Zijn er meer mensen wiens xs4all voip account is ge-hacked en gebruikt om 0900 nummers te bellen?
Net terug van vakantie: internet account en voip afgesloten. Blijkt tijdens afwezigheid misbruik van gemaakt. Op zich prima actie van xs4all om de accounts te disablen. Jammer genoeg zou meer informatie in een e-mail moeten staan, waar ik echter door het afsluiten van mijn account niet bij kan! Helpdesk bellen: alleen de abuse afdeling weet wat er precies aan de hand is, maar die is pas maandag weer open... Tot dan dus in ieder geval geen telefoon!
Aangezien alle pc's uit stonden, en op de router geen uitgaande calls zijn gemaakt, moet er via servers van xs4all gebeld zijn of (voip) wachtwoorden gestolen.
Benieuwd of alleen mij dit is overkomen, of dat het een grootschaliger probleem is?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] (xs4all) voip ge-hacked?
Re: (xs4all) voip ge-hacked?
lugtjes,
Ik weet nog niet helemaal wat er gebeurd is, maar blijkbaar is er wel iets bij xs4all met een voip aan de hand. Bij mij zijn er twee voip nummers aangevraagd (onbekent door wie) daarop heeft abuse besloten mijn hoofd mail account af te sluiten. Hierover hebben ze ook een mail gestuurd naar, inderdaad mijn hoofd mail account. Uiteindelijk ben ik nu al de 3de dag bezig om weer toegang te krijgen tot mijn e-mail.
En dan nog kijken hoe het mogelijk is dat er twee voip nummers zijn aangevraagd en hoe ik daar weer vanaf kom..
Ik weet nog niet helemaal wat er gebeurd is, maar blijkbaar is er wel iets bij xs4all met een voip aan de hand. Bij mij zijn er twee voip nummers aangevraagd (onbekent door wie) daarop heeft abuse besloten mijn hoofd mail account af te sluiten. Hierover hebben ze ook een mail gestuurd naar, inderdaad mijn hoofd mail account. Uiteindelijk ben ik nu al de 3de dag bezig om weer toegang te krijgen tot mijn e-mail.
En dan nog kijken hoe het mogelijk is dat er twee voip nummers zijn aangevraagd en hoe ik daar weer vanaf kom..
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 mei 2010 08:50
Re: (xs4all) voip ge-hacked?
Ook ik ben "slachtoffer" geworden van een hackpoging van mijn VOIP. Wat ik erg vervelend vind is dat XS4all je wil doen geloven dat het aan "jouw" kant is veroorzaakt maar ook ik ben er van overtuigd dat dat niet het geval is.
Laat XS4all er dan ook ruiterlijk voor uitkomen dat het (een van) hun servers is die gehacked wordt en de overlast voor de klant zoveel mogelijk beperken.
Mijn ervaring is dat dit niet doordringt. In de eerste plaats heb ik zelf moeten ontdekken dat mijn telefoon niet meer werkte en dat ik niet meer kon inloggen op mijn mailbox. Pas toen ik een helpdeskmedewerker aan de lijn kreeg, werd mij duidelijk wat er aan de hand was. Ik werd echter verplicht om AL mijn wachtwoorden van ALLE voipnummers te wijzigen en ook de PIN codes te veranderen! Bovendien mocht ik nergens hetzelfde wachtwoord gebruiken en ook het wachtwoord van mijn hoofdaccount moest worden aangepast. Ik hoef niet uit te leggen dat dit bijna onbegonnen werk is en alleen maar mogelijk is met een zeer nauwkeurige registratie. Dit laatste is volgens mij een groter risico dan 1 goed wachtwoord voor alle nummers maar daarover kan je van mening verschillen.
Echter het ging natuurlijk mis. Nog een keer de helpdesk gebeld. Toen bleek dat het wachtwoord van het hoofdaccount en dat van de hoofd mailbox aan elkaar gelijk waren en dit leidt pas echt tot verwarring. Toen ook dat was opgelost, dacht ik te kunnen inloggen en bellen maar nee hoor.
Nog een keer de helpdesk aan de lijn. Ik moest een uur wachten voordat de servers waren gesynchroniseerd. Je raad het al; Na anderhalf uur nog niks.
Weer de helpdesk aan de lijn. Daar kreeg ik te horen dat alleen de afdeling abuse de zaak kon unlocken en dat zij niet (meer) aanwezig waren.
Ik moet het nu dus vier dagen zonder telefoon stellen en kan even zo lang niet mijn mailbox uitlezen. Ook kan ik geen mail versturen via de SMTP server van XS4all.
Om een lang verhaal kort te maken, ik ben al meer dan 10 jaar zeer tevreden over XS4all maar dat wordt nu wel enigszins getemperd. Ik vind het belachelijk dat een probleem, waarvan de oorzaak volgens mij in de eigen organisatie ligt, wordt afgewenteld op de klant en dat XS4all doet alsof het allemaal in het belang van de klant is.
