LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
chris012
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2010 18:16

BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door chris012 »

Hallo Forum
Na ca. 4 maanden in gebruik te zijn geweest heeft mijn Herman den Blijker blikopener van Blokker (€ 7,99) de geest gegeven. Snijvlakken tollen over blik nadat de blikopener in het blik is geduwd. Snijdt eerst ca 1/2 cm daarna niets meer. Aankoopbon weg. In de winkel willen ze mij alleen helpen als ik de aankoopbon kan laten zien. Blikopeners van Herman den Blijker worden (werden) alleen bij Blokker verkocht, dus de opener is werkelijk bij Blokker gekocht. Mag dit zo maar ? Wie heeft dezelfde ervaring bij Blokker met de blikopener

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Blikopeners van Herman den Blijker worden (werden) alleen bij Blokker verkocht, dus de opener is werkelijk bij Blokker gekocht. Mag dit zo maar ?
Ja hoor het is geen enkel probleem dat deze blikopeners alleen bij de Blokker worden verkocht ... :mrgreen:

Krul1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2010 16:16

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door Krul1983 »

Wat verwacht je van een blikopener van 8 euro??

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Krul1983 schreef:Wat verwacht je van een blikopener van 8 euro??
Dat die blikken openmaakt toch !?
Of het nu een blikopener is van 1 euro of van 20 euro.

Toolboy

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door Toolboy »

Heb alhier al jaren de blikopener in huis ,De goedkoopste die zelfs bij elke super in de schappen ligt.Volgens mij betaalde ik daar 5 jr geleden 2.99 euro voor.
Gebruik deze nog elke dag.
Als je een hype blikopener koopt met een commercieele naam eraan gegeven mag je daar ook wat van verwachten.
TS terug brengen en een vervangende eisen zou ik zeggen.

T

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door Rickyman »

Ondanks dat ze de opener alleen bij Blokker verkopen kan ik me voorstellen dat ze de bon graag willen zien/hebben. Is de opener binnen 1e zes maanden of al ver daarbuiten.
We willen allemaal graag een beroep doen op de garantie maar zijn niet zorgvuldig met onze bonnen , want in heel veel topics is de koper de bon kwijt en is dan verbaasd geen service te krijgen. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit in uw geval ook zo is gegaan maar het blijkt realiteit helaas
Rickyman

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door BBCS »

Rickyman schreef:We willen allemaal graag een beroep doen op de garantie maar zijn niet zorgvuldig met onze bonnen , want in heel veel topics is de koper de bon kwijt en is dan verbaasd geen service te krijgen.
En de winkeliers doen dat echt niet zonder reden.

De andere kant van het verhaal is dat er toch veel mensen zijn die de boel oplichten, waardoor de winkelieren met een enorme kostenpost zitten.

En om dat een halt toe te roepen, geven ze die service niet meer.

Met dank aan die consumenten die zo nodig de boel moeten belazeren.

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door VanTels »

Wellicht kunt u door middel van uw pinbetaling de aankoopdatum aantonen.
Een pinbetaling of iemand die bevestigd dat u de blikopener daar gekocht hebt is voldoende.

anne15erf
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 dec 2009 23:34

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door anne15erf »

Ik werk bij blokker (al 5 jaar) en officieel mogen wij bankafschriften niet meer als bon laten gelden en dus kan daar ook geen garantie op worden verhaald, maar als ik u was zou ik het toch zeker proberen u weet maar nooit. Helaas kunnen wij zonder bon inderdaad niks, geen bon is geen garantie.

stofzuigertje

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Koop een nieuwe en over enkele weken lever je de oude kapotte in en vraag je geld terug!
Zo heb je wel een goede en het model is hetzelfde dus kunnen zijn niet aantonen hoe oud deze is, tenzij je de winkel treft die hier zat mee te lezen....

anne15erf
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 dec 2009 23:34

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door anne15erf »

Haha oh dat maakt mij niet uit hoor... ik krijg toch geen winst uitkering:P en waarschijnlijk ben ik het toch al wel weer vergeten dan...

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nou dan even een andere reactie, Herman heeft zijn naam hier aan verbonden, ook mijn blikopener sprong uit elkaar, Blokker, ondanks de bon, vergoede deze niet!
Knoflook pers, ach, zal ik maar over zwijgen, peper en zout molen van Herman?

Blokker doet er niets aan, terwijl je ze daar alleen maar kan kopen, dus met of zonder bon, blokker doet er niets aan! Messen liggen wel lekker in de hand, maar na twee maanden moet je echt wel gaan slijpen!

