LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door brieziet »

vraagje... waarom heeft (bijna) iedereen met negatieve ervaringen zijn bijdrage verwijderd??
Is het opgelost met CP? Prima, maar waarom wordt dát dan niet gemeld?? Dat zou volgens mij geloofwaardiger overkomen dan dit reclamepraatje.

(zonder te oordelen of CP nu goed is of niet, want ik heb er zelf geen ervaring mee, durf het niet aan. ga in juni wel weer met t bussie naar P3)

Marc de Wit
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mar 2010 10:50
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Marc de Wit »

Eén van de voorwaarden die Central Parking stelt bij het oplossen van een geschil is het verwijderen van de klacht op dit forum. Veel mensen geven hieraan toe, zodat hun klacht snel wordt afgehandeld. Het forum werkt derhalve, de klachten worden iig in behandeling genomen, veelal na maanden van tevergeefs corresponderen.
Ik heb nog een aantal clienten die ik bijsta in hun klachten tegen Central Parking en houd de firma in de 'gaten'. Lezers met klachten kunnen mij een PM sturen!

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door brieziet »

Nou, beste CP, als er op die manier gewerkt moet worden, dan weet ik wel zeker dat ík niet van uw diensten gebruik zal maken!
Overal waar gewerkt wordt gaat wel iets mis, handel de klachten dan ALTIJD correct af, dan heb je juist klanten gewonnen en dan had ik op mijn vraag naar ervaringen met CP positieve reacties gehad.
Maar een klacht alleen willen afhandelen wanneer men de reactie hier weghaald vind ik echt te zot.

Parkeerservice
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2010 00:38

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Parkeerservice »

Beste Forum lezers,

Zoals ieder opstartend bedrijf zijn ook wij steeds bezig om te kijken waar we onze service kunnen verbeteren. Meer chauffeurs, maximaal aantal parkeerbewegingen per dag en inderdaad een verbeterde en adequate klachten afhandeling. Als de oplossing naar wens is dan verzoeken wij daarna of de klant genegen is om een eventuele negatieve reactie online om te zetten in een positieve reactie. Dat is toch niet meer dan billijk? Uiteindelijk willen we iedereen als klant tevreden houden en daar doen we iedere dag weer ons uiterste best voor!

Met hartelijke groet,

P. Butler

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door brieziet »

Omzetten in een positieve reactie, dus gewoon eerlijk vertellen dat en hóe de klacht is opgelost, is heel wat anders dan de reactie verwijderen.

Gerrie55
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2010 20:57

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Gerrie55 »

Ook wij hebben gebruik gemaakt van Central Parking.
dinsdag 4 mei onze auto afgegeven aan 1 van de chaufeurs na het invullen van een formulier zoals km stand etc.
Bij terugkomst van onze vakantie op dinsdag 18 mei om 00.15 uur op Schiphol gebeld naar CP nadat wij de koffers weer in ons bezit hadden.
Er werd alleen gevraagd om welke auto het ging, kenteken werd niet gevraagd, in ons geval ging het om een zwarte volvo.
De auto zou binnen een kwartier klaar staan.
Na een half uur wachten nog steeds geen auto, weer gebeld naar CP.
Mij werd verteld dat de auto al een kwartier klaar stond en dat ze mij niet tel. konden bereiken, alleen de voicemail. Ik had de tel. gewoon bij mij en aan staan, vreemd dus. Buiten stond inderdaad wel een zwarte volvo maar niet die van ons.
Er werd heen en weer gebeld, wij moesten nog even een kwartiertje wachten de auto zou worden omgeruild.
Na een half uur wachten nog steeds geen auto, weer gebeld. Nu werd gezegd dat er een chaufeur met onze auto onderweg was en dat het hoogstens nog 10 min. zou duren.
Na een half uur nog geen auto dus weer gebeld. Nu werd ons verteld dat onze auto geblokkeerd geparkeerd stond en dat ze hem niet weg konden rijden, met andere woorden tijdens het vorige gesprek hebben ze gewoon staan liegen tegen ons.Er zou nu contact worden opgenomen met een collega die de sleutels in zijn bezit had van de auto die onze auto blokkeerde. Ik zou binnen 10 min. worden teruggebeld. Niet dus, maar weer gebeld naar CP.
Het probleem was opgelost de auto kwam er nu echt aan, binnen een kwartier zou hij er zijn. Dit duurde echter ook weer langer maar uiteindelijk hadden we na dik twee en een half uur wachten `s nachts op Schiphol eindelijk onze auto. We moesten nog naar Friesland rijden terwijl we er al hadden kunnen zijn zonder dit onprofessioneel bedrijf.
Het enigste excuus dat ons werd geboden was sorry.
eens maar dus nooit weer.

