Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Moneyman
Berichten: 30364
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
24 mar 2021 15:11
Misschien dat een logische regel, om drukte te voorkomen, geïmplanteerd wordt in een situatie waarin die regel niet logisch is.
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat, WA.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
24 mar 2021 15:11


Maar goed, in de supers zie je exact hetzelfde. Er wordt gevraagd of mensen alleen willen komen, maar je ziet er plenty die toch samen gaan, desnoods met kinderen erbij.
Je kan de kinderen als ze te klein zijn niet alleen laten of voor de winkel laten wachten. Oppas is er niet altijd want opa of oma zijn risico groepen.

Misschien eens minder oordelen terwijl je zelf ook op stap gaat, wat ik ook nog begrijp. Een mens kan niet de hele dag binnen blijven.
Dat is voor niemand goed.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

reggie2 schreef:
24 mar 2021 15:30
witte angora schreef:
24 mar 2021 15:11


Maar goed, in de supers zie je exact hetzelfde. Er wordt gevraagd of mensen alleen willen komen, maar je ziet er plenty die toch samen gaan, desnoods met kinderen erbij.
Je kan de kinderen als ze te klein zijn niet alleen laten of voor de winkel laten wachten. Oppas is er niet altijd want opa of oma zijn risico groepen.

Misschien eens minder oordelen terwijl je zelf ook op stap gaat, wat ik ook nog begrijp. Een mens kan niet de hele dag binnen blijven.
Dat is voor niemand goed.
Kinderen hebben een papa en mama, en het is duidelijk niet noodzakelijk dat die bijvoorbeeld gezamenlijk boodschappen gaan doen op zaterdag, een fenomeen wat ik toch regelmatig meemaak de afgelopen tijd. De juiste gang van zaken zou dan moeten zijn, een van de ouders doet boodschappen, de ander blijft met kinderen thuis.

Wat betreft binnen zitten ben ik het overigens met je eens, maar als dat een argument zou zijn, is dat nog eentje tégen met zijn allen dan een supermarkt binnenwandelen lijkt me?

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

fonsflons schreef:
24 mar 2021 15:35

Daar zit idd een kern van waarheid in, en als je erover nadenkt is de regel 'shop alleen' dus volstrekt onzin. Door met zijn tweeen te gaan en ieder een eigen tijdslot (op hetzelfde moment) te boeken zorg je feitelijk voor minder drukte.

Als er er normaal 10 man binnen mogen heb je 10 bubbels. Als 2 daarvan zich binnen dezelfde bubbel begeven heb je nog maar 9 bubbels.

Maar wel feitelijk een klant minder, wat niet prettig is voor de IKEA. Vanuit gezondheidsoogpunt is het niet noodzakelijk, maar vanuit het oogpunt van de winkel lijkt me wel.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan denk ik dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik bedoelde het ook in zijn algemeenheid. Het ging me niet specifiek om Ikea.

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je alleenstaand bent, is het logisch om alleen naar Ikea of de supermarkt te gaan, want dan beslis je alles zelf.
Maar misschien wilde dat stelletje wel samen dat broodnodige balkontafeltje eerst bekijken voordat het aangeschaft werd.

Ik houd mij redelijk aan de regels, maar ik mag bijvoorbeeld bij mijn broer en schoonzus op bezoek, maar zij krijgen het advies om niet samen bij mij te komen. En daar kan ik echt geen logica in ontdekken en daar houd ik mij dus ook niet aan.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

feitelijk zit daar ook geen verschil in, maar qua regel is het wel eenvoudiger dan overal weer uitzonderingen voor te gaan maken.

Moneyman
Berichten: 30364
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
24 mar 2021 15:35
Daarbij houd ik er ook rekening mee dat de man onder dwang mee moest aangezien ik weinig mannen ken die zonder protest naar de Ikea gaan met hun vrouw.
Ho ho. Ik ga graag mee. Al is het maar om te voorkomen dat de Ikea leeg gekocht wordt ;)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

sjohie schreef:
24 mar 2021 15:45




Wat betreft binnen zitten ben ik het overigens met je eens, maar als dat een argument zou zijn, is dat nog eentje tégen met zijn allen dan een supermarkt binnenwandelen lijkt me?
Daar heb jij weer gelijk in, maar alsnog als 1 van de ouders niet thuis zijn, dan moet je toch wat met kleine kinderen.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
24 mar 2021 16:27
fonsflons schreef:
24 mar 2021 15:35
Daarbij houd ik er ook rekening mee dat de man onder dwang mee moest aangezien ik weinig mannen ken die zonder protest naar de Ikea gaan met hun vrouw.
Ho ho. Ik ga graag mee. Al is het maar om te voorkomen dat de Ikea leeg gekocht wordt ;)
Eigenlijk onder dwang dus... :lol:

