LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glasvezel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
anita161260
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2010 14:08

KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door anita161260 »

Na lang wikken en wegen toch ook maar een bericht/waarschuwing. Iedereen die KPN glasvezelkabel in huis gaat halen PAS OP!! Na aanvraag is de monteur het aan komen sluiten. Er onstonden direct problemen waar de man geen oplossing voor kon bedenken. Geen handtekening gezet. Later meedere malen via mail, telefoon en bezoek infocentrum geprobeerd te problemen te laten oplossen. Lukt niet hoor!! De één zegt dit de ander dat, de ander weet niets en ga zo maar door.

De problemen o.a. 1. Draadloos internet valt constant uit (is al op andere poort gezet helpt niet.) 2. Tv heeft last van ghosting (schaduw) Er is al een KPN specialist geweest, iemand van de winkel waar hij gekocht is en iemand van Philips. Het probleem ligt bij KPN want bij UPC digitaal geen problemen gehad. 3. Ps3 spelen met vrienden online gaat niet de poort staat op NAT 3 moet zijn NAT2. (heeft altijd gewerkt hoor)4. Een 5e tv is nu aan te sluiten maar ik zit nu aan een jaar digitenne vast omdat dit in de aansluitweek van glasvezel nog niet bekend was. 5. Hele, hele trage overschakeling van het ene net naar het andere. 6. Ik wilde overstappen naar het gold pakket omdat de hd zenders daar nu inzitten maar de man aan de telefoon zegt dat ik mijn contract eerst moet tekenen (haha chantage).

Tjonge wat een gezeur. Het ergste niemand die zegt sorry mevrouw we hopen het in de toekomst op te kunnen lossen maar ons systeem heeft een maand plat gelegen en we zijn nog bezig om dit soort problemen te onderzoeken. Nee hoor. Ik blijf lachen en hoop toch dat de KPN het inderdaad ALLEMAAL gaat oplossen en niet dreigt met alleen als u het contract ondertekend. Tja je zit er zo aan vast.

rgovers
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2010 08:47

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rgovers »

Hoi Anita,

Troost je, je bent niet de enige hoor, hier gaat het nog veeeeel verder.

1) Begin 2009 KPN Glasvezel aangevraagd bij de Primafoon in Roosendaal.

2) Na 3 maanden niet te hebben gehoord, maar gebeld, sorry meneer, we zijn die aanvraag kwijt geraakt.

3) Na de 2e aanvraag diverse keren de aansluitdatum te hebben verzet omdat ze het niet aan konden, heb ik de bestelling maar geannuleerd.

4) Belt KPN Glasvezel Roosendaal, meneer, als u toch klant wilt worden bij ons krijgt u van ons de 1e 3 maanden gratis, dit is ook bevestigd door een brief die we hierna hebben ontvangen.

5) In oktober werden we dan toch aangesloten, lang leve KPN!

6) Nou NIKS LANG LEVE KPN, begin februari werkte alles pas.
We waren toen 4 modems verder, en 8 bezoeken van diverse monteurs verder!!

7) Al die tijd werd ons door KPN verteld dat we niets hoefde te betalen, maar KPN zou KPN niet zijn als ze toch niet vanaf het begin gewoon geld van de bank af gingen halen uiteraard, al vanaf de 1e maand.

8) Ondanks de diverse brieven, e-mails, telefoongesprekken en persoonlijke gesprekken dat we niets hoefde te betalen, uiteindelijk begin maart een dreigbrief, betalen of je wordt afgesloten.

9) Maar weer gebeld met KPN Roosendaal, deze vertelde mij dat alles uit hun handen genomen was en ze ondanks alle beloftes die ze zwart op wit hadden gedaan ze niets meer voor mij konden betekenen.
Ik heb toen met Groningen gebeld, wat een sukkels daar...

10) Meneer, die 3 maanden kunnen wij NIET in het systeem zetten, u moet EERST de gestuurde herinnering betalen, als u die betaalt dan krijgt u geen 3 maar 4 maanden gratis van ons, ik maak dat dan meteen in orde voor u.

11) Uiteindelijk die rekening maar betaalt (eigenlijk hartstikke stom van me natuurlijk, maar ja, je wilt het toch opgelost hebben), en kreeg meteen de bevestiging dat hij het had ontvangen en meteen ging regelen.

12) Je raad het al, 18 maart weer een incasso van KPN en een brief, maar weer meteen gebeld naar Groningen.

13) Oh, ja ik zie het staan in het systeem, alleen heeft de betreffende medewerker NIETS geregeld, onze excuses hiervoor.
Ik kan het alsnog voor u gaan regelen, maar dan moet u wel eerst even alles gaan betalen hoor....
IK DACHT HET DUS NIET.

