LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De vele HI hoge rekeningen topics

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mich24

De vele HI hoge rekeningen topics

Ongelezen bericht door mich24 »

Even een vraagje..

Ik lees hier zo vaak dat er mensen zijn die een KPN abbo afsluiten met nummerbehoud en zich rotschrikken van een hoge rekening die ze krijgen.
In de tussentijd van het leveren van de simkaart ( standaard bij een nieuw abbo) en de daadwerkelijke porteringdatum van het nummer ( dus wanneer je nummerbehoud in gaat) gaan de mensen die hier klagen blijkbaar allemaal die KPN simkaart testen en uitgebreid gebruiken. Hierdoor ontstaan er kosten en daar kunnen de mensen niet tegen en maken KPN te schande dat ze dit niet mogen doen.

Op contracten met nummerbehoud staat er bij ons het volgende:

U betaalt,tot het moment waarop het nummer wordt geporteerd,geen abonnementskosten. De kostem die gemaakt worden met het bellen en met data (bijvoorbeeld sms) worden wel in rekening gebracht.

Het antwoord van KPN webcare:

Informatie Hi EUR 0,- abonnement hi.nl:
Als je de functie "Nummerbehoud" aanvinkt bij de aanvraag van nummerbehoud ontvang je een melding. Als je op het vraagteken klikt ontvang je alle informatie over dit abonnement.

Informatie Hi EUR 0,- abonnement winkel:
Bij het aangaan van een abonnement in de winkel staat de informatie met betrekking tot het Hi EUR 0,- abonnement op de formulieren die je ondertekent.

Het is je eigen verantwoordelijkheid om jezelf voldoende te informeren over het abonnement dat je afsluit. Dit houdt in dat je alle informatie via de website dient te lezen of op de formulieren die je ondertekent.

Bovenstaand is eigenlijk een extra waarschuwing die je eigenlijk al vanuit je eigen zou moeten weten.

Mijn wedervraag: Waarom gebruiken jullie die simkaart allen? Je weet toch dat hij in principe niet werkend is. Sterker nog, als je er mee belt zie je een compleet ander nummer in beeld..

mich24

Re: De vele HI hoge rekeningen topics

Even een inside information wat staat op een interne dealersite:

Bericht van KPN:

10-03-10 Dataverbruik voor activering abonnement
Veel klanten maken gebruik van data voordat het abonnement actief is. Dit brengt onnodig veel kosten met zich mee en een ontevreden, boze klant. Maak de klant er daarom op attent dat hij pas data kan gebruiken na de bevestiging dat het abonnement ook daadwerkelijk actief is.

Op deze manier voorkomen we onnodige kosten en hebben we een tevreden klant.

mich24

Niemand die hierop reageert???

Anteezy

Ongelezen bericht door Anteezy »

Het lijkt mij duidelijk dat het 0 euro abonnement bij nummerbehoud simpelweg niet goed genoeg wordt uitgelegd.
Het klinkt misschien logisch om van te voren de voorwaarden te lezen, de meeste klanten doen dat ook daarwerkelijk, maar op papier wordt er nooit wat gezegd over het 0 euro abonnement. En het zou gek zijn om alle vragen en antwoorden bij de klantenservice op de site te gaan lezen terwijl alles duidelijk lijkt.

Ook is het logisch om belangrijke informatie bij te voegen bij je product. Het 0 euro abonnement zou geen probleem zijn als mensen daadwerkelijk werden gewaarschuwt van te voren.

Niemand wilt voor meer dan 400 euro aan kosten maken, dit laat gewoon zien dat mensen het simpelweg niet wisten. Voor ik mijn product in gebruik nam heb ik alle bijgeleverde documenten en emails doorgenomen. Het 0 euro abonnement is toch ook een abonnement waarom worden er dan helemaal geen documenten betreffende dat abonnement bijgeleverd.

Wat het voor mij al goed zou maken is als ik de kosten op mijn 0 euro abonnement zou kunnen verrekenen met de eerste maand van mijn bundel.

Ik was zeer tevreden over de service die verleent werd bij het afsluiten van mijn abonnement alles ging volgens afspraak, dus daarom vind ik dit zo jammer. Dit was het enige wat niet duidelijk werd gemaakt richting de klant.

Anteezy

Ongelezen bericht door Anteezy »

mich24 schreef:Even een inside information wat staat op een interne dealersite:

Bericht van KPN:

10-03-10 Dataverbruik voor activering abonnement
Veel klanten maken gebruik van data voordat het abonnement actief is. Dit brengt onnodig veel kosten met zich mee en een ontevreden, boze klant. Maak de klant er daarom op attent dat hij pas data kan gebruiken na de bevestiging dat het abonnement ook daadwerkelijk actief is.

Op deze manier voorkomen we onnodige kosten en hebben we een tevreden klant.
Ik heb mails ontvangen en een medewerker aan de telefoon gehad voordat ik mijn product ontving en ik ben niet op deze kosten geattendeerd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat ik elders zoals mijn belasting aangifte ook niet op elk ? klik omdat dit een aanvulling/toelichting hoorde te zijn en geen aanvullende voorwaarden.

