LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hotel Margeritenhof Beierse Woud
-
Hotel Margeritenhof Beierse Woud
Vandaag via Bookings.com gehoord dat ons hotel (Margeritenhof) failliet is. Wij zouden daar in juli/augustus een wee kverblijven, we hebben geboekt via Vrij Uit, maar wilden via Booking,com nog een dag extra boeken (bij Vrij Uit kon dat niet, daar konden we alleen een week boeken. Na dit bericht gelijk contact gezocht met Vrij Uit omdat we daar ook al een aanbetaling hadden moeten doen. Na een kwartier in de wacht te hebben gestaan verdtelde de medewerkster dat ze van niets wist en dat ze dit ging navragen. Na een hele dag gewacht te hebben belde ze laat in de middag terug (ik had gelijk om half 10 gebeld) dat dit hotel failliet was geweest maar dat dit nu is overgenomen door een andere eigenaar. Wie moet ik nu geloven? Ik heb Booking.com 2x gebeld en zij blijven bij hun verhaal. Ik heb geen zin om daar straks 800km voor te gaan rijden met hond om vervolgens geen vakantie te hebben> Zijn er forumbezoekers die iets hierover weten? Alvast heel erg bedankt!!
-
Re: Hotel Margeritenhof Beierse Woud
mail je toch het hotel zelf dan weet je het zeker
-
Als dat zou kunnen zou het simpel zijn, maar dit hotel heeft geen eigen website en omdat we geboekt hebben via Vrij Uit hebben we ook geen mailadres!!
-
Even gezocht op google en dit gevonden:
http://www.fair-hotels.de/Hotels-Unterk ... 24827.html
Met email en telefoonnummers.
Dit is toch het hotel wat je bedoelt?
http://www.fair-hotels.de/Hotels-Unterk ... 24827.html
Met email en telefoonnummers.
Dit is toch het hotel wat je bedoelt?
U moet Vrij uit geloven voor de boeking via Vrij Uit, en Bookings.com voor de boeking via Bookings.Wie moet ik nu geloven?
Waarom zou u er iets anders van willen maken?
Vrij Uit respectievelijk Bookings zijn immers de partijen waarmee of via welke u afspraken gemaakt heeft, die nagekomen moeten worden. Bookings kan dat niet meer en heeft u een bericht van annulering gestuurd. Vrij Uit komt de met u gemaakte afspraken na. Dat is althans de huidige stand van zaken. En u kunt niet anders dan daar van uitgaan.
Als u het niet vertrouwd kunt u altijd nog voor dat u vertrekt nogmaals bij Vrij Uit verifiëren of alles (nog steeds) in orde is. Zolang dat bevestigd wordt, kunt u er met een gerust hart van uit gaan dat u niet voor niks naar Beieren reist.
De meest waarschijnlijke verklaring is dat inderdaad het bedrijf dat het hotel exploiteerde failliet is gegaan, maar dat het hotel als zodanig nog steeds bestaat en is overgenomen door een andere partij. Vrij Uit en de nieuwe exploitant hebben afspraken gemaakt over reeds gedane boekingen (of de nieuwe exploitant heeft deze verplichtingen overgenomen van de vorige eigenaar).
Voor Bookings.com ligt dat kennelijk anders: wellicht dat de nieuwe exploitant (nog) geen zaken wil doen via Bookings (niet ieder hotel is via Bookings te vinden) en dat de nieuwe exploitant op andere wijze zijn kamers wil slijten, onder andere via Vrij Uit. Of misschien dat Bookings gewoon zegt: het bedrijf waarmee wij een contract hadden is failliet, dus we moeten een aantal klanten vertellen dat ze geen gebruik kunnen maken van de geboekte kamers
-
Hoi Ocean-Soul,
Bedankt voor je reactie, dit is inderdaad het hotel, maar er is wel iets vreemds aan deze site. Als je klikt op de link www.sonnehotels.de, kan de pagina worden weergegeven. Als je klikt op boeken lukt dit ook niet, dan krijg je als antwoord: op dit moment kunnen er geen boekingen worden gedaan.