14) Maar meteen even naar de Primafoon in Roosendaal gegaan.
Dit was geen leuk bezoek voor de medewerkers aldaar, gezien de dreigende sfeer die er toen uit kwam, maar oke, er was 1 persoon die toch maar ging bellen.
Uiteraard werd hij totaal niet geholpen door Groningen, er werdt letterlijk gezegd: Laat die meneer maar gaan zitten, en dan bidden en hopen dat het goed komt, want wij kunnen er niets aan doen.
Namen van personen die wel iets konden of al iets zouden hebben gedaan in het verleden werden ook niet aan de primafoon medewerker doorgegeven.

15) Oke, de primafoon maakt een officiele klacht aan, want daar MOETEN ze wel op regareren, aldus Primafoon.

16) Uiteraard hoor je ook daar weer niets op.

17) 23 maart was de emmer bij ons vol, en hebben zijn we naar de glasvezelwinkel gegaan.
We hebben hier een schriftelijke in gebreke stelling afgegeven, en laten tekenen.

18) 25 maart maar weer naar de primafoon, omdat we hier geen reactie op hadden gekregen, en KPN gemeld dat we het contract beeindigde nav de ingebreke stelling en het niet nakomen van de gemaaktse afspraken.

19) 25 maart worden we 's middags gebeld met de vraag of wij wilden afzien van de juridische procedure, en er misschien nog een oplossing mogelijk was.
KPN stelde voor:
a)Het betaalde bedrag krijgt u teruggestort
b)het openstaande bedrag storten wij op uw rekening, daarmee betaalt u het openstaande bedrag
c)u krijgt dan vanaf nu 4 maanden gratis
Hierop heb ik aangegeven dat ik ook al die tijd mijn ander abonnement bij ziggo aan heb moeten houden, en dus ook daar vergoeding van ging eisen.
De medewerker begreep dit volkomen, en zou dit even overleggen en mij vrijdags terugbellen.

20) Ja hoor, medewerker belt terug, en men had overleg gehad:
a) het betaalde bedrag wordt teruggestort of verrekend, dat moesten ze nog gaan uitzoeken.
b) het openstaande bedrag zou verrekend gaan worden met de 4 maanden gratis
c) u krijgt 1 maand terug van uw dubbel abonnement.
Uiteraard gingen wij hier NIET mee akkoord, er lag nu weer een verschil van meer dan 300 euro op tafel!!

21) Om een juridische procedure te voorkomen heb ik zelf nog maar een keer teruggebeld en voorgesteld om het verschil dan maar te delen.
Natuurlijk werkte KPN daar verder niet aan mee.
Hierna dus definitief gezegd dat we ons aan de contractbreuk hielden en er werk van zouden gaan maken.
Op dat moment Tele2 opdracht gegeven om alles over te nemen en in orde te maken.

22) Tele2 meldt afgelopen weekend, dat KPN de lijn pas oplevert na 1 maand ivm de opzegtermijn van 1 maand?
Vreemd, het was een jaarcontract, dat oktober 2009 was ingegaan, dat zou dus normaal gesproken tot oktober 2010 lopen.

Kortom, wat een enorme klerezooi daar bij KPN Glasvezel.

Oh ja, terwijl ik in de KPN Glasvezel winkel sta, is er een boze klant voor mij.
Hier was een aansluiting niet doorgegaan, maar men had wel een dag vrijgenomen hiervoor.
Ach, zei de medewerkster, als u nu toch klant wordt, regelen we NA de aansluiting wel de vergoeding voor die dag dat u thuis bent moeten blijven.
KPN vergoedt dat soort dingen NOOIT, dat is wel duidleijk, maar ze beloven de mensen het dus wel.

Ik durf hier best te zeggen, dit is gewoon CRIMINEEL gedrag van een bedrijf met een machts positie.

KPN krijgt van ons in elk geval GEEN CENT, en we zullen er alles aan doen om ons gelijk te halen, ze kunnen zeggen wat ze willen, maar gemaakte afspraken TELLEN OOK VOOR KPN GLASVEZEL

Rob
Roosendaal (NB)

annas
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2010 19:59

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door annas »

