LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alleen maar problemen met KPN
Alleen maar problemen met KPN
3 maanden geleden zocht ik een telefoon met abonnement. Na lang zoeken en vergelijken viel mijn keus uit eindelijk op een Sony Ericsson die HI aanbood.
Ik wilde graag mijn nummer behouden, dat vond ik wel fijn. M`n telefoon werd de dag erna al bezorgd met een tijdelijke simkaart. Dat vond ik wel fijn, kon ik tenminste al van mijn abonnement gebruik maken.
Wat ik niet wist, en achteraf ook niet op het contract zag staan, is dat het tijdelijke nummer een 0 uren abonnement was. Waardoor mijn eerste rekening €225,- was.
Voor de meeste studenten in Nederland (daar behoor ik ook onder) is dit niet snel te betalen. Maar uiteindelijk met wat vertraging toch overgemaakt.
Door die vertraging heeft de KPN mijn abonnement ook meteen opgezegd, waardoor er van de week een rekening van €770,- op de mat lag.
Ik had al moeite met die €225,- dus die €770,- gaat al helemaal niet lukken. Ik heb gevraagd of er een betalingsafspraak mogelijk was. Waarop de KPN reageerde "nee, bij de eerste 8 rekeningen doen we dat niet".
Nu heb ik dus een probleem! Zijn er meerdere mensen die soort gelijke hebben meegemaakt? Want ik voel me eigenlijk machteloos en heb geen idee hoe dit op te lossen!
Ik wilde graag mijn nummer behouden, dat vond ik wel fijn. M`n telefoon werd de dag erna al bezorgd met een tijdelijke simkaart. Dat vond ik wel fijn, kon ik tenminste al van mijn abonnement gebruik maken.
Wat ik niet wist, en achteraf ook niet op het contract zag staan, is dat het tijdelijke nummer een 0 uren abonnement was. Waardoor mijn eerste rekening €225,- was.
Voor de meeste studenten in Nederland (daar behoor ik ook onder) is dit niet snel te betalen. Maar uiteindelijk met wat vertraging toch overgemaakt.
Door die vertraging heeft de KPN mijn abonnement ook meteen opgezegd, waardoor er van de week een rekening van €770,- op de mat lag.
Ik had al moeite met die €225,- dus die €770,- gaat al helemaal niet lukken. Ik heb gevraagd of er een betalingsafspraak mogelijk was. Waarop de KPN reageerde "nee, bij de eerste 8 rekeningen doen we dat niet".
Nu heb ik dus een probleem! Zijn er meerdere mensen die soort gelijke hebben meegemaakt? Want ik voel me eigenlijk machteloos en heb geen idee hoe dit op te lossen!
Re: Alleen maar problemen met KPN
Als je zeker weet dat het niet in je contract staat zou ik zeggen Niet betalen.
heb het nog niet meegemaakt dat ze je gaan dwingen, zeker niet als je kunt bewijzen dat het niet in je contract staat
heb het nog niet meegemaakt dat ze je gaan dwingen, zeker niet als je kunt bewijzen dat het niet in je contract staat
ja dat kan, maar dan haal ik alleen meer problemen op de hals.
2 jaar geleden zelfde probleem gehad met abonnement van mijn zoon. Aangeschaft via Bel-Company met nummer behoud en ook met tijdelijk simkaart. Na 10 dagen krijgt mijn zoon een SMS dat hij al voor ruim 500 euro verbruikt had. Direct terug naar Bel-Company, maar die verwezen door naar HI. HI gebelt en na dagen aanhouden eindelijk in contact gekomen met mevr. van de Wal van de afdeling KR. Na overleg wordt de belschuld voor 50% door HI betaald. Vervolgens heb ik (met juridisch dreigement) een regeling getroffen met Bel-Company. Ik heb hun verweten slecht te hebben geinformeerd bij de verkoop en niet hebben gewezen op de kosten die gemaakt worden met de tijdelijke simkaart. Het staat ook helemaal niet in verhouding wat de kosten zijn met de tijdelijke simkaart bij internet gebruik. Het was toen 9,95 euro voor eindeloos online (fair-use) tegenover 2,50 euro per MB. Mevr. van de Wal heb ik hier ook van kunnen overtuigen.
Ik adviseer je om niet direct te betalen. Probeer telefonisch in contact te komen met iemand die je te woord kan staan. Makkelijk zal dit overigens niet gaan bij HI. Nu wil ik 2 HTC telefoons simlock vrij laten maken komende uit een HI abonnement. Hier ben ik al mee bezig vanaf eind januari en dit wil maar niet lukken. EENS, MAAR NOOIT MEER HI.
Succes
Ik adviseer je om niet direct te betalen. Probeer telefonisch in contact te komen met iemand die je te woord kan staan. Makkelijk zal dit overigens niet gaan bij HI. Nu wil ik 2 HTC telefoons simlock vrij laten maken komende uit een HI abonnement. Hier ben ik al mee bezig vanaf eind januari en dit wil maar niet lukken. EENS, MAAR NOOIT MEER HI.
Succes
-
Hallo.ik heb ,of ik had een abonnement met kpn.mijn abon,,,vegens later betaalt woord,mijn numer gebrokeert,mijn abon,stop gezeten,en nu moet een hooger rekening betalen,en heb ik gezecht dat niet mijn eens was met dat regeling.nu tog moet betaalt woorden.
heb julie tips voor mij.
heb julie tips voor mij.
