LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Expedia laat ons in de regen staan!
-
Expedia laat ons in de regen staan!
Dag allemaal,
Vorige week heeft mijn vriend een weekendje voor 2 geboekt naar Berlijn.
Helemaal leuk zou je zeggen en we hadden er inderdaad veel zin in.
Via Expedia.nl had hij in Waltlitz een kamer geboekt in een klein hotelletje.
Onze creditcard gegevens zijn toen doorgegeven aan Expedia.
We kregen na het boeken een mooie mail van Expedia die doorlinkte naar een bevestigingssite van Expedia met het Expedia logo, dus wij dachten dat we helemaal safe zaten, aangezien alles erop wees dat het via Expedia zou lopen en er nergens vermeld werd dat dit niet het geval was.
Tot we bij het hotel kwamen.
Deze bleek namelijk volgeboekt te zijn! En dat was reeds 2 maanden geleden al zo! Wij hebben hier geen bericht van gehad; sterker nog, tot op heden staat dit niet op de site. In eerder instantie stond er achter onze boeking 'bevestigd' en nu staat er 'wordt verwerkt'. Nergens een bericht of mail dat onze boeking niet kan worden uitgevoerd!
Wij hebben toen meteen naar Expedia gebeld hierover met de vraag of er nog ergens een hotel was met een kamer.
Meteen nadat mijn vriend het boekingsnummer van Expedia opnoemde vertelde de lieve mevrouw aan de telefoon dat we helaas geboekt hadden bij een hotel dat niet was aangesloten bij Expedia. Het was dan wel via de site gegaan van Expedia, maar Expedia had er eigenlijk helemaal niks mee te maken.
Expedia was volgens haar dan ook nergens verantwoordelijk voor en we hadden zo gezegd 'pech'.
Op de reactie van mijn vriend dat hij pech wel een rottige woordkeuze vond voor een stel dat net 700km voor jan *** had gereisd verbeterde ze zich en vond het toen 'vervelend'.
Uiteraard ging ze even kijken of er nog hotels vrij waren...wat niet het geval bleek te zijn.
Dit telefoongesprek heeft ongeveer 15 minuten geduurd incl. 5 minuten wachttijd en een hoop tussenpozen tijdens het zoeken.
Aangezien we beiden dolgraag snel ergens wilden eten en uiteindelijk slapen besloten we dan maar zelf in de regio te gaan zoeken.
Helaas bleek de conclusie van de Expediamevrouw aanvankelijk correct te zijn.
Vele kleine en grote hotels en pensions hebben we bezocht welke allemaal vol bleken te zijn.
Na 2 uur verder te zijn en ruim 80 km in de rondte te hebben gereden besloot ik om Expedia nogmaals te bellen.
Ik kreeg hetzelfde lieve meisje aan de telefoon. En ze vond het echt echt echt heel vervelend voor ons. Echt enorm. Maar gut, ze zat daar in haar eentje, want de manager had inmiddels het gebouw al verlaten.
Nee ze kon niks voor ons doen, want in het dorpje waar we hadden geboekt was niks vrij.
Mijn antwoord daarop was: 'Als iemand boekt op 20km afstand van Berlijn, in een klein dorpje met een treinaansluiting naar Berlijn.. en dat hotel blijkt volgeboekt te zijn, dan is het toch een logische stap om niet alleen in dat dorpje te zoeken, maar ook in Berlijn zelf?!?!?!'
tsja, haar reactie sprak boekdelen; een hoop getik en geen gesproken woord. Met doodzwijgen hoopte ze denk ik een antwoord te krijgen?
Nadat ik haar na 2 minuten vroeg of ze er nog was en bevestiging kreeg kwam er weer een stilte. Ondertussen weer een hoop getik op de achtergrond.
Mijn vriend reed nog steeds met mij in de auto in de rondte op zoek naar een hotel en had er op dat moment een gevonden. Ik zat op dat moment inmiddels 20 minuten aan de telefoon met Expedia.
Mijn vriend is toen bij het hotel naar binnen gestapt en gelukkig hadden ze voor 1 nacht (vanavond) nog een kamer vrij.