Eind april 2009 heb ik de fout gemaakt om over te gaan stappen op het glasvezelnetwerk van KPN. Had ik dat maar nooit gedaan! Er werd toegezegd dat in juli aangesloten zou worden. Dit werd steeds uitgesteld omdat alles langzamer ging dan verwacht. In oktober werd de eerste afspraak gemaakt dat de monteur langs zou komen. Vijf minuten voor hij zou komen werd er afgebeld. Reden: onbekend. In totaal is dat zes keer gebeurd. Steeds werd niet of op het laatste moment afgebeld. Telefoontjes hierover varieerden van: dit kan echt niet, dit is onacceptabel, ik ga er direct achterheen etc. Vervolgens hoorde ik niets meer. Toen ik aangaf dat ik het contract wilde verbreken werd compensatie aangeboden en een laatste kans gevraagd. Excuses werden aangeboden en er werd mij verzekerd dat ik een van de weinigen was bij wie alles misgelopen was. Eindelijk is 11 maart 2010 de glasvezel aangelegd. Ik had gekozen voor pakket zilver met telefonie, internet en televisie. Dit alles heeft 2 weken goed gewerkt. Na 2 weken werkt mijn telefoon niet meer. De lijn is dood, ik kan niet bellen of gebeld worden en het voice lampje op mijn experiabox brandt niet. Na (mobiel) telefonisch contact werd geadviseerd om het kastje te resetten en dan zou het probleem opgelost zijn. Niet dus. Het probleem zou doorgegeven worden. Na enkele dagen zonder resultaat weer gebeld. Tot mijn verbazing hoorde ik dat het probleem was opgelost. Niet dus! Opnieuw zou het doorgegeven worden. Ik ben nu twee weken verder en alles is nog precies hetzelfde. Als ik bel wordt gezegd dat ze niets kunnen doen, ze kunnen alleen mijn status bekijken en daarop is te zien dat het probleem in behandeling is in de derde lijn. Wat dat ook maar wezen mag. Een termijn waarop de storing verholpen moet zijn kan niet gegeven worden. De klantenservice kan zelf geen contact opnemen met de helpdesk en ik ook niet. Op e-mails en klachten wordt niet gereageerd. Er wordt hier in de buurt veel reclame gemaakt voor glasvezel van KPN met grote folders standjes in winkelcentra met heel veel personeel erbij om de mensen te overtuigen. KPN kan beter investeren in goed personeel dat problemen kan oplossen. Ik wou dat ik nooit in hun mooie verkooppraatjes getrapt was!

rgovers
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2010 08:47

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rgovers »

Beste Annas,

Wij zijn hier reeds in een vergevordere juridische strijd met deze bende van KPN.
Wat je kunt doen is KPN IN GEBREKE STELLEN en melden dat je het contract zut ontbinden ivm een niet deugdelijk product en het niet nakomen van afspraken.

Verder adviseer ik je om een klacht weg te leggen bij
www.degeschillencommissie.nl , kost je 25 euro, en als je in het gelijk wordt gesteld (kans is zeer groot) kun je al je kosten, schadevergoeding etc op KPN verhalen.

Groeten,
Rob

rgj
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2010 22:18

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rgj »

Heel in het kort onze (langlopende) problemen met kpn glas!
Wij hebben ons aangemeld op 21 januari 2010 om alle telecom diensten van de kpn draadloos af te nemen. Afspraak gemaakt voor 5 maart 2010 om alle diensten aan te sluiten en werkend af te nemen. Op 5 maart begint de echte ellende voor ons. Pas op 19 maart hebben wij weer een beetje toegang tot de buitenwereld via het internet (zeer traag en sloom). Tot heden (16 april 2010) nog steeds GEEN telefoon.
Ik heb een klachtenbrief over de gang van zaken (onder andere) verzonden naar twee directeuren van de kpn, de klacht gemaild naar de kpn klachtenbox en (op advies) de brief verzonden naar de opta (de zogenoemde telecom waakhond). De klachtenbrief is (ongelogen) 8 pagina’s lang. De klacht is een chronologische opsomming van feiten met als begin datum 21 januari als zijnde ons eerste contact met kpn glasvezel! (tot heden heb ik maar van één van die instanties een bericht van ontvangst gehad met als lachwekkend aanbod een gratis gebruik voor de duur van drie maanden van de diensten van kpn. De brief is begin april verzonden. Ook van de opta hoor ik tot heden niets).
Ik heb vier keer een verlof dag op moeten nemen voor het ontvangen van een monteur die onverrichte zake weer kon vertrekken. Ik heb zelf vele malen met een zogenoemd service center van de kpn moeten bellen om na te gaan wat de status van de monteur was. Men houdt zich standaard niet aan een afspraak om terug te bellen. Terugbellen schijnt met straf te worden geassocieerd. Men heeft mij in al die tijd maar een tweetal keren teruggebeld. Op een verzoek van mij om een leidinggevende te spreken kreeg ik te horen dat leidinggevenden geen telefoonbevoegdheid hebben! Leidinggevenden kan je dus niet telefonisch (!) spreken.
Frustrerend is dat ik mij zeer belazerd, machteloos en geminacht voel. dat voelt als een speelbal in de handen van deze enge griezels.
Wij zijn een onacceptabele lange periode van beeld en geluid verstoken geweest. Tegenwoordig gaat veel communicatie via internet en via de mail. Wij hebben een nieuwe woning betrokken en gelijktijdig kpn glasvezel aangevraagd. Bij verhuizing komt veel regelwerk om de hoek kijken. Leveranciers, bestellingen, afspraken enz. Bijna alles via de mail en internet, tenminste als je zoiets werkt. Mijn vorige provider, upc, was per 5 maart opgezecht! iets wat wel probleemloos was verlopen.
Ik heb in mijn bovenvermelde klachten brief om een ruime coulance cq tegemoetkoming verzocht. Dat geldt niet alleen voor de nutteloos opgenomen vrije dagen maar ook voor het feit dat wij drie weken verstoken zijn geweest van beeld en geluid, tot heden nog steeds geen telefoon hebben, dat de kpn zich niet gehouden heeft aan gemaakte afspraken, dat ik tot mijn wanhoop veel te vaak telefonisch contact gehad heb met de zogenaamde ‘klantenservice’, dat de afspraak van draadloze diensten niet geld voor de radio, dat er nooit is gezocht naar alternatievenvoor radio/televisie/telefoon (digitene of zoiets), dat het netwerk voor internet niet aan de verwachting voldoet enz. enz.