Die horen bij aanklikken automatisch te verschijnen.
Als je elk ? moet aanklikken is dit onredelijk dus bij rechtszaak en gezien het aantal gelijkwaardige klachten hier en bij Vara Kassa dus duidelijk misleiding!

Dit is verboden en met uitgeprinte klachten hier en bij Vara Kassa zou je vermoedelijk kunnen winnen.
Bij KPN is dit langer bekend dat er klachten zijn en zolang het niet automatisch verschijnt kunt U weigeren te betalen!

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

stofzuigertje schreef:Omdat ik elders zoals mijn belasting aangifte ook niet op elk ? klik omdat dit een aanvulling/toelichting hoorde te zijn en geen aanvullende voorwaarden.

Die horen bij aanklikken automatisch te verschijnen.
Als je elk ? moet aanklikken is dit onredelijk dus bij rechtszaak en gezien het aantal gelijkwaardige klachten hier en bij Vara Kassa dus duidelijk misleiding!

Dit is verboden en met uitgeprinte klachten hier en bij Vara Kassa zou je vermoedelijk kunnen winnen.
Bij KPN is dit langer bekend dat er klachten zijn en zolang het niet automatisch verschijnt kunt U weigeren te betalen!
Klets niet uit je nek! Als klant heb je een onderzoeksplicht en vraagtekens staan er niet voor niets bij. Ze verwijzen naar een veelgestelde vraag over het onderwerp en het is de keus van een klant om wel of niet van die zoekfunctie gebruik te maken. KPN biedt dit aan, dat je er dan geen gebruik van maakt en daarom niet goed geinformeerd bent is je eigen keuze .

Zoals gebruikelijk praat je weer eens p**p.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ DHC,

Ik zie op het aanmeld formulier vele ???? die meestal slechts een aanvulling of info over de vraag geven en beslist geen voorwaarden!

Alleen deze ? bevatte belangrijke voorwaarden en gezien het aantal klachten hadden ze dit duidelijk moeten aangeven en niet verstoppen achter extra info.

Bij de Belastingdienst is dit ook slechts een toelichting en zonder zou ook mogelijk moeten zijn.
Gezien de inhoud van dit ? had die automatisch leesbaar moeten worden en liefst een knop voor akkoord aanvullende nummer behoud voorwaarden!

Ik heb ze allen gelezen en geen van alle hadden een gelijkwaardige inhoud.
Dus kijk eerst eens op de site en probeer zelf aan te melden.
Als zij niet kunnen bewijzen dat U op dit ? klikte en dus verstopte voorwaarden is misleiding en dus verboden.

Kunt U DHC mij een andere site noemen met op gelijke manier verstopte voorwaarden?

dhc

" hadden ze dit duidelijk moeten aangeven "...

Oja? Heb je dan nog niet geleerd dat je jezelf goed moet laten voorlichten, het stellen van vragen hoort daar ook bij...

mich24

En nog steeds leren en lezen niet..

zucht!

hjvr

Ongelezen bericht door hjvr »

Het valt me op dat er een paar gebruikers zijn van dit forum (bij voorbeeld mich24 en dhc) die alle verantwoordelijkheid bij de koper neerleggen. Ze gaan er aan voorbij dat binnen de nederlandse wetgeving een verkoper de plicht heeft om de koper juist, volledig en helder in te lichten.

Aanvullende voorwaarden die verstopt zijn achter een ? of de melding in anderhalve regel van de kleine lettertjes dat je toch een ander abonnement hebt dan dat daarboven uitgebreid is beschreven valt zeker niet te kwalificeren als volledig en helder.

Bij gebruikers als mich24 en dhc bekruipt me altijd het gevoel dat ze door de verkoper (kpn in dit geval) betaald worden om zo veel mogelijk klagers af te schrikken.

mich24

Nee hoor. Ik werk in de telecom,heb dan inhoudelijk wel met KPN te maken, maar niet dat ik betaald word om KPN in een goed daglicht te zetten.

Er wordt blijkbaar gedacht dat mensen alles maar voorgekauwen krijgen.
En ik blijf het maar NIET begrijpen.. Waarom gaat men de simkaart gebruiken. Dat is het enige wat ik me afvraag, zijn ze nou zo dom, of ligt het aan mij dat ik dat dom vind???? Wel opvallend is dat ik nog NOOIT mensen in de winkel terug heb gehad die dit aan de hand hadden..

dhc

Nou, van mij dan ook even een reactie:
heb helemaal niets met KPN te maken! Grappig dat opmerkingen van deze aard telkens weer de ether in geslingerd worden!
En een klant dient zich goed te laten voorlichten, die plicht is wel degelijk belangrijk, en als je geen zin hebt om de kleine lettertjes te lezen?
Mij best maar ik ben tot nu toe gevrijwaard van commerciéle 'ongelukjes, simpel en alleen omdat ik doorvraag en pas een beslissing neem als ik tevreden ben over gegeven antwoorden. Bij vage verkopers haak ik af.

mich24

kan niet meer dan beamen wat jij zegt, waarschijnlijk zijn wij de enige twee die relevant nadenken in dit onderwerp.. :roll:

mich24

Haal hem weer eens omhoog..

