En wat doet dat er dan nog toe? Of je door die druppel overlijdt, of door de eerste 10 liter?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
Er wordt geen angst gezaaid. Er worden cijfers verstrekt. Dat u daar zelf bang van wordt, is aan u.
Erthanax
vindt dit leuk
Nou ja, het feit dat ze ze dan bij coronadoden tellen, maar mensen die door de vaccinatie die laatste druppel krijgen, die zijn dan weer niet overleden aan de vaccinatie. Een beetje een dubbele standaard.Lady1234 schreef: ↑11 apr 2021 13:04En wat doet dat er dan nog toe? Of je door die druppel overlijdt, of door de eerste 10 liter?
Als je ze niet als overleden door vaccinatie telt, dan moet je zulke gevallen dus ook uit de coronacijfers halen.
Of je pakt altijd die druppel die de emmer deed overlopen en geeft dat als doodsoorzaak of je pakt juist alle andere druppels en geeft dat als doodsoorzaak. Daar moet je wat mij betreft 1 lijn in trekken en niet wat net het beste uitkomt.
Zoals ik al langer roep, we zullen over een aantal jaar wel zien hoeveel doden daadwerkelijk extra zijn gevallen door corona of dat veel mensen toch al een bijna volle emmer hadden. Ik gok dat we ondersterfte gaan krijgen.
16again
, scharrelschipper
en Jablan
vinden dit leuk
Nee, dat is het niet. Ook ik merk wel eens dat mijn longfunctie een jaar na dato nog niet zo goed is als toen. Mijn longfunctie was extreem goed, net als mijn longinhoud.Jose2501 schreef: ↑11 apr 2021 11:37Is dit nou stemmingmakerij? Ik schrik hier wel van. Bron: https://www.ad.nl/binnenland/maanden-na ... ~ac5bfa3e/
Zeker in de eerste maand heb ik daar flink aan moeten werken om een voor mij respectabel niveau te krijgen. Dat was wel eens door de pijn heen werken om die grenzen weer op te rekken. In het dagelijks leven merkte ik het eigenlijk niet, maar tijdens het sporten was het wel duidelijk minder. En dat merk ik nog steeds wel eens, vooral als ik gewichten op het randje van mijn kunnen probeer te tillen. Daar waar ik voorheen makkelijk 100 kilo boven mijn hoofd trok zonder buiten adem te raken, moet ik daar nu toch echt van bijkomen. Terwijl ik voorheen vooral tegen de grenzen van mijn lichaam aanliep door verzuring in de spieren, zijn het nu de longen die als eerste de grenzen aangeven.
Echter denk ik dat het sneller te herstellen is als je grotere schade hebt dan nu. Ik moet echt lichamelijke grenzen opzoeken om het verschil te merken en dus over die grenzen gaan om die oude longfunctie terug te krijgen. Als jouw lichaam het allemaal wel aan kan, maar de longen niet, dan is dat makkelijker op te trainen, lijkt me.
Jablan
vindt dit leuk
-
Laat ik het dan anders stellen;er van uit gaande dat die cijfers kloppen,zou je de conclusie kunnen trekken dat een groot deel van de overledenen dus niet aan corona gestorven zijn.
Overdreven en hard gesteld:voor die paar die aan corona overlijden zijn al die maatregelen niet nodig.
Heb je een punt, maar er zijn nog andere dingen dan corona, dus die maatregelen zijn er inderdaad om de IC's niet te overbelasten want de reguliere zorg heeft er onder te lijden.
Dan sterven er onnodig mensen aan andere aandoeningen.
Maar waarom zou je dan de IC’ s moeten vrijhouden voor andere zieken? Die wachten toch alleen maar op de laatste druppel?
Niemand is verplicht zich te laten vaccineren, maar men zou blij moeten zijn als men aan de beurt is.
Niemand is verplicht zich te laten vaccineren, maar men zou blij moeten zijn als men aan de beurt is.
Dat laat zich raden: Je beschermt jezelf, en het is vooralsnog de enige route terug naar het oude normaal.
Afwijzen van spuit is datgene wat uitleg vraagt.
Erthanax
vindt dit leuk
U hoeft er ook niet op te wachten, de uitnodiging komt vanzelf.
Er gebruik van maken hoeft ook al niet, u kunt hem gewoon in de versnipperaar laten verdwijnen.
Wat leven we toch eigenlijk in fijn een landje met een hoge graad van zelfbeschikking, welke zelfs tot na je laatste adem kan/zal worden gerespecteerd.
Ja. Of vind je het normaal dat half Nederland op slot zit?
Dan moet je het in een PB aan haar vragen, en niet in een forum.
Ik vraag niemand iets in een pb, , ik vraag het hier.
Normaal dat Nederland op slot zit?? ach hier kan nog aardig wat in vergelijking met andere landen.
Dan nog hoeft niemand zich verplicht te voelen om zich te laten enten,
@Lady, geen een ziekte is een pretje.
“@Lady, geen een ziekte is een pretje.”
Zeker niet, maar tegen deze ziekte worden wapens aangeboden. Voor wie er gebruik van wil maken.
“@Lady, geen een ziekte is een pretje.”
Zeker niet, maar tegen deze ziekte worden wapens aangeboden. Voor wie er gebruik van wil maken.
Maar ....als iemand het niet wil wat dan?? Dan deugd die bij jou niet of wat?? ik gooi maar ff wat op.
Vrije keus moeten mensen hebben of ze wel of niet zich laten enten.
Maar de uitgelekte versoepelingen gaan dus gewoon niet door.