Nalezend wat ik geschreven heb denk ik dat ik onbewust mijn frustratie effe kwijt moest. Als dat inderdaad zo lijkt, mijn excuses.
Nog even een laatste punt van aandacht. Ik las ergens in dit in dit forum dat een klacht neer gelegd kan worden bij http://www.degeschillencommissie.nl. in de hoop op een snelle afhandeling zal leg ik mijn klachtenbrief ook maar eens bij hen neer. nee heb je, ja kan je krijgen en we wachtenb toch al meer dan 6 weken.
Misschien zijn er enkele die ervaring hiermee hebben? Voor mijn gemoedsrust zie ik graag enige reacties tegemoet>

Lyn1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:03

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Lyn1975 »

:evil: Het is een geruststelling dat wij niet de enigen zijn die problemen met kpn Glasvezel hebben, maar wij noemen het tegenwoordig kladvezel...
Bij ons begonnen de problemen op12-02-2010 direct na het aanleggen van glasvezel.....4 weken geen voice en geen interent gehad. Mijn man nam een dag vrij om persoonlijk zijn beklag te doen en dat hielp enigzins.
Om het verhaal kort te houden zijn wij nu 3 modems verder, 25 personen van de klantenservice te hebben gesproken, 3 monteurs verder, 1 specialist verder en om maar te zwijgen over de kosten die je dan achteraf moet verhalen en nog steeds afgesloten van buitenwereld.
De modem moeten wij dagelijks een paar keer per dag aan en uitzetten om heel snel onze betalingen te verrichten en dan afwachten wanneer het weer uitvalt. Het is Russische roulette!! Wanneer valt ie weer uit? Een nieuw gezelschapspel bij ons thuis.....Wij maken er nu grapjes over, maar ik ben chronisch ziek (ik heb MS) en ik moet stress vermijden!Maar u zult begrijpen dat dit niet eenvoudig is!
Wij hebben ook onderstaande klacht gestuurd naar de KPN, maar wij zijn het nu helemaal zat en wij willen nu het contract laten ontbinden.
Bijgaand de klacht die wij gestuurd hebben:
De KPN SLUIT JE AF MET KlADVEZEL!!!


Geachte dames en heren,

Op vrijdag 12 februari 2010 is bij ons glasvezel geïnstalleerd. De televisie werkte goed en na enige pogingen kwamen ook het internetsignaal en telefoonsignaal door. Prachtig beeld!! Maar daarna viel in het weekend de telefoon en internetverbindingen weg. Drama alom want wat heel mooi leek is uitgedraaid op een ware nachtmerrie.

Maandag 15 februari gebeld met de klantenservice. Er werd door de dienstdoende medewerker geadviseerd het modem aan en uit te zetten en toen was er even weer contact en leek alles weer gewoon te werken. Helaas bleek dit ook van korte duur want wederom vielen het internet en telefoon weer uit. Het vermoeden was dat het modem naar alle waarschijnlijkheid niet goed werkte en er zou een monteur worden langs gestuurd om het modem te vervangen. U moet weten dat wij hier al niet blij mee waren aangezien mijn vrouw, vanwege haar ziekte, heel veel met het internet en telefoon doet en daardoor erg onthand is. Wij hebben desondanks alle begrip dat u even de tijd nodig heeft om dit euvel te herstellen.