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
24 mar 2021 12:11
Met je laatste alinea ben ik het wel eens. Al zit er denk ik weinig verschil tussen Nederland en België. In Amerika wordt veel ongezonder geleefd, zeker bij het armere deel. En toch heeft België dan toch nog meer doden per 1 miljoen dan Amerika.
Het is mij te simpel om het grote verschil te verklaren vanuit andere registratie. En stel dat dat waar is en Nederland zou ook die grote aantallen dan is dat nog vreemder want zouden juist deze 2 landen in top 5 staan van meeste Covid doden in lijst van alle landen ter wereld.
Landen met hele goede gezondheidszorg en al heel lang hele strenge maatregelen inclusief avondklok en beperkt bezoek.
Ik vind dat heel opmerkelijk.
Ik heb geen andere verklaring voor het hoge aantal Belgische doden voorbij zien komen.

Cijfers zonder context zeggen niet zo veel. Op de lijst met besmettingen per 100.000 inwoners staan verschillende kleine landen bovenaan. Ik lees dat als: weinig inwoners, dus 1 besmetting maakt een groot verschil (San Marino) of als: hele bevolking getest en daarom hoog in de lijst (Luxemburg).

Voor Nederland heb je de getallen van de John Hopkins University en van het RIVM. Daar zit verschil in, omdat de JHU meer bronnen gebruikt dan het RIVM.
Ik_weet_niet_alles schreef:
24 mar 2021 14:01
Het lijkt mij zinvoller om eerst de resultaten van de vaccinatie af te wachten voordat we ons in een mogelijke bodemloze put storten op basis van een schijnveiligheid. De effectiviteit van het vaccin in grote groepen is nog onvoldoende onderzocht.
Daarvoor is het fase 4 onderzoek, waarbij de fabrikanten aan de hand van de EMA of FDA lopen.
fonsflons schreef:
24 mar 2021 15:35
Daarbij houd ik er ook rekening mee dat de man onder dwang mee moest aangezien ik weinig mannen ken die zonder protest naar de Ikea gaan met hun vrouw.
Hear, hear, mr. Speaker :wink:
Je waarneming klopt, bij ons gaat niemand vrijwillig naar die winkel.
Lady1234 schreef:
24 mar 2021 16:18
Ik houd mij redelijk aan de regels, maar ik mag bijvoorbeeld bij mijn broer en schoonzus op bezoek, maar zij krijgen het advies om niet samen bij mij te komen. En daar kan ik echt geen logica in ontdekken en daar houd ik mij dus ook niet aan.
Terecht.

scharrelschipper
Berichten: 1855
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Het is natuurlijk van de gekke dat tegenwoordig iemand zich verheugd op 3 kwartier door een willekeurige winkel mogen lopen.
Want zover is het al gekomen,het wordt door velen gezien als een uitje omdat er verder niets kan?mag.
Droevig....

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
24 mar 2021 18:10
Het is natuurlijk van de gekke dat tegenwoordig iemand zich verheugd op 3 kwartier door een willekeurige winkel mogen lopen.
Want zover is het al gekomen,het wordt door velen gezien als een uitje omdat er verder niets kan?mag.
Droevig....
Hier niet hoor, ik zie er geen heil in om op afspraak in een winkel te komen dus hoop dat ze gauw open gaan.

