Pagina 1 van 1

T-Mobile abonnement onder valse voorwendselen: wat kan ik nu?

Geplaatst: 29 mar 2021 23:44
door Mevr. Vroege
Hallo,

Ik heb een situatie waarin ik graag advies wil hoe ik kan handelen. Daarnaast ben ik benieuwd of meer mensen dit meemaken of hebben meegemaakt.
Het gaat om de volgende situatie:
In juli 2020 ben ik overgestapt van KPN naar T-mobile thuis (internet en TV). Dit is gebeurd via de T-mobile shop.
Er werd een aanbod gedaan voor een combi voordeel tv + internet en voordeling mobiel abbonnement. Bij KPN werd het duurder en ik zou dan extra moeten betalen als ik tv programma's wilde opnemen. Aanbod van T mobile was dat opnemen in het pakket zat en ik hoefde niet extra te betalen.
Alles was geïnstalleerd, maar ik kon niet opnemen. Ik heb meerdere keren contact gehad met de servicelijn van T-mobile, dit is in de gesprekken aangegeven:
1e gesprek: opnemen zit in je pakket, je betaalt er nog niet voor. Dit komt omdat het nog niet beschikbaar is. (tv van T mobile was toen net gestart een paar maanden volgens mij). Prima, ik wachtte het af.
2e gesprek: Opnemen zat in mijn pakket, maar mijn tv kastje zou niet goed zijn ervoor. Dus ik moest een ander tv kastje gaan ontvangen, maar deze waren tijdelijk niet beschikbaar dus daar moest ik even op wachten. Prima, ik wachtte het af.
3e gesprek: Opnemen zat in het pakket, maar nee mijn tv kastje was wel goed. Ik hoefde geen nieuwe te ontvangen. Maar het kastje die ik in bezit heb, die moet worden geüpdatet. De omgeving waar ik woon, was nog niet aan de beurt voor de update. En ze konden ook niet zien wanneer ik dan wel aan de beurt zou zijn. Maar zodra ik aan de beurt was, zou ik een email krijgen. Ik wachtte af...
4e gesprek: Ik bel, geef bovenstaande aan. De jongen, de medewerker aan de telefoon geeft aan dat hij mij op een lijst gaat zetten zodat ik aan de beurt kom en ik ontvang een email met instructies over de update.
5e gesprek: 2 weken geleden. Ik bel. Bovenstaande verhaal uitgelegd dat zowel de T mobile shop als de collega's van de mevrouw die ik spreek mij hebben aangegeven dat opnemen in het pakket zit. Met elke keer een ander verhaal..., maar dat er tot op heden niks gebeurd is. Mij is door de shop en medewerkers beloftes gedaan en dingen toegezegd. Ik betaal €15,00 voor mijn tv standaard... en ik kan niet opnemen. Bij KPN betaal je €10,00 per maand hiervoor...
De medewerksters heeft mij netjes te woord gestaan, ze ging het uitzoeken en de maandag erop zou ik worden gebeld over compensatie(ik belde zondag). Zij legde uit (en ik kreeg de week ervoor ''toevallig'' email van T mobile voor klanten met tv update). Opnemen zou extra kosten 5 euro per maand. Dit was mij tot op toen nog NIET eerder verteld.
Ik vermoed eigenlijk dat ze de voorwaarden voor het tv abonnement in de tussentijd hebben aangepast en ineens moet je betalen voor opnemen.
6e gesprek: de maandag erop ben ik niet gebeld. Ik belde de donderdag in die week zelf terug. Ik kreeg een medewerkster aan de telefoon, zij was net 4 dagen geleden begonnen, en stond mij netjes te woord. Zij las de notitie van de college voor die mij die maandag zou gaan bellen.... Ik word neergezet als een klant die het niet goed begrepen heeft... En dat de compensatie niet wordt gehonoreerd.
Pardon?! Ten eerste ik ben niet teruggebeld en ten tweede door meerdere mensen is het aangegeven. En het stond op de website toen ik tv abonnementen ging vergelijken.

Mijn vraag is: wat kan ik doen?
- Ik wil compensatie voor de valse voorwaarden die zijn geschetst en elke keer weer bevestigd. En ik wil mijn abonnement vanaf januari 2021 met terugwerkende kracht opzeggen en mijn geld terug.
- De manier hoe ik ben behandeld was tijdens de gesprekken netjes, maar als je een notitie voorgelezen hoort door een medewerkster vraag ik mij af wat voorgaande collega's hebben genoteerd... Ik voel mij niet serieus genomen terwijl ik vaker contact heb gehad.

Welke rechten heb ik en hoe kan ik handelen?

Mochten mensen een abonnement willen afsluiten voor de tv van T mobile... pas op.... want ik weet niet wat je van ze moet geloven. Na deze ervaring raad ik het af....

Groetjes,
Mevr. Vroege

Re: T-Mobile abonnement onder valse voorwendselen: wat kan ik nu?

Geplaatst: 30 mar 2021 17:14
door Jablan
Abonnement met terugwerkende kracht opzeggen zal niet lukken, wel na afloop van de eerste contractperiode (1 jaar) of in dit geval korter - andere forummers kunnen dat beter beoordelen dan mijn persoontje.

Re: T-Mobile abonnement onder valse voorwendselen: wat kan ik nu?

Geplaatst: 30 mar 2021 17:21
door Icasheb
Staat het in je contract dat dit een gratis dienst is?

Zou fijn zijn als het te ontbinden valt met terug werkende kracht, maar ik verwacht dit niet . Ik zou niet rekenen op compensatie. Je hebt niks teveel betaald (behalve evt. Telefoonkosten). Zou mooi zijn als T-Mobile per heden alsnog de dienst gratis kan leveren, dat zou immers de beste uitkomst zijn als dit zwart op wit ergens staat.

Re: T-Mobile abonnement onder valse voorwendselen: wat kan ik nu?

Geplaatst: 30 mar 2021 18:56
door Lady1234
Hebt u een contract waarin staat dat uw pakket ook opnemen omvat, dan hoeft u die verhoging uiteraard niet te betalen.

Re: T-Mobile abonnement onder valse voorwendselen: wat kan ik nu?

Geplaatst: 30 mar 2021 19:37
door alfatrion
Mevr. Vroege schreef:
29 mar 2021 23:44
Mijn vraag is: wat kan ik doen?
- Ik wil compensatie voor de valse voorwaarden die zijn geschetst en elke keer weer bevestigd. En ik wil mijn abonnement vanaf januari 2021 met terugwerkende kracht opzeggen en mijn geld terug.
- De manier hoe ik ben behandeld was tijdens de gesprekken netjes, maar als je een notitie voorgelezen hoort door een medewerkster vraag ik mij af wat voorgaande collega's hebben genoteerd... Ik voel mij niet serieus genomen terwijl ik vaker contact heb gehad.

Welke rechten heb ik en hoe kan ik handelen?
Wat kun je bewijzen?

Re: T-Mobile abonnement onder valse voorwendselen: wat kan ik nu?

Geplaatst: 30 mar 2021 19:58
door Revoked
alfatrion schreef:]
Wat kun je bewijzen?
Gelet op de OP: helemaal niets.