LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] universal life hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
jimi35

universal life hypotheek

Ongelezen bericht door jimi35 »

Beste mensen,

het volgende is mij overkomen:
4 jaar geleden was ik op zoek naar een hypotheek, bij diverse verstrekkers geweest maar die begreep ik niet. via een kennis kwam ik bij een hypotheek verstrekker, die mij haarfijn alle hypotheek vormen uitlegde, werkelijk in jip en janneke taal. voor het eerst begreep ik de diverse hypotheek vormen. hartstikke mooi allemaal, ik wil de spaarhypotheek! dat wou ik zowiezo al, want had al behoorlijk wat schulden in mijn leven gehad en wou bij het kopen van mijn huis gewoon zekerheid hebben! dus een spaarhypotheek. de man legde me vervolgens uit wat een spaarhypotheek is en zei dat ik dan wel wat meer betaal en dat het goedkoper kan.. ik zeg duidelijk Nee.. ik wil een spaarhypotheek, de man pakte de schema'tjes erbij waarop ik kon zien wat ik elke maand moest betalen etc etc.. ik was tevreden met deze SPAARhypotheek..
Dus ik teken voor de spaarhypotheek. (dacht ik)
4 jaar later nu dus, bel ik de maatschappij waar ik mijn hypotheek heb en vraag hen; mevrouw ik wil mijn huis verkopen en wil de bodemprijs van mijn huis bepalen, dus ik zou graag weten wat ik de afgelopen 4 jaar gespaard heb met mijn spaarhypotheek, ik geef mijn polisnr. en die mevrouw zegt dan vervolgens; meneer u heeft geen spaarhypotheek, u heeft een universal life hypotheek!! nou dan kunt u wel bedenken hoe het gesprek verder ging.. ik was natuurlijk stomverbaasd want ik dacht dus al 4 jaar lang dat ik een mooie spaarhypotheek had!
De tussen persoon heeft mij dus totaal genaaid en mij een universal life hypotheek aangesmeerd ipv een spaarhypotheek!

Wat kan ik hier nou mee doen of tegen doen? ben ten einde raad? voel me genaaid en ben woedend op de tussen persoon!

groeten Jean Hendriks uit Rockanje

FiscaalJurist

Re: universal life hypotheek

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

jimi35 schreef:Beste mensen,

het volgende is mij overkomen:
4 jaar geleden was ik op zoek naar een hypotheek, bij diverse verstrekkers geweest maar die begreep ik niet. via een kennis kwam ik bij een hypotheek verstrekker, die mij haarfijn alle hypotheek vormen uitlegde, werkelijk in jip en janneke taal. voor het eerst begreep ik de diverse hypotheek vormen. hartstikke mooi allemaal, ik wil de spaarhypotheek! dat wou ik zowiezo al, want had al behoorlijk wat schulden in mijn leven gehad en wou bij het kopen van mijn huis gewoon zekerheid hebben! dus een spaarhypotheek. de man legde me vervolgens uit wat een spaarhypotheek is en zei dat ik dan wel wat meer betaal en dat het goedkoper kan.. ik zeg duidelijk Nee.. ik wil een spaarhypotheek, de man pakte de schema'tjes erbij waarop ik kon zien wat ik elke maand moest betalen etc etc.. ik was tevreden met deze SPAARhypotheek..
Dus ik teken voor de spaarhypotheek. (dacht ik)
4 jaar later nu dus, bel ik de maatschappij waar ik mijn hypotheek heb en vraag hen; mevrouw ik wil mijn huis verkopen en wil de bodemprijs van mijn huis bepalen, dus ik zou graag weten wat ik de afgelopen 4 jaar gespaard heb met mijn spaarhypotheek, ik geef mijn polisnr. en die mevrouw zegt dan vervolgens; meneer u heeft geen spaarhypotheek, u heeft een universal life hypotheek!! nou dan kunt u wel bedenken hoe het gesprek verder ging.. ik was natuurlijk stomverbaasd want ik dacht dus al 4 jaar lang dat ik een mooie spaarhypotheek had!
De tussen persoon heeft mij dus totaal genaaid en mij een universal life hypotheek aangesmeerd ipv een spaarhypotheek!

Wat kan ik hier nou mee doen of tegen doen? ben ten einde raad? voel me genaaid en ben woedend op de tussen persoon!

groeten Jean Hendriks uit Rockanje
Een universal life hypotheek kan ook een spaarhypotheek zijn. UL is een verzekeringsmethodiek waarbij periodiek wordt bekeken welk bedrag aan overlijdensdekking moet worden gesloten. Naarmate de waarde van de polis stijgt zal de premie lager worden. UL kan gekoppeld zijn aan een spaarfonds.

Om u advies te geven zal er meer info moeten zijn over de hypotheek en waar in belegd wordt

Purist

Ongelezen bericht door Purist »

Dat ben ik niet met u eens Fiscaal Jurist. Een Universal life kan wel een hypotheek zijn waarin gespaard wordt (en niet belegd), maar een spaarhypotheek zal het nooit worden al was het alleen maar omdat de orv premie anders wordt bepaald.

