LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toyota Verso -mening gevraagd-
Toyota Verso -mening gevraagd-
Nieuwe auto opgehaald juni 2009. 40 km op de teller bij het ophalen? Vervolgens op dezelfde dag teruggebracht met foutmelding -check VSC-system. Week later auto opgehaald en dezelfde dag weer teruggebracht naar de dealer met dezelfde foutmelding. Service oke heb gratis vervangend vervoer maar maak mij zorgen over de motor. Zijn er meer ervaringen en is het normaal dat een auto 40 KM heeft gereden voor aflevering aan de eerste eigenaar?
-
Re: Toyota Verso -mening gevraagd-
sure
proefritten bijv
een auto heeft altijd enkele kilometers gereden, al was het maar om her en der te transporteren
die foutmelding, ik zou er niet blij mee zijn en een nieuwe auto voor terug willen
als je zoveel geld uitgeeft mag je dat wel verwachten
proefritten bijv
een auto heeft altijd enkele kilometers gereden, al was het maar om her en der te transporteren
die foutmelding, ik zou er niet blij mee zijn en een nieuwe auto voor terug willen
als je zoveel geld uitgeeft mag je dat wel verwachten
-
- Contacteer:
Had je maar een fatsoenlijke auto (Europeaan) moeten kopen.
-
zoals?
domme opmerking
toyota is ene goed betrouwbaar merk, en ook een betrouwbaar merk kan wel eens problemen geven
domme opmerking
toyota is ene goed betrouwbaar merk, en ook een betrouwbaar merk kan wel eens problemen geven
Sorry, kan het niet laten,
Je had inderdaad beter een Europeaan kunnen kopen, die doet het namelijk de eerste 1000 kilometer prima, daarna komen de kosten pas (AL!).
Om even op het topic te reageren, ik zou inderdaad ook een andere of nieuwe eisen.
Je had inderdaad beter een Europeaan kunnen kopen, die doet het namelijk de eerste 1000 kilometer prima, daarna komen de kosten pas (AL!).
Om even op het topic te reageren, ik zou inderdaad ook een andere of nieuwe eisen.
-
http://www.toyotanation.com/forum/showt ... p?t=283232
Gaat in dit geval om een Camry maar mogelijk zit het bij een Verso hetzelfde in elkaar.
Waar men in de gelinkte discussie op uit komt is een onderbreking van het signaal van 1 (of meer) van de sensors die met het Vehicle Stability System te maken hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Electronic ... ty_Program
Slecht contact, kabelbreuk of een slechte sensor zijn wat mogelijkheden lijkt me; geen wonder dat de dealer niet staat te trappelen. Moet verder jouw probleem niet zijn natuurlijk.
Gaat in dit geval om een Camry maar mogelijk zit het bij een Verso hetzelfde in elkaar.
Waar men in de gelinkte discussie op uit komt is een onderbreking van het signaal van 1 (of meer) van de sensors die met het Vehicle Stability System te maken hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Electronic ... ty_Program
Slecht contact, kabelbreuk of een slechte sensor zijn wat mogelijkheden lijkt me; geen wonder dat de dealer niet staat te trappelen. Moet verder jouw probleem niet zijn natuurlijk.
Om een nieuwe te leveren staat de dealer/importeur niet te springen. Je hebt toch weinig in te brengen. Ze geven aan dat ze het euvel kunnen verhelpen. Krijg de auto eind van de week weer dus maar even afwachten maar leuk is anders.
-
zou ook wat voorbarig zijn om een auto van tussen de 25 a 35.000 euro zomaar even te vervangen omdat mogelijk een - niet essentieel - onderdeel van enkele 10tjes niet zou werken.Om een nieuwe te leveren staat de dealer/importeur niet te springen.
Met niet essentieel bedoel ik dan dat je wagen niet minder rijd zonder VSC; je hebt alleen een vangnet minder.
(ik ga er dan even vanuit dat de gemelde storing slechts verminderde functionaliteit oplevert en dat het haperende VSC op zich geen gevaar op gaat leveren; in dat geval had de dealer het uit moeten zetten of je in ieder geval waarschuwen lijkt me).
Het is natuurlijk een beetje zuur om bij een nieuwe auto al gelijk met een storing geconfronteerd te worden maar als ze de storing eenmaal hebben verholpen zullen er ongetwijfeld nog vele betrouwbare kilometers volgen
------
RAV 4 2.0D4-D
131.000km in 5 jaar
1 - opgeloste - storing
(en 2 of 3 kleine ongemakken).
en op naar de 200.000km
Denk ik, volgende week krijg ik de auto en kan ik gaan genieten
-
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel!
-
ook ik heb een spliksplinternieuwe Verso op 17 maart 2010 opgehaald, 120 km gereden versnellingsbak kapot met de takelwagen naar de dealer en gerepareerd, vervolgens dezelfde avond ook dezelfde ECC meldingen met zoemers erbij, weer naar de dealer was niets bij de tweede melding gaven ze aan dat er een nieuwe boordcomputer in moet want deze communiceert niet met de auto, staat nu nog bij de dealer vanwege een slcht functionerende nokkenas waar de verstelling van de kleptiming afwijkend is, ook deze moet besteld worden. Kortom een en al reperaties voor een spliksplinter nieuwe auto en ook hier doet de dealer er wel alles aan maar reageert de importeur erg slecht of zeer laat. Heb de auto dus nu 28 dagen waarvan 13 dagen bij de dealer.
Lijkt mij een sensor/sensorkabel probleem(kapotte sensor of kabel), ik heb dit met de ABS gehad op mijn Aygo, na een nieuwe sensor was de melding weg.
niet echt een vaak voorkomend Toyota probleem overigens
niet echt een vaak voorkomend Toyota probleem overigens
Toyota was vroeger wel goed zelf zou ik nooit een Japanner kopen.
-
Piet Za,
Dank je voor je zeer constructieve bijdrage. Je hebt me helemaal om.
Dank je voor je zeer constructieve bijdrage. Je hebt me helemaal om.
Als je iedere keer graag terugwilt naar de garage met zo'n auto, be my guest Ik heb de mijne ingeruild voor een Audi.
-
Ik zou zeggen,
Veel plezier met de Audi.
Veel plezier met de Audi.
Een aantal km op de teller bij de nieuwe aflevering is zeker niet abnormaal. Er zijn altijd testkilometers gemaakt en bij veel auto's ook nog wel verplaatsingskilometers.
De meeste merken hebben de mogelijkheid om voor de nieuwe eigenaar de teller op 0 te zetten. Kopers van nieuwe auto's worden graag voor de gek gehouden (mezelf inclusief). Dit kan alleen binnen bepaalde voorwaarden (bij VW was het bijvoorbeeld alleen vóór de 100 km en dan maximaal 3 keer, als ik het goed onthouden heb).
Niets om je druk over te maken.
De meeste merken hebben de mogelijkheid om voor de nieuwe eigenaar de teller op 0 te zetten. Kopers van nieuwe auto's worden graag voor de gek gehouden (mezelf inclusief). Dit kan alleen binnen bepaalde voorwaarden (bij VW was het bijvoorbeeld alleen vóór de 100 km en dan maximaal 3 keer, als ik het goed onthouden heb).
Niets om je druk over te maken.