LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blackwater Advertising Rotterdam

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door misti »

dan was wss je leader ook met resultaat klaar.. de onze liet nog te wensen over dus dan was ik op straat aant wachten.. en met een bondreturn van 700 euro waren je sales niet boven gemiddeld..

Yoshua2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:08

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Yoshua2010 »

Halo allemaal,

zelf werk ik nu enige tijd bij blackwater, en ik heb het er erg naar mijn zin, ik betreur het echt dat er zulke verhalen op internet circuleren. Het gaat in dit bedrij om je inzet je zelfmotivatie je atitude, ik weet dat vele mesne daar gewerkt hebben, maar als je zelf geen inzet toont en bepaalde dingen niet opofferd zil je ook niet ver komen.

er wordt je bij de cursus al vertled wat je kan verwachten en er worden je helemaal geen miljoenen beloofd. ook wordt er jouw uitgebreid verteld hoe hun betlaingswijze gaat.

dus helemaal geen verhalen achteraf.

zo nu heb ik een beetje de lucht geklaard, en ik ga ik verder met carierre maken bij black water.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door misti »

yoshua,

kijk ieder zijn visie ik heb bij een ander kantoor gewerkt. Ook naar mijn zin gehad en uit eigen initiatief weggegaan. Ik had geen problemen met de werkwijze en de uren. Maar het zijn wel dingen waar je gaande weg achter komt. Jij zou niet eerlijk zijn als jij zegt dat alles maar dan ook egt alles jou is verteld in de training.

tassiejj
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2010 23:48

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door tassiejj »

Wat ben ik blij dat ik dit lees!!!
Ik vertel net tegen een vriend van mij, dat ik as donderdag 18 maart een sollicitatie heb bij Blackwater Advertising, zegt hij tegen mij dat hij over dit bedrijf niet zulke goede verhalen heeft gehoord. En liet me dit zien.
Ik schrok me kapot...ze waren zo leuk aan de telefoon en vertelde mij niet dat het huis-aan-huis was. Maar dat ik op locatie bij verschillende bedrijven hier klanten voor hun binnen moest halen.
Ik dacht ohhh wat leuk..heb namelijk altijd in de werving en selectie gewerkt.
Maar heb nu een dochtertje van 1 jaar en ben erg blij dat ik dit nu zie. Stel je voor dat ik me andere werk had opgegeven omdat hier in zou trappen???

Lieve mensen...heel erg bedankt...mijn afspraak zeg ik af voor as donderdag.

sheepsta
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2010 17:18

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door sheepsta »

ik ben er ook heen gegaan en achteraf denk ik echt hoe had ik t kunne laten gebeuren. kwerd gebeld 20 min nadat ik via denationalevacaturebank had gesolliciteerd, kon ik op gesprek komen ik erheen met nog 2 mensen tegelijk nix werd uitgelegd, nix werd duidelijk gemaakt. Bedankt en jullie horen zo snel mogelijk van ons. 10 min later: ja gefeliciteerd je bent door na de 2 de ronde (wtf) ja heb je morge tijd ja perfect, het is een meeloop dag dus je moet representatief gekleed zijn.

ik erheen van 11:00 tot 21:00 door een achterbuurt liggen lopen rennen als n gek.Wat blijkt je moet de deuren langs gaan voor de Nuon gas en licht. in die hele 10 uur in totaal 10 /15 min pauze gehad. echt niet meer normaal. van t een komt t ander ik besloot er toch maar mee door tegaan want tja geld is geld zonder werk geen geld.

De maandag erna:
1ste trainingsdag kregen we alle zakelijke dingen te horen contracten tekenen etc. wat blijkt ze jagen in feite op jongeren die niet weten waar ze aan beginnen het word wel uitgelegd maar je snapt er nog steeds niks van, ik en nog 2 andere ja nou goed we tekenen (onwetend dat er zoveel zaken mee verbonden zijn)wel onder tussen aan het einde van de dag komt die gozer opeens ja jullie moeten morgen om 9 uur s'morgens in amsterdam zijn vanuit limburg!!! Daar ook heen geweest ondertussen heb je al voor 300 piek een pak gekocht. daar van 9 tot 7 een heel verhaal aangehoord we zouden training krijgen van een van de beste in t veld uit engeland volges mij hure ze gwoon n paar mogolen in die je gwoon wat voor staan te liegen maja wie ben ik. 3de dag van de training ja jullie moeten naar eindhoven komen en om 11:00 daar zijn.

