LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo-gebied: dvd-/ videorecorders kunnen naar de stort?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
aljoge
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2010 18:52

ziggo-gebied: dvd-/ videorecorders kunnen naar de stort?

Ongelezen bericht door aljoge »

Ziggo heeft de digitale signalen gecodeerd. Hierdoor kan je geen digitale tv meer opnemen op een recorder. Op het moment dat Ziggo de analoge signalen afschaft, kunnen recorders van alle merken niet meer worden gebruikt. Wanneer dat zal zijn is onduidelijk. Een nieuwe recorder aanschaffen kan een plezier van korte duur zijn.

Het alternatief: een PVR. Op de site van Ziggo staan 3 types die een digitaal tv signaal kunnen opnemen. (hd-tv niet meegerekend). Een Samsung, een humax en een Siemens. Als je op internet fora kijkt, blijken al deze 3 types technische problemen te hebben. Waarom zo weinig keuze?

Nu weet ik niet meer hoe je films op kunt nemen die tot in de nacht duren.

Ik wil slapen.... :roll:

misterj
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 okt 2009 21:10

Re: ziggo-gebied: dvd-/ videorecorders kunnen naar de stort?

Ongelezen bericht door misterj »

ziggo een groote legaale oplichter ik wil niet zeggen dat upc beter is maar ja.
ik heb een tijd en een upc gebied gewoond upc had het goed voor mekaar de decoders krijg je te leen ik han een hd dvr en dat werkte goed vond het hd beeld van upc beter ik betaalde rond de 60 euro per maand voor het paket mer alle zender zelf sport 1 enz en film 1 enz vond het veel meer waar voor mijn geld zit standaard uitzengind gemist bij van ned 1,2,3 hoe het nu zit weet ik niet woon nu HELLAAS in een ziggo gebied.
ze moet in heel nederland een glasvezel netwerk aan leggen en dat door een beheerder laten onderhouden en dat er verschillende bedrijven van gebruiken dat je kan kiezen upc ziggo enz

gravitone
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2010 11:49

Re: ziggo-gebied: dvd-/ videorecorders kunnen naar de stort?

Ongelezen bericht door gravitone »

Het is toch al jaren duidelijk dat het analoge signaal gaat verdwijnen van de kabel? natuurlijk is apparatuur met een analoge tuner dan niet meer practisch/bruikbaar. Ik gebruik ondertussen alweer geruime tijd een HD-PVR en dat werkt tot nu toe prima. Het is alleen een kwestie van tijd helaas voordat zenders de opname mogelijkheid van bepaalde programmas gaat blokkeren zoals speelfilms. Als je poogt deze programmas te selecteren voor opname in de EPG zal je de melding krijgen dat dit niet mogelijk is voor dit programma.

drevil360nl
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2010 14:24
Locatie: Heerlen

Re: ziggo-gebied: dvd-/ videorecorders kunnen naar de stort?

Ongelezen bericht door drevil360nl »

....En daarom ben ik overgestapt naar CanalDigitaal. Voor minder geld meer (HD) zenders en een PVR. Dit uiteraard wel afhankelijke van het soort abo dat je neemt. :wink:

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: ziggo-gebied: dvd-/ videorecorders kunnen naar de stort?

Ongelezen bericht door Roeltej »

Technische problemen met de pvr's valt mee hoor, heb al even een Humax iHDR-5050c en daar op 1 gemist opname nog geen problemen mee gehad, ding neemt op tijd op, beeld is super en je kan het overzetten naar je pc zodat je het daarop of op losse netwerk-mediaspelers kan kijken.

Hiervoor heb ik een iPVR-9200c gehad, welke mijn ouders nu nog steeds gebruiken... en die straks ook weer terug komt, welke ook geen problemen geeft.

Er komen ook genoeg tv's uit momenteel waar een CI+ kaartje in kan en waar je een losse usb harde schijf aan kan hangen om op te nemen. Nadeel is dat je moet opnemen waar je naar aan het kijken bent, het is geen dual tuner zoals de pvr's.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: ziggo-gebied: dvd-/ videorecorders kunnen naar de stort?

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

En dat noemen ze dan vooruitgang :-)

In veel opzichten ga je juist terug naar af, afhankelijk van de provider kun je b.v. je zenders niet op volgorde zetten, staat je huis vol met kastjes waar je een ei op kunt bakken, lopen beeld en geluid niet synchroon, kun je alleen opnemen wat je kijkt (lekker nuttig) of heb je steeds storingen waarbij (UPC) dan adviseert om je bekabeling (voor de tweede of derde keer) maar weer eens te vervangen.

Gesloten