We gaan het maar even afwachten, meer zit er niet op denk ik op dit moment.
Erg bedankt voor het meedenken en zoeken!!
Bedankt voor je reactie, dit is inderdaad het hotel, maar er is wel iets vreemds aan deze site. Als je klikt op de link www.sonnehotels.de, kan de pagina worden weergegeven. Als je klikt op boeken lukt dit ook niet, dan krijg je als antwoord: op dit moment kunnen er geen boekingen worden gedaan.
We gaan het maar even afwachten, meer zit er niet op denk ik op dit moment.
Erg bedankt voor het meedenken en zoeken!!
-
er staan telefoonnummers bij. Die kan je dan toch even bellen? Dan heb je het hotel zelf aan de lijn, dus weet je meteen of ze ook echt open zijn wanneer jij op vakantie wilt gaan...
Zoals ik al eerder (uitgebreid) geantwoord heb op uw vraag: u moet uit gaan van wat Vrij Uit zegt. Daarmee heeft u afspraken gemaakt. Hen kunt u geloven.
Het lijkt wel of u problemen zoekt. Denk niet dat u ze zult vinden.
Ook voor de korte termijn (deze maand) kan ik nog gewoon "Sonnenhotel Margeritenhof" boeken via de website van Vrij Uit.
Het lijkt wel of u problemen zoekt. Denk niet dat u ze zult vinden.
Ook voor de korte termijn (deze maand) kan ik nog gewoon "Sonnenhotel Margeritenhof" boeken via de website van Vrij Uit.
Vandaag deze antwoord gekregen van het VVV kantoor Drachselried:
Vraag:
Guten Tag,
Können Sie mir bitte sagen, ob das Hotel Margeritenhof in Konkurs ist, oder ob dieses nur ein Gerücht ist?
Mfg
Antwoord:
Sehr geehrte Herr,
Das Hotel Margeritenhof in Drachselsried / Oberried ist seit Mitte Februar unter neuer Leitung und heißt nun Landhotel Margeritenhof.
Weitere Informationen erhalten Sie unter der neuen Telefonnummer 09945 / 905790 bzw. http://www.landhotel-margeritenhof.de
Mit freundlichen Grüßen
Petra Geiger
Misschien kan je hier eens navraag doen.
suc6
Vraag:
Guten Tag,
Können Sie mir bitte sagen, ob das Hotel Margeritenhof in Konkurs ist, oder ob dieses nur ein Gerücht ist?
Mfg
Antwoord:
Sehr geehrte Herr,
Das Hotel Margeritenhof in Drachselsried / Oberried ist seit Mitte Februar unter neuer Leitung und heißt nun Landhotel Margeritenhof.
Weitere Informationen erhalten Sie unter der neuen Telefonnummer 09945 / 905790 bzw. http://www.landhotel-margeritenhof.de
Mit freundlichen Grüßen
Petra Geiger
Misschien kan je hier eens navraag doen.
suc6
Deze informatie is fout en U heeft TS op het verkeerde been gezet!ocean_soul schreef:er staan telefoonnummers bij. Die kan je dan toch even bellen? Dan heb je het hotel zelf aan de lijn, dus weet je meteen of ze ook echt open zijn wanneer jij op vakantie wilt gaan...
Dit is het juiste:
-
Heel erg bedankt Tennis, we zaten er zelf ook aan te denken om te informeren bij het VVV in Drachselried, maar bij een vorige boeking (ja echt waar, we hebben het al eens meegemaakt) hebben deze nooit iets laten horen. Omdat we al eerder dit jaar onze neus hebben gestoten, dit hotel was dus echt failliet, zijn we dus zo op onze hoede.
En we zoeken dus geen problemen, Gerland, maar soms zijn ze er ook.
Deze website is inderdaad van ons geboekte hotel dus gaan we er nu van uit, dat het goed zit.
En we zoeken dus geen problemen, Gerland, maar soms zijn ze er ook.
Deze website is inderdaad van ons geboekte hotel dus gaan we er nu van uit, dat het goed zit.