. Ik kan namelijk in de mail van me moeder i.v.m. betalingen.
Hierbij heb ik netjes gemeld aan HEM dat ze is overleden maar die gingen hiermee niet akkoord en zeiden dat ik lieg. Waarom zou ik liegen, als bewijs heb ik de overlijdensakte opgestuurd maar hun zeiden dat deze nep was. Hierna niks meer van gehoord, ik dacht het is voorbij. Omdat ik dus toegang heb tot mijn moeder email kwamen in een keer e-mails van collet4u. Ook hier aangeven dat mijn moeder is overleden en geen reactie. Ze blijven e-mails sturen en dreigen. Al bij al is het een bedrijf die niet mee denkt aan de mens.
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Op 22 september ben ik gebeld door Energievoordeel Nederland waarin men zich voordeed als tussenpartij tussen mij en mijn huidige energieleverancier. Er werd een enorme druk op mij uitgeoefend waarbij mij gezegd werd dat mijn huidige energieleverancier DBG Energie de prijzen zou gaan verhogen. Ze konden me aan alternatief bieden tegen dezelfde tarieven. Ik belde vanuit de auto en moest direct beslissen omdat ik anders weer achter in de rij van 20000 mensen zou komen. Ik twijfelde, maar doordat de DBG ook wel eens geprobeerd had om mijn heel gunstige 5 -jarige contract open te breken geloofde ik het verhaal. Toen mij vervolgens door deze persoon ook nog eens extra bonus in het vooruitzicht werd gesteld van Eu 100,- per energie component per jaar (dus 3 jaar x 2 (gas en stroom) x Eu 100,-= Eu 600,-) ging ik overstag. Deze bedragen heb ik nooit overgemaakt gekregen. Vervolgens kreeg ik een welkomst-email en termijnbedragen toegestuurd, maar nooit de tarieven waardoor gewoon niet duidelijk was dat mijn prijzen (bij mijn oorspronkelijk energie maatschappij DBG: stroom=0.25 Eu/kWh en gas=0.95 Eu/m3) gingen stijgen naar astronomisch hoge bedragen van stroom=0.85 Eu/kWh en gas=2.15 Eu/m3). In de welkomstmail werd gezegd dat de leveringsvoorwaarden naar mij gestuurd waren, maar dat is ook nooit gebeurd. Ook is niets vermeld over een opzegvergoeding. Verder was de HEM vele malen gewoon niet bereikbaar voor vragen en werd lange niets met mijn klachten gedaan. Op een gegeven moment toen ik ze eindelijk wel kon bereiken werd mij gezegd dat het opzeggen van mijn 3 jarige contract zo’n Eu 4000,- zou gaan kosten. De totale schade die ik geleden heb is Eu 5950,-. Inmiddels ben ik alle vertrouwen in deze club kwijt en ben ik bezig met jurische stappen vanwege geleden financiele en emotionele schade. Ik kan hier al weken niet goed meer van slapen, omdat dit mij in de financiele problemen brengt. Ik werp dus de eigenaren van Energievoordeel Nederland en HEM de volgende klachten voor de voeten:
1) Misleiding
2) Agressieve verkooppraktijken
3) Valsheid in geschrift
4) Schending van gemaakte beloftes
5) Onbereikbaarheid van de klantenservice
6) Schending van de telecommunicatiewet door ongevraagd aanbieden van producten en diensten
7) Leiding geven aan een criminele organisatie
Kan Radar helpen om de schade te verhalen en de verantwoordelijken achter de tralies te krijgen? Doe mee en stuur een mail naar oplichtingdoorhem @ gmail.com
1) Misleiding
2) Agressieve verkooppraktijken
3) Valsheid in geschrift
4) Schending van gemaakte beloftes
5) Onbereikbaarheid van de klantenservice
6) Schending van de telecommunicatiewet door ongevraagd aanbieden van producten en diensten
7) Leiding geven aan een criminele organisatie
Kan Radar helpen om de schade te verhalen en de verantwoordelijken achter de tralies te krijgen? Doe mee en stuur een mail naar oplichtingdoorhem @ gmail.com
Jeroen202084!
vindt dit leuk
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Er is een geschillencommissie voor uw kwestie.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 feb 2024 21:48
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Hetzelfde voorbeeld zoals Zwijze hierboven al heeft omschreven heb ik inmiddels ook aan de lijve ondervonden. Ze hebben mij ook telefonisch benaderd via een vaste lasten vergelijker. Ze zijn bij mij terecht gekomen omdat ik de financiele zaken regel voor mijn moeder.
