| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Factuur verzonden naar verkeerd adres (Intrum Justitia &WML)
Factuur verzonden naar verkeerd adres (Intrum Justitia &WML)
Ik heb een vraagje. Voorheen had ik automatische incasso, een moment heeft er even te weinig geld op de rekening gestaan en is een factuur verzonden naar een verkeerd adres. Enzovoort, idem met het ingeschakelde incassobureau. Ik heb de post niet van de buurman ontvangen en was dus niet op de hoogte van de ontstane schuld. Het juiste adres is bekend omdat dat bij de afschrijvingen erbij staat. Er is een incassobedrijf ingeschakeld Intrum Justitia. Het verschuldigde bedrag is € 26,20, incassokosten €37,00 en registratiekosten zijn €25,00. Totale vordering €88,25. Wat ik begrepen heb komt er nog een rekening aan. Ik heb vervolgens de brief van de buurman ontvangen en dezelfde avond betaald om levering te garanderen. Echter ben ik het er totaal niet mee eens. Reactie van WML is dat ik zelf maar contact had moeten opnemen, nu het bedrag niet werd afgeschreven. Op een dergelijk klein bedrag let ik niet, dus het is me niet opgevallen. Is mij dat te verwijten? Ik kan me niet voorstellen, dat indien zij juiste adresgegevens hebben, maar niet gebruikt hebben en dus dat ik niet geinformeerd ben dat ik toch incassokosten moet betelen. Klopt dat?
Re: Factuur verzonden naar verkeerd adres (Intrum Justitia &WML)
Als ik het goed begrijp heb je niet zelf het juiste adres doorgegeven maar ben je er van uit gegaan dat het bedrijf wel het adres zou overnemen zoals het bij de betaling vermeld stond? Ben je verhuisd toevallig? Ik denk dat je in dat geval toch echt zelf je juiste adres duidelijk had moeten doorgeven.Zoortje schreef:Ik heb een vraagje. Voorheen had ik automatische incasso, een moment heeft er even te weinig geld op de rekening gestaan en is een factuur verzonden naar een verkeerd adres. Enzovoort, idem met het ingeschakelde incassobureau. Ik heb de post niet van de buurman ontvangen en was dus niet op de hoogte van de ontstane schuld. Het juiste adres is bekend omdat dat bij de afschrijvingen erbij staat. Er is een incassobedrijf ingeschakeld Intrum Justitia. Het verschuldigde bedrag is € 26,20, incassokosten €37,00 en registratiekosten zijn €25,00. Totale vordering €88,25. Wat ik begrepen heb komt er nog een rekening aan. Ik heb vervolgens de brief van de buurman ontvangen en dezelfde avond betaald om levering te garanderen. Echter ben ik het er totaal niet mee eens. Reactie van WML is dat ik zelf maar contact had moeten opnemen, nu het bedrag niet werd afgeschreven. Op een dergelijk klein bedrag let ik niet, dus het is me niet opgevallen. Is mij dat te verwijten? Ik kan me niet voorstellen, dat indien zij juiste adresgegevens hebben, maar niet gebruikt hebben en dus dat ik niet geinformeerd ben dat ik toch incassokosten moet betelen. Klopt dat?
Als je inmiddels betaald hebt inclusief alle kosten kan er denk ik niets meer aan gedaan worden.
-
Deurwaarder Mark
Het lijkt er meer op dat het huisnummer niet goed is, want de post komt bij de buurman. In dat geval zou ik die kosten inderdaad betwisten.
Hoi bedankt voor je reactie.Pavlova schreef:Zoortje schreef:Als ik het goed begrijp heb je niet zelf het juiste adres doorgegeven maar ben je er van uit gegaan dat het bedrijf wel het adres zou overnemen zoals het bij de betaling vermeld stond? Ben je verhuisd toevallig? Ik denk dat je in dat geval toch echt zelf je juiste adres duidelijk had moeten doorgeven.
Als je inmiddels betaald hebt inclusief alle kosten kan er denk ik niets meer aan gedaan worden.
Nee ze hadden het juiste adres, wat ook bleek uit hetgeen ze vermelde op mijn bankafschriften, dus bij de afschrijving. Ik heb niet zelf een verkeerd adres afgegeven en ik ben ook niet verhuisd. Het enige wat me te verwijten valt is dat er even niets op mijn rekening stond.