Dit heb ik gemeld aan de telefoniste, maar ondertussen heb ik tegen ze gezegd dat ze haar manager moest laten terug bellen. Morgen voor 12 uur welteverstaan, want een slaapplaats voor de 2e nacht was op dat moment nog niet geregeld.
Ze vertelde me dat dat onmogelijk was, aangezien de manager maandag pas aanwezig is. Van een noodnummer heeft Expedia nog nooit gehoord, ze laten mensen liever zelf alles uitzoeken c.q. op straat slapen.
Pas nadat ik 'gedreigd' heb met het inschakelen van mijn rechtsbijstand leek het alsof ze in actie kwam, want toen had ze opeens wel een telefoonnummer waar ze hem op kon bereiken en eventueel een bericht achter kon laten...
Inmiddels hebben we dankzij de receptioniste van dit hotel een kamer kunnen boeken in een ander hotel. Helaas kost dit alles alleen al aan kamerhuur 60 euro meer dan we eigenlijk zouden betalen, maarja, het is beter dan in de auto slapen of terug rijden naar Nederland.
We hopen dus nog wat van Expedia te horen, aangezien we dit echt heel slecht van ze vinden!
Wordt vervolgd dus!
We kregen na het boeken een mooie mail van Expedia die doorlinkte naar een bevestigingssite van Expedia met het Expedia logo, dus wij dachten dat we helemaal safe zaten, aangezien alles erop wees dat het via Expedia zou lopen en er nergens vermeld werd dat dit niet het geval was.
Tot we bij het hotel kwamen.
Deze bleek namelijk volgeboekt te zijn! En dat was reeds 2 maanden geleden al zo! Wij hebben hier geen bericht van gehad; sterker nog, tot op heden staat dit niet op de site. In eerder instantie stond er achter onze boeking 'bevestigd' en nu staat er 'wordt verwerkt'. Nergens een bericht of mail dat onze boeking niet kan worden uitgevoerd!
Wij hebben toen meteen naar Expedia gebeld hierover met de vraag of er nog ergens een hotel was met een kamer.
Meteen nadat mijn vriend het boekingsnummer van Expedia opnoemde vertelde de lieve mevrouw aan de telefoon dat we helaas geboekt hadden bij een hotel dat niet was aangesloten bij Expedia. Het was dan wel via de site gegaan van Expedia, maar Expedia had er eigenlijk helemaal niks mee te maken.
Expedia was volgens haar dan ook nergens verantwoordelijk voor en we hadden zo gezegd 'pech'.
Op de reactie van mijn vriend dat hij pech wel een rottige woordkeuze vond voor een stel dat net 700km voor jan *** had gereisd verbeterde ze zich en vond het toen 'vervelend'.
Uiteraard ging ze even kijken of er nog hotels vrij waren...wat niet het geval bleek te zijn.
Dit telefoongesprek heeft ongeveer 15 minuten geduurd incl. 5 minuten wachttijd en een hoop tussenpozen tijdens het zoeken.
Aangezien we beiden dolgraag snel ergens wilden eten en uiteindelijk slapen besloten we dan maar zelf in de regio te gaan zoeken.
Helaas bleek de conclusie van de Expediamevrouw aanvankelijk correct te zijn.
Vele kleine en grote hotels en pensions hebben we bezocht welke allemaal vol bleken te zijn.
Na 2 uur verder te zijn en ruim 80 km in de rondte te hebben gereden besloot ik om Expedia nogmaals te bellen.
Ik kreeg hetzelfde lieve meisje aan de telefoon. En ze vond het echt echt echt heel vervelend voor ons. Echt enorm. Maar gut, ze zat daar in haar eentje, want de manager had inmiddels het gebouw al verlaten.
Nee ze kon niks voor ons doen, want in het dorpje waar we hadden geboekt was niks vrij.
Mijn antwoord daarop was: 'Als iemand boekt op 20km afstand van Berlijn, in een klein dorpje met een treinaansluiting naar Berlijn.. en dat hotel blijkt volgeboekt te zijn, dan is het toch een logische stap om niet alleen in dat dorpje te zoeken, maar ook in Berlijn zelf?!?!?!'
tsja, haar reactie sprak boekdelen; een hoop getik en geen gesproken woord. Met doodzwijgen hoopte ze denk ik een antwoord te krijgen?