Boyota
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2010 08:27

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Boyota »

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij worden deze auto's ook op openbare parkeerplaatsen neergezet. Ik werk in de buurt van Hoofddorp, McDonalds, en ik heb ze volgens mij vaker voorbij zien rijden. En auto's neerzetten gewoon bij de parkeerhavens daar. Uitstappen met lijstjes etc. Ze worden daarna opgehaald door collega's, en gaan direct door voor volgende auto's. Sommige auto's staan er echt weken...

Ik ga over een paar maandjes naar US voor vakantie, maar nu bedenk ik me wel.
Maargoed... ik kan me vergissen. Maar dat geeft geen goed plaatje van valet parking. ongeacht welk bedrijf.

Parkeerservice
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2010 00:38

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Parkeerservice »

Beste meneer Boyota,

Op onze site staat keurig vermeld waar ons bedrijf is gevestigd, Dus hoe kunt u nu insinueren dat onze medewerkers de auto's bij Mc Donalds parkeren? Op zo'n manier kunnen wij natuurlijk geen professioneel bedrijf runnen. Ik nodig u graag uit om eens mee te rijden met een van onze chauffeurs zodat u kunt zien hoe professioneel Central Parking te werk gaat. En hoe druk het is!

Ik wens u een fijne vakantie en als u voor een paar maanden naar Amerika vertrekt kunt u sowieso beter een taxi nemen.

Met vriendelijke groet,

P. Butler

Boyota
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2010 08:27

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Boyota »

Allereerst is het mevrouw...

Ik insinueer niets, dat maakt u ervan. Ik zeg ook niet dat het bij de McDonalds wordt geparkeerd, ik werk in de buurt ervan en zie auto's op diverse parkeerhavens neergezet worden.
Ik geef aan dat ik vaker op het bedrijven terrein bij ons en erachter auto's op deze manier neergezet zie worden, mensen zie uitstappen met lijsten om de auto heen lopen en dan weer weggaan.
Duidelijk vorm van een valet parking, gezien de auto's na een periode opgehaald worden. En ik ga niet voor een paar maanden naar Amerika, ik ga over een paar maanden naar Amerika.

Kijk, welk bedrijf het ook doet, het is een vorm van oplichterij.
Dan is het alleen des te beter aan te geven dat jullie dat absoluut niet doen en andere bedrijven dus wel! Dan hebben jullie straks nog meer klandizie!

hak0a
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:53

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door hak0a »

slechte service!! bij terugkomt vakantie stond de auto niet klaar en men wist niet waar de auto stond. alle gevens diverse malen doorgeven en men had geen idee! Cental parking komt naar mijn idee rommelig en onprof. over. na een aantal telefoontjes (hoge kosten) en ruim een uur wachten was de auto uiteindelijk gevonden. Erg vervellend na een lange reis als je naar huis wil. geen aanrader dus..

Parkeerservice
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2010 00:38

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Parkeerservice »

Beste meneer of mevrouw Hakoa,

Ik hoop dat ik uw naam goed heb geschreven, als dit uw echte naam is. Wij konden namelijk niemand vinden in ons systeem met een dergelijke naam. Deze maanden zijn extreem druk en als we honderden auto's per dag parkeren en dat wordt gedaan door hardwerkende mensen dan is het inderdaad heel vervelend als zij een fout maken. Daarom is het jammer dat u deze reactie hier plaatst en niet gewoon contact opneemt met onze service afdeling. Wij willen u namelijk graag een bos bloemen aanbieden, uw geld retour storten en een gratis herkansing aanbieden, maar dan dient u wel open en eerlijk te communiceren, op dezelfde manier als wij dat doen.

Hetzelfde geldt overigens voor mevrouw Boyota, Dank voor uw correcte opmerkingen aangaande de Nederlandse taal, maar u ontwijkt mijn uitnodiging. Die blijft overigens van kracht.

Met vriendelijke groet,

P. Butler

Gerrie55
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2010 20:57

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Gerrie55 »

Na onze zeer negatieve ervaring met Central Parking (zie mijn vorige bericht van 3 juni) ben ik deze week telefonisch benaderd door iemand van CP.
Ik kreeg oprechte excuus aangeboden en kon mijn verhaal kwijt.
Positief vind ik dat CP zelf de moeite heeft genomen om contact met mij te zoeken.

Central Parking liet weten dat ze het allemaal heel vervelend vinden en hebben aangeboden om gratis nogmaals gebruik te maken van CP, zonder verdere verplichtingen om aan te tonen dat het ook echt goed kan gaan.