Dinsdag 16 februari nogmaals gebeld omtrent de stand van zaken. De klacht is gemeld en de technische dienst bleek er mee bezig te zijn. Op afstand is men tot de conclusie gekomen dat het modem niet naar behoren werkt. Het modem diende in ieder geval vervangen te worden. De monteur zou zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen. Echt veel vertrouwen hadden wij echter niet. De excuses en het begrip werden steeds met overgave geuit maar iets concreets gebeurde er niet. Toch nog maar even geduld oefenen.

Woensdag 17 februari wederom gebeld maar niemand kon of wilde aangeven wanneer de monteur zou komen. Al die tijd zijn wij wel genoodzaakt om het dure 0900 nummer te bellen en steeds behoorlijk lange tijd in de wacht gezet. Vandaag was het ook weer het geval. De zaak is op dit moment al nijpender aan het worden want financiële zaken kunnen wij niet afhandelen en daarvoor hebben wij wel internet nodig. Wederom was de dienstdoende medewerker onuitputtelijk in zijn excuus maar veel hielp het niet. Dit begon wel lachwekkende vormen aan te nemen. Onze irritatie en ergermis zijn ook al toegenomen en voor mijn vrouw is dat absoluut niet goed.

Donderdag 18 februari. Mijn vrouw nam wederom contact op en het gesprek verliep uiterst onbevredigend. Ze heeft gevraagd om een alternatief zodat wij in de tussentijd toch onze zaken zouden kunnen afwikkelen. Een dongel die tijdelijk beschikbaar kon worden gesteld of iets dergelijks. Maar ook dat bleek voor uw dienst een onmogelijke opgave! Zelden hebben wij met zulke grensoverschrijdende arrogantie van doen gehad!!
U komt uw afspraken niet na en levert niet de dienst waar wij een contract voor hebben afgesloten. De oorzaak van de klacht is bekend dus waarom is het zo moeilijk een monteur te laten komen om het euvel te verhelpen door een nieuw modem te plaatsen ??
U levert een wanprestatie van formaat en u bent onmachtig de klachten van uw klanten naar behoren op te lossen. Een absolute schande !
Wij hebben zelfs gedreigd het contract met u op te zeggen aangezien u volkomen in gebreke blijft. Veel verstand van uw eigen leveringsvoorwaarden blijkt deze dienst overigens niet te hebben want men is van mening dat het contract onmogelijk kan worden opgezegd. Ik adviseer u uw medewerkers bij te spijkeren over uw eigen leveringsvoorwaarden want hiermee maakt u beslist geen goede beurt. Zelden is zo’n betreurenswaardige domheid geëtaleerd. Als u uw verplichtingen niet nakomt en ook nog in gebreke blijft kan het contract als nietig worden beschouwd.

Maandag 22 februari. Nog steeds geen enkel teken van uw dienst dus heb ik maar gebeld en ben heel boos geworden. Wederom de misselijkmakende mantra van excuses. De dienstdoende brave borst zou nu alles in het werk stellen dat de klacht nu echt zou worden behandeld. Al die tijd was er dus helemaal niets gedaan met onze klacht. Er bleek alleen een aantekening te zijn gemaakt. De ernst van de kwestie was kennelijk niet duidelijk. Ook toen wij hebben aangeven dat wij erg afhankelijk zijn van de telefoon en internet. Als bedrijf bent u een ware schande en u heeft zich ontpopt voor zover u dit al niet bent tot een Groot ***** Bedrijf die haar trouwe klanten op deze wijze behandelt. De lust om nog langer klant te blijven is tot een dieptepunt gedaald. Deze bedroevende gang van zaken mag u zich volledig aanrekenen.
Het is te gênant voor woorden!! Overigens begon ook het televisiesignaal ook aan het zwalken. Haperend en plotseling wegvallen van het beeld. Geweldig! Van alles wat u beloofde over het fantastische internet, telefoon en televisie blijkt niets van waar.

Dinsdag 23 februari. Ik belde maar weer want het bleef weer angstvallig stil aan uw zijde. En u gelooft het niet …… Het excuusbandje werd weer ingezet. Ik heb alleen maar gevraagd wanneer de handel opgehaald zou worden want het staat mij nu in de weg. Ik hoef het niet meer. Het verder verloop van dit gesprek zal ik u maar besparen want het is een aaneenschakeling van beloftes die toch niet nagekomen kunnen worden. De incompetentie van uw bedrijf heeft u in volle glorie geëtaleerd.