Nadat ik haar na 2 minuten vroeg of ze er nog was en bevestiging kreeg kwam er weer een stilte. Ondertussen weer een hoop getik op de achtergrond.
Mijn vriend reed nog steeds met mij in de auto in de rondte op zoek naar een hotel en had er op dat moment een gevonden. Ik zat op dat moment inmiddels 20 minuten aan de telefoon met Expedia.
Mijn vriend is toen bij het hotel naar binnen gestapt en gelukkig hadden ze voor 1 nacht (vanavond) nog een kamer vrij.
Dit heb ik gemeld aan de telefoniste, maar ondertussen heb ik tegen ze gezegd dat ze haar manager moest laten terug bellen. Morgen voor 12 uur welteverstaan, want een slaapplaats voor de 2e nacht was op dat moment nog niet geregeld.
Ze vertelde me dat dat onmogelijk was, aangezien de manager maandag pas aanwezig is. Van een noodnummer heeft Expedia nog nooit gehoord, ze laten mensen liever zelf alles uitzoeken c.q. op straat slapen.
Pas nadat ik 'gedreigd' heb met het inschakelen van mijn rechtsbijstand leek het alsof ze in actie kwam, want toen had ze opeens wel een telefoonnummer waar ze hem op kon bereiken en eventueel een bericht achter kon laten...
Inmiddels hebben we dankzij de receptioniste van dit hotel een kamer kunnen boeken in een ander hotel. Helaas kost dit alles alleen al aan kamerhuur 60 euro meer dan we eigenlijk zouden betalen, maarja, het is beter dan in de auto slapen of terug rijden naar Nederland.
We hopen dus nog wat van Expedia te horen, aangezien we dit echt heel slecht van ze vinden!
Wordt vervolgd dus!
Re: Expedia laat ons in de regen staan!
Waltlitz??
Moet dit niet zijn:
Wandlitz
Heb je ook nog de naam van hotel?
Moet dit niet zijn:
Wandlitz
Heb je ook nog de naam van hotel?
-
Wandlitz inderdaad, hotel was RubiRosa.
Het is lang weekend ook in Duitsland, dus in Berlijn en omgeving is dan mestal alles volgeboekt.
Voor jullie vervelend, als je zo ver rijdt en overboekt is.
De klantenservice is dagelijks, 7 dagen per week, tot 23 uur beschickbar.
Morgen meteen weer bellen, en vraag om teruggebeld te worden, dan zijn de kosten voor Expedia.
suc6
Voor jullie vervelend, als je zo ver rijdt en overboekt is.
De klantenservice is dagelijks, 7 dagen per week, tot 23 uur beschickbar.
Morgen meteen weer bellen, en vraag om teruggebeld te worden, dan zijn de kosten voor Expedia.
suc6
-
We hadden verzocht om vandaag teruggebeld te worden voor 12 uur. Echter dit is niet gebeurd.
Expedia bedankt voor de belachelijk slechte service...
Maandag thuis maar eens uit gaan rekenen hoeveel dit grapje ons extra heeft gekost.
Kleine schatting van nu is +- 150 euro aan extra kosten, plus een hoop frustratie, ongemak en tijd.
Wat betreft lang weekend in duitsland en daarom veel bezette hotels: Dat kan misschien zo zijn, maar dan moeten ze ons niet wijsmaken dat het hotel waar wij hebben geboekt nog een kamer heeft terwijl dit niet het geval is.
Je laat mensen niet 700 km rijden naar een plek waar bij aankomst geen kamer vrij is.
Expedia bedankt voor de belachelijk slechte service...
Maandag thuis maar eens uit gaan rekenen hoeveel dit grapje ons extra heeft gekost.
Kleine schatting van nu is +- 150 euro aan extra kosten, plus een hoop frustratie, ongemak en tijd.