ondertussen ben je dus al 3 dagen lang zolang met werk bezig gwoon letterlijk van 9:00 smorges en eerder dat je thuis bent is het 12:00 snachts. meeloop dag gehad mocht ik zelf gaan proberen halverwege de dag begon ik t echt niet meer naar mn zin hebben kreeg er een slecht gevoel over ( dit is toch gewoon te gek voor woorden man ). toen ik savonds om 0:30 thuis kwam helemaal doodop en ja hoor morgen moet ik weer naar eindhoven en overmorge ook en wie weet misschien de komende 2 maanden ook. toen heb ik besloten om er mee te stoppen ik begon er lichaamelijk onder te lijden kom niet meer in slaap heel raar. en nou zit ik hier op internet en vind ik al deze topics op verschillende sites over deze organisatie nou dan valle me toch de schoenen uit man. En ik ben blij dat ik gestopt ben voordat t me nog meer geld gaat koste.

Kheb het contract etc. laten nakijken door iemand die verstand van zaken heeft die mij direct 10 min later zei hier moet je vanaf echt anders kom je in de problemen.

het zit namelijk zo zij huren jou in als ZZP'er dus infeite ben je eigen ondernemer maar je hoeft niet volgens hun tijden te werken maar doe je dat niet dan word je in feite gewoon ontslagen! je krijgt 26 per sale 30 procent daarvan wordt achtergehouden in een bond voor als jij een annulering krijgt voor een sale die niet door gaat halen ze het geld daar vanaf want het duurt 3 maanden voordat het bedrijf hun geld krijgt voor diezelfde sale. Maar het addertje is dat je na 3 weken je moet inschrijven bij de KVK (kamer van koophandel) daardoor moet jij over het verdiende geld belasting betalen (inkomsten belasting) nou als jongeren zijnde gaan je gedachten daar niet naartoe. Dus zou jij na die 3 weken stoppen met werken kom je langzaam maar zeker steeds dieper in de schulden te zitten en dan hebben we het over duizenden euro's. En zij werken volgens het piramidespel wat ook volges mij verboden is.

erzijn heel veel van dit soort kantoren

de cobra groep zit wereld wijd met meer dan 12000 kantoren die allemaal dezelfde **** uitkramen en praktijken uitvoeren. tevens heet deze organisatie ook appco direct bv.
voor degene die het interesseert en als iemand meer info wil hebben stuur even en pm.

khoop dat ik jullie een beetje help en voor mensen die er in de toekomst in worde geluisd maar doe het vooral niet, je kunt beter een echte baan hebben met ziektekosten, verzekeringen, etc. mss verdien je dan wel geen duizenden maar je bent tenminste zeker van je geld.

ik weet niet of ik al deze info mag vrijgeven maar wees vrij om het aan te passen of te verwijderen.

groetjes het genaaide persoontje.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door antileugens »

Waarom denk je dat het een piramidespel is? Het is inmiddels wel duidelijk dat het in elk geval geen MLM is.

klaaz1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2010 18:36

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door klaaz1234 »

Misti,

Ik weet niet of je het door hebt, maar als je goed leest dan zie je duidelijk dat Dylan2010 nep is! (Dylan2010 en Yoshua2010 dezelfde persoon...??)
Je bent aan het debatteren met 1 van de directeuren of secretaresses van 1 van die organisaties.
Leest goed hoe hij alles haar fijn uitlegt en de vergelijkingen die hij geeft en de tijdstip wanneer het bericht geplaatst is. Duidelijk gebruikt hij alle technieken zoals het daar in die organisaties wordt toegepast. Denk ff goed na….als je echt daar hebt gewerkt moet je snappen wat ik bedoel. Ik heb daar namelijk ook gewerkt.