Wij hebben hier echt even over moeten nadenken gezien onze vorige ervaring, maar vinden dat iedereen een tweede kans verdiend en we hebben dus besloten nogmaals gebruik te maken van de service van CP om ze in de gelegenheid te stellen te bewijzen dat ze een goed bedrijf runnen.

In sept. gaan we weer gebruik maken van CP.
U hoort nog van mij hoe onze ervaringen dan zijn geweest met CP.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door brieziet »

Beste meneer Butler,

Omdat ik dit topic ooit eens gestart ben krijg ik nog steeds meldingen als er wat geplaatst wordt, dus lees ik af en toe nog eens bij.
Ik vind het heel goed dat u dit topic in de gaten houdt en reageert op mensen die hier een klacht/opmerking plaatst, en het als een kans ziet om een gemaakte fout goed te kunnen maken.
U wilt graag dat mensen open en eerlijk met u communiceren, mag ik u dan adviseren om dit zelf ook te doen.
Met name in uw laatste reactie komt u nogal verwijtend over naar hak0a.
Dus eerst heeft men slechte service gehad, en dan krijgt men hier op het forum ook nog eens een belerend stukje van u.

* Daarom is het jammer dat u deze reactie hier plaatst en niet ewoon contact opneemt met onze service afdeling.
(overigens heeft u gelijk, men moet in eerste instantie bij u klagen om u de kans te geven het op te lossen.
De toon waarop u dit punt wil maken komt echter niet erg klantvriendelijk over)


* maar dan dient u wel open en eerlijk te communiceren

Overigens heb ik onlangs maar weer geparkeerd op P3, redelijk goedkoop (smart-parking), man, kind en bagage afgedropt bij de vertrekhal en ik op en neer om de auto weg te brengen. Binnen 20 minuten weer terug, zowel bij vertrek als aankomst, dus ook prima te doen!

Edu2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2010 20:25

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Edu2008 »

Heb in augustus geparkeerd bij dit bedrijf. Bleek na het parkeren dat ik een paar krassen op mijn dak had. Central Parking reageerde na anderhalve week en wees aansprakelijkheid af omdat het geen parkeerschade is.

Verder waren werkelijk alle instellingen in mijn auto aangepast, stoel, hoogte, lende steun, stuurinrichting, radiozenders, alles. Werkelijk onnodig om alleen te parkeren.
Heb nog enige hoop op de proffesionaliteit van het bedrijf dat ze alsnog aansprakelijkheid accepteren maar ik vrees het ergste.

chris69
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2010 19:59

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door chris69 »

KIJK UIT MET CENTRAL PARKING !!!! Waarschuwing !!!
Het lijkt mooi deze service. Maar als er teweinig personeel is sta je 1-2 uur te wachten op je auto.
Wij zijn vorig jaar met deze service in zee geaan.
Bij terugkomst van de vakantie was de telefoonlijn dood. Na een half uur bellen geprobeerd via het boekingstelefoonnummer. Toen pas iemand aan de lijn. Weer 45 min. later was de auto er eindelijk. Ruim een uur met een invalide vrouw in de regen gestaan. Donker en moeilijk te zien of de auto beschadigd was. Volgende dag bij daglicht zeer duidelijke kras op auto. Eigenaar van Central Parking wilde mbv verzekering meewerken zei hij. We mochten zelfs als tegemoedkoming nog eens een keer gratis gebruik maken van de parking service (?).
Echter op alle fronten werkt deze club tegen. Nu ruim een jaar later geeft de verzekering het op. Zelfs op aangeschreven brie :mrgreen: ven reageren ze niet. Pas op voor Central Parking!! Eigenaar noemt zich entrepeneur, maar is gewoon een afzetter. Ik heb voor belangstellende zijn prive 06-nummer!

Gerrie55
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2010 20:57

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Gerrie55 »

In mijn bericht van 3 juni heb ik laten weten dat wij nogmaals gebruik zouden maken van de service van CP nadat wij een erg vervelende ervaring hebben gehad met dit bedrijf.

CP had mij tel. benaderd, vond het allemaal heel vervelend voor ons en heeft ons aangeboden om nogmaals gebruik te maken van hun service, deze keer gratis om te bewijzen dat het ook goed kan gaan.

Toen wij op 6 sept. aankwamen bij vertrekhal 3 van schiphol konden wij vrij vlot onze auto kwijt aan één van de mensen van CP.
Ik hoefde deze keer niet lang te zoeken om een medewerker.