Erthanax
Berichten: 9798
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
24 mar 2021 18:10
Het is natuurlijk van de gekke dat tegenwoordig iemand zich verheugd op 3 kwartier door een willekeurige winkel mogen lopen.
Want zover is het al gekomen,het wordt door velen gezien als een uitje omdat er verder niets kan?mag.
Droevig....
Dat is al tientallen jaren zo. Vroeger heette dat "winkelen" of "stadten", tegenwoordig meestal "shoppen". Het zou niet de eerste keer zijn dat op de eerste zaterdag van de vakantie file staat op de snelweg omdat de afrit vol staat met verkeer dat naar de Ikea wil. Tweede Paasdag en Tweede Pinksterdag zijn al sinds de jaren '70 beruchte dagen voor bezoek aan grote meubelwinkelcentra. Dat er nu "verder niets mag" heeft er dus niets mee te maken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Erthanax schreef:
24 mar 2021 18:45

Dat is al tientallen jaren zo. Vroeger heette dat "winkelen" of "stadten", tegenwoordig meestal "shoppen". Het zou niet de eerste keer zijn dat op de eerste zaterdag van de vakantie file staat op de snelweg omdat de afrit vol staat met verkeer dat naar de Ikea wil. Tweede Paasdag en Tweede Pinksterdag zijn al sinds de jaren '70 beruchte dagen voor bezoek aan grote meubelwinkelcentra. Dat er nu "verder niets mag" heeft er dus niets mee te maken.
Volgens mij lees jij verkeerd, het gaat hier over winkelen op afspraak, dat is niet al jaren zo.

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je hebt smoesjes, leugens en statistieken.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Waarom wil je graag een andere verklaring dan gegeven?

De zoekmachine kwam nog met ouder artikel tevoorschijn, waarin geprobeerd wordt de eerste 10.000 doden een gezicht te geven: wie waren die mensen? VRT nieuws, 24 augustus en 30 september 2020. De meest interessante alinea's:
10.000 doden is dus aanzienlijk. Maar zijn deze mensen ook echt allemaal gestorven aan Covid-19? Of zitten daar ook mensen bij die mét het coronavirus zijn overleden, en niet door het virus?
Die vraag is heel moeilijk te beantwoorden. "Vergelijk het met iemand die een verkeersongeluk meemaakt en een dag later in het ziekenhuis sterft aan een hersentrauma. Wat is dan de oorzaak? Het ongeluk of een hersentrauma? Eigenlijk beide. Wel, dat is ook zo bij Covid-19.

Nu.nl heeft op 24 mei 2020 geprobeerd het verschil te verklaren.
Laatst gewijzigd door Jablan op 24 mar 2021 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Volgens van Dissel kan er ook nog een 4 de golf komen van de zomer.

Hoe verzinnen ze het.

Erthanax
Berichten: 9798
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

reggie2 schreef:
24 mar 2021 18:50
Erthanax schreef:
24 mar 2021 18:45

Dat is al tientallen jaren zo. Vroeger heette dat "winkelen" of "stadten", tegenwoordig meestal "shoppen". Het zou niet de eerste keer zijn dat op de eerste zaterdag van de vakantie file staat op de snelweg omdat de afrit vol staat met verkeer dat naar de Ikea wil. Tweede Paasdag en Tweede Pinksterdag zijn al sinds de jaren '70 beruchte dagen voor bezoek aan grote meubelwinkelcentra. Dat er nu "verder niets mag" heeft er dus niets mee te maken.
Volgens mij lees jij verkeerd, het gaat hier over winkelen op afspraak, dat is niet al jaren zo.
Nee, ik lees niet verkeerd. Een bezoek aan bepaalde winkels wordt al heel lang door velen als een "uitje" gezien. Dat heeft dus weinig tot niets te maken met winkelen op afspraak, dat is de strekking van mijn reactie.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
24 mar 2021 19:35
Een bezoek aan bepaalde winkels wordt al heel lang door velen als een "uitje" gezien.
Jawel, maar dan ging je in het aanwezige restaurant met behulp van de oranje klantenkaart gratis koffie halen. Of voor 1 of 2 euro een ontbijtje, extra gratis koffie erbij, en een stel had dan een 'compleet ontbijt'. Dan was het ook echt een uitje. Wat je nu een uitje noemt is een tranentrekker.

Maar ik moet wel zeggen: het is goed georganiseerd. Bij Ikea in Utrecht staat beneden in de parkeergarage al iemand te wachten: 'ophalers' beneden, 'winkelaars op afspraak' naar boven. Zijn de twee stromen meteen gescheiden. En dat gaat eigenlijk zo de hele winkel door, wat maatregelen betreft. Het ziet er niet uit, maar het is wel effectief.

Gesloten