Woensdag 24 februari. Het zelfde bedroevende verhaal. De dienstdoende zielenpiet begreep wel de ernst van de zaak en zou een al eerder voorgesteld alternatief, de dongel, bespreken. Ik werd zowaar keurig teruggebeld maar zoals verwacht etaleerde ook hij volledige onmacht. Die brave borst was naar de zelfde technische afdeling gegaan om te informeren naar een noodoplossing. Hij wilde een noodpakket regelen ……….een noodpakket! Er blijkt echt een afdeling noodpakketten te bestaan in uw bedrijf! Bedroevender en gênanter moet het niet worden. Volgens mij zijn wij beland bij een bedrijf dat rechtstreeks uit een bananenrepubliek op de Nederlandse markt opereert. Is dit de KPN ???
Wij sloegen echter stijl achterover als uit het niets wij mobiel werden gebeld met de mededeling dat vandaag tussen 16.00 uur en 18.00 uur een monteur zou komen. Vreemd want ik had toch echt doorgegeven geen prijs meer te stellen op uw dienst. Maar fatsoenlijk als wij zijn besloten wij de komst van dit heerschap af te wachten en wat denkt u ?... Hij kwam niet! U heeft zich volledig ongeloofwaardig getoond en wij zijn kennelijk het slachtoffer van een arrogante club telecom-cowboys.

Donderdag 25 februari
Weer telefonisch contact met uw storingsdienst. Wederom de mantra van excuus. Ook nu weer zou er voor gezorgd worden dat er een spoed bericht naar de technische dienst zal worden uitgestuurd. Ik heb nu alleen maar intens medelijden met de medewerkers die wij steeds aan de lijn krijgen. Ze zijn echt van goede wil en staan mij steeds met plaatsvervangende schaamte te woord. Uitvluchten of andere argumenten kunnen ook zij niet meer bedenken dan weemoedig het hoofd buigen en verder maar hopen dat de volledig autonome technische dienst het behaagd iets te ondernemen.
Vrijdag 26 februari .
Weer telefonisch contact gelegd en het was weer hetzelfde verhaal. Nu had ik een begripvolle dame aan de lijn die zich zo schaamde voor hetgeen ons is overkomen en nu ook bevestigde wat wij al lang wisten; het is een rotzooi bij de technische dienst in Almere. De dienst kan het allemaal niet aan omdat er te weinig monteurs zijn. Hoe is dit mogelijk?! Het grote KPN dat niet in staat is om voldoende personeel op de been te brengen. De Mexicaanse griep is al lang overgewaaid dus dat kan geen excuus zijn. Mij werd wel een dongel aangeboden. Achteraf schoot ik daar toch niets mee op maar het was de eerste medewerker die echt naar een oplossing wilde toewerken. Overigens valt het modem uit of gaat geheel uit zichzelf handelingen verrichten terwijl de afstand bediening niet bediend wordt. Kan het nog erger?? Wij zitten op de kop af 14 dagen zonder telefoon en zonder internet!!

Zaterdag 27 februari.
Ik ben naar het kantoor in Almere geweest van waaruit de dienst wordt aangestuurd. Daar zat een aardige man van Almere-net die de leidingen hebben gelegd. Die was echter wel duidelijk. Elke dag melden zich mensen die klachten hebben over het glasvezelproject. Die naam kan overigens gewijzigd worden in KLADVEZEL . Vandaag viel de ontvanger geheel uit. Wij hebben vanavond direct weer gebeld om ook hiervan melding te doen. Voordat uitgelegd kon worden wat er aan de hand was werd het gesprek onderbroken met de mededeling dat hij daar alleen de telefoon opnam en verder geen storingsmeldingen registreert. Op de vraag waarom hij daar dan de telefoon opnam werd meegedeeld dat hij daar alleen maar zat om de telefoon op te nemen. Wij vielen bijna van onze stoel van het lachen. Dit verzin je niet! De KPN heeft zich niet alleen beschamend getoond maar ook onsterfelijk belachelijk gemaakt. Hoe wilt u in godsnaam serieus genomen worden terwijl u uw klanten niet serieus neemt??
U bent een bedroevende instantie die zich geheel ten onrechte beroept het beste telecom bedrijf te zijn. Dat klopt, maar niet om de klanten aan te sluiten maar af te sluiten! Wat een lamlendigheid.

