@ Gisela,
Jou probleem is dat opleiding bedrijfsmatige cursus is, want foto cursus voor particulieren of zo moet incl BTW zijn maar opleidingen die ook aan bedrijven word gegeven voor personeel moet je uitkijken.
Als ze dus vele bedrijven als klant hebben mogen ze Ex BTW vermelden maar dit moet wel duidelijk aangegeven worden.
Een gesprek per telefoon is nooit wettig bewijs tenzij je een bandopname van gehele gesprek zou hebben.
Dus wees voorzichtig als ze geen LOI, NTI of gelijkwaardige zijn maar vele opleidingen aan bedrijven geven.
Meestal betaalde dan de werkgever en dat is dus wel Ex BTW.
De uitzondering die dan wel is toegestaan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] In- of exclusief btw offerte????
Re: In- of exclusief btw offerte????
Het is een opleiding die zowel privé als bedrijfsmatig gegeven kan worden.
Des te meer reden om transparant te zijn naar je klanten denk ik zo.
Uit inschrijving overigens en bevestiging blijkt dat onze inschrijving een particuliere inschrijving betreft.
Er wordt dan ook nergens gerept over bedrijfsmatige zaken, (BTW nr. en dergelijke)
Het is gewoon erg jammer dat de bevestiging misleidend is want slechts en alleen de toevoeging exl. BTW achter de prijs in de orderbevestiging was genoeg geweest. Dat heeft men nagelaten.
Uit inschrijving overigens en bevestiging blijkt dat onze inschrijving een particuliere inschrijving betreft.
Er wordt dan ook nergens gerept over bedrijfsmatige zaken, (BTW nr. en dergelijke)
Het is gewoon erg jammer dat de bevestiging misleidend is want slechts en alleen de toevoeging exl. BTW achter de prijs in de orderbevestiging was genoeg geweest. Dat heeft men nagelaten.
Wegens de resultaten van de cursus zou ik niet verder gaan dan melden misleiding en pas na slagen dit bedrag terug eisen.
Als je nu lastig word weet ik niet hoe die cursus zou verlopen.
Ook is de inhoud cursus niet vermeld of de firma dus kan ik geen controle of dit legaal is of niet uitvoeren.
Als bedrijf (webwinkel) kan ik een aanvraag doen en kijken of zij zich aan de regels houden.
Als je nu lastig word weet ik niet hoe die cursus zou verlopen.
Ook is de inhoud cursus niet vermeld of de firma dus kan ik geen controle of dit legaal is of niet uitvoeren.
Als bedrijf (webwinkel) kan ik een aanvraag doen en kijken of zij zich aan de regels houden.
Dan zou ik, als ik jou was, een brief sturen waarin je stelt dat de factuur onjuist is. Het totaalbedrag wijkt af van hetgeen is overeengekomen. Dit verschil is natuurlijk de BTW. Heb het in die brief nergens over de BTW, gewoon melden dat je de factuur betwist omdat deze hoger is dan de overeenkomst. Meld tevens dat je verzoekt om een creditnota voor het verschil en dat je ondertussen alvast het overeengekomen bedrag gaat betalen. Betaal dit bedrag vervolgens dan ook echt, onder vermelding van het factuurnummer enz.Gisela schreef:Het is een opleiding die zowel privé als bedrijfsmatig gegeven kan worden.
Het is dan aan de opleidingsinstelling om verder actie te ondernemen. Schrik niet van brieven van een eventueel door hen ingeschakeld incassobureau. Stuur dit incassobureau dan een kopie (met een begeleidend schrijven) van je brief waarin je de factuur betwist. De leverancier zal uiteindelijk een rechtszaak moeten beginnen om de rest (BTW bedrag) van haar vermeende vordering te krijgen. Ik weet haast wel zeker dat je deze eventuele rechtszaak dan zult winnen. Maar ik betwijfel zeer of de leverancier het tot een rechtszaak laat komen.
De opleiding was maar 3 dagen. Het examen is ook achter de rug en ik ben geslaagd. Pas na de hele afronding kwam de faktuur. De opleiding was verder ok.
Het is dus nu eigenlijk een principekwestie over de BTW.
Het is dus nu eigenlijk een principekwestie over de BTW.
Het is zeker wettig bewijs, maar het tegenargument ligt voor de hand.stofzuigertje schreef:Een gesprek per telefoon is nooit wettig bewijs tenzij je een bandopname van gehele gesprek zou hebben.
Telefoongesprek zou ik zelf ook helemaal geen gebruik van willen maken.
Mij gaat het om art. 38. en de naleving daarvan.
Mij gaat het om art. 38. en de naleving daarvan.