LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte postbezorging kost geld!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Twinkie01

Slechte postbezorging kost geld!

Ongelezen bericht door Twinkie01 »

Het lijkt wel of het steeds erger wordt...post die niet bezorgd is.En het kost nog geld ook! Bekeuring die niet ontvangen is, de aanmaning met extra kosten echter wel. Belastingdienst brieven die niet aankomen, de volgende met verhoging wel.
Vorige week zelfs een deurwaarder omdat we nooit de post van een incassobureau ontvangen hebben (overigens onterecht, maar dat terzijde).
Gisteren zaten we zelfs ineens zonder energieleverancier omdat we en een brief van Stedin en van de NEM niet ontvangen hebben.
Dan wordt je nog van smoesjes beschuldigd ook, maar je gaat toch niet doelbewust jezelf met hogere kosten opzadelen? Betalen moet je toch..
We hebben zelfs al hele complottheorieen bedacht, want het is opvallend dat het altijd brieven van instanties betreft.
Post voor ons werd doorgestuurd naar he nieuwe adres van de vorige bewoners, die kwamen het nog netjes terugbrengen.
Klachten bij TNT haalt niets uit. 'Weet u zeker dat het via TNT verstuurd is? Dat kunt u zien aan de poststempel.'Dat weet ik niet want ik heb die brief nooit ontvangen. Maar instanties versturen over het algemeen via TNT 'Dan kunnen we niets voor u doen'
Bij de buren is het al net zo.
Kortom, ik wil die kosten eigenlijk kunnen verhalen maar je kan niks bewijzen. Is hier nou niets tegen te doen?

crazyme

Re: Slechte postbezorging kost geld!

Ongelezen bericht door crazyme »

Twinkie01 schreef: Kortom, ik wil die kosten eigenlijk kunnen verhalen maar je kan niks bewijzen. Is hier nou niets tegen te doen?
Zonder bewijzen kun je idd niets.

U zou een test kunnen doen :

Gewoon eens 10 brieven posten naar uw eigen adres en kijken hoeveel er aankomen. (5 belangrijk ogende brieven en 5 onbelangrijk ogende brieven)

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

Hetzelfde probleem hier:

al met al heeft de waardeloze postbezorging van TNT ons totaal rond de 320 euro aan incasso of extra kosten gekost.. Klagen bij de TNT haalt niets uit want er is geen bewijs van verzending..

Jawel, de belastingdienst, UWV, CJIB en al dat soort instanties verstuurd dagelijks 300.000 brieven aangetekend om er maar zeker van te zijn dat post aankomt, die instanties liegen dat ze het verstuurd hebben volgens de TNT, en volgens de instanties die de brieven verstuurd verzinnen de ontvangers het om onder betaling uit te komen, alsof we (zoals al eerder gezegd) het leuk vinden om extra kosten te krijgen..

Heel de postbezorging is er niet op vooruit gegaan sinds TNT, en na een aantal keer klagen zouden ze letten op de post voor mijn adres.. Sindsdien gaat het beter, maar nog niet altijd goed.

ilse85

Ongelezen bericht door ilse85 »

Het woord tnt word ik al misselijk van!
Ben bijna in een depressie geraakt door tnt.
Ik run een bedrijf. En moet dagelijks versturen.
Eigenlijk past alles door de brievenbus maar ik heb afgelopen 4 maanden 500 euro aan schade opgelopen van pakketjes (door de brievenbus) die niet aankomen.
Ik krijg een inzinking als ik weer mailtjes krijg dat het pakketje niet is aankomt.
Durf mailtjes van klanten waar ik iets naar verstuurd hebt niet meer te openen bang dat het weer niet aangekomen is.
Stuur nu vrijwel alles via DHL.
Maar dit duurt veer langer dan TNT. Dus dacht geef de klanten zelf maar de keuze. Want DHL kost 4,50 en TNT 6,75 euro.
Maar de pakketjes met code worden ook gewoon kwijt geraakt door tnt.
Ik heb er zo schoon genoeg van!
Ik heb al zoveel klachten formulieren ingevuld bij tnt dat ik er een boekwerk van kan maken.
En het is gewoon tijdverspilling je krijgt toch altijd een waardeloos standaard antwoord terug.
Excuses voor het ongemak we hopen u voldoende te hebben geinformeerd.
Ook op de zoekactie hoor je nooit iets terug :(
Ik walg van TNT snap niet dat zoon bedrijf nog kan bestaan nadat het zoveel mensen afzet.
En kijken ze me op het postkantoor vreemd aan als ik een pakketje dat door de brievenbus kan als pakket laat versturen...? het past toch door de brievenbus. Ik zeg ja maar dan komt het niet aan. En nu heb ik iets meer kans dat het aankomt :? Verschrikkelijk.
Voor mij nooit meer TNT!!!!