Er wordt een contractvoorstel gedaan waarin wordt gerekend met 234m3 voor een jaarverbruik terwijl dit een maandverbruik is in de winter. Dit heeft geresulteerd in een berekend voorschot wat vele malen lager was dan de destijds huidige energie maatschappij wat ik had. De medewerker van een vaste lasten vergelijker gaf dan ook telefonisch aan dat het nieuwe contract goedkoper zou worden. Het tegendeel is helaas waar. Op 27-12-23 heb ik hiervoor een mail gestuurd en hun ook telefonisch proberen te bereiken. Een antwoord op de mail heb ik niet gekregen. Door 30-1 nogmaals een pittige mail te sturen is er uiteindelijk vandaag gereageerd. De reactie was dat het termijnbedrag kon verlaagd worden terwijl dit in december niet mogelijk was maximaal 15% was toen het antwoord. Op de oneerlijke handelspraktijken die ik heb aangekaart middels de mail en bijgevoegde stukken is geen enkele reactie gekomen. Het voorschotbedrag is per januari (door wegvallen prijsplafond) verhoogd van € 365 naar € 610,-.
Er wordt een contractvoorstel gedaan waarin wordt gerekend met 234m3 voor een jaarverbruik terwijl dit een maandverbruik is in de winter. Dit heeft geresulteerd in een berekend voorschot wat vele malen lager was dan de destijds huidige energie maatschappij wat ik had. De medewerker van een vaste lasten vergelijker gaf dan ook telefonisch aan dat het nieuwe contract goedkoper zou worden. Het tegendeel is helaas waar. Op 27-12-23 heb ik hiervoor een mail gestuurd en hun ook telefonisch proberen te bereiken. Een antwoord op de mail heb ik niet gekregen. Door 30-1 nogmaals een pittige mail te sturen is er uiteindelijk vandaag gereageerd. De reactie was dat het termijnbedrag kon verlaagd worden terwijl dit in december niet mogelijk was maximaal 15% was toen het antwoord. Op de oneerlijke handelspraktijken die ik heb aangekaart middels de mail en bijgevoegde stukken is geen enkele reactie gekomen. Het voorschotbedrag is per januari (door wegvallen prijsplafond) verhoogd van € 365 naar € 610,-.
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Helaas lees ik hier alleen maar hetzelfde verhaal! Helaas zijn wij ook in dit truckje gestonken en een zakelijk contract getekend voor 3 jaar. Ook ik denk dat tijdens het gesprek ons verbruik veel lager is neergezet dan wat ik nu heb waardoor ik van 250 ineens naar 575 per maand ging. Na meerdere telefoontjes waar je gerust 60+ in de wacht staat en email waar niet op word gereageerd. Ben ik maar overgestapt naar eneco. Nu heb ik de eind afrekening van de hem gekregen 3100 euro ongeveer! Ik weet niet of ik dit ga betalen! want ik voel me zwaar misleid en opgelicht! Is er misschien iemand die mee kan kijken naar het contract? Ik weet wel dat er in het contract staat dat je 7 dagen bedenk tijd hebt terwijl dit 14 dagen wettelijk is. Ik heb ook via klachten websites gehoord van mensen dat ze de rekening niet betalen! Maar ik ben bang dat er ineens een incasso bureau voor me deur staat.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
SandraE
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5330
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
De bedenktijd geld alleen voor consumenten en niet voor ondernemers. Aangezien het om een zakelijk contract gaat geldt de wettelijke bedenktijd van 14 dagen niet.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 feb 2024 17:23
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Ja dat herken ik ook ik zat bij vattefall en ging naar HEM met het verhaal dat alleen de 1e rekening iets hoger zou zijn maar dat was gelogen ik ging naar €570 2 maanden later naar €740 2maanden later naar €950 het zijn echt boeven maar ik las ergens dat ze bijna failliet zijn of bijna omvallen en dan weet je maar niet wat er gebeurd ik ga overstappen en ik wacht het af en laat het aan de rechter over als ze moeilijk gaan doen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 feb 2024 17:23
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Beste forumleden daar komt nog bij met een zakelijk-energiecontract is zakelijk als je niet bij het bedrijf woont maar woon je wel bij het bedrijf en aantoonbaar dan val je onder particulier verbruiker dus is het een groot verschil met de voorwaarden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 mar 2024 23:55
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Dat ze agressief zijn is wel duidelijk , ik kwam net als ieder ander in contact met de HEM , en stonk er ook in
Totdat ze respectloos begonnen te worden en ik er geen goed gevoel over had naar een andere maatschappij
HEM zou leveren tot en met 1-12-2023 en dan nam de andere het over , inmiddels was ik ook verhuisd.