Gestopt wegens een hele zieke vrouw…?? Even een metafoor gebruiken om heel duidelijk te laten overkomen dat er een hele goede reden moet zijn om te stoppen. Hieruit blijkt weer dat ze daar over lijken gaan. Zelfs spotten met ziekte, ik vind dit verschrikkelijk, daarom wilde ik nu reageren!

salbla
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2010 18:16

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door salbla »

Bedankt voor het waarshuwen ik zou 5 april een training hebben maar me tantes hebben dit voor me opgezocht .Ze hadden vanalles belooft goed salaris maar als ik dit nu lees ga ik niet eens meer stelletje oplichters daar joh.

Bedankt!!

Snappie?
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2010 01:40

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Snappie? »

Hoi allemaal,

ik heb bijna alle reacties gelezen van de mensen die denken ervaring te hebben met Blackwater. Ik zelf heb er een best lange tijd gewerkt en op 2 verschillende locaties gewerkt. De werkwijze is inderdaad vrij duidelijk, je kunt gouden bergen krijgen, maar dat is alleen voor je weg gelegd door alles op zij te zetten volgens hun. Bovendien krijg je in eerste instantie van de 30 euro maar 18 euro.

Nu wil ik heel graag een aantal dingen toelichten, die ik iets anders zie dan een aantal anderen die daar een tijdje gewerkt hebben (of zelfs een hele meeloopdag hebben gehad):

Na de meeloopdag krijg je een proefweek, in deze week leer je de structuur van het bedrijf kennen, de mogelijkheden (worden natuurlijk het meest benadrukt) en je kunt zien of je wel of niet genoeg aanleg hebt om lekker te verdienen, ze leggen precies uit hoe de belasting werkt, wat je daarvoor moet regelen, hoe dat werkt en nog belangrijker waarom. De gouden bergen die beloofd worden zijn voor een aantal mensen in de organisatie al lang de werkelijkheid. Het grootste gros probeerd (soms tevergeefs) het zelfde te bereiken. Hier faalt natuurlijk 99% in en daarom is het ook geen "get-rich-quick-system". Omdat ik denk ik er denk ik wat langer gewerkt heb dan anderen heb ik die 1% ook 2x voorbij zien komen, allebei hebben ze nu een eigen kantoor die onderdeel is van de Cobra groep, ze zijn echt niet zomaar miljonair, maar als het kantoor een beetje loopt haal je zo 50.000 euro per jaar binnen.

Nu komt het belangrijkste, het gaat erom hoe je deze aparte voorwaarden benut:

- je kunt naief zijn en er volledig intuinen, keihard werken en weinig verdienen, omdat de sales je niet zo goed afgaan.
-of je kunt er gebruik van maken, over die 30 euro is namelijk niks gelogen, 30% wordt inderdaad apart gehouden, maar als na 3 maanden blijkt hoeveel mensen achteraf geannuleerd hebben dan krijg je daar natuurlijk je geld niet voor. Je krijgt normaal gesproken maar 26 euro voor een sale, pas als je meer als 20 sales in een week hebt dan heb je recht op 30 euro per sale. Ik zat in mijn eerste 4 maanden week in week uit rond de 22-24 sales. Reken maar uit wat ik verdiende per week. Niet slecht als je 19 bent.... Natuurlijk gaan daar de reiskosten en eten enzo nog vanaf, maar 450 euro netto per week is niet slecht, het mooiste komt pas na 3 maanden, als je dan maandelijks je "30%" terug krijgt, dan kun je inderdaad 2000 euro netto per maand verdienen.
Helaas is dit maar voor weinig mensen weg gelegd...

Voor alle duidelijkheid, ik snap alle kritiek best wel, maar uit eigen ervaring weet ik dat je het ook op een goede manier kan "gebruiken" om lekker geld te verdienen, helaas zijn er veel mensen die binnenkomen en geen aanleg hebben voor sales, deze mensen maken misschien 9 sales per week en verdienen bar weinig, wat kost het blackwater? Daarom houden ze mensen aan het lijntje...

Ben je dus goed in sales, dan kun je er best naar toe...
Heb je je twijfels over je verkoopcapaciteiten, dan raad ik het je af.

Groeten...

PS Waarom ik gestopt ben? Was niet geschikt, hecht teveel waarde aan mijn overschot van vrije tijd en dat heb je zeker niet als je daar lekker wil verdienen...