RalphD

Ongelezen bericht door RalphD »

Als je een aangetekend naar het buitenland verstuurd ben je helemaal klaar met TNT post. Je betaald 11,- euro, en je pakket is weg. Traceren kan niet, hier is alleen de binnelandse post te volgen.
Dan maar afwachten. Komt er niets en bel/mail je de klanten service, mag je een formulier invullen en wordt er een onderzoek ingesteld. Daar hoor je dan niets meer van ,in de hoop dat je het zal vergeten of zo. Reageer je hier op dan wordt er een onderzoek naar het onderzoek in gesteld. Uiteraard hoor je hier ook niets meer van. Dit is me nu 2 keer gebeurd, ben eigenlijk wel klaar met TNT.
Het is niet alleen dat er niet de service wordt geleverd waar je voor betaald , maar ook dat er mensen op jouw pakketje zitten te wachten die je "teleur moet stellen", om het maar zacht uitttedrukken.

Dinky2

Ongelezen bericht door Dinky2 »

Laat die hele TNT post links liggen !!!
Laat je paketten bezorgen door DHL4YOU (zie www.dhl4you.nl) , dit is goedkoper en veel beter.
Bij de TNT paketdienst wordt veel gestolen op de distributiecentra's, omdat daar veel ongemotiveerd personeel rond loopt, dus u bent gewaarschuwd !

Dinky2

Ongelezen bericht door Dinky2 »

@ RalphD

Stuur je paketten toch met TNT naar het buiteland? Doe het dan aangetekend en verzekerd, kost maar 3 euro meer.
Komt het niet aan? Dan kan je bij TNT claimen.
Mijn ervaring is dat ze dan ineens wel zorgvuldiger zijn om je post goed te bezorgen.....want ze hebben een hekel om een claim te moeten betalen.

PS. TNT zal zich ALTIJD beroepen op de alg. pakket voorwaarden (AVP).

arjhun84

Ongelezen bericht door arjhun84 »

Ik heb mijn gloednieuwe telefoon terug gestuurd voor reparatie. Afgelopen maandag aangetekend verzonden met TNT naar Dynafix in Nuth (reparateur van GSMtrack). Nu blijkt dat de status al sinds dinsdag op manco distributie staat.

Zowel de aangetekende, Dynafix, als TNT bevestigen dat hij niet is aangekomen. TNT zegt dat hij als laatste bij het sorteercentrum in Arnhem was. Natuurlijk ben ik vergeten om hem voor 3 euro meer te verzekeren.

Ik heb nu een formulier van TNT ingevuld en moeten terugsturen (waarom moet dit dan weer met de post heen en weer?) om te kunnen achterhalen waar mijn pakketje is.

Ik ben nogal pissig geworden aan de telefoon omdat alle TNT medewerkers die ik spreek vinden dat het normaal is dat dit gebeurd, ik moest maar blij zijn dat ze onderzoek gaan doen voor me.

Ik ben officieel klaar met dit bedrijf. Zodra een bedrijf het normaal gaat vinden dat ze fouten maken dan doe ik hier geen zaken meer mee.

Mvg,

Arjen uit Utrecht

Gesloten