Er is een nieuwe geiser geplaatst in een zomerhuisje door een klussenbedrijf, nou wil ik de factuur van de aankoop van de geiser. Diegene die hem geistaleerd heeft zeg dat hij via de groothandel koopt en geen factuur heeft. De factuur wil ik zelf hebben, kan hij die mij weigeren?
Hoop op een antwoord, vriendelijke groet Bracha
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nieuwe geiser geplaatst
Re: nieuwe geiser geplaatst
Heb je van het klussenbedrijf geen faktuur gekregen?
Factuur van klus bedrijf is garantie datum.
Het kan zijn dat ze niet 1 maar meerdere producten kochten dus geen rekening kunnen geven omdat er meer op stond.
Als je volgende keer het zelf zou halen bij Warmteservice ben je meestal goedkoper en heb je wel een rekening en dus geen probleem.
Zelf gekochte producten hangen de meeste ook wel op.
Het kan zijn dat ze niet 1 maar meerdere producten kochten dus geen rekening kunnen geven omdat er meer op stond.
Als je volgende keer het zelf zou halen bij Warmteservice ben je meestal goedkoper en heb je wel een rekening en dus geen probleem.
Zelf gekochte producten hangen de meeste ook wel op.
Bedankt voor de tip, heb inderdaad meer betaald dan nodig is. Het is tevens mijn garantiebewijs. hij krijgt nog 40,-- kan ik hem die weigeren als hij mij de aankoop factuur van de geiser weigert?? groet Bracha
Lees, wat stofzuigertje heeft geschreven :stofzuigertje schreef:Factuur van klus bedrijf is garantie datum.
Factuur van klus bedrijf is garantie datum
Het niet betalen van het restant is niet netjes, want hij/zij heeft de klus toch uitgevoerd, dus ook recht op betaling.
Mestal zijn producten, welke je via een klussenbedrijf koopt duurder, maar dan heb je ook geen omkijken na.
Je hebt recht op een goed specificeerde faktuur waarop minimaal staat wat geleverd is en welke werkzaamheden zijn verricht (of die verwijst naar een offertenummer, dus geen mondelinge afspraak).
Een specifieke faktuur voor de levering van de geiser hoeft niet af te worden gegeven. Helemaal geen faktuur duidt op een klus zonder BTW en dan wordt gerantie (mits van toepassing( helemaal lastig.
Een specifieke faktuur voor de levering van de geiser hoeft niet af te worden gegeven. Helemaal geen faktuur duidt op een klus zonder BTW en dan wordt gerantie (mits van toepassing( helemaal lastig.
Deze vraag is tot heden niet beantwoord!tennis schreef:Heb je van het klussenbedrijf geen faktuur gekregen?