Bedankt voor je reactie.Deurwaarder Mark schreef:Het lijkt er meer op dat het huisnummer niet goed is, want de post komt bij de buurman. In dat geval zou ik die kosten inderdaad betwisten.
WML vind dat de schuld bij mij ligt omdat ik contact had moeten opnemen omdat er niets afgeschreven was. Kan ik dan beter met Intrum Justitia contact opnemen? En wat als beide niet tegemoet willen komen?
-
EagleOne2002
Normaal krijg je een herrinering dat je niet betaald hebt, heb je deze dan ook niet gehad?
Je geeft ook aan dat je de brief van de buurman nadien hebt ontvangen, hoeveel tijd zat er tussen het ontvangst bij hem en tot jij hem kreeg? datum postzegel helpt.
Stond de brief duidelijk op jouw naam met de buren zijn huisnummer?
Je geeft ook aan dat je de brief van de buurman nadien hebt ontvangen, hoeveel tijd zat er tussen het ontvangst bij hem en tot jij hem kreeg? datum postzegel helpt.
Ik heb geen idee hoeveel herrinneringen er gestuurd zijn, de betreffende buurman geeft de post niet af, hij is een onderhuurder en kijkt niet naar zijn post om, laat staan dat hij het even bij mij in de bus doet.EagleOne2002 schreef:Normaal krijg je een herrinering dat je niet betaald hebt, heb je deze dan ook niet gehad?
Het schijnt dat vanaf juni storno's zijn geweest en dus wellicht ook brieven zijn verzonden, maar ik heb de brief van incassopas eind januari gekregen.
Op de brief en acceptgiro staat inderdaad duidelijk het adres en huisnummer van de buurman, maar mijn naam.
-
Jeroen1983
Ik heb bijna het zelfde met interum.
Mijn factuur is niet gelukt bij een automatische incasso.
Interum heeft mij netjes brieven gestuurd op mijn oude adres.
Deze hadden ze door gekregen van Vodafone werd mij gezegt.
Dit alles ging om een bedrag van 30 euro.
Nu heeft Vodafone besloten dat ik mijn abonnoment maar afkopen moet.
Of ik even 800 euro betalen wil.
Ik zelf gebruikte mijn abonnoment even niet omdat me ouwe nog niet afgelopen is.
Nu zegt vodafone smsjes te sturen dat er een betalings achter stand is.
Vind dit stijl loos ik heb geen sms gezien omdat ik hem tijdelijk niet gebruikte.
Nu word mij gezegt dat ik mijn adres wijziging niet goed door geven had.
Terwijl op mijn contract wel het goede factuur adres staat.
Met andere worden de administratie van Vodafone klopt helemaal niks van.
Ze krijgen van mij dan ook een aangetekende brief waarin ik dit aanvecht.
Plus 2 annuleringen van andere abonnomenten lopend bij Vodafone.
Ben al klant van vodafone dat het nog libertel heten.
Maar altijden vaste klant of niet je wordt behandeld als een crimineel.
De klantenservice wil je niet eens te woord staan gooien de hoorn er op.
Ben al bezig met me rechtsbijstand betalen doe ik zeker niet.
Mijn factuur is niet gelukt bij een automatische incasso.
Interum heeft mij netjes brieven gestuurd op mijn oude adres.
Deze hadden ze door gekregen van Vodafone werd mij gezegt.
Dit alles ging om een bedrag van 30 euro.
Nu heeft Vodafone besloten dat ik mijn abonnoment maar afkopen moet.
Of ik even 800 euro betalen wil.
Ik zelf gebruikte mijn abonnoment even niet omdat me ouwe nog niet afgelopen is.
Nu zegt vodafone smsjes te sturen dat er een betalings achter stand is.
Vind dit stijl loos ik heb geen sms gezien omdat ik hem tijdelijk niet gebruikte.
Nu word mij gezegt dat ik mijn adres wijziging niet goed door geven had.
Terwijl op mijn contract wel het goede factuur adres staat.
Met andere worden de administratie van Vodafone klopt helemaal niks van.
Ze krijgen van mij dan ook een aangetekende brief waarin ik dit aanvecht.
Plus 2 annuleringen van andere abonnomenten lopend bij Vodafone.
Ben al klant van vodafone dat het nog libertel heten.
Maar altijden vaste klant of niet je wordt behandeld als een crimineel.
De klantenservice wil je niet eens te woord staan gooien de hoorn er op.
Ben al bezig met me rechtsbijstand betalen doe ik zeker niet.