Nou weer een illusie armer, Blokker verkoopt troep!
En sorry Herman, jij moet achter je naam staan voor de troep die verkocht wordt!

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Het programma heet niet voor niks Herry in de Keuken ... :mrgreen:

stofzuigertje

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De garantie van Blokker is per winkel sterk verschillend.
U hoeft dit niet in winkel van aankoop te regelen.

Ikea heeft meestal betere spullen, wel iets duurder en ook betere garantie/coulance regeling.

Mijn LIDL blik opener is helaas al 7 jaren oud en helaas niet meer verkrijgbaar, goede grip en opende zonder scherpe randen en houd zelfs het deksel vast!
Ik laat de handgreep pas los boven afvalbak en het blikje is minder scherp dan normaal.
Alleen opende deze niet de bovenkant maar zijkant dus iets andere constructie.
Dus goed en goedkoop kan wel, maar helaas nooit meer gezien!

anne15erf
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 dec 2009 23:34

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door anne15erf »

Kaarsje89, dat is niet altijd waar hoor ik weet bij mijn filiaal worden ook gewoon herman den blijker spullen vergoed (nou ja meestal gewoon een nieuwe mee) als er een bon is en binnen een redelijke tijd het product stuk gaat.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door crazyme »

Deze blikopener gaat bij Blokker uit collectie. Dat zal vast een reden hebben....

muister
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2010 20:56

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door muister »

Beste mensen, weet dat de consument ook PLICHTEN heeft. Kassabon is je bewijs van aankoop(datum en prijs). Je mag je zeker beroepen op garantievoorwaarden. Mits binnen alle redelijkheid en billijkheid en kassabon!!. De CONSUMENT moet aantonen, dat het artikel bij de desbetreffende winkel is gekocht, en niet de leverancier (winkelier). Dus dat de winkelier moet zien dat een artikel alleen daar gekocht kan zijn, is onzin!!

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Muister,

ik kwam met bon aan, de Blokker hier zei, u heeft hem niet juist gebruikt! Nou heb ik een Brabantia blikopener die al 20 jaar meegaat, maar ik wou eens wat anders.
Ik vond de lijn van Herman er leuk uitzien en ik dacht, kom laten we het eens proberen, weer eens iets anders. Mijn eigen knoflook pers, was zeker niet de goedkoopste, werkt nu al 15 jaar mee, nu mijn man nog...........

Trouwens als een top chef zijn naam aan een product verbind, mag je verwachten dat het goed is en anders niet doen, want dan kom je herrie tegen in mijn keuken.
Wat ik jammer vind, is dat Herman hier zelf geen reactie op geeft en deze site is niet de enige waar deze producten heel erg vies tegenvallen!

Muister, de blokker is exclusieve verkoper van deze producten, waar kan je ze anders kopen?

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door Wim2007 »

chris012 schreef:In de winkel willen ze mij alleen helpen als ik de aankoopbon kan laten zien. Blikopeners van Herman den Blijker worden (werden) alleen bij Blokker verkocht, dus de opener is werkelijk bij Blokker gekocht. Mag dit zo maar ?
Naast overwegingen van leeftijd en normale slijtage speelt ook nog iets anders een rol: men zou de blikopener als cadeau kunnen hebben gekregen of hebben verkregen langs niet legale weg. Een ontvanger van een cadeau kan in dergelijke gevallen geen aanspraak maken op wettelijke garantie (want hij maakt geen deel uit van de koopovereenkomst). Mede daarom kan worden gevraagd dat men een aankoopbon laat zien.
Laatst gewijzigd door Wim2007 op 04 nov 2010 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: BLOKKER Blikopener Herman den Blijker

Ongelezen bericht door crazyme »

kaarsje69 schreef: Muister, de blokker is exclusieve verkoper van deze producten, waar kan je ze anders kopen?
Wie zegt dat het gekocht is ?

Mooi dat het niet in je opkomt maar het komt vaker voor dan je denkt :

"klant" loopt naar binnen, pakt ongezien een artikel, loopt naar de kassa en hangt een bijzonder triest verhaal op over de verloren of niet ontvangen kassabon op. Met als enige doel : het artikel terugbrengen in ruil voor geld.

Wanneer je als bedrijf dat soort zaken gaat toestaan sta je de hele dag geld terug te geven voor je eigen artikelen.

Gesloten