LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niet netjes behandeld door de assistentiehulp
Niet netjes behandeld door de assistentiehulp
Hoi ik zit in een rolstoel en heb al vaak assistentie aangevraagd voor in de trein
maar ik word vaak niet netjes behandeld.
en schofterige antwoorden krijg ik dan, of ze zeggen van daar zijn we niet voor ik ga niet met je in disscussie
dat was 1 juni 2009 op schiphol had een dagje aalsmeer gehad en was met me rollator maar omdat ik moe was heb ik assistentie aangevraagd en gelijk gezegd dat ik een rolstoel wilde en gevraagd of ze dan met mij ff naar de burgerking wilen zodat ik wat eten kon bestellen
dat zou geregeld worden. en toen kwam dat mens en die zei van voor die rolstoel heb ik een euro nodig en die heb ik niet en ik ga niet met je mee naar de burgerking daar zijn we niet voor toen heb ik gezegd dat ik het wel gevraagd had toen zeiden ze ik ga niet met je in discussie en ik was boos.
en trok me eigen plan op het station.
En ze doen ook verveelend als je geen assistentie heb aangevraagd omdat ik bijvoorbeeld naar het ziekenhuis moet en niet weet omhoelaat ik klaar ben.
In Belgie word je beter behandeld.
maar ik word vaak niet netjes behandeld.
en schofterige antwoorden krijg ik dan, of ze zeggen van daar zijn we niet voor ik ga niet met je in disscussie
dat was 1 juni 2009 op schiphol had een dagje aalsmeer gehad en was met me rollator maar omdat ik moe was heb ik assistentie aangevraagd en gelijk gezegd dat ik een rolstoel wilde en gevraagd of ze dan met mij ff naar de burgerking wilen zodat ik wat eten kon bestellen
dat zou geregeld worden. en toen kwam dat mens en die zei van voor die rolstoel heb ik een euro nodig en die heb ik niet en ik ga niet met je mee naar de burgerking daar zijn we niet voor toen heb ik gezegd dat ik het wel gevraagd had toen zeiden ze ik ga niet met je in discussie en ik was boos.
En ze doen ook verveelend als je geen assistentie heb aangevraagd omdat ik bijvoorbeeld naar het ziekenhuis moet en niet weet omhoelaat ik klaar ben.
Re: Niet netjes behandeld door de assistentiehulp
De reisassistentie bij de trein moet altijd 3 uur van te voren aangevraagd worden. Daar zul je gewoon rekening mee moeten houden. Dat er een rolstoel geleend kan worden bij station schiphol is een service die ook bijna alleen maar daar verleend wordt ivm het vliegveld. De assistentieverlener moet daar zelf die euro ook ingooien. De rolstoel is voor jouw als klant en jij moet dus zorgen dat je daar een euro voor bij je hebt. De asistentieverlener is inderdaad alleen maar verplicht om je bij het in- en uitstappen te helpen. Wanneer je hulp nodig hebt om ergens eten te kopen, zul je zelf een begeleider mee moeten nemen. Wanneer je die echt nodig hebt, kun je een begeleiders kaart krijgen waardoor deze begeleider gratis kan reizen. Gehandicapt zijn wil niet zeggen dat je zelf nergens meer voor moet zorgen. Wanneer je een dagje Aalsmeer met de rollator kan doen, ben je ook in staat om met de rollator of in een rolstoel met de bus naar een ziekenhuis te reizen, eventueel met begeleider. Zo niet, dan kom je vaak in aanmerking voor vergoeding van een taxi door de zorgverzekeraar. Het lijkt me dat je je handicap wel erg makkelijk als excuus gebruikt om je zin te krijgen.
-
Dat is dus ruim 10 maanden geleden...dat was 1 juni 2009 op schiphol
Weet je, wilg24, ieder mens wil zijn eigen ding doen, als je voortdurend afhankelijk bent van anderen is dat bepaald niet fijn. Je wordt al zo beperkt door je lichaam, en als je dan ook nog steeds onbegrip tegenkomt, dat maakt het niet altijd makkelijker.