Emmdy
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2010 11:04

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Emmdy »

Zo mooi als het was, ging ik 2 weken geleden op sollicitatie bij blackwater.

Toen ik de lift uit kwam leek het net of ik in een te kleine discotheek was beland.
Ik moest op de bank gaan zitten en even wachten tot ik een gesprek met de directeur van blackwater.
Ik had de afspraak om 14:00 uur en uit eindelijk was het om HALF 4???
Hoezo ik hou me niet aan de tijd.
Na een gesprek van ongeveer 10 min, kon ik alweer naar huis.
Ik zou die zelfde avond gebeld worden of ik door was om vrijdag terug te komen.
En ja hoor na een paar uur belde zij mij om te vertellen dat ik door was naar de "volgende ronde''
Toen ik die vrijdag weer terug kwam werden er allerlei papieren in me handen gedrukt om in te vullen en dan kon ik mee het veld in.
Eerst gingen we eten of de kosten van onze leader, we gingen naar de kip zaak verder op...
Daarna gingen we met de auto naar den haag, waar we ongeveer 2 uurtje zouden meelopen.
De andere helft zou met de trein komen en dan zouden we beginnen.
Iedereen was te laat en wij moesten om 5 uur weer op kantoor zijn.
Om 4 uur kwam de rest pas en toen gingen wij weer naar huis.
Ik mocht niet me eigen trein kaartje betalen om mijn eerste dag want dat vond mijn leader niet goed,Hoezo omkopen en goed gedrag tonen.

Toen hoorde ik van mijn leader op kantoor dat ie me heeeeeeel graag wou hebben en dat ik allemaal trainingen zou krijgen om me eigen bv te kunnen openen.
Ik zou naar tenerife gaan en blabla maar niks daarvan is waar.

Nu naar 2 weken ben ik weer thuis en heb ik mijn familie en vrienden niet meer gezien, ik stond per week 72 uur of meer op me benen en alles ging eraan onderdoor.
Zelfs geplande ziekenhuis afspraken moest ik 3 keer verzetten omdat ik eerst mijn "sales moest halen voor dat ik mocht gaan.

Ook de betalingen vallen vies tegen, ik had in mijn eerste 2 dagen 4 sales en kreeg daar maar 47 euro voor...

Nu maar hopen dat ik de rest van het geld ook krijg.

MENSEN WEES GEWAARSCHUWD VOOR BLACKWATER !!!!
NIKS VAN DIE SPROOKJES IS WAAR!!!

Groeten van Rotterdam

cheetam
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:36

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door cheetam »

ja het klopt allemaal wat je zegt het zijn sprookjes klopt. Ik werk er zo 5 weken niet meer heb hier een half jaar rondgelopen. Het mooie hieraan is dat je owner kunt worden althans dat krijg je elke ochtend met de brainwashsessies te horen. Maar wat moet je hiervoor doen 6 stages doorlopen. Team bouwen nog een groter team bouwen en je word gepromoot. Het is hartstikke leuk alleen bij mij is de passie verloren gegaan doordat ik zag dat mensen die al in stage 5 zaten bijna gepromoot zouden worden telkens hun team verloren doordat er van hogere hand veranderingen werden doorgevoerd. Om redenen zoals frauderingen, je moet beter team leren bouwen eerst 4 teams verslijten, en dat klopt niet want jij bent als zzper jou team aan het bouwen en degene waarvan jij goederen en diensten van afneemt "de owner" haalt telkens als iemand gevordert is in het systeem de bezem er doorheen zo blijf je eeuwig op straat lopen in mijn ogen nee dat is allemaal te nep voor woorden!!!

WAAR IK IEDEREEN VOOR WIL WAARSCHUWEN DIE BIJ DE COBRA GROUP GAAT SOLLICITEREN....JE KOMT DAAR JE BELAND IN EEN ROLLERCOASTER JE WERKT JEZELF KAPOT,VERVOLGENS MOET JE TUSSENDOOR EVEN NAAR DE KVKOOPHANDEL EN BEN E SPONTAAN ZZP-ER LAAT JE NIET MISLEIDEN EN MEESLEUREN WANT DAT GEBEURT ER IN IETS ONREALISTISCH.