Wat betreft lang weekend in duitsland en daarom veel bezette hotels: Dat kan misschien zo zijn, maar dan moeten ze ons niet wijsmaken dat het hotel waar wij hebben geboekt nog een kamer heeft terwijl dit niet het geval is.
Je laat mensen niet 700 km rijden naar een plek waar bij aankomst geen kamer vrij is.
U kunt wel moord en brand schreeuwen, maar uit uw eigen informatie maak ik op dat u van Expedia zelf nooit een bevestiging ontvangen heeft van een boeking. Het lijkt mij dan ook niet dat u Expedia verantwoordelijk kunt houden hiervoor.In eerder instantie stond er achter onze boeking 'bevestigd' en nu staat er 'wordt verwerkt'. Nergens een bericht of mail dat onze boeking niet kan worden uitgevoerd!
Waarom u er zo maar van uit ging dat alles in orde was en u uw hotel gereserveerd had is mij dan ook een raadsel.
Deze gedachtengang is echter volledig voor eigen rekening (letterlijk en figuurlijk).
Bent u wel eens eerder op reis geweest? Het komt over alsof u problemen hebt om uw eigen zaken te regelen als u "in den vreemde" vertoeft.
Wilt u dat wel? Nee, dan is het misschien beter dichter bij huis te blijven.
Merkwaardig ook dat u de tijd die u kunt besteden aan uw weekendje weg (genieten!), verspilt aan het dichten van een (uitgebreid) klaagschrift op dit forum.
Tsja, 't is maar waar u uw prioriteiten legt.
-
Beste Gerland,
bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat mijn openingspost voor je wellicht te lang is geweest waardoor je enkele dingen gemist hebt. Het stuk waarin staat dat we van Expedia een bevestigingsmail hebben gehad bijvoorbeeld.
Ik kan je vertellen dat we uiteraard genieten van ons weekendje weg. Echter betekent dat niet dat we niet voor het slapen gaan/tijdens het verhuizen naar het andere hotel (want we konden immers geen hotel voor 2w nachten vinden) op internet kunnen of mogen om te kijken of Expedia inmiddels heeft gereageerd.
Verder wil ik je wel even melden dat ik jouw reactie en conclusie zeer aanvallend en ongepast vond, te meer omdat uit je posting blijkt dat je leesvaardigheid je in het lezen van mijn posting in de steek heeft gelaten.
Ik zou je dan ook willen vragen om enkel nog te reageren indien je een gelijke ervaring of tips voor ons hebt. Of op zn minst de posting goed hebt doorgelezen/begrepen.
bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat mijn openingspost voor je wellicht te lang is geweest waardoor je enkele dingen gemist hebt. Het stuk waarin staat dat we van Expedia een bevestigingsmail hebben gehad bijvoorbeeld.
Ik kan je vertellen dat we uiteraard genieten van ons weekendje weg. Echter betekent dat niet dat we niet voor het slapen gaan/tijdens het verhuizen naar het andere hotel (want we konden immers geen hotel voor 2w nachten vinden) op internet kunnen of mogen om te kijken of Expedia inmiddels heeft gereageerd.
Verder wil ik je wel even melden dat ik jouw reactie en conclusie zeer aanvallend en ongepast vond, te meer omdat uit je posting blijkt dat je leesvaardigheid je in het lezen van mijn posting in de steek heeft gelaten.
Ik zou je dan ook willen vragen om enkel nog te reageren indien je een gelijke ervaring of tips voor ons hebt. Of op zn minst de posting goed hebt doorgelezen/begrepen.
Twinsangel schreef:Beste Gerland,
Jammer voor jullie!
Geen moord of brand schreeuwen, maar gewoon maandag jou tanden laten zien!
Wat de reactie van de heer Gerland betreft, daar moet je wat langer hier op het forum zijn, om deze antwoorden te begrijpen!
Lees "te negeren".
Beste Twinsangel,
Gelukkig bepaal ik zelf nog altijd wanneer ik reageer.
Dergelijke ervaringen en tips heb ik helaas niet voor jullie. Waarschijnlijk omdat ik voordat ik op reis ga aan de bel trek als ik niet 100% zeker weet dat alles in orde is.
