LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bouwstop gekregen i.v.m. overkapping voor fiets.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
babybird

Re: Bouwstop gekregen i.v.m. overkapping voor fiets.

Ongelezen bericht door babybird »

Klopt inderdaad van de luchtfoto's.

Waar moet ik nu rekening mee houden? Met datgene wat op de site van VROM staat of het bestemmingsplan?

Het lastige is dat het gaat om een simpele overkapping gaat en ze me dus van alles bij de gemeente kunnen vertellen. Dus ook een aanvraag kunnen weigeren wat misschien niet gegrond is. Omdat beide mannen op voorhand al aangaven dat ik geen vergunning zou krijgen heb ik zoiets van jammer van de moeite en het geld om het dan aan te vragen.

Is er bijv. van onze wijk een overzicht welke vergunningen zijn afgegeven?

Ik heb niet het geld om een advocaat o.i.d. in te huren die het wel even uitzoekt.
Laatst gewijzigd door babybird op 04 mei 2010 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

babybird

Ongelezen bericht door babybird »

Ik kwam ook onderstaande artikel tegen:

http://www.wetruimtelijkeordening.net/n ... extend.239

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

er zijn gewoon bedrijven die luchtfoto's maken van nederland en deze verkopen, belangrijkste afnemers zijn de overheid (evt projectontwikkelaars).
Dat zou dan best jaarlijks kunnen gebeuren, maar dat betekent nog niet dat de diverse overheden die foto's jaarlijks kopen. Of dat ze alle foto's kopen, of slechts datgene wat ze nodig hebben.

Ook kaartenmakers zullen een dankbaar gebruik maken van dat soort foto's denk ik.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

babybird schreef:Klopt inderdaad van de luchtfoto's.

Waar moet ik nu rekening mee houden? Met datgene wat op de site van VROM staat of het bestemmingsplan?

Het lastige is dat het gaat om een simpele overkapping gaat en ze me dus van alles bij de gemeente kunnen vertellen. Dus ook een aanvraag kunnen weigeren wat misschien niet gegrond is. Omdat beide mannen op voorhand al aangaven dat ik geen vergunning zou krijgen heb ik zoiets van jammer van de moeite en het geld om het dan aan te vragen.

Is er bijv. van onze wijk een overzicht welke vergunningen zijn afgegeven?

Ik heb niet het geld om een advocaat o.i.d. in te huren die het wel even uitzoekt.
Hoi babybird, wil je je tekst even aanpassen door de onderstreping en het vet weg te halen? Het leest niet alleen lastiger, maar het is ook tegen de gedragsregels om een overdreven gebruik van vet en onderstreping te maken. :wink:

Wat je vraag betreft: je zou bij de gemeente kunnen informeren of er in de loop van de tijd andere vergunningen in je wijk zijn afgegeven. Het zal wel met een hoop gezucht en gesteun van de kant van de gemeente gepaard gaan, maar bij mijn weten heb je recht ter inzage.

Wat je beter kunt doen is informatie opvragen wat wel of niet vergunningplichtig is. De gemeente heeft als het goed is een brochure of een folder waar precies in staat wat wel of niet mag. De regels voor vergunningen zijn bij mijn weten ook niet wijkgebonden, maar geldend voor de hele gemeente.

Wat die twee mannen vertelden zou ik maar even laten voor wat het is.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

De regels voor vergunningen zijn bij mijn weten ook niet wijkgebonden, maar geldend voor de hele gemeente.
zijn in feite landelijk, hoewel veel gemeentes het graag anders zouden zien. Daarnaast is natuurlijk het bestemmingsplan (waar de gemeente wel het laatste woord heeft, mits opgesteld conform aan de landelijke regelgeving) wat wel bepalingen kan bevatten over dit soort zaken.

Gesloten