LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boeking bij Arke reis naar Corfu.
Boeking bij Arke reis naar Corfu.
Allen,
Ik heb afgelopen maandag via het Arke reisburo een boeking gedaan naar Corfu.
Nu heb ik gisteren op de Arke site gekeken en bleek als ik dezelfde reis niet via het reisburo had geboekt maar DIRECT via de arke site 190 euro goedkoper uit ben.
Alles blijft hetzelfde vliegtijden en app.
Reisburo kan en wil niets meer doen geboekt is geboekt wordt er gezegd terwijl het om dezelfde reis gaat bij dezelfde organisatie. ARKE!
Wie weet raadt.?
Nu heb ik gisteren op de Arke site gekeken en bleek als ik dezelfde reis niet via het reisburo had geboekt maar DIRECT via de arke site 190 euro goedkoper uit ben.
Reisburo kan en wil niets meer doen geboekt is geboekt wordt er gezegd terwijl het om dezelfde reis gaat bij dezelfde organisatie. ARKE!
Wie weet raadt.?
-
Re: Boeking bij Arke reis naar Corfu.
Gewoon tevreden zijn en uitkijken om op vakantie te gaan. Je was akkoord gegaan met de prijs die je oorspronkelijk geboekt hebt. Dat ze een paar dagen, of zelfs een paar uur later de reis goedkoper maken, dan is hun recht.
Er is geen reden dat ze je die korting doet geven en die 190 euro terug gaan geven. Dit is nu gewoon marktwerking.
Er is geen reden dat ze je die korting doet geven en die 190 euro terug gaan geven. Dit is nu gewoon marktwerking.
Schilte schreef:Allen,
Wie weet raadt.?
Eerst informeren en dan handelen!
Je hebt een reis geboekt, dat is afsluiten van een contract, dus wat zou je zeggen, als Arke om een nabetaling vraagt, omdat zij zich in de prijs hebben vergist!
Vreemde reactie Micheal aub reageer dan niet, marktwerking enz dus als jij iets koopt en een paar dagen later zie je het veel goedkoper dan denk je: Ach gekocht niet verder zeuren en lekker genieten het is maar geld, in mijn geval 190 euro even naar de gulden gerekend en ook dat mag niet maar doe het toch 418 gulden op 1 week vakantie.
Naturlijk Bayer bij dezelfde reisorganisatie je mag van deskundigen op een reisbureau toch wel enige deskundigheid verwachten... een zinloze reactie.. Jammer.
Boekingen/bestellingen via internet zijn altijd goedkoper.Schilte schreef:Naturlijk Bayer bij dezelfde reisorganisatie je mag van deskundigen op een reisbureau toch wel enige deskundigheid verwachten... een zinloze reactie.. Jammer.
Werk je gratis?
Het reisbureau ook niet!
TS vraagt advies, waar is dat van jou?
Stangen kan iedereen!
-
Sja, dit soort prijsverschillen komt zo vaak voor. Doe je niks aan, behalve dan eerst een paar keer wikken en wegen voor je een beslissing neemt. En dan nog kun je er naderhand achter komen dat een ander dezelfde reis voor minder heeft geboekt.
Je kunt proberen het prijsverschil terug te krijgen, of zo'n actie zin heeft kan niemand beoordelen, behalve de reisorganisatie. Maar het is wel zo dat een reisburo nogal wat kosten moet maken, o.a. de winkel, het personeel dat rondloopt, en het kopje koffie dat je krijgt tijdens het tekenen van de papieren. Dus via een reisburo boeken kan inderdaad al snel wat duurder zijn dan rechtstreeks via internet.
Je kunt proberen het prijsverschil terug te krijgen, of zo'n actie zin heeft kan niemand beoordelen, behalve de reisorganisatie. Maar het is wel zo dat een reisburo nogal wat kosten moet maken, o.a. de winkel, het personeel dat rondloopt, en het kopje koffie dat je krijgt tijdens het tekenen van de papieren. Dus via een reisburo boeken kan inderdaad al snel wat duurder zijn dan rechtstreeks via internet.
Wanneer de reis over minimaal 6 weken vertrekt, heb je altijd een vrijblijvende optie van ongeveer 3 werkdagen.
Nu is inmiddels de optietermijn verstreken. Je kunt nog vragen hoeveel het kost wanneer je de reis annuleert via het reisburo. Deze kosten zijn afhankelijk van het aantal dagen voor vertrek, conform voorwaarden ANVR. Wanneer deze kosten minder zijn dan het aangegeven prijsverschil, annuleer dan via het reisburo en boek zelf via het internet.
Bovenstaande geldt niet wanneer de reis 'op aanvraag' is geweest, en dus niet uit voorraad boekbaar was. Wanneer Arke de reis heeft aangevraagd, is het nu een definitieve boeking die akkoord is gekomen en daar zit je echt aan vast. Bij de aanvraag ben je dan nl. akkoord gegaan met de prijs.
Zoals al eerder aangegeven, een reisburo werkt natuurlijk niet voor niets. In het prijsverschil zit ook de service die zij, lees wij, verlenen bij vragen of problemen.
Nu is inmiddels de optietermijn verstreken. Je kunt nog vragen hoeveel het kost wanneer je de reis annuleert via het reisburo. Deze kosten zijn afhankelijk van het aantal dagen voor vertrek, conform voorwaarden ANVR. Wanneer deze kosten minder zijn dan het aangegeven prijsverschil, annuleer dan via het reisburo en boek zelf via het internet.
Bovenstaande geldt niet wanneer de reis 'op aanvraag' is geweest, en dus niet uit voorraad boekbaar was. Wanneer Arke de reis heeft aangevraagd, is het nu een definitieve boeking die akkoord is gekomen en daar zit je echt aan vast. Bij de aanvraag ben je dan nl. akkoord gegaan met de prijs.
Zoals al eerder aangegeven, een reisburo werkt natuurlijk niet voor niets. In het prijsverschil zit ook de service die zij, lees wij, verlenen bij vragen of problemen.