Dat u ervoor kiest dat niet te doen, is natuurlijk uw goed recht.
Naar aanleiding van het feit dat u mijn leesvaardigheid in twijfel trekt, heb ik nogmaals de moeite genomen mij door uw ellenlange en weinig samenhang vertonende frustraties te worstelen.
U kunt dan nu wel stellen dat u van Expedia een bevestigingsmail ontvangen hebt, aanvankelijk gaf u dat niet aan, ik citeer:
En dan verwacht u dat ik dit lees als "dat we van Expedia een bevestigingsmail hebben gehad".
Het lijkt er bovendien op dat u een wat afwijkende definitie hanteert van het begrip "bevestigingsmail". Voor de meeste mensen is dat een mail, met daarin de ondubbelzinnige tekst dat er een reservering heeft plaatsgevonden.
U geeft bovendien zelf aan dat de meest actuele status van uw boeking "wordt verwerkt" is. Hoezo bevestiging?
Kortom u heeft geen bewijs van uw reservering, en u heeft er ook nooit voor gezorgd dat u die in handen kreeg.
Wellicht dat Expedia coulancehalve nog iets voor u wil betekenen. Als u zich tegenover Expedia op dezelfde wijze manifesteert als op dit forum acht ik die kans echter klein.
Succes met uw strijd!
P.S. Vergeet niet te genieten van uw vrije dagen!
Dergelijke ervaringen en tips heb ik helaas niet voor jullie. Waarschijnlijk omdat ik voordat ik op reis ga aan de bel trek als ik niet 100% zeker weet dat alles in orde is.
Naar aanleiding van het feit dat u mijn leesvaardigheid in twijfel trekt, heb ik nogmaals de moeite genomen mij door uw ellenlange en weinig samenhang vertonende frustraties te worstelen.
U kunt dan nu wel stellen dat u van Expedia een bevestigingsmail ontvangen hebt, aanvankelijk gaf u dat niet aan, ik citeer:
"Een mooi mail die doorlinkte naar een bevestigingssite". Wat is een bevestigingssite? Moet bevestiging daar nog plaatsvinden wellicht? Wat stond er op die site? U vertelt het ons allemaal niet.We kregen na het boeken een mooie mail van Expedia die doorlinkte naar een bevestigingssite van Expedia met het Expedia logo, dus wij dachten dat we helemaal safe zaten, aangezien alles erop wees dat het via Expedia zou lopen en er nergens vermeld werd dat dit niet het geval was.
En dan verwacht u dat ik dit lees als "dat we van Expedia een bevestigingsmail hebben gehad".
Het lijkt er bovendien op dat u een wat afwijkende definitie hanteert van het begrip "bevestigingsmail". Voor de meeste mensen is dat een mail, met daarin de ondubbelzinnige tekst dat er een reservering heeft plaatsgevonden.
U geeft bovendien zelf aan dat de meest actuele status van uw boeking "wordt verwerkt" is. Hoezo bevestiging?
Kortom u heeft geen bewijs van uw reservering, en u heeft er ook nooit voor gezorgd dat u die in handen kreeg.
Wellicht dat Expedia coulancehalve nog iets voor u wil betekenen. Als u zich tegenover Expedia op dezelfde wijze manifesteert als op dit forum acht ik die kans echter klein.
Succes met uw strijd!
Hallo Gerland,gerland schreef:Beste Twinsangel,
U kunt dan nu wel stellen dat u van Expedia een bevestigingsmail ontvangen hebt, aanvankelijk gaf u dat niet aan, ik citeer:"Een mooi mail die doorlinkte naar een bevestigingssite". Wat is een bevestigingssite? Moet bevestiging daar nog plaatsvinden wellicht? Wat stond er op die site? U vertelt het ons allemaal niet.We kregen na het boeken een mooie mail van Expedia die doorlinkte naar een bevestigingssite van Expedia met het Expedia logo, dus wij dachten dat we helemaal safe zaten, aangezien alles erop wees dat het via Expedia zou lopen en er nergens vermeld werd dat dit niet het geval was.
Succes met uw strijd!