Tot die datum was alles netjes betaald via automatische incasso .
Ze bleven vrijwel dagelijks bellen , en kreeg dan oa te horen dat ze me zat waren .
Ineens kreeg ik berichten van debt dat ik een achterstand van betaling had ,en dat snel moest overmaken , maar ten eerste gaat dit over mn oude adres waar ze geld voor willen en ten tweede ben ik bij een ander energiebedrijf
Totdat ze respectloos begonnen te worden en ik er geen goed gevoel over had naar een andere maatschappij
HEM zou leveren tot en met 1-12-2023 en dan nam de andere het over , inmiddels was ik ook verhuisd.
Tot die datum was alles netjes betaald via automatische incasso .
Ze bleven vrijwel dagelijks bellen , en kreeg dan oa te horen dat ze me zat waren .
Ineens kreeg ik berichten van debt dat ik een achterstand van betaling had ,en dat snel moest overmaken , maar ten eerste gaat dit over mn oude adres waar ze geld voor willen en ten tweede ben ik bij een ander energiebedrijf
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Ook ik ben erin gestonken bij HEM,in dec 23.
Nu opgezegd en aan het afwachten welke mega opzegboete ik krijg!
Ik ben bezig met uitzoeken hoe ik die boete kan verlagen,maar daar ben ik de HUIDIGE energie en gastarieven van HEM voor nodig,liefst van deze week/maand.
ik kan ze nergens vinden,is er iemand die dit weet,of pas een contract(
) heeft afgesloten,of weet waar ik deze tarieven kan vinden?
Deze ben ik nodig nl!!Dus HELPP!!
En wie weet kunnen we elkaar helpen hiermee!
Groetjes Sandra
Nu opgezegd en aan het afwachten welke mega opzegboete ik krijg!
Ik ben bezig met uitzoeken hoe ik die boete kan verlagen,maar daar ben ik de HUIDIGE energie en gastarieven van HEM voor nodig,liefst van deze week/maand.
ik kan ze nergens vinden,is er iemand die dit weet,of pas een contract(

Deze ben ik nodig nl!!Dus HELPP!!
En wie weet kunnen we elkaar helpen hiermee!
Groetjes Sandra
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Tot vervelens toe worden mensen geadviseerd niet via de telefoon een contract af te sluiten.
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Vind het jammer om te lezen dat mensen andere mensen verwijten dat ze er zijn ingestonken. Zelf werd ik namelijk gebeld dat essent (onze huidige energieleverancier) niet meer kon leveren voor de prijs waarvoor ik mijn contract had getekend. Ze wiste een heleboel informatie over mijn huidige contract en het leek alsof ik iemand aan de lijn had van essent. Zelf ben ik geregistreerd in het bel me niet register, maar mijn partner werd ongevraagd in oktober 2023 gebeld en ik ben aan de telefoon misleid.