Toch... 1 juni 2009... Ook al zijn je frustraties nog zo begrijpelijk, zou het niet beter zijn om dingen los te laten? Hoeveel nare dingen je ook tegenkomt, je komt toch zeker ook wel positieve dingen tegen? Mensen die je spontaan helpen bijvoorbeeld? De zon die schijnt, een lekker burgertje bij de Burger King, als je daar bent? Er zijn zoveel mooie en goede dingen om van te genieten, laat dat alsjeblieft niet ondersneeuwen door de negatieve dingen.
Probeer het goede in het leven te zien, dan geniet je meer, je humeur wordt er beter van, en je zult zien, als je ondanks al je ongemakken opgewekt bent, dat ook anderen meer voor je over zullen hebben.
Sterkte, ik hoop dat je nog vele mooie dagen mag hebben.
Laat een ieder in zijn eigenwaarde.
Ik gebruik me handicap niet als excuus hoor.. maar ik vind wel in Belgie kan je gelijk zonder gezeik assistentie krijgen.rollertje schreef:De reisassistentie bij de trein moet altijd 3 uur van te voren aangevraagd worden. Daar zul je gewoon rekening mee moeten houden. Dat er een rolstoel geleend kan worden bij station schiphol is een service die ook bijna alleen maar daar verleend wordt ivm het vliegveld. De assistentieverlener moet daar zelf die euro ook ingooien. De rolstoel is voor jouw als klant en jij moet dus zorgen dat je daar een euro voor bij je hebt. De asistentieverlener is inderdaad alleen maar verplicht om je bij het in- en uitstappen te helpen. Wanneer je hulp nodig hebt om ergens eten te kopen, zul je zelf een begeleider mee moeten nemen. Wanneer je die echt nodig hebt, kun je een begeleiders kaart krijgen waardoor deze begeleider gratis kan reizen. Gehandicapt zijn wil niet zeggen dat je zelf nergens meer voor moet zorgen. Wanneer je een dagje Aalsmeer met de rollator kan doen, ben je ook in staat om met de rollator of in een rolstoel met de bus naar een ziekenhuis te reizen, eventueel met begeleider. Zo niet, dan kom je vaak in aanmerking voor vergoeding van een taxi door de zorgverzekeraar. Het lijkt me dat je je handicap wel erg makkelijk als excuus gebruikt om je zin te krijgen.
En ze kunnen wel aardig zijn de assistentie maar als ze me niet uitlaten spreken of gelijk zeggen ik ga niet met je in discussie dan is er echt geen goede assistentie.
En dan had de meneer die de assitentie regelt moeten zeggen daar zijn ze niet voor dan was er geen probleem geweest bij mij.
en waarom zou ik een euro moeten hebben ik vind dat de assistentie het ook bij hun moeten hebben. want die euro krijg ik niet terug van het karretje dus....
omdat ik dan al in de trein zit.
en voortaan nadenken voor dat je iets zegt want je hebt me diep gekwest en beledigt.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Kom op zeg. Iemand mag toch wel zijn mening geven. Daar is dit forum voor bedoeld namelijk...en voortaan nadenken voor dat je iets zegt want je hebt me diep gekwest en beledigt.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Persoonlijk vind ik het ook veel te ver gaan als je van de stationshulp verwacht dat die je wel ff naar Burger King rijdt om wat fastfood te bestellen.
Het eerste is eigenlijk zo vreemd dat ik er niet goed antwoord op weet. Dat mens ( in jou woorden) wilde niet eens even met je naar burgerking? gek he. Waarom niet gelijk een dagje Madurodam of iets dergelijkswilg24 schreef: dat was 1 juni 2009 op schiphol had een dagje aalsmeer gehad en was met me rollator maar omdat ik moe was heb ik assistentie aangevraagd en gelijk gezegd dat ik een rolstoel wilde en gevraagd of ze dan met mij ff naar de burgerking wilen zodat ik wat eten kon bestellen
Als je daar (in Belgie) beter behandeld word blijf daar dan alsjeblieft zeg.
Nu ben je dus kennelijk gekwetst ( slaat nergens op) maar dan weet je gelijk hoe die medewerkers zich voelden die je wilde helpen.Het moet echt niet veel gekker worden.
Zo men doet zo men ontmoet.wilg24 schreef:In Belgie word je beter behandeld.