Blijkbaar snappen mensen het nog steeds niet..

BeatleStone

Ongelezen bericht door BeatleStone »

mich24 schreef:Haal hem weer eens omhoog..

Blijkbaar snappen mensen het nog steeds niet..
Nou... ik snap het nu al te goed.

Maar jij snapt nu geloof ik niet waar de schoen wringt, hoewel het door een aantal personen toch duidelijk naar voren is gebracht.
Bij het afsluiten van een nieuw abonnement bij KPN met nummerbehoud, afkomstig van een andere provider, dient de verkoper erop te wijzen dat het

1. Plusminus een maand duurt eer het abonnement daadwerkelijk ingaat

2. Dat alles wat je belt etc buiten de bundel valt

3. Dat hoewel je tekent voor een abonnement voor een x bedrag op de dag van
afsluiten, dit pas een maand later in zal gaan.

Dit wordt dus NIET gedaan door de verkopers, en gezien de vele, vele klachten duidt dit erop dat dit een beleid is van het bedrijf. dat de naam KPN/HI draagt.

Medewerkers van de KPN wijzen de klanten hier niet op, terwijl dit VERPLICHT is.

Kpn schuwt geen enkele methode om de winst op te schroeven.
Denk maar aan de voice mail kwestie van recente datum.
Dezelfde KPN had een paar jaar geleden het plan gelanceerd om bij de vaste telefonie kosten in rekening te brengen, als je iemand belt die niet thuis is.

Let op... dat gaan ze binnen afzienbare ook bij mobiele telefonie doen als de voice mail door veel gebruikers verwijderd zal gaan worden.

Volgende stap.... degene die gebeld wordt en niet op neemt, gaat ook dokken.
Het klinkt idioot, maar het idopte kan je juist van de KPN verwachten.

Ik heb het gehad met KPN en ben er klaar mee.
Juli 2012 ben ik van fa list en bedrog bevrijd en dan NOOIT meer KPN !

dhc

dient de verkoper erop te wijzen dat het
....
Prachtig blaartrekkend verhaal maar ik lees nog steeds niet dat ook een klant een plicht heeft zich goed voor te laten lichten....

Het is dus nog steeds hetzelfde liedje dat hier continu de kop opsteekt:
verkoper moet dit, is verplicht dat, klant eist ....enz, enz.
En de klant zelf: die gaat dom achterlijk in een stoel zitten wachten totdat al zij "wensen " zijn vervuld.

Zo, is dit topic weer genoeg geboost?

BeatleStone

dhc schreef:
dient de verkoper erop te wijzen dat het
....
Prachtig blaartrekkend verhaal maar ik lees nog steeds niet dat ook een klant een plicht heeft zich goed voor te laten lichten....

Het is dus nog steeds hetzelfde liedje dat hier continu de kop opsteekt:
verkoper moet dit, is verplicht dat, klant eist ....enz, enz.
En de klant zelf: die gaat dom achterlijk in een stoel zitten wachten totdat al zij "wensen " zijn vervuld.

Zo, is dit topic weer genoeg geboost?
Alleen als het jou goed uitkomt ? En jijzelf er steeds goed eruit springt ??

Voorbeeldje...... Ik verkoop o.a heren jacks...
Bij 1 zending zit er een briefje bij van de fabrikant, dat de betreffende jacks kunnen afgeven als zij met het andere wasgoed samen in 1 machine gaan.

Advies ; wijst de klant erop.
Mijn chef zegt.. doe maar niet, anders blijven we met die jacks zitten.
Nu komt u bij mij zo:n jack kopen. Je vindt het mooi, en koopt hem.
Maar ik wijs u niet op het feit dat...
Dus u wast hem gewoon mert het andere goed in 1 machine.

Raad es wie er dan de volgende dag bij mij op de stoep staat ???
Met enige vragen en zo ???

Dus nou niet meer zo betweterig het belerend vingertje heffen.

dhc

Leg me even uit welk belang ik daarbij zou hebben?
Betweterig vingertje?

Je bent al lekker bezig na je schamele 7 berichtjes..
Kom maar op met je reacties, ik ben er klaar voor!

BeatleStone

dhc schreef:
Leg me even uit welk belang ik daarbij zou hebben?
Betweterig vingertje?

Je bent al lekker bezig na je schamele 7 berichtjes..
Kom maar op met je reacties, ik ben er klaar voor!
Je hebt geen inhoudelijke reactie gegeven.
En trouwens, dacht je dat naarmate je berichtentller omhoog gaat, je de wijsheid in pacht hebt. ?

Zielig..ik wacht op een reactie die hout snijdt en anders geen reactie meer op jou van mijn kant.

Gesloten