GR.

stiftie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2010 22:02

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door stiftie »

Ik werd ook gebeld door Blackwater Advertising, ze hadden mijn gegevens van Nationale vacaturen bank gehaald.
Ze hadden werk voor me vertelde ze, en nodigde mij uit voor een gesprek!
Ik vroeg voor welke vacature? omdat ik 'bedrijfseconomie' werk zoek, ze vertelde dat het zich zelf wijzigt in het gesprek, dus heb ik een afspraak gemaakt.
In Rotterdam aangekomen, merkte ik ook netzo als vele andere, de keiharde disco muziek op.
Op de etage aan gekomen kon ik mezelf zelfs moeilijk verstaanbaar maken.

Na het invullen van een formulier over mezelf mochten we in groepjes van 6 naar binnen om onze sollicitatie te doen met de algemeen directeur van het bedrijf, hij kwam oorspronkelijk uit Griekenland en heeft gewerkt in Londen en was nu verantwoordelijk om mensen te vinden om 60 nieuwe vestigingen te openen in Nederland.

Het gesprek ging in het Engels, we moesten eerst allemaal een paar vragen beantwoorden, wat we gedaan hebben, en daarna ging hij heel veel vertellen, erg veel gladde praatjes zoals snel rijk worden en trainingen in Tenerife kwamen ook aanbod! Maar ik merkte al snel dat er weinig inhoudelijks werd verteld of de functie.

Hij beloofde dat iedereen tussen 5-7 uur die avond terug gebeld wordt met de uitslag.
Als je doorwas moest je zaterdag middag komen, om mee te lopen met 1 van zijn managers.

Omdat ik het niet vertrouwde, heb ik thuis de naam van het bedrijf ingetoetst in Google, en kwam deze radar site (waar ik erg blij mee ben). Waardoor ik goed gewaarschuwd werd. Ze belde idd dezelfde middag, dat ik 1 van de weinige was die door was, ik heb ze hartelijk ervoor bedankt!

mvd444
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2010 22:46

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door mvd444 »

beste mensen ik heb twee maanden voor deze oplichters gewerkt maar het houdt niet op bij blackwater want als je naar andere organisaties kijkt van de beste meneer klopt het helemaal niet het is echt wat er wordt geschreven ik heb twee maanden er gewerkt maar je heb er voor een jaar problemen mee want je moet dus een k.v.k. opene en een btw nummer aanvragen en mocht je niet je 15 sales per week halen wat met de huidige situate erg moeilijk is wordt je er uit gegooit. hun target is dus dat je minmaal 15 sales haalt. verder ze zeggen dat je per sale 30 euro krijgt dat klopt maar dan moet je er dus minmaal 20 per week doen dan krijg je nog niet die 600 euro want 30 procent wordt achter gehouden in begin denk je nou okee maar zodra je weg gaat daar krijg je dus niks meer te zien geen papiertje niks meer. het is dus erg moeilijk of eigenlijk onmogelijk om je geld te krijgen ik heb een hoop mensen zien komen maar zeker ook zien gaan de testen die je krijgt zijn erg simpel een kind van 3 kan ze ook maken met de info die je krijgt ze zeggen dat ze de menen niet oplichten maar in feite vertellen ze gewonn de helft niet wat dus op het zelfde neerkomt . het geen wat je aan een duer moet zeggen is eigenlijk al erg genoeg het is dus gewoon nee heb je niet ja krijg je door gewoon erg agresief te werk te gaan . de eigenaar mitchel moncton van king advertisment is een jongen met veel te veel praatjes en een rare manier van praten het is een jangen van 22 die verteld dat hij alles heeft en bakke met geld verdient maar eigen lijk gewoon een knulletje is die nog bij mamma thuis woont geloof niet wat hij heeft te melden. verder alle bonussen die aan de muur hangen in het kantoor waar een bakje koffie al te veel kost is ook allemaal nep het geld wat ze verdien dat gebeurt door mensen die max 3 weken daar werken want dan komen ze bij kvk en moeten ze zzper worden en aangezien het in rotterdam al moeilijk is om een kvk te krijgen schrikken ze er al op af verder heb ik in de tijd dat ik daar werkte heel veel anvaringen met politie gehad en dreigen menten van de owner zoals het daar zo genoemt werd zijn ook niet om mee naar huis te schrijven.het is een groot oplichting bedrijf wings, kings, blackwater, global promotion, oranje ark ik moest toe ik weg ging nog wachten op mijn centen ongeveer zo'n 800 a 900 euro want dat houden ze achter verder als je ziek bent wordt je gedwongen om toch te komen alle verhaaltjes over die heeft zoveel verdient en die zoveel is allemaal een leugen mensen moeten er allemaal op toeleggen. ik wacht het wel af ik moet nog 2 maanden wachten op me geld en dan zien we wel verder.