Nadat we bij terugkomst van onze vakantie de koffers hadden afgehaald heb ik CP gebeld en binnen tien minuten stond de auto voor ons klaar.

Wat een verschil met onze eerste ervaring met CP.
Alles werd vlot afgehandeld, prima.

thj
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2010 06:35

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door thj »

DUURDER DAN HET LIJKT EN VEEL ONGERIEF.
Er zitten nogal wat verborgen kosten in het tarief.
De dagen tellen niet per 24 uur, maar per kalenderdag. Dat betekent dat je zowel de dag waarop je reis aanvangt als die waarop deze eindigt VOLLEDIG betaalt. Dat is volstrekt onredelijk en voor Central Parking gewoon zakken vullen.
Om je auto af te leveren moet je een duur 0900 nummer bellen. Waarom geen gewoon nummer ????? Wederom is het Central Parking dat de zakken vult.
De telefonische bereikbaarheid is SLECHT. Je krijgt een automatisch bericht en na meer dan 1 minuut (je betaalt dus 2 min.!) kom je bij een volle mailbox en wordt de verbinding verbreken. Dat je niemand te pakken krijgt levert stress op en bovendien kost het je dus ook nog eens geld. Het enige wat je echter kunt doen is blijven bellen. Pas geruime tijd later en na meer dan vijf keer bellen krijg je uiteindelijk wel iemand te pakken. Dat zowel bij aanvang als einde van de reis. Bij elkaar ben je dus al gauw € 15,- kwijt aan extra kosten. Als bonus voor de slechte telefonische bereikbaarheid vult Central Parking wederom de zakken.
Uiteraard hebben we Central Parking de gelegenheid gegeven te reageren, maar tot tweemaal toe laten ze gewoon niets horen.
Waarom geen EERLIJKE tarieven en behoorlijke bereikbaarheid lijkt toch wel het minste wat gevraagd mag worden. Moet je aan dit soort mensen je auto wel toevertrouwen.

D&BB&D
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2011 14:04

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door D&BB&D »

Intussen een half jaar later sinds de laatste reactie op dit topic, zijn er geen nieuwe ervaringen bijgekomen over Central Parking? En betekent dat dat het nu eigenlijk best goed gaat of dat het onderwerp een beetje is verwaterd?

Ik ben op zoek naar een parkeerplek voor ongeveer een maand en kom er nog niet goed uit waar ik mijn auto met een goed gevoel kan neerzetten. Bij een ander onderwerp op dit forum over Holiday Car Parking werd vooral ook duidelijk waar er hele slechte ervaringen zijn, maar ik kan nog geen recente goede ervaringen over een aanbieder vinden.

Mijn huidige indrukken komen vooral van Central Parking vergeleken met andere aanbieders omdat zij behoorlijk uitgebreid vergelijken, maar ook hier staan nog niet heel veel ervaringen. En het gaat me toch vooral ook om ervaringen.

Ik ben dus op zoek naar een parkeerlocatie rond Schiphol waar mensen vooral GOEDE ervaringen mee hebben. Iemand?

Yooy
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jun 2011 13:57

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Yooy »

Beste D&BB&D,

Ik ben sinds kort op dit forum actief en net als u op zoek naar ervaringen over parkeerbedrijven rondom Schiphol. Zie ander topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 91&t=93920

Ik zie wel dat wij ons oog beiden op andere bedrijven hebben laten vallen..

Laten we hopen dat er nog nuttige reacties over ervaringen zullen langskomen!

Groet

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik gebruik CentralParking al een jaar of twee vele malen per jaar aangezien ik voor mijn werk veel in het buitenland zit. Gebruik ze dan ook als ik met gezin op vakantie ga en heb nooit ook maar één probleem gehad!

Ik herken me totaal niet in de verhalen hier. Ik heb misschien één keer iets langer moeten wachten maar dat kwam door verkeersdrukte rond Schiphol en politiecontroles op Schiphol zelf.

Het enige wat ik misschien nog verbeterd zou willen zien is de overzichtelijkheid van de plek waar je auto bij het ophalen terug wordt gebracht - dit is voor de uitgang van een parkeergarage (onder het videoscherm) en daar wordt de boel soms totaal geblokkeerd met langere wachttijden als gevolg. Ook wordt je soms wat opgejaagd door parkeer/rijks politie om je auto snel te verwijderen.

Als je gewoon, zoals de instructies zeggen, belt als je door de paspoortcontrole heen bent en naar de bagageband toe loopt, is 9 van de 10 keer je auto er binnen 5 minuten nadat jijzelf de straat over bent gestoken.

Gesloten