LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ballerina XL keuken uit Duitsland? Onderhandelen en kwalitei

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
RazendeHarrie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2010 19:36

Ballerina XL keuken uit Duitsland? Onderhandelen en kwalitei

Ongelezen bericht door RazendeHarrie »

Beste allen,

Ik ben onlangs in contact geweest met een Duitse keukenhandelaar. Daarbij heb ik een offerte voor een Ballerina XL keuken gekregen. Het is een keuken met allerlei inbouwapparatuur van Bosch, en een oven van een Duits A-merk. Is er ook een vuistregel hoeveel ik grofweg aan onderhandelingsruimte heb? De keuken moet ruim 11000 gaan kosten. Als ik alle gekozen apparatuur bij Vergelijk.nl invoer, kom ik op een totaalkosten aan inbouwapparatuur van 6000. Ik heb verder voor 2,6m bij 2,7m aan kastjes samengesteld, in een L-vorm, waarbij de 2,7 m zowel onder- als bovenkastjes heeft. Verder heb ik een standaard houten werkblad en een luxe kraan en dubbele wasbak met een deel extra ruimte voor drogen. Afsluitend heb ik glas achter de wand langs, zodat deze gemakkelijk schoongemaakt kan worden. Wat zou heel ruwweg een realistische prijs zijn, als het openingsbod op ruim 11000 komt?

Verder heb ik slechte ervaringen met folie beplakte deurtjes, welke soms gevoelig zijn voor vocht en warmte. Klopt het dat de Ballerina XL hier niet of in ieder geval een stuk minder gevoelig voor is. In huidige keuken laten bij sommige deurtjes en kastjes (bijv. bij de koelkast door een aantal ontdooiacties) de folie los. Dit wil ik niet weer. Heeft de Ballerina hier ook last van? Verkoper zei van niet in ieder geval, maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen.

Alvast bedankt voor de reactie, Harrie.

RazendeHarrie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2010 19:36

Re: Ballerina XL keuken uit Duitsland? Onderhandelen en kwalitei

Ongelezen bericht door RazendeHarrie »

Beste allen,

In topic "Ranking the kitchens" wordt Ballerina als middenlaag geklassificeerd. Kan iemand mij duidelijk maken waarom deze klassificering? Ik had in de offerte dempers op lades en kastjes, standaard. Daarnaast voelde alles degelijk aan, heb ook de lades bekeken (en ophanging) en vergeleken met een ander, goedkoper merk. De ophanging van Ballerina zag er robuust uit. Ik kan me goed vinden in middenklassement, maar als je midden opsplitst in drie, laag-, midden- en hoogmidden, wat is dan de reden om Ballerina in laag te zetten? Zijn er bepaalde problemen met de scharnieren, ophanging van lades of duurzaamheid? Ik hoor graag van u.

Verder zag ik dat Ballerina zelf nog ranges hanteert voor de keukens, bijvoorbeeld Ballerina GL 3871, XL 5450 en XL 1136. Komt de kwaliteit van de keuken ook nog terug in de GL of XL of in het nummer? Bijvoorbeeld dat een 3871 een betere kwaliteit is dan een 5450 of juist andersom?

Alvast bedankt, Harrie.


Mixie
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:26

Re: Ballerina XL keuken uit Duitsland? Onderhandelen en kwalitei

Ongelezen bericht door Mixie »

Ballerina is een prima kwaliteitsmerk. Hebben een zeer breed assortiment. De GL staat voor greeploos en XL voor de grepencollectie. De nummers verwijzen slechts naar de frontuitvoeringen.

Ze maken gebruik van de bekende merken van ladesystemen en scharnieren. Als je de keuken 11.000,- waard vindt gewoon kopen. Maar daar hoef je volgens mij niet voor naar Duitsland.

RazendeHarrie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2010 19:36

Re: Ballerina XL keuken uit Duitsland? Onderhandelen en kwalitei

Ongelezen bericht door RazendeHarrie »

Bedankt voor de reacties. We kijken in zowel Nederland als Duitsland, maar krijgen de indruk dat de Duitsers eerder A-merk inbouw erbij doen dan de Nederlanders, althans als je uitgaat van een bepaald budget.
Denken dat het wel een Ballerina wordt (jammer van die naam overigens), alleen nu nog even een adres voor de juiste prijs vinden.

het mannetje
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:42

Re: Ballerina XL keuken uit Duitsland? Onderhandelen en kwalitei

Ongelezen bericht door het mannetje »

in welke omgeving zoek je naar dealers die Ballerina verkopen?

RazendeHarrie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2010 19:36

Re: Ballerina XL keuken uit Duitsland? Onderhandelen en kwalitei

Ongelezen bericht door RazendeHarrie »

Omgeving Groningen zoeken we. We zijn bijvoorbeeld ook in Leer en Papenburg geweest. Daarnaast zou bijvoorbeeld Nordhorn nog te doen zijn. Als we verder de grens over gaan, is dat nog interessant?

Aranka Mol
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2010 21:53

Re: Ballerina XL keuken uit Duitsland? Onderhandelen en kwalitei

Ongelezen bericht door Aranka Mol »

Tuin Keukens in Staphorst verkoopt ook Ballerina keukens.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ballerina XL keuken uit Duitsland? Onderhandelen en kwalitei

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Als we verder de grens over gaan, is dat nog interessant?
Jazeker, gewoon doorrijden naar:

Bruchstraße 49
32289 Rödinghausen

:wink:

In huidige keuken laten bij sommige deurtjes en kastjes (bijv. bij de koelkast door een aantal ontdooiacties) de folie los. Dit wil ik niet weer. Heeft de Ballerina hier ook last van?
Ja.....
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 02 jun 2010 06:46, 1 keer totaal gewijzigd.

zanikje
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:58
Locatie: Thuis

Re: Ballerina XL keuken uit Duitsland? Onderhandelen en kwalitei

Ongelezen bericht door zanikje »

zelfstandigste schreef:
Als we verder de grens over gaan, is dat nog interessant?
Jazeker, gewoon doorrijden

Kijk dan meteen ook voor een huis, kun je gelijk blijven.... :x

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Ballerina XL keuken uit Duitsland? Onderhandelen en kwalitei

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

zanikje schreef:
zelfstandigste schreef:
Als we verder de grens over gaan, is dat nog interessant?

Kijk dan meteen ook voor een huis, kun je gelijk blijven.... :x
Heb ik ook gedaan, bevalt hier beter dan in Nederland...

Gesloten