Wellicht kent u me niet, maar ik mag hier graag lezen. Uw manier van reageren valt -op een negatieve manier- op. Het kan natuurlijk zijn dat u nog nooit via internet een reis geboekt heeft. Doorgaans is het namelijk zo dat u na betaling een mail krijgt met de bevestiging dat u betaald heeft en daarmee dus ook beide partijen aan hun verplichtingen voldaan hebben. Uit Twinsangel haar verhaal blijkt dat ze dus zo een mail hebben gekregen, of dat deze mail alszijnde een bevestigingsmail beschouwd kan worden.
Een 'bevestigingssite' kunt u dan wellicht beter zien als een website waarop bovenstaande gegevens (creditcardnummer, aantal overnachtingen, hotel etc) bevestigd worden, dit eventueel in plaats van een mail. Hierop staat ook alle benodigde informatie. Als ik zo een mailtje zou krijgen, en de boekingsstatus staat op 'bevestigd', kan ik er toch redelijkerwijs vanuit gaan dat mijn boeking ook goed is doorgekomen cq. verwerkt is.
Ik hoop dat ik nu nog even de tijd krijg om inhoudelijk te reageren op een aantal zinnen uit uw verhaal:
Op dergelijk fora is het m.i. heel normaal om niet te reageren als u geen nuttige bijdrage heeft. Dit voorkomt discussies en andere vervelende (vervuilende) posts.Gelukkig bepaal ik zelf nog altijd wanneer ik reageer.
Wellicht kunt u het zich niet voorstellen (u komt namelijk vrij koel over) maar mensen kunnen behoorlijk gefrustreerd worden wanneer ze verwachten lekker op vakantie te kunnen, maar waar vervolgens blijkt dat het hotel reeds volgeboekt is. Als dan vervolgens iemand nog reageert met het feit dat Twingsangel en haar aanhang 'pech' hebben lijkt me dit enorm frustrerend. Ik vind dit verhaal dan ook totaal niet raar.Kortom u heeft geen bewijs van uw reservering, en u heeft er ook nooit voor gezorgd dat u die in handen kreeg.
Mvg,
Frank.
FrankHF,
Met waardering heb ik uw bijdrage gelezen.
Ik kan u verzekeren dat ik regelmatig accomodatie boek via internet.
Op basis van die ervaring bevat een bevestigingsmail de bevestiging van wat ik geboekt heb. Zo'n bevestiging bevat dan bijv. een reserveringsnummer en kun je bijvoorbeeld uitprinten en meenemen naar de accomodatie als je gaat inchecken.
Uit het verhaal van Twinsangel blijkt nergens dat een dergelijk bewijs van reservering in bezit is van Twinsangel.
Deze invulling is geheel voor uw rekening en blijkt niet uit het eerste verhaal van Twinsangel.
Na toelichting van Twinsangel, die volkomen ten onrechte stelt dat mijn leesvaardigheid te wensen over laat, weten we inmiddels dat ze een mail ontvangen heeft met een link naar een bepaalde website waarop kennelijk de status van haar boeking te raadplegen is. Ze geeft ook aan dat de meest actuele status "wordt verwerkt" is. Aantonen dat Expedia haar op enig moment heeft bevestigd dat haar reservering in orde is, kan ze echter niet.
Uw suggestie dat mijn bijdrage niet nuttig zou zijn met consequenties voor het wel of niet reageren, vind ik stuitend arrogant.
Wie bent u dan wel om daarover te oordelen?
Ik kan u verzekeren dat ik alleen reageer als ik er van overtuigd ben dat ik een "nuttige bijdrage" kan leveren in een topic. Dat is ook in dit topic het geval geweest (ik licht dat desgewenst graag toe). In tegenstelling tot de opvatting die u mogelijk huldigt, betekent dat voor mij niet automatisch dat ik meehuil met Twinsangel, dat ik Twinsangel naar de mond praat of dat ik de behoefte heb om ontbrekende delen in haar verhaal zelf maar aan te vullen op die wijze die het best in haar kraam te pas komt.
De vraag is: hoe ga je daarmee om?
