LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile abonnement verlagen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MisterZ

T-Mobile abonnement verlagen

Ongelezen bericht door MisterZ »

Beste,

Sinds 4 mei 2009 heb ik een t-mobile abonnement relax 300 (2 jarig contract) afgesloten met een G1 toestel (htc dream). In het begin maakte ik er veel gebruik van, hield zo nu en dan wat belminuten over wat ik dan weer mee kon nemen naar de volgende maand (voor 1 maandje).

Vanaf november/december 2009 heb ik T-Mobile famly genomen in mijn bundel. Ik heb in totaal 4 familie leden erin en alle 4 spreek ik best vaak en onderling de rest ook met elkaar. Dus de tijd dat ik met hun praat gaat dat gewoon van mijn famly bundel eraf. Er gaat dus niks van mijn relax bundel af.

Mensen die buiten mijn famly bundel zitten gaan dus van mijn relax bundel af. Het gaan dan vaak om telefoontjes van gemiddeld 3 minuten per persoon.

Doordat ik nu de famly bundel heb en waar ik echt flink van gebruik maak hou ik elke maand mee bel minuten over dan wat ik normaal krijg elke maand. een simpel rekensommetje:

Ik krijg elke maand 300 belmin. van die 300 belmin maak ik 100 belmin op. Ik hou dan eind van de maand 200 belmin over. Deze 200 belmin neem ik weer mee naar de 2e maand.

Voor de 2e maand krijg ik 300 + 200 = 500 belmin voor 1 maand wat ik niet op kan maken. Van die 500 belmin maak ik weer 100 belmin op. Ik hou dan over 400 belmin en neem 300 van de 400 belmin mee naar de volgende maand.

Ik krijg dan dus voor de 3e maand 300 + 300 = 600 belmin. Hetzelfde geldt voor deze maand ook 100 belmin op.

Wat in feit op neer komt dat ik nu elke maand 600 belmin heb. Als ik geen famly had zou ik daar flink van gebruik kunnen maken. Maar aangezien ik dus ook die famly heb krijg ik die 600 belmin niet op. Maar zonder die famly zou 600 bel weer net te weinig zijn.

Let wel op dat als ik zonder famly die 600 belmin zou gebruiken dat ik dan weer volgende maand gewoon 300 belmin krijg en wat dan weer helemaal te weinig zou zijn.

Mijn vraag luid nu:
ik wil mijn abonnement verlagen van (oude) relax 300 naar (het liefst) (nieuwe) relax 20. Hiervoor krijg ik dan 135 min/sms. en gezien het feit (volgens mijn factuur gegevens) dat ik altijd rond de 150 belmin blijf. Naar mijn inzien komt de 135 min/sms bundel dan goed van pas.

Nou wordt er dus wel gezegd dat ik niet binnen mijn contract periode mijn bundel kan verlagen. Ik kan het alleen maar verhogen. Wat ik dus niet wil.

Ik heb al een mail gestuurd naar t-mobile met deze vraag en dat ik al dus 1 jaar bij hun een contract heb. Ik krijg als antwoord terug dat ik moet wachten tot 4 mei 2010. Want dan verloopt mijn abonnement en dan pas kan ik verlagen. Ook zetten ze erbij dat ze het begrijpen dat ik mijn volledige tegoed wil verbruiken. Maar ze kunnen mij hier niet tegemoetkomen.

Wie o wie kan mij wat advies geven of heb je het zelfde ervaren.

Ik heb ooit ergens gelezen op een andere forum of artikel dat als je bij een 2 jarig contract na 1 jaar het recht heb om je abonnement op te zeggen of verlagen eventueel. Als ik het me goed herinner moet het ook iets zijn dat het wettelijk bepaald is. Weet iemand hier toevallig ook iets over??

Groet,
Zahir

stofzuigertje

Re: T-Mobile abonnement verlagen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij verhogen verdienen ze dus kan altijd.

Verlagen kost geld dus je zit 2 jaren vast.
Nu al opzeggen dure mag wel per einddatum zodat je niet te laat bent.

Denk daarom goed na voor je 2 jaren neemt hoewel 1 jaar meestal duurder was...

MisterZ

Ongelezen bericht door MisterZ »

stofzuigertje schreef:Bij verhogen verdienen ze dus kan altijd.

Verlagen kost geld dus je zit 2 jaren vast.
Nu al opzeggen dure mag wel per einddatum zodat je niet te laat bent.

Denk daarom goed na voor je 2 jaren neemt hoewel 1 jaar meestal duurder was...
Bedankt maar hier kan ik niks mee. Er is en moet gewoon een manier zijn om een bundel te verlagen. Dit is niet echt bepaald een manier om met klanten om te gaan. Ik kan misschien niet veel garanderen maar ook na die 2 jaar wil ik bij t-mobile blijven. Maar daar heeft t-mobile dus niks aan.

Niemand anders die oplossing heeft voor mij?

Groet,
Zahir

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Bedankt maar hier kan ik niks mee. Er is en moet gewoon een manier zijn om een bundel te verlagen
Bij sommige providers is het wel eens mogelijk de bundel te verlagen,maar dan maar 1 bundel lager jij wil zels 3 bundels lager dat lukt je nooit.
Je bind je voor 2 jaar aan een provider met een redelijk hoge belbundel,krijgt daar ook voordelig een duur toestel bij. Volgende keer eerst maar eens een 1 jarig contract nemen met een eenvoudiger toestel of meer bijbetalen voor het toerstel.Ik begrijp dat de antwoorden die je van T-Mobile en van anderen krijgt je niet aanstaan maar zo zit de wereld nu eenmaal inelkaar.

gr Henk

ChesterW

Ongelezen bericht door ChesterW »

Op het moment dat je een abonnement afsluit bij een mobiele provider dan krijg je daar vaak ook een telefoontoestel bij. De prijs van dat toestel (en overige kortingen) is vaak ook berekend aan de hand van de hoogte van het contract wat je afsluit.

Je hebt ooit iets afgesloten, daar heb je ook iets voor teruggekregen. Nu gebruik je T-Mobile Family, wat een supervoordelig produkt is waardoor je iets overhoudt aan abonnement.

Abonnement verlagen kan bij sommige providers wel, maar het is meer uitzondering dan norm. Orange deed het bijvoorbeeld wel.

Gesloten