Een wachttijd van vier dagen voordat het probleem kan worden opgelost is onaanvaardbaar. Als je de klant bovendien zo lang aan het lijntje houdt met helpdeskperikelen waardoor je in een periode terechtkomt dat de abuse afdeling er niet meer is, zonder dat daar op voorhand melding van wordt gemaakt, vind ik buitengewoon slordig.
XS4all laat hier meer dan een steekje vallen en mag er nog wel 100 reclamespotjes aan wijden voordat het gedeukte imago weer is opgevijzeld. Als het aan mij ligt worden zij volgend jaar niet opnieuw uitgeroepen tot de beste provider. Misschien is de "minst slechte" wel een betere titel.
Bertus Postema.
Laat XS4all er dan ook ruiterlijk voor uitkomen dat het (een van) hun servers is die gehacked wordt en de overlast voor de klant zoveel mogelijk beperken.
Mijn ervaring is dat dit niet doordringt. In de eerste plaats heb ik zelf moeten ontdekken dat mijn telefoon niet meer werkte en dat ik niet meer kon inloggen op mijn mailbox. Pas toen ik een helpdeskmedewerker aan de lijn kreeg, werd mij duidelijk wat er aan de hand was. Ik werd echter verplicht om AL mijn wachtwoorden van ALLE voipnummers te wijzigen en ook de PIN codes te veranderen! Bovendien mocht ik nergens hetzelfde wachtwoord gebruiken en ook het wachtwoord van mijn hoofdaccount moest worden aangepast. Ik hoef niet uit te leggen dat dit bijna onbegonnen werk is en alleen maar mogelijk is met een zeer nauwkeurige registratie. Dit laatste is volgens mij een groter risico dan 1 goed wachtwoord voor alle nummers maar daarover kan je van mening verschillen.
Echter het ging natuurlijk mis. Nog een keer de helpdesk gebeld. Toen bleek dat het wachtwoord van het hoofdaccount en dat van de hoofd mailbox aan elkaar gelijk waren en dit leidt pas echt tot verwarring. Toen ook dat was opgelost, dacht ik te kunnen inloggen en bellen maar nee hoor.
Nog een keer de helpdesk aan de lijn. Ik moest een uur wachten voordat de servers waren gesynchroniseerd. Je raad het al; Na anderhalf uur nog niks.
Weer de helpdesk aan de lijn. Daar kreeg ik te horen dat alleen de afdeling abuse de zaak kon unlocken en dat zij niet (meer) aanwezig waren.
Ik moet het nu dus vier dagen zonder telefoon stellen en kan even zo lang niet mijn mailbox uitlezen. Ook kan ik geen mail versturen via de SMTP server van XS4all.
Om een lang verhaal kort te maken, ik ben al meer dan 10 jaar zeer tevreden over XS4all maar dat wordt nu wel enigszins getemperd. Ik vind het belachelijk dat een probleem, waarvan de oorzaak volgens mij in de eigen organisatie ligt, wordt afgewenteld op de klant en dat XS4all doet alsof het allemaal in het belang van de klant is.
Een wachttijd van vier dagen voordat het probleem kan worden opgelost is onaanvaardbaar. Als je de klant bovendien zo lang aan het lijntje houdt met helpdeskperikelen waardoor je in een periode terechtkomt dat de abuse afdeling er niet meer is, zonder dat daar op voorhand melding van wordt gemaakt, vind ik buitengewoon slordig.
XS4all laat hier meer dan een steekje vallen en mag er nog wel 100 reclamespotjes aan wijden voordat het gedeukte imago weer is opgevijzeld. Als het aan mij ligt worden zij volgend jaar niet opnieuw uitgeroepen tot de beste provider. Misschien is de "minst slechte" wel een betere titel.
Bertus Postema.
Re: (xs4all) voip ge-hacked?
Ik heb net een bericht geplaatst, wat hetzelfde probleem is.
Kunnen we in contact komen om samen sterk te staan.
Ik wist van niets en nu moet ik al het mogelijke doen om te bewijzen dat ik het niet gedaan heb. 1245.00 Euro ! Ik moet er niet aan denken als het mensen met een uitkering of die net rond kunne komen zou overkomen.
Mensen reageer a.u.b.
Graag reakties a.u.b.
Kunnen we in contact komen om samen sterk te staan.
Ik wist van niets en nu moet ik al het mogelijke doen om te bewijzen dat ik het niet gedaan heb. 1245.00 Euro ! Ik moet er niet aan denken als het mensen met een uitkering of die net rond kunne komen zou overkomen.
Mensen reageer a.u.b.
Graag reakties a.u.b.