wokkie78
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2010 13:02

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door wokkie78 »

ik heb gewerkt voor erternal marketing, dat ook gelieerd is aan blackwater/appco en cobra group.
de hele sollicitatie procedure was al vaag,met meer vragen dan antwoorden, maar ok, ik was uitzendkracht dus dit leek me beter dan uitzendkracht blijven. Je maakt dage van 9.30 tot heel laat soms wel 23.00 en dan is er om soms 23.30 nog een zgh conference call gepland. en de hele tijd op kantoor en tijdens meetings ddat SUPEROVERENTHOUSIASTE GEDOE! met juichen klappen en elkaar vertellen hoe goed en geweldig het allemaal is!het is idd puur op commissie, dus vrijwel geen zekerheid. het is aggressieve deur tot deur verkoop, en de uren op kantoor zijn geen training, maar pure manipulatietraining en hersenspoeling.
het systeem is zo dat je opklimt naar leader, etc etc tot owner. jij moet bij elke stap zoveel sales en zoveel mensen in jouw team krijgen. PIRAMIDESYSTEEM DUS. gedoemd om ooit een keer te klappen. bovendien raken bij zoveel marketeers de bronnen (woningen) snel op. nadat ik weg was kreeg ik te horen dat het kantoor plotseling gesloten werd en de owner verdwenen was.
trap er niet in, je kunt geen owner worden, das een worst die je voor wordt gehouden, je wordt wel degelijk lekker gemaakt met veel geld verdienen. en trap niet in het verhaal van dylan2010. na 1 week heb ik oude werkgever gebeld, kon gelukkig maand erop terug, het waren 5 ellendige weken!

HBOSTUDENT
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2010 10:53

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door HBOSTUDENT »

Een hele goede vriend van mij doet nu dit werk, en met veel plezier. Hij heeft zelfs zijn school opgezegt en spreekt veel van zijn vrienden niet meer om volledig voor dit werk te gaan. ik stelde hem laatst de vraag waar het vele geld vandaan kwam van de uitbetalingen, waarop hij zei dat dat kwam van subsidies van de overheid omdat ze goeie doelen deur aan deur verkopen. Ik heb hier vraagtekens bij..en zeker na het lezen van de verschillende forums over dit onderwerp. Weet iemand iets over die subsidies of waar ze werkelijk van worden betaald?

BillyBob
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2010 13:23

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door BillyBob »

Ik heb met veel interesse deze discussie gelezen en vind het inderdaad wel heel erg grappig om te zien dat die Dylan2010 in 1 keer niks meer te melden heeft nadat hij "ontmaskerd" is. Zelf ben ik ook werkzaam voor een bedrijf wat aan fondsen werving doet. Mijn mensen doen het alleen op straat. Ook werken wij alleen maar voor goede doelen en niet energie of boekenclubs of wat voor een onzin dan ook.
Alle mensen die voor mij werken zijn student en werken hier met een 0 uren contract. Oftewel ze bepalen helemaal zelf wanneer ze willen werken. Ook zijn er tenminste normale werktijden dan de belachelijke uren die bij de Cobra group gedraaid moeten worden. Ook snap ik niks van het feit dat mensen zzp'er moeten worden om überhaupt te mogen blijven werken daar. Ik vind dit persoonlijk een hele ernstige vorm van uitbuiting van mensen. Maar helaas is dit niet illegaal. Ook het feit dat je geld belooft word wat je vervolgens niet of heel erg verlaat krijgt, schiet bij mij het verkeerde keelgat in. Zo ga je toch gewoon niet met mensen om. Kom op zeg!!!
Ik heb hier vraagtekens bij..en zeker na het lezen van de verschillende forums over dit onderwerp. Weet iemand iets over die subsidies of waar ze werkelijk van worden betaald?
Uit ervaring met dit werk ( niet bij de Cobra group ) weet ik dat bedrijven als NUON en goede doelen enz geen subsidies van de overheid krijgen omdat dit particuliere instanties zijn. Het geld wat het personeel krijgt is betaald van de opbrengsten die ze binnen halen. Het zal waarschijnlijk zijn dat ze daar een bepaald percentage inhouden van het binnen gehaalde geld. Of het kan ook zijn dat de bedrijven die hierbij aangesloten zitten het eerste jaar van het contract wat de mensen afsluiten, aan het werf bureau afdraagt.