Mensen die in mindere mate bereid zijn ook te kijken naar het eigen gedrag en daar lering uit te trekken (maar in plaats daarvan tijdens hun vakantie vol zelfbeklag "los gaan" op een internetforum), zullen vaker met dit soort teleurstellingen te maken krijgen, dan mensen die daar anders mee om (leren) gaan.
Ik ben graag behulpzaam om "gedupeerden" tot bovenstaand inzicht te brengen.
Vervelend om te lezen wellicht, maar daarom nog niet minder nuttig.
Op basis van die ervaring bevat een bevestigingsmail de bevestiging van wat ik geboekt heb. Zo'n bevestiging bevat dan bijv. een reserveringsnummer en kun je bijvoorbeeld uitprinten en meenemen naar de accomodatie als je gaat inchecken.
Uit het verhaal van Twinsangel blijkt nergens dat een dergelijk bewijs van reservering in bezit is van Twinsangel.
.Uit Twinsangel haar verhaal blijkt dat ze dus zo een mail hebben gekregen, of dat deze mail alszijnde een bevestigingsmail beschouwd kan worden.
Deze invulling is geheel voor uw rekening en blijkt niet uit het eerste verhaal van Twinsangel.
Na toelichting van Twinsangel, die volkomen ten onrechte stelt dat mijn leesvaardigheid te wensen over laat, weten we inmiddels dat ze een mail ontvangen heeft met een link naar een bepaalde website waarop kennelijk de status van haar boeking te raadplegen is. Ze geeft ook aan dat de meest actuele status "wordt verwerkt" is. Aantonen dat Expedia haar op enig moment heeft bevestigd dat haar reservering in orde is, kan ze echter niet.
U mag natuurlijk vinden dat mijn bijdrage "niet nuttig" is (lees: niet in de kraam van Twinsangel te pas komt). Zeg dat dan gewoon en onderbouw dat liefst ook.Op dergelijk fora is het m.i. heel normaal om niet te reageren als u geen nuttige bijdrage heeft. Dit voorkomt discussies en andere vervelende (vervuilende) posts.
Uw suggestie dat mijn bijdrage niet nuttig zou zijn met consequenties voor het wel of niet reageren, vind ik stuitend arrogant.
Ik kan u verzekeren dat ik alleen reageer als ik er van overtuigd ben dat ik een "nuttige bijdrage" kan leveren in een topic. Dat is ook in dit topic het geval geweest (ik licht dat desgewenst graag toe). In tegenstelling tot de opvatting die u mogelijk huldigt, betekent dat voor mij niet automatisch dat ik meehuil met Twinsangel, dat ik Twinsangel naar de mond praat of dat ik de behoefte heb om ontbrekende delen in haar verhaal zelf maar aan te vullen op die wijze die het best in haar kraam te pas komt.
U zult het misschien niet geloven, maar ik kan mij heel goed een voorstelling maken hoe mensen zich voelen bij tegenvallers in een vakantie waarop men zich verheugd heeft.Wellicht kunt u het zich niet voorstellen (u komt namelijk vrij koel over) maar mensen kunnen behoorlijk gefrustreerd worden wanneer ze verwachten lekker op vakantie te kunnen, maar waar vervolgens blijkt dat het hotel reeds volgeboekt is. Als dan vervolgens iemand nog reageert met het feit dat Twingsangel en haar aanhang 'pech' hebben lijkt me dit enorm frustrerend. Ik vind dit verhaal dan ook totaal niet raar.
Mensen die in mindere mate bereid zijn ook te kijken naar het eigen gedrag en daar lering uit te trekken (maar in plaats daarvan tijdens hun vakantie vol zelfbeklag "los gaan" op een internetforum), zullen vaker met dit soort teleurstellingen te maken krijgen, dan mensen die daar anders mee om (leren) gaan.
Beste gerland,
Ik zal nogmaals reageren op je stellingen,
Zoals ik uit Twingsangel haar verhaal kan lezen heeft ze een bevestiging gehad en was alles ver ogenschijndelijk via Expedia geregeld. Hoeveel meer bevestiging wilt u hebben? Ik mag er van uit gaan dat Twingsangel voldoende 'internetervaring' heeft (Ja beste Gerland, dit is een aanname) om een dergelijke reis en de bevestiging hiervan op de juiste manier te interpreteren.