FiscaalJurist

Purist schreef:Dat ben ik niet met u eens Fiscaal Jurist. Een Universal life kan wel een hypotheek zijn waarin gespaard wordt (en niet belegd), maar een spaarhypotheek zal het nooit worden al was het alleen maar omdat de orv premie anders wordt bepaald.
Als je doelt op de klassieke spaarhypotheek waarbij de orv als doorsnee premie wordt geheven over de gehele looptijd naast het spaardeel geef ik je gelijk.
"spaar"hypotheek is bij mijn weten geen beschermde naam en een universal life kan wel hetzelfde resultaat behalen.
Dan snap ik nog niet waarom TS dan geen spaarhypotheek heeft gekregen van zijn tussenpersoon want voor zover ik weet werd provisie voor universal life op premie maal duur berekend en klassieke spaarhypotheken op een % van het ingeschreven bedrag

courier

Ongelezen bericht door courier »

Ik denk dat Jimi35 weinig opschiet met dat verhaal op welke wijze de verz.mij de provisie vergoedt aan de adviseur/tussenpersoon. Wat hij wil is het volgende: op de einddatum of bij eerder overlijden komt het gehele verzekerde spaarkapitaal vrij, that's it, niks meer en niks minder.
Als nu blijkt dat dit anders uitpakt, dan heeft hij reden om een klacht in te dienen bij de tp/verz.mij met de opdracht de oorspronkelijke afspraak alsnog te effectueren; het is natuurlijk wel zo: wie eist bewijst en gelukkig zijn er genoeg instanties die klachten in behandeling nemen als je er op een normale manier met je wederpartij niet uit komt.

FiscaalJurist

courier schreef:Ik denk dat Jimi35 weinig opschiet met dat verhaal op welke wijze de verz.mij de provisie vergoedt aan de adviseur/tussenpersoon. Wat hij wil is het volgende: op de einddatum of bij eerder overlijden komt het gehele verzekerde spaarkapitaal vrij, that's it, niks meer en niks minder.
Als nu blijkt dat dit anders uitpakt, dan heeft hij reden om een klacht in te dienen bij de tp/verz.mij met de opdracht de oorspronkelijke afspraak alsnog te effectueren; het is natuurlijk wel zo: wie eist bewijst en gelukkig zijn er genoeg instanties die klachten in behandeling nemen als je er op een normale manier met je wederpartij niet uit komt.
Daar heb je gelijk in, maar hoe bewijst TS dat hij een spaarhypotheek wilde? Hij heeft getekend voor een universal life hypotheek. Het is zijn woord tegen dat van de tussenpersoon. Zonder aanvullend bewijs geef ik hem weinig kans

jimi35

Heren,

het enige bewijs dat ik eventueel zou hebben is dat ik samen met mijn vriendin de hypotheek heb afgesloten.. tenminste ik sloot hem af zei was getuige! en alle mensen waar ik dus al 4 jaar verkondigde dat ik een spaarhypotheek heb!!! that's it!

ben benieuwd wat er vanavond op radar gezegd word want het gaat immers over de universal life hypotheek..

zag ook op een ander forum ergens op internet dat er ook een ander persoon precies hetzelfde heeft als mij.. dacht dattie een spaarhypotheek nam maar heeft een universal life... zou het bij de zelfde verstrekker zijn???

groet, jimi35

jimi35

waar zou ik eventueel een klacht in kunnen dienen??

courier

Ongelezen bericht door courier »

Waar kan TS een klacht indienen: eerst gaan praten met de tussenpersoon: die heeft je die package-deal geadviseerd, dus laat hij het maar oplossen met- of zonder de verzekeringsmaatschappij.
Kom je er niet uit dan kan je terecht bij het KiFid (dat is het klachteninstituut Financiele Dienstverlening), Postbus 93257, 2509 AG Den Haag. T 0900-3552248, E [email protected], I www.kifid.nl.
Het gaat daarbij wel om schriftelijke bewijsstukken, dus duikel alle output, bruto/nettoberekeningen, offertes en contracten op, dan heb je een kans, zeker als je het nuchter aanpakt zonder emoties of verdachtmakingen.

kroezeder

Ongelezen bericht door kroezeder »

als je binnen een ul polis kiest voor het hypotheek rente fonds komt dit dicht bij sparen in de buurt.
de overlijdensverzekering hoeft niet in de polis te zitten en dan is ie zelf beter als een spaar polis.

dit om de volgende redenen.

ul heeft altijd bekend gestaan om 0% kosten in de polis te hebben dit staat ook op de polis.

het draagd inderdaad niet de naam spaarpolis en de opgebouwde waarde wordt ook aangegeven als belegdewaarde. echter is deze waarde belegd in het hrf idem rente vergoeding als de rente die je betaald.

Maar netjes is het niet.

je kunt nakijken in de oude berekeingen die je neem ik aan gekregen hebt hoe het daar omschreven staat.

het kifid kun je inderdaad gebruiken voor een klacht.

suc 6

jimi35

beste mensen..
bedankt voor de info.. zal morgen de tussen persoon is bellen..
ik weet wel dat mijn overlijdens verzekering apart loopt! krijg binnenkort van reaal de info.. om mijn hypotheek af te kopen.. daar dat ik mijn huis wil verkopen.

bedankt,

groeten jimi35

Gesloten