Ik hoop dat mensen heel erg hard gaan nadenken en zich wel even achter de oren krabben voordat ze bij de Cobra group gaan werken. En als toevallig iemand van cobra dit leest: LEER AUB MET MENSEN OMGAAN EN STOP MET DIT UITBUITINGS GEDRAG!!!!

HBOSTUDENT
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2010 10:53

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door HBOSTUDENT »

En denk eens aan de reisjes naar londen en new york en de vele bonussen...er blijft niks over van al dat geld voor de zogenaamde "goededoelen". Bedankt voor de reactie!

Giegeld
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:04

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Giegeld »

ja en het leuke is als klapper op de vuurpijl !! Dr wordt ook nog eens keihard gesnoven wat ik nog het ergste vind.

De "leiding" verwacht dat je gewoon van 10 uur sochtends tot 12 uur snachts keihard werkt want zij doen dat ook. Maar nu snap ik waarom ze ook gewoon door kunnen gaan en waarom drugs zo een gevoelig onderwerp is!!

Rare gasten

wokkie78
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2010 13:02

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door wokkie78 »

en iedereen die ermee te maken heeft gehad, als je iemand aan je deur krijgt die namens cobra jou iets prbeert te verkopen, waarschuw die persoon dan, wat ie er mee doet moet ie zelf weten. oh ja nog een leuke: er werd je verteld dat je de inschrijfformulieren goed moest invullen want alles werd verstuurd naar een bedrijf in china die ze controleerden, dus 1 typfout en de brief werd vernietigd.. HHAHAHA geloof je hetzelf? dat doen ze om tegen jou te zeggen: ja sorry schrijffout, sale is ongeldig, maar ondertussen wel geld vangen uit die sale!

Miss Sunshine
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2010 12:49

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Miss Sunshine »