Maandag 01. maart .
Ik heb mij persoonlijk naar het kantoor in Almere begeven. Daar werd ik beleefd te woord gestaan door het personeel en de leidinggevende dhr. Bjorn van Haar. De ernst van de zaak was hem duidelijk en er is geregeld dat morgen 02 maart om 08.00 uur de monteur bij ons aanwezig is. Ik hoop dat dit goed gaat want erg betrouwbaar komt uw dienst niet over en loopt over van creatieve uitvluchten. Op de vraag waarom hij op de eerder gemaakte afspraak op de 24 jl. niet is verschenen werd meegedeeld dat hij op vrijdag langs is geweest en niemand thuis heeft aangetroffen. Een leugen van formaat want mijn vrouw is ivm haar ziekte de hele dag thuis geweest en er is zeker niet gebeld. Wij hebben geen hond die de post heeft opgegeten en evenmin is een papiervernietiger aan mijn brievenbus bevestigd. De leugen ligt hier wel erg dik bovenop!

Dinsdag 02 maart
De monteur is zowaar geweest en heeft een nieuwe modem geplaatst.

Vrijdag 05 maart
De volgende deskundige stond alweer voor de deur want de pret bleek van korte duur. Die heeft wederom een nieuw modem geplaatst en alle aansluitingen gereinigd en opnieuw geïnstalleerd.
Vanaf nu gaat het wel beter maar wij hebben nog steeds dat bij tijd en wijle voice en internet uitvallen. Waar dit aan ligt blijft onduidelijk. Het staat voor mij wel vast dat het niet aan het modem kan liggen.


Wij hebben na alle sores in ieder geval ruim 4 weken vrijwel niets gehad aan het glasvezel. De kosten voor deze periode zijn inmiddels ook door u in mindering gebracht, wat ook heel logisch is, maar ik zou graag meer genoegdoening willen zien voor de ellende die wij als trouwe klant al die tijd hebben doorgemaakt.
De bijkomende kosten voor het bellen naar uw ‘onvolprezen’ servicedienst wens ik ook vergoed te zien.
Wij zijn in ieder geval benieuwd hoe goed u dit kunt oplossen want ontevreden blijven wij vooralsnog wel.

rgj
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2010 22:18

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rgj »

ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn (met een klacht over de kpn-glasvezel) die een 'echt' gemeend excuus gehad hebben van de kpn. een door een leidinggevende via de telefoon doorgegeven excuus of een excuus brief cq e-mail! ik zelf heb zegge en schrijve één excuusbrief met een lachwekkende compensatie van 3 'gratis' maanden gebruik van de diensten gehad. ik wil zeer graag weten hoe het terugbelregime van de kpn wordt beoordeeld. ik zelf beoordeel deze als ver onder maat. zeer negatief!!

ce1957
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mei 2010 22:44

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ce1957 »

Heb 1 maart glasvezel aangevraagd bij de KPN ( DOM ?????) en probeer al enige tijd duidelijkheid te krijgen wanneer de KPN neigingen krijgt de boel te gaan installeren. Ons werd een termijn van drie maanden gezegd
maar dit zal, als ik de berichten zo lees, een utopie zijn.
KPN belooft veel maar doet weinig, wel verkopen geen service. O ja voor
diegenen die het nog niet weten: Met geen woord rept de KPN over de werkelijke snelheid die met Wifi bereikt kan worden tijdens de verkoop of in haar folders. De maximale snelheid bedraagt 22 Mb/s. Geen 50 Mb/s of
100 Mb/s, dat is alleen maximaal mogelijk wanneer de boel bedraad is aangesloten. Zodoende is het dan te bedenken om een goedkoper abonnement af te sluiten (30 MB/s) want dan ook blijft de Wifi 22 Mb/s max.

jackiek
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2008 16:11

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door jackiek »

Hallo,
ook ik ben in een aanbieding van KPN Glasvezel gestonken door interactieve tv, internet en telefoon bij deze provider onder te brengen. Telefoon en internet had ik al via KPN en ook via glasvezel en was redelijk te vreden maar nu ook de interactieve tv, maar kreeg deze week de 1e factuur binnen die mijn inziens totaal niet klopt. Ik moet in ene € 55,-- voor meerwerk gaan betalen dat de monteur gedaan zou hebben bij het aansluiten op 16-4-2010. Mij is helemaal niets bekend van meerwerk, is niet tegen mij gezegd en ik heb nergens voor getekend. Verder is alles pas op 16-4-2010 geinstalleerd en tot mijn stomme verbazig moet ik betalen vanaf 24-3-2010, nou denk het niet, ga niet betalen voor iets dat ik niet had en bovendien is mijn oude abonnement die ook via hen liep gewoon in maart al betaald voor het abonnement zelfs tm 19-5-2010 zonder de gesprekskosten. Ik betaal gewoon dubbel en nog eens een maand dat ik het nieuwe bronspakket nog niet had.
Zijn er nog meer mensen die ook foute factuur van KPN hebben gehad en wat is de oplossing geweest.

