Daar zijn de klanten van DSB dus nooit opgewezen, mochten zij die bijprodukten niet afsluiten dan ging het krediet niet door . Daar heeft Radar diverse uitzendingen aanbesteed.
Ho... ik heb nooit gezegd dat de klanten van DSB wel hierop gewezen zijn.
Eerst ging de discussie over de curator. Zover als ik kan zien is deze prima voor zijn taak berekend. Hij is de functionele tegenspeler van de gedupeerden (debiteuren) en niet hun bondgenoot, en zoek dus ook niet een innige samenwerking met de curatoren.
Verder werd er gesteld dat alle DSB-contracten nietig zijn. Dit is veel te voorbarig en daarmee dus aperte onzin, en dient met gerechtelijke uitspraken te worden aangetoond. Deze laatste heb ik nog niet gezien.
Het is in dat kader dus zeer gevaarlijk om te stoppen met betalen, want stel je eens voor dat je contract niet nietig is, dan is het direct in zijn geheel opeisbaar wegens de ontstane achterstand.
Daarmee zeg ik echt niet dat de DSB-bank correct heeft gehandeld, integendeel , het waren een stelletje boeven ( evenals Abnamro, Rabo, Fortis, Ing, etc .. overigens ). Echter, het is verstandig om hier een solide weg te bewandelen en je niet te laten leiden door opportunisten (in te huren a Euro 48,-per krediet )