Heel erg bedankt voor deze forum!
Ik werd gister gebeld of ik op gesprek kon komen bij Wings B.V.: ik had geen intresse in sales, maar ze vroegen of ik wel de managersfunctie ambieerde. Ik vertelde dat ik al een leuke baan had, maar dat ik best vrijblijvend op gesprek wilde komen. Omdat ik een full time baan heb, vertelde ik ze dat het wel even kon duren, waarop zij ([persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]) antwoordde, of ik het deze week nog wilde proberen, omdat de company director de functies het liefst deze week ingevuld wilde zien. Toevallig moest ik vandaag thuis werken en ze beloofde me dat ik binnen een half uur weer buiten zou staan.
Thuis nog even de site bekeken, maar daar kon ik verder niet goed uit op maken wat ze nou eigenlijk deden en wat die managersfunctie precies inhield. Maar ik dacht; een vrijblijvend gesprek kan geen kwaad.
Ik kwam daar vanmorgen aan en er zaten een stuk of 10 mensen; een wat oudere kerel (zag eruit als een bouwvakker) , 1 meisje in een net pakje en een paar jonge gastjes. Na een formulier ingevuld te hebben met vragen over werken in team verband, etc. Werden er 3 'ventjes' weggeroepen, zij gingen voor de sales functie. Ondertussen vroegen de dames van de 'receptie' de overige kandidaten de oren van het hoofd, over wat ze gedaan hadden in het weekend, wat zij zelf gedaan had, etc. En ze wilde het van iedereen weten! Ik ben daar zelf nooit zo'n fan van, dus ik heb niks gezegd. Toen werd mijn naam en de naam van dat meisje in dat nette pakje omgeroepen, wij mochten mee met de Company Director; een heel snel Engels sprekende Griek, volgens mij stelde hij zich voor als Jorge. Hij vertelde heel veel over zich zelf; dat hij was begonnen zonder sales ervaring, dat hij in Engeland had gestudeerd en al de hele wereld over was geweest, vervolgens vroeg hij het meisje in het nette pakje een aantal vragen over haar CV en ik kwam er achter dat het een slimme meid was; Net afgestudeerd, wel jong, pas 22 en kon door haar leeftijd geen baan vinden. Leeftijd, kleur, ras, geloof; daar maakte Wings B.V. geen verschil in! Als je maar doorzet! Mij werden maar een aantal korte vragen gesteld en hij ging verder met zijn verhaal. Als wij door zouden gaan zouden wij niet eerst de sales in hoeven, maar alleen de basics daarvan leren. Vervolgens zouden we allemaal management trainingen krijgen en het helemaal kunnen maken.!
En toen kwamen de succes verhalen (vond ik al een beetje vreemde gang van zaken, maar ben niet bekend in de sales, dus nam ik het op als; 'het zal wel een typisch sales praatje zijn').
Bergen goud werden er beloofd en flinke bonussen; gratis reizen naar Singapore, Australië, Thailand, etc. Achteraf goed gekozen landen, het meisje in het nette pakje had uitgebreid zitten vertellen over dat Azië haar favorite bestemming was....
Vervolgens vertelde hij dat het niet vanzelf ging en dat er hard voor gewerkt moet worden. Ook is niet iedereen geschikt en daarom ga je als je door het eerste gesprek heen bent, eerst naar een soort opendag en daar gaan ze je 'bang' maken, om te kijken of je het wel aan kunt om zo al eerder mensen uit te sluiten.
Vanavond tussen 5 en 7 zouden we gebeld worden of we door waren naar de volgende ronde, enhet gesprek was klaar.

Buiten even met dat meisje staan praten; we waren allebei nogal overdonderd door de hoeveelheid aan informatie die we over ons heen hadden gekregen. En zij vertelde me dat ze hoopte dat het wat werd, omdat ze nu al twee maanden aan het solliciteren was en ze nergens werd aangenomen omdat men haar te jong vond.
Ik vertelde haar dat ik het even moest laten bezinken en dat het mij niet zoveel uitmaakte, omdat ik al een goede baan heb.

Eenmaal thuis even een mail met mijn ervaringen over het gesprek naar mijn familie gestuurd en binnen no time belde mijn zus: " heb je mijn mail gelezen? Ga hem nu bekijken en check de link!"
In haar mail stond de link van deze forum en wat was ik blij dat mijn zus het bedrijf Balck water even gegoogled had!

Ik heb [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], mijn contact persoon binnen WINGS B.V. een mail gestuurd waarin ik het bedrijf verzoek geen contact met mij op te nemen. Het bericht heb ik afgesloten met de link van deze forum...

Jammer dat ik de naam van het meisje in het nette pakje niet heb onthouden, ze komt uit Hoek van Holland en werkt nu in een strandtent: Ik wil haar zo graag waarschuwen! Als iemand haar kent: waarschuw haar!

Ik wil iedereen van deze forum heel erg bedanken voor de info; ik was er gelukkig op tijd bij en het heeft mij maar een half uur van mijn tijd gekost.

Ik wil mijn verbazing uiten; ik wist niet dat er zo veel mensen waren die vuile spelletjes speelde met jongeren, ouderen, werkloze, uitzichtlozen, wanhopige, etc. En ook over het feit dat ik hier nog nooit iets van heb gehoord op T.V.; oplichters ontmaskerd, rapportage, Radar, etc.
Ik hoop dat het meer onder de aandacht komt, zodat er geen mensen meer de dupe van worden.

En ik wil iedereen waarschuwen! Lees al deze berichten goed: er zijn veel meer bedrijven zoals deze! LET GOED OP EN ONDERZOEK EERST HET BEDRIJF GOED! (gouden tip van mijn zus!;))

Gesloten