Uiteraard ben ik het ermee eens dat mensen vaker naar hun eigen (wellicht onbewuste) gedrag moeten kijken.
Ik zal nogmaals reageren op je stellingen,
Uit Twinsangel haar verhaal kan ik goed opmaken dat zij een bevestiging heeft ontvangen. Of dit nu een website is met de gegevens of een mail, feit blijft dat ze een bevestiging hebben gehad en dat hun boekingsstatus op 'bevestigd' stond.gerland schreef:FrankHF,
De status nadat ze aankwamen stond op 'word verwerkt'. Uiteraard is het exacte tijdstip natuurlijk gissen maar als de status op 'Bevestigd' zou staan zou ik niet elk moment meer controleren of ze status veranderd. Zie verder hierbovenUit het verhaal van Twinsangel blijkt nergens dat een dergelijk bewijs van reservering in bezit is van Twinsangel..Uit Twinsangel haar verhaal blijkt dat ze dus zo een mail hebben gekregen, of dat deze mail alszijnde een bevestigingsmail beschouwd kan worden.
Op dergelijk fora is het m.i. heel normaal om niet te reageren als u geen nuttige bijdrage heeft. Dit voorkomt discussies en andere vervelende (vervuilende) posts.
Uit de reacties van diverse personen hierboven. Daarbij vind ik uw reactie niet nuttig. De redenen hiervoor heb ik, m.i., reeds uiteen gezet in mijn vorige reply. Mocht u hier een samenvatting van wensen, of dingen uitgelegd hebben hoor ik het graag.U mag natuurlijk vinden dat mijn bijdrage "niet nuttig" is (lees: niet in de kraam van Twinsangel te pas komt). Zeg dat dan gewoon en onderbouw dat liefst ook.
Uiteraard is het niet de bedoeling dat u direct 'meehuilt' met het verhaal van een ander. Echter; inleven en goed lezen is dit wel. Ook u dient opbouwend commentaar te geven in plaats van botweg uit te gaan van het slechte. Dit zijn echter persoonlijke opvattingen. Ik zou niet zomaar tegen de eerste de beste vreemdeling op deze wijze van leer trekken.Ik kan u verzekeren dat ik alleen reageer als ik er van overtuigd ben dat ik een "nuttige bijdrage" kan leveren in een topic. Dat is ook in dit topic het geval geweest (ik licht dat desgewenst graag toe). In tegenstelling tot de opvatting die u mogelijk huldigt, betekent dat voor mij niet automatisch dat ik meehuil met Twinsangel, dat ik Twinsangel naar de mond praat of dat ik de behoefte heb om ontbrekende delen in haar verhaal zelf maar aan te vullen op die wijze die het best in haar kraam te pas komt.
[/quote]U zult het misschien niet geloven, maar ik kan mij heel goed een voorstelling maken hoe mensen zich voelen bij tegenvallers in een vakantie waarop men zich verheugd heeft.Wellicht kunt u het zich niet voorstellen (u komt namelijk vrij koel over) maar mensen kunnen behoorlijk gefrustreerd worden wanneer ze verwachten lekker op vakantie te kunnen, maar waar vervolgens blijkt dat het hotel reeds volgeboekt is. Als dan vervolgens iemand nog reageert met het feit dat Twingsangel en haar aanhang 'pech' hebben lijkt me dit enorm frustrerend. Ik vind dit verhaal dan ook totaal niet raar.
Zoals ik uit Twingsangel haar verhaal kan lezen heeft ze een bevestiging gehad en was alles ver ogenschijndelijk via Expedia geregeld. Hoeveel meer bevestiging wilt u hebben? Ik mag er van uit gaan dat Twingsangel voldoende 'internetervaring' heeft (Ja beste Gerland, dit is een aanname) om een dergelijke reis en de bevestiging hiervan op de juiste manier te interpreteren.
Uiteraard ben ik het ermee eens dat mensen vaker naar hun eigen (wellicht onbewuste) gedrag moeten kijken.