Je mag je gekwetst voelen hoor. Wanneer je in een ander land gebruik maakt van de faciliteiten, moet je van te voren de regels kennen hoe deze te werk gaan. Ik weet dat er een groot verschil is tussen Nederland en bijvoorbeeld Belgie en Frankrijk uit eigen ervaring. Daar werden mijn man en ik (allebei rolstoelafhankelijk) meteen en goed geholpen toen we onverwachts met de trein moesten. Ook daar werden we niet even naar een restaurant of burgerking gebracht. Dat moesten we zelf doen met al onze bagage en een kind van 4 jaar. Logisch. In Nederland liepen we daarna met onze hoofd tegen een keiharde muur van onbegrip en vervelende medewerkers. Zo is het nu eenmaal in Nederland. Door rustig en beleefd te blijven hebben we alsnog vervoer in Nederland met de trein naar onze woonplaats gekregen binnen een uur. Waar het mij om gaat is dat het in Nederland niet gebruikelijk is om een rolstoel te leen te krijgen om naar de trein gebracht te worden. Die staan in principe alleen op station Schiphol vanwege het vliegveld. Wil je daar gebruik van maken dan kost het je gewoon een euro. In Nederland moet je je eigen rolstoel bij je hebben wanneer je niet de hele dag kunt lopen. De manier waarop je je stukje hebt geschreven, liep over van zelfbeklag en daar heb ik nu eenmaal een gloeiende hekel aan. Zeker omdat het al zo lang geleden is. Dat geeft bij mij sterk de indruk dat je jezelf zielig vindt en dat je geneigd bent om misbruik te maken van je handicap. Dat is mijn interpretatie van jouw verhaal en komt vanuit mijn manier van leven met een handicap. Wanneer je dat kwetsend en beledigend vindt, moet je dat zelf weten. Het geeft dan alleen maar weer aan dat je inderdaad aan zelfbeklag doet. Wanneer je zo afhankelijk van een ander bent, moet je iemand meenemen en dat niet van assistentieverleners verwachten.wilg24 schreef:Ik gebruik me handicap niet als excuus hoor.. maar ik vind wel in Belgie kan je gelijk zonder gezeik assistentie krijgen.rollertje schreef:De reisassistentie bij de trein moet altijd 3 uur van te voren aangevraagd worden. Daar zul je gewoon rekening mee moeten houden. Dat er een rolstoel geleend kan worden bij station schiphol is een service die ook bijna alleen maar daar verleend wordt ivm het vliegveld. De assistentieverlener moet daar zelf die euro ook ingooien. De rolstoel is voor jouw als klant en jij moet dus zorgen dat je daar een euro voor bij je hebt. De asistentieverlener is inderdaad alleen maar verplicht om je bij het in- en uitstappen te helpen. Wanneer je hulp nodig hebt om ergens eten te kopen, zul je zelf een begeleider mee moeten nemen. Wanneer je die echt nodig hebt, kun je een begeleiders kaart krijgen waardoor deze begeleider gratis kan reizen. Gehandicapt zijn wil niet zeggen dat je zelf nergens meer voor moet zorgen. Wanneer je een dagje Aalsmeer met de rollator kan doen, ben je ook in staat om met de rollator of in een rolstoel met de bus naar een ziekenhuis te reizen, eventueel met begeleider. Zo niet, dan kom je vaak in aanmerking voor vergoeding van een taxi door de zorgverzekeraar. Het lijkt me dat je je handicap wel erg makkelijk als excuus gebruikt om je zin te krijgen.
En ze kunnen wel aardig zijn de assistentie maar als ze me niet uitlaten spreken of gelijk zeggen ik ga niet met je in discussie dan is er echt geen goede assistentie.
En dan had de meneer die de assitentie regelt moeten zeggen daar zijn ze niet voor dan was er geen probleem geweest bij mij.
en waarom zou ik een euro moeten hebben ik vind dat de assistentie het ook bij hun moeten hebben. want die euro krijg ik niet terug van het karretje dus....
omdat ik dan al in de trein zit.
en voortaan nadenken voor dat je iets zegt want je hebt me diep gekwest en beledigt.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!