Ja dit probleem heb ik ook. Hi/KPN wijst mij op hun algemene voorwaarden! Het staat er wel, maar neemt niet weg dat dit niet redelijk is, aangezien hun mij slecht geïnformeerd hebben.
Zij hebben contact met mij gezocht via dit forum, maar daar doen ze ook niets mee. Dus al met al, kan ik wachten tot de rekening van het incassobureau en daar een betalingsafspraak mee maken.
Zij hebben contact met mij gezocht via dit forum, maar daar doen ze ook niets mee. Dus al met al, kan ik wachten tot de rekening van het incassobureau en daar een betalingsafspraak mee maken.
Dat gaat allemaal wel erg kort door de bocht.
Heb je niet gereageerd op de betalingsherinneringen ? (van die 225,- euro dus)
Heb je niet gereageerd op de betalingsherinneringen ? (van die 225,- euro dus)
jawel.. maar ik heb aangegeven niet dat bedrag in eens te kunnen betalen. Maar hun zeiden dat ik dat toch maar moest doen. Dus heb ik de acceptgiro die ik van hen gekregen heb over 2 maanden betaald.
Maar het is wel betaald!
Maar het is wel betaald!
Misschien kan HI / Webcare iets voor je betekenen.
Voortaan goed lezen op de site als je een nummerbehoud aanvraagt. Het staat wel duidelijk op de site aangegeven dat je een tijdelijke simkaart zult ontvangen een 0 uren abonnement is.
Voortaan goed lezen op de site als je een nummerbehoud aanvraagt. Het staat wel duidelijk op de site aangegeven dat je een tijdelijke simkaart zult ontvangen een 0 uren abonnement is.
Dit is pertinent niet waar. Ik hoor dat overal als argument, maar helaas is dat niet steekhoudend. Je moet op een "vraagteken" klikken of zoeken binnen de vraag en antwoord sectie. Dit dekt de lading zeker niet.Fiko1 schreef:Voortaan goed lezen op de site als je een nummerbehoud aanvraagt. Het staat wel duidelijk op de site aangegeven dat je een tijdelijke simkaart zult ontvangen een 0 uren abonnement is.
Het is niet opgenomen in het contract en zelfs niet in de algemene voorwaarden.
Ook wij kunnen ons hier bij aansluiten. In februari verhuist en daarna alleen maar problemen. Pakket bellen/internet en interactieve tv aangevraagd eerste 1 1/2 week geen telefoon daarna kregen we dit maar geen tv na 4 a 5 weken krijgen we te horen dat er nog geen aansluiting in de buurt is voor interactieve tv . Kpn gebeld en de klantenservice diverse keren gesproken maar dat werkte niet uiteindelijk een naam en telefoon gekregen van een "hogere"persoon deze heeft ons aardig geholpen. Rekening gedeclareerd van alle kosten die wij hebben gemaakt maar we kregen geen uur kosten vergoed terwijl als we alles gaan optellen wij wel uren met kpn bezig zijn geweest. Aangezien internactieve niet werkt en wij de kpn nu helemaal zat zijn, na jaren trouwe klant, hebben wij besloten om over te stappen naar UPC. Aangezien wij ons telnr willen behouden, upc zegt het dan zelf op bij kpn, dit verder nog niet aangegeven bij KPN. Wat blijkt op 16-4 krijgen we een mail met de melding dat vaaf 19-4 de telefoon wordt afgeslote . Wij gelijk diezelfde dag kpn gebeld, want in de brief staat binnen 7 dagen kunt u dit annuleren, en deze annulering doorgegeven. Nee hoor we hebben het geannuleerd u blijft voorlopig gewoon telefoon en internet houden. Wat schetst onze verbazing maandag 19-4 is de telefoon afgesloten. Wij weer bellen naar die "hoge"persoon bij kpn ja ze maken er ook echt een zooitje van waren zijn woorden maar ja daar hebben wij als klant niets aan. Ja ik kan dat niet zo 1.2.3 terug laten zetten dit duurt 3 dagen en dan heeft u dus weer analoge telefoon. Aangegeven dat wij het echt zat zijn en nu dus weer met mobiel bellen enz. Ja u kunt alle kosten gewoon weer opsturen en declaren. Toch nog even naar de klantenservice gebeld om te kijken wat die zeggen, ehhhh ja er staat een annulering op 16-4 dus maar ja dat is niet helemaal goed gegaan . U moet dan maar effe naar de technische afdeling bellen, ik heb aangegeven dat dit erg vervelend is en dat als ze de papieren nakijkt er al een redelijk document met mijn gegevens zijn. De dame begon hierop te brommen en zei ik kan u niet helpen en baf de hoorn erop. Nu dus maar wachten of kpn zijn belofte nakomt en wij gewoon telefoon krijgen
Dit staat niet bij je contract, of mail of bij de voorwaarden. Pas als je de vragen gaat lezen wordt het uitgelegd. Maar het is onredelijk om te verwachten dat iedereen die een abonnement afsluit alle vragen en antwoorden bij de klantenservice gaat zitten lezen. Dat doe je pas als iets onduidelijk is.Fiko1 schreef:Misschien kan HI / Webcare iets voor je betekenen.