rgj
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2010 22:18

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rgj »

ik heb vandaag bericht gehad van de geschillencommissie. deze lui behandelen dus GEEN individuele gevallen. mijn ruim gedocumenteerde klacht wordt niet in behandeling genomen. hun reactie is dus niets anders dan die van de ConsuWijzer. ook zij behandelen geen individuele gevallen hoewel beide organisaties er zijn als rechtsbeschermer voor de consument. dat geldt natuurlijk zolang de kpn er niet bij betrokken is. het blijft natuurlijk een voormalige overheids instelling. de kpn mag van hen dus blijven aanklooien naar de consument hoeft dus niet te worden geluisterd. ik ben waarschijnlijk mijn betaalde € 50 kwijt. dat bedrag ben je verplicht te storten anders word je door de geschillencommissie niet serieus genomen. Ik ben nu aan het uitzoeken of en hoe we de kpn juridisch een reactie kunnen afdwingen met de daaraan verbonden consequentie.

egge64
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2010 16:40

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door egge64 »

ben vorig jaar ook overgestapt naar Glasvezel...verkoper gaf aan dat de "echte" uitrol pas over een paar maanden was. Dit heeft idd maanden geduurd...probleem was dat men kort na mijn aanmelding over was gegaan naar een ander systeem. Hierdoor stond ik niet in het systeem van uitleveren. De verkoper was hiermee niet blij en binnen 5minuten was een door mij zelf gekozen aansluit datum geregeld.

Aansluiten verliep niet echt vlekkeloos; alles werkte behalve Wifi. Monteur heeft alles geprobeerd. Maar omdat het wel op mijn telefoon kon en de laptop van de monteur; kreeg ik het advies om een USB Wifi stick aan te kopen. Achteraf niet nodig omdat een driver update op m'n laptop het probleem oploste. Nadat de monteur weg was restarte de modem continu, gelijk gebeld en de monteur kwam terug om de modem te vervangen.

2week na ansluiten probs gehad met bellen en I-net (slechte lijn en wegvallen I-net verbinding). Gebeld en na een paar minuten terug gebeld dat het probleem opgelost moest zijn. Zat iets niet goed met de instellingen. Nu al ruim een half jaar geen probs.

Ondanks het negatieve hier blijkt dat e.e.a ook wel snel opgelsot kan worden.

bbohms
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2010 21:03

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door bbohms »

Hallo,

Dank voor de bevestiging over de gelimiteerde draadloze internetverbinding van 22 Mb/s. We hebben nu tot 2 maal toe een andere adviseur van KPN over de vloer gehad en allebei beweerde dat er geen WiFi beperkingen zijn. Beide zouden mijn kritische vragen (had een lijstje opgesteld) gaan navragen en bij mij terug komen. Tot op heden zijn beide adviseurs niet meer komen op dagen. Dit is dus echt schandalig als je bedenkt dat de 2e adviseur zijn excuses voor het schandalige gedrag van zijn eerste collega heeft gemaakt. Wanneer KPN op deze manier klanten denkt te binden met dit soort technische beperkingen en asociaal gedrag naar klanten dan kunnen ze beter meteen de tent sluiten. Als mensen "moeilijke" vragen stellen gewoon niet meer reageren dat lijkt het motto te zijn bij KPN.

Vind het heel vervelend om te zeggen maar dank voor alle negatieve ervaringen, ik was er ook bijna ingestonken.

adalmolen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2010 11:39

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door adalmolen »

Sinds kort ook KPN Glasvezel tot de wijk, daarna koper.
Op zich redelijk tevreden, alleen zijn de decoders te traag qua interface. Zappen duurt lang. Menu doorzoeken duurt lang en de EPG is ook niet vlot. Daar moet KPN wel wat in verbeteren.
Pauzeren werkt bij mij niet zoals de reclame laat zien (albert met zijn rare kop) Beeld loopt gewoon door.

Ik mis trouwens ook een paar leuke zenders die ik bij ziggo wel had.

Snelheid is prima. Draadloos is prima. Ik haal ongeveer 25Mbit draadloos!!! (3,1/3,2 MB/s)
Telefoon was binnen een uur overgezet van Ziggo naar KPN.
Beide decoders hebben HD aanstaan en kunnen deze ook tegelijk ontvangen. Snelheid van mijn Internet lijdt er niet onder.
(usenet)

Op zich tevreden, maar ze moeten wel zenderaanbod aanpassen en vergelijkbaar maken met Ziggo en UPC en de decoder van goede snelle software voorzien.
Als dit niet gebeurd, denk ik volgend jaar weer terug te gaan naar Ziggo.

Gesloten