Essent zou namelijk niet meer kunnen leveren en ik kreeg een contract aangeboden, waarbij ik eenmalig 345 euro moest betalen en daarna zou het rond de 200 euro worden. Zelf nog gevraagd of dit niet verhoogd zou worden aangezien in januari het prijsplafond zou stoppen, maar dat zou niet het geval zijn. Uiteindelijk werdt mijn energie geleverd door HEM en moest ik vanaf januari 565 euro per maand gaan betalen. Op 2 februari 2024 heb ik met Nigel van HEM gesproken, hij kwam erg meegaand over en vond het erg dat ik misleid was. Hij heeft me een nieuw aanbod gestuurd: een 1 jarig contract voor 245 euro per maand. Ik dacht dat ik goed geholpen werd en was ook blij om met een jaar van HEM energie af te zijn. Helaas hebben ze het verkeerde EAN nummer ingevoerd en op 22 februari werd het oude termijnbedrag wederom van mijn rekening afgeschreven. Direct heb ik weer contact gezocht, ook omdat het oude contract nog in mijnHEM stond. Wederom heb ik een nieuw 1jarig contract aangeboden gekregen die 1 maart 2024 in zou gaan en Nigel was zo vriendelijk om mijn termijnbedrag alvast te verlagen. Ik betaal nu 228 euro per maand, maar mijn oude contract staat nog steeds in mijnHEM. Afgelopen week heb ik meerdere keren de klantenservice gemaild en gebeld, maar tot op heden geen reactie. De back-office lijk niet aanwezig te zijn, want eerder konden ze mij wel met Nigel doorverbinden, maar afgelopen week niet meer.
Het liefst zou ik mijn contract bij HEM energie opzeggen, maar mijn opzegboete is 3200 euro. Ik weet nu gewoon niet meer hoe ik dit het beste kan oplossen. Afwachten in de hoop dat ze mijn contract veranderen of opzeggen en hopen dat ik die 3200 euro niet hoef te betalen...
Ook heb ik al contact gehad met essent om te vragen of zei mijn contract terug kunnen draaien, maar omdat het al langer dan 30 dagen geleden getekend is, gaat dat helaas niet.
Ondertussen ben ik echt redeloos...
Essent zou namelijk niet meer kunnen leveren en ik kreeg een contract aangeboden, waarbij ik eenmalig 345 euro moest betalen en daarna zou het rond de 200 euro worden. Zelf nog gevraagd of dit niet verhoogd zou worden aangezien in januari het prijsplafond zou stoppen, maar dat zou niet het geval zijn. Uiteindelijk werdt mijn energie geleverd door HEM en moest ik vanaf januari 565 euro per maand gaan betalen. Op 2 februari 2024 heb ik met Nigel van HEM gesproken, hij kwam erg meegaand over en vond het erg dat ik misleid was. Hij heeft me een nieuw aanbod gestuurd: een 1 jarig contract voor 245 euro per maand. Ik dacht dat ik goed geholpen werd en was ook blij om met een jaar van HEM energie af te zijn. Helaas hebben ze het verkeerde EAN nummer ingevoerd en op 22 februari werd het oude termijnbedrag wederom van mijn rekening afgeschreven. Direct heb ik weer contact gezocht, ook omdat het oude contract nog in mijnHEM stond. Wederom heb ik een nieuw 1jarig contract aangeboden gekregen die 1 maart 2024 in zou gaan en Nigel was zo vriendelijk om mijn termijnbedrag alvast te verlagen. Ik betaal nu 228 euro per maand, maar mijn oude contract staat nog steeds in mijnHEM. Afgelopen week heb ik meerdere keren de klantenservice gemaild en gebeld, maar tot op heden geen reactie. De back-office lijk niet aanwezig te zijn, want eerder konden ze mij wel met Nigel doorverbinden, maar afgelopen week niet meer.
Het liefst zou ik mijn contract bij HEM energie opzeggen, maar mijn opzegboete is 3200 euro. Ik weet nu gewoon niet meer hoe ik dit het beste kan oplossen. Afwachten in de hoop dat ze mijn contract veranderen of opzeggen en hopen dat ik die 3200 euro niet hoef te betalen...
Ook heb ik al contact gehad met essent om te vragen of zei mijn contract terug kunnen draaien, maar omdat het al langer dan 30 dagen geleden getekend is, gaat dat helaas niet.
Ondertussen ben ik echt redeloos...
Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?
Ze zullen je wel op de eindafrekening duidelijk maken hoe hoog de mega opzegboete is.
Dat wordt een goed leermoment. Dan weet je voor een volgende keer dat het loont om tot einde contract te wachten met opzeggen.
Dat wordt een goed leermoment. Dan weet je voor een volgende keer dat het loont om